Annons:
Etikettfrågor
Läst 2793 ggr
pson
2007-12-07 21:35

Efterlysning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var liten hade jag ett ritinstrument, en rund mall som man kunde göra vackra mönster med.

I mallen, som hade taggig kant på insidan, la man en mindre skiva, som också hade taggig kant. Den mindra skivan hade hål som man skulle sätta ner pennspetsen i, och så skulle man föra den lilla skivan längs med innerkanten i den stora skivan.

Jag vet inte vad de heter, eller om man kan få tag på dem mer. Är det någon som vet?

Annons:
KalleN
2007-12-07 23:17
#1

du menar passare ?

pson
2007-12-07 23:19
#2

nej…   det var något för barn…som man kunde rita mönster med…   vet inte…kanske heter passare, det också…     men jag kommer ihåg att vi köpte det på en mässa för måååånga år sedan….   och har inte sett de sedan dess…

Anledningen till att jag undrar, är att jag kom att tänka på den , nu när jag har suttit med sacred geometry bilder och cropcircles…   de väckte minnet om den lilla ritleksaken jag tyckte så mycket om…

KalleN
2007-12-07 23:32
#3

sacred geometry  det låter intressant  kan det vara jag får känslan att man ritar olika mönster för att skapa olika ballanser  och  att man ritar en viss symbål som utger en viss sorts healing , eller symboler för att släppa ett visst tanke mönster eller  rita symboler ,  för att öppna sig för vissa energier om man tittar på dessa mönster är det något sådant .. ååå berätta mer om sacred geometry  låter härligt intressant  lite som  ja jag  moderjord inspererat , indian ursprungs  symbåler elelr något

(ja dett  låter som en slaggs passare så snart får man passa sig när du funnit den hihi *ja jag vet den var dålig  ja komm på något bättre själv då hahaha) ja jag vet jag ska passa mej iiiiiieeee

i allafall den har säkert något speciellt namn  jag känner igen det i allafall… men våran var i gjord av plast  och var i röd och grön eller blå  något sådant säkert något från tywann eller något som vi hadde

pson
2007-12-07 23:42
#4

#3 du verkar ha koll på det där med sacred geometry, ju….   du kan ju kanske berätta lite för mig istället  =)

Så du har också haft sådan!? ja, den var i genomskinlig plast och i massa olika färger…   aja….vi får leta vidare  =)

KalleN
2007-12-08 00:24
#5

nä jag har ingen aning  det låter som det   hihi  jag får andvända det som gör mej smart då Google och kolla…..

ja det var i skolan  som jag minns

KalleN
2007-12-08 00:31
#6

ee ja jag googlade och ja man kan genom då att titta på dessa  hammna i olika sinnes stämningar  olika former av energi  som kan öppna vissa dörrar  och man kan själv lägga in och ladda  med olika bud skap

spännande  tänk dej att man ritar en viss symboö  för att sedan skicka på posten  till någon och då   om man laddar bilden  en speciell intention  så om persionen tittar på den så kan den bli påvärkad av den formen energi hm…

typ kärleks bild *skrattar*

ja inte vet jag  mina tankar som fladdrar runt i universum och försöker lista ut  tror jag *fnissar*

Annons:
pson
2007-12-08 00:45
#7

du är härlig Kalle…..  =)   Ja, men så är det…man kan nog ladda symbolerna med lite universumkärlek och skicka till någon…men man får vara försktigt, och klistra igen kuvertet ordentligt, så man inte får en objuden Postare hem till sig istället!!   hahah…..

KalleN
2007-12-08 01:10
#8

hehehe… fniss ja det är ju klart

åå ja tack suger åt mej av att vara härlig

sezierra
2007-12-08 01:49
#9

Koa in på en leksaksffär, det finns sådanna fortfarande… fast det "nya" är att en myra (krumelur-kajsa) sitter och gör dem åt en… Jag har haft flera sådanna äldre hemma. Det var en av mina nöjen som liten att rita mönsteroch den var kul men irriterande eftersom alla pennor inte gick att ha i den.

pson
2007-12-08 02:03
#10

Ja, precis en sådan! ja, dumt av mig att tro de skulle se likadana ut fortfarande! hahaha…  Men det ska jag faktiskt göra, gå in och se i en leksaksaffär. Tack sezierra för tipset! Det skulle vara kul o se om det fortfarande är lika roligt, som det var då   =)

sezierra
2007-12-08 03:01
#11

Håll ögonen öppna på myrornas leksaks avdelning också. Det kanske dyker upp någon av den gamla klassiska typen någongång (har sett det). Om jag hade haft någon av mina kvar hade jag gärna gett dem till dig… men det var ett tag sedan de var uppe ur dammet och jag har ingen aning om var de är, som vanligt. :)

csaar
2011-03-12 09:54
#12

"scriptograph(er)" tror jag - jag letar också!

Upp till toppen
Annons: