E.T. / Utomjordiska raser

The Lacerta File

2008-02-19 19:44 #0 av: enola

Hittade denna text och den handlar om en man som bor ute i skogen i en stuga nånstans i Sverige. En dag så kommer en utländsk kvinna på besök och säger att hon är turist, dom börjar konversera lite och vart bekanta. På det 4e besöket så visade hon sitt rätta jag vilket var en reptil, han hade tidigare bara sett en mänsklig kvinna eftersom reptilerna kan få oss att se det dom vill att vi ser, typ "mind control". Men hon bytte iaf sin skepnad till vad hon egentligen var, och han vart lite shockad men lugnade sig och dom forstsatte diskutera.

Han som dock skrev detta var kompis till mannen i skogen och fick även han träffa reptilen, och det är av dessa möten texten handlar om.

1: http://www.ditrianum.org/English/Articles/Extraterrestrials/0002.htm  2: http://www.ditrianum.org/English/Articles/Extraterrestrials/0003.htm  

Anmäl
2008-02-19 21:56 #1 av: pson

Tack för tipset! =)  Har kollat igenom det snabbt, och det ser intressant ut...   =)  

Anmäl
2008-02-19 22:35 #2 av: Farwuq

Undras om det talade svenska eller engeska? Mötena ägde ju rum här i landet.

Fundersam 

Fast... hon uppgav ju enligt ovan att hon var turist...

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2008-02-20 13:47 #3 av: enola

Jag tror det var på engelska, men är inte säker. Rätt mycket läsning är det också och på engelska, nån kanske orkar översätta?

Känner nån för övrigt till nått mer om detta? Ole K kanske sitter här inne? Tycker sånt här är intressant och det var ju för 8-9 år sedan detta skrevs så nått mer borde ju ha hänt tycker jag. :)

Anmäl
2008-02-20 19:23 #4 av: pson

Ja, vi får efterlysa honom och hoppas han hör våra önskningar  ;)   Det hade onekligen varit intressant om han hade kunnat och velat berätta själv...    

Anmäl
2008-02-20 21:09 #5 av: pson

Det är en bra idé enola, att försöka få detta på svenska. Ska se om det går att ordna, om det finns intresse från övriga medlemmar.   =)

Anmäl
2008-05-05 22:10 #6 av: enola

*putt*

Oveee K vart är duuu? :P 

Ingen som har orken att översätta? Tycker denna text är riktigt intressant, om ni inte läst så gör det! :) 

Anmäl
2008-05-22 13:55 #7 av: Playja

Nu ska vi se hur detta blir med funktionen som pson  tipsa om.

Testar enolas vädjan om översättning!  Flört

Översatt länk del 1

Översatt länk del 2

Var beredd på att det tar en bra stund för sidan att bli översatt. (uppdaterade även sidan 3 ggr)  Jag trodde först att inte hela sidan blev översatt men sen kolla jag igen å då såg jag att hela sidan var klar!

Hoppas det funkar för er!  *ler*

(översättningarna kan vara lite "hej å hå" ibland.. men man fattar ju vad som menas ändå) helt otroligt bra är det iaf!! *ler*)

Anmäl
2008-05-23 03:10 #8 av: pson

#7 UNDERBART!!!   Weee..det funkar!!    Skrattande

Anmäl
2008-05-23 03:20 #9 av: kajmal

jag bor i en stuga uti skogen, jag har haft besök av många varelser, som jag beskrivit i en bok

Anmäl
2008-05-23 03:34 #10 av: kajmal

semjal är en av d om, hon är en vattenvarelse, men hon har jag bara hört och känt. jag har drömt om stora eldhjul som farit efter vägen nere i byn , jag hörde talas om en bekant , i en by en bit bort han drömde ochså om eld hjul som kom farande över sjön där han bor.  i över 100 år har sjömän på indiska oceanen sett eldhjul komma över vågorna

Anmäl
2008-05-23 13:26 #11 av: Gahella

Jag tänkte på dig kajmal när jag läste det...kram!

Anmäl
2008-05-24 01:17 #12 av: Newage

Nu har jag läst del 1, svårläst, men mycket intressant.
ser fram emot att läsa del 2, i morgon!

Anmäl
2008-09-22 16:04 #13 av: enola

*Putt* Ingen som har hört nått från ove? :D För er nya som inte läst denna så gör det, finns inte så många svenska "rapporter" på nätet, men denna är en av dom bästa.

Anmäl
2009-04-06 01:52 #14 av: enola

*puttar igen* så intressant att läsa om nått som hänt här i sverige, och föresten, ingen ove än som hittat hit? :D

Anmäl
2009-09-15 01:07 #15 av: ufo-anna

Någon som fått någon mer klarhet i detta - finns Ole K. på detta forum, eller vet någon annan info om fallet??? =)

Ja skulle sååå vilja veta var i Sverige detta inträffade, samt mera info kring allt!

Finns verkigen ingen svensk text om det här?? (Konstigt eftersom det hände här i Sverige ju...)

:)

Anmäl
2009-09-15 02:48 #16 av: enola

Ja jag skulle också vilja veta mer om detta! Hoppas det är nån som kan gräva fram lite mer :)

Anmäl
2009-09-15 03:38 #17 av: ufo-anna

Ja, efter att ha läst om denna händelse blir man både frustrerad och nyfiken... Frustrerad för att allt är så "hemligt" omkring det, och för att man bara blivit given en liten glimt - om möjligtvis - detta är något man ska lita på....

Om det är så att detta har hänt och är trovärdigt - varför hela tiden hålla oss människor på halster - hela tiden får vi bara veta "delsanningar".... Jag är så less på just det - och det gör mig frustrerad...

Och jag är less på utomjordingarnas sätt att resonera - att vi inte skulle vara 'mogna' för att ta emot ytterligare info...

Nä, men så gör oss då mogna för bövelen - och låt oss inte famla hela tiden efter pusselbitar här o där...

Alla vill att man ska tro på just deras ras - så vad är egentligen verkligt???

Är vi människor bara ett enda stort skämt och underhållning för någon större kraft som vi inte vet om - som i en typ av "Matrix-värld"...

Näää....Snälla rara reptil Lacarta - om du nu läser detta - jag ber dig - HJÄLP OSS ATT FÖRSTÅ BÄTTRE, fastän vi är så 'primitiva' som du ser oss...

Vi har ju uppenbarligen problem med att bli mera medveten så vi behöver en ordentlig knuff i rätt riktning... Och detta är väl inte för mycket att begära att ni ska hjälpa oss med???

Och det dessutom att vi nu är 'byggda mer sårbar' med vilje av de som skapade oss - bara det gör ju sitt också - att vi inte kan utvecklas till en högre insikt, samt att vi ej heller kan avvärja oss från manipulation från olika raser som missbrukar denna svaghet hos oss - o som lurar oss att tro att de är dem vi ska 'tro på' fastän så inte är fallet!!

Så hur ska vi någonsin kunna höja oss i medvetandet, samt veta vilka utomjordingar som utgör sig för sitt sanna väsen - som inte bara projekterar det de vill i våra sinnen, så vi tror att det är så??

Detta ber vi hemskt mycket om hjälp om!

Samt hjälp om att leda oss till en bättre förståelse och insikt!!!

Varför har det tystnat från mera info ifrån Lacarta - ansåg hon oss som hopplösa fall, hela männskligheten?

Det är lite fult att först ge oss info, för attsedan bara abrupt avsluta dem!

Detta gör också att misstro växer, tyvärr!

Samt det att allt är så hemlighetsstämlpat!

Vi ber därför också att träda fram och informera mänskligheten genom ett personligt engagemang, istället för att läsa om det via internet - det skulle ge bättre effekt!

Snälla - hoppas ni hörsamamr och kan återkomma med mera info snarast!

Vänligen Anna =)

Jag ser gärna att ni kontaktar mig på mail: lilla_anna_29@hotmail.com

Ser fram emot en fortsatt dialog i detta ämne!

Och tar gärna emot mail från andra med som vill skriva till mig.... ;0)

Allt gott - och med hopp om det bästa för hela mänskligheten!

//Anna//

Anmäl
2009-09-15 13:32 #18 av: Gahella

Oj, vi ser verkligen olika på det här Anna!;) Upplever själv att det går så fort  med allting nu! Ibland hänger inte jag riktigt med. Tror allt utvecklar sig precis i den takt vi klarar av för vad våra kroppar men även vad våra nervsystem klarar av! På vägen dit är det just tålamod vi ska lära oss, något jag själv jobbar med;) För otålighet handlar om att inte ha tillit till att allt utvecklar sig precis som det ska;)

De är här! Hur många skepp har inte visat sig särsklit det sista året. De är ständigt närvarande i våra liv och stödjer oss på 1000 sätt, särskilt genom ljusenergierna som kommer till oss. För genom dem får vi Upp-Lysning om det vi behöver veta och agera i genom nuet, särskilt vår egen utveckling. Jag som jobbar påtagligt med energierna sedan 80-talet är ibland helt utslagen av intensiteten av dem, och de ökar på hela tiden!

Anmäl
2009-09-15 13:46 #19 av: semjal

jag har fått uppfattningen att du är väldigt känslig för olika energier gahella!

Anmäl
2009-09-15 14:01 #20 av: Gahella

Ja väldigt mycket! Hel min kropp känner av dem som är mitt instrument, och det är både min styrka och min svaghet..Så en av mina största lärdomar är att känna av dem, men inte alltid kliva in i dem;)

Anmäl
2009-09-15 14:06 #21 av: semjal

som tids kapseln!

Anmäl
2009-09-15 14:20 #22 av: Gahella

Ja men den var verkligen extraordinary:O Ska bli spännande att se fortsättningen nu när jag kommer och hälsar på dig igen;)

Anmäl
2009-09-15 14:27 #23 av: semjal

från maine sands sida svensk kontaktpe4rson.............................................................................................

Många som reinkarnerat till Jorden under tusentals år har någon gång levt på Atlantis – kanske ett antal livstider. Vid den tiden fanns även en annan kontinent - Lemurien i Stilla Havet - som sjönk för ca 12 000 år sen.

Länge förstod invånarna på Atlantis att en naturkatastrof skulle inträffa och därför var de förberedda. Då byggde de en Tidskapsel, som skulle hjälpa framtidens människor att förstå vad som hände dem. De byggde även skepp som skulle evakuera dem till andra platser när tiden för katastrofen kom. De visste om de misstag de hade gjort – men nu var det för sent. Polskiftet var redan i antågande.

Tidskapseln var inte endast en byggnad utan mer en maskin - ett slags instrument som kunde förutsäga när liknande katastrofer skulle inträffa i framtiden – under det 20:e århundradet.

Tidskapseln finns i den stora pyramiden i Giza i Egypten !

Gizepyramiden var konstruerad för 12000 år sen och den stora pyramiden är Atlantidernas instrument, uppfunnet av Ra- en präst från Dar – och konstruerad av Thoth från Atlantis. Thoth var kung på Atlantis vid tiden för katastrofen. Han ledde evakueringen till Egypten och Titicacasjön, varpå han senare levde som skriftlärd i Egypten.

Pyramiderna uppfördes av invånarna i Egypten som med hjälp av besökare från andra planeter och Atlantiderna, vilka med redskap kunde upphäva tyngdlagen.

Anmäl
2009-09-15 14:29 #24 av: semjal

har skrivit mycket om atlantis tidigare hittade det här på ufosajten vilket bekräftar det jag varit med om den gågna vintern

Anmäl
2009-09-15 16:04 #25 av: ufo-anna

Hej Gahella!

Jo håller med dig om detta som du skriver:

"Tror allt utvecklar sig precis i den takt vi klarar av för vad våra kroppar - men även vad våra nervsystem klarar av! På vägen dit är det just tålamod vi ska lära oss, något jag själv jobbar med ;) För otålighet handlar om att inte ha tillit till att allt utvecklar sig precis som det ska."

Dock är det frustrerande att denna händelse kring denna ET-varelse måste vara så anonym!

Jag tror de hade vunnit mera på att inte dölja sig bakom anonymitet, utan istället träda fram mer offentligt med det hela....

Jo, jag kan vara lite "tålamods-fattig" då jag vill att saker o ting inom UFO/ET-fronten ska hända innan allt är 'för sent'.... ;0)

Kramar till dig!!!
Anmäl
2009-09-16 02:44 #26 av: Gahella

Jag håller med dig Anna! De har kämpat hårt och ibland så löjligt att behålla dessa hemligheter, de skulle vunnit på att ha en mer öppen attityd. Men de har väl satt sig i sinnet att blåneka till allt!;) Men som någon sa till mig: Gud kommer aldrig försent, men aldrig för tidigt heller. Så försöker jag tänka i detta också, även om jag är väldigt tålamods-fattig jag med;)

Kramar till dig med!!!Glad

Anmäl
2010-01-12 16:50 #27 av: Julius-G

Den här tråden uppvisar såväl folktro och mytbildning som tro av religiös karaktär.

Enola, kajmal, ufo-anna, Gahella, m. fl., vilken verklighetsuppfattning har ni egentligen?

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-12 17:02 #28 av: ufo-anna

Och vad har du för verklighetsuppfattning, Julius?????...Tror du att allt ting är som det verkar se ut att vara, bara för att du blivit inpräntad att "så ska det vara"....

Detta kan också diskuteras vad man tycker är verkligt eller ej, vem har rätt på att en verklighet ska följa just det som du tror att den är?? Bara för att samhället allmänt säger en viss sak, och då måste ju denna "sanning" vara sant, eller?

Vad gör du på det här forumet då Julius? Är du här för att hacka ned på dem härinne också, eller?

Har inte ni erat "vetenskapliga & korrekta "forum att håller er till & diskutera dessa saker som du tydligen vill diskutera även här med, men detta är ju ett "flum-forum" enligt dig, så vad vinner di på att vara här då? Inte kan du ju vara intresserad av det som vi vill skriva om här iallafal...Det enda du är intresserad av är att pracka på andra din uppfattning och torftiga synsätt....

Vad får du ut av att lägga näsan i blöt över allt och pracka på folk sådant som stämmer just efter din uppfattning - är den den rätta?????? ELLER?????

Anmäl
2010-01-13 00:20 #29 av: EeWeeM

Detta ar nog bland det intressantaste jag läst på länge.Speciellt del2 om utomartens förklaring till "paranomala skeenden".

Det vi anser vara paranomalt är bara för dem en avancerad vetenskap.

Detta att se bortom och bakom illusioner.

Jag har undrat över vad det är för "konstigt" seende jag har men här fick jag den mest rimliga förklaringen jag någonsin läst hitills.

Jag fick även en mycket bra förklaring till varför man upplever det man upplever när man känner att något mixtrar med mindcontrol.

Just detta när man i en tanke blir medveten om att en illusion är lagd i tanken eller en löng(jag brukar kalla det för "en block är lagd" sedan blir det ren kamp med viljan och sinnet att bryta ner denna "blocks" för annars har man plötsligt glömt en massa viktiga saker och "tankar och minnen" liksom försvinner.

Det tog mig många många år att inse vad detta var frågan om.Dvs när känslan kommer av att någon försöker utöva mindcontroll eller blockera tankar och minnen.

Det stämmer även att under tiden denna "kamp" pågår kan man få fruktansvärd huvudvärk och det känns som hjärnan ska explodera.

Det enda jag upplevt fungerar är då att focusera stenhårt på den tanken jag hade innan jag stötte på blockeringen och sedan hålla kvar den tanken oavsett hur dåligt man än börjar må fysiskt då blockeringen för eller senare rasar.

Jag har även studerat psykologi och panikångest har kommit fram till att när man mentalt upptäcker(då oftast omedveten upptäckt) att man har en blockering pga mindcontroll så kan detta framkalla en panikångestattack och skapa rädslor.

Och det kan jag förstå för det är fruktansvärt obehagligt att uppleva dvs att bli medveten om att en tanke eller minne inte stämmer.

Llikaså stämmer dennes förklaring(enligt min uppfattning) till hur man kan se bortom och bakom lagda illusioner.Allt går att se "igenom" eller "skala av" eller se vad det egentligen är istället för den illusionen som är lagd att man ska se.

Men...det är mina tankar kring detta.Flört

Skulle vilja ha tag på den där mannen som skrivit detta...Mycket intressant.

Mycket intressant!

Anmäl
2010-01-13 01:24 #30 av: Julius-G

Anmäl
2010-01-13 01:26 #31 av: Julius-G

Trassligt, EeWeeM.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-13 02:07 #32 av: Julius-G

Hej igen, ufo-anna. Det är du - inte jag - som ofta använder ordet "flum" om din egen tro.

Du frågar vad jag gör på detta forum. Svaret är givetvis att jag diskuterar sådant som jag är intresserad av. Det är sådant som man brukar göra på forum.

Tyvärr kunde jag inte använda mitt vanliga nickname, "Intresserad", eftersom detta redan var upptaget på detta forum.

Jag förstår inte varför du skriver "hacka ned", "pracka på" och "lägga näsan i blöt". Detta är ett diskussionsforum. Avsikten med ett forum är just att diskutera och argumentera. Det har jag lika stor rätt till som du och alla andra.

Om du inte delar mina åsikter kan du ju argumentera mot mig, istället för att gräla på mig.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-13 20:21 #33 av: enola

#27 Min verklighetsuppfattning varierar från dag till dag, men jag kan säga att jag hellre lever i en drömvärld med tomtar och troll än försöka föra en diskussion som inte leder någonstans, med någon som redan satt ut sina parametrar för vad som är "verkligt" eller inte.

Men att vi har olika åsikter tycket jag är toppen! Vore grymt tråkigt om alla gick i samma fotspår!

Anmäl
2010-01-13 20:58 #34 av: Playja

Jag tycker Julius fråga är jädrans intressant (inlägg #27 ) "vilken verklighetsuppfattning har ni egentligen?" Glad

Som jag tror har inte någon samma verklighetuppfattning som någon annan. Sen finns det olika "ramar" som vi "skall" hålla oss inom som andra bestämt som vissa inte håller med om (me too) Då sticker man ut utanför ramen.. men   det finns ingen mall hur man skall "vara". Alla är olika i en och samma "verklighet" (min tanke om saken)

Oj vad flummigt det lät men hoppas någon fattar hur jag menar *s*  Flört

Anmäl
2010-01-14 01:05 #35 av: Julius-G

Men, enola, hur långt leder en diskussion om den rör sig i en drömvärld? Svaret är ingenstans, åtminstone inte om man utgår från vad vi kan antaga troligtvis hör till verkligheten.

För övrigt har jag inte "satt ut" mina "parametrar". Jag försöker föra en diskussion utifrån vad som är mest sannolikt eller troligt.

Men jag håller helt med dig om att det är toppen att vi alla har olika åsikter.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-14 01:19 #36 av: Julius-G

Playja, det var trevligt att du tycker att min fråga är intressant.

Jag håller även med om mycket i ditt inlägg i övrigt.

Men jag delar inte din uppfattning att det finns ramar som vi skall hålla oss till och som andra har bestämt. Jag tror att det bara kan upplevas så.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-14 14:16 #37 av: Playja

#36.. Ja... jag tänker ofta på verklighetsuppfattningar och tycker det är intessant som tusan.  Skrattande

Ta tex pengar... det som jag tycker är den största illusionen som finns.  Men verklighet för dom flesta. De pengar du har i plånboken är verklighet... men endast siffror på kontot. Dom finns ju egentligen inte. (Sådana tankar har jag..*asg*)

Det är helt okej att du inte delar min uppfattning om ramarna..*ler stort*

Jag utgår bara från min liverfarenhet och det jag varit med om eftersom jag inte tillhör dom som lever/levt "som dom flesta" och då hamnar man (som jag tycker) lite utanför "ramarna"...

Visst...   du kan ha en poäng i att man upplever det så.. men då blir ju det min verklighet. *s*   FlörtSkrattande

Anmäl
2010-01-15 13:45 #38 av: Julius-G

Om man, som exempel på innehållet i detta forum, läser dialogen mellan ufo-anna och Gahella, här ovanför, antyder den att dessa personer har en tro av religiös karaktär.

Det närmast motsvarande skulle väl vara tron hos något religiöst samfund.

Dialogen mellan ufo-anna och Gahella handlar om uppenbara stolligheter och sådant - kan vi på goda grunder antaga - har ingenting med verkligheten att göra.

Jag kan mycket väl förstå om människor börjar tro på grund av en personlig kris. Det kan vi alla göra.

Men vissa individer förefaller, av någon anledning, ha svårare än andra att göra sansade bedömningar, förstå samband eller dra slutsatser på sannolika grunder.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-15 18:37 #39 av: Playja

#38... *s* Har du redigerat ditt inlägg sen du skrev det?  Flört

Nu får jag skriva om lite då det kom annat emellan och ditt ursprungsinlägg inte är exakt detsamma.

Men du Julius... sitter du inte nu med "ramar" för vad som är verklighet i dialogen mellan Anna och Gahella och kallar det "stolligheter"? .. menar ..det är ju deras upplevelser och känslor... alltså deras verklighet.

Jag har lite svårt att ta att andra skall peka med hela handen och säga "så här är det"  och det gäller allt....för vad som är osannolikt idag kan kanske vara sannolikt imorgon/ framtiden.Skrattande Vad vet vi egentligen?

Anmäl
2010-01-16 01:34 #40 av: Julius-G

Ja, Playja, visst kan det som är osannolikt idag vara sannolikt imorgon.

Men i detta fall är dock min bedömning att det som ufo-anna och Gahella talar om i den här tråden kommer fortfarande att vara stolligheter imorgon - också. Visst kan jag ha fel, men jag tror inte det.

Jag anser inte heller att någons upplevelser eller känslor allena kvalificerar sig för att kunna kallas verklighet. Det må vara den enskilda personens egen verklighet, men det betyder inte nödvändigtvis att dennes verklighet existerar utanför den egna hjärnan, d.v.s. att det betyder inte nödvändigtvis att dennes verklighet är objektiv. Jag anser att det är mer korrekt att kalla "egen verklighet" för "subjektiv upplevelse".

Angående ramar och det du kallar för "peka med hela handen" tror jag, som jag sa tidigare, att detta är något som bara upplevs på det sättet. Vem som helst är ju fri att svara på ett inlägg, som du gör nu, peka med hela handen åt ett annat håll och hävda en annan uppfattning.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-16 22:35 #41 av: Gahella

Ja samtliga har ju sett hittills vad intresserad "intresserad" är att lyssna på och utforska andra världar.

Det som inte går att ta på med på hans händer...det man inte kan se med hans ögon.... och det man inte kan höra med hans öron... det finns inte!;)

UfoSverige med dess anhang har fått stora knäppen och har fått för sig att avfrälsa hela Sverige var det gäller andar, ufon, sädescirklar etc....så att vi ska förstå det löjliga och absurda att tro på detta!

Men de får tro bäst de gitter.... för vi vet bättre än så!;)

Anmäl
2010-01-17 01:32 #42 av: Julius-G

Som du vet, Gahella, är jag inte medlem i UFO-Sverige. Jag diskuterar endast på deras forum.

Angående "andra världar", som du nämner, är det ytterst osannolikt, av flera skäl, att Jorden besöks av reptiler och andra utomjordingar. Måste jag förklara varför?

Den mest sannolika förklaringen är att du och dina meningsfränder har en tro av religiös karaktär ( samt ägnar er åt folktro - utomjordingfigurerna har paralleller såväl till väsen från folktron som till gudar ).

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-17 03:37 #43 av: ufo-anna
Julius, egentligen orkar jag knappt svara på dina inlägg, då det känns så meningslöst att diskutera med dig...Vi ser saker och ting för olika...

Men måste bara få undra hur kan du vara så säker på att det du tror på är så korrekt då??? För att det i samhället är av den utsträckningen att det är accepterat med en viss syn på hur allt ska/bör vara, bara för att den stora massan säger att en viss sak ska/bör förhålla sig på ett visst sätt?

Vad vet man egentligen?

Visst - vetenskap i alla ära, MEN den bör även gå ihop med mera andligt/filosofiskt tänkande!

Saker kan förhålla sig på så många andra sätt - bara det att vi inte är "vana" vid det ännu, eller ännu blinda för det fastän det egentligen står mitt framför näsan på oss om vi bara vill se....

Människan är somsagt stor i orden, men liten på jorden, och i universums allt!!!!!!....

Anmäl
2010-01-17 12:44 #44 av: Gahella

Här har jag något för dig intresserade Julius G, Hasse&Tages perspektiv på sannolikheter;)

Jag är inte upprörd på dig för du förstår inte bättre, då du kan endast se från din egen horisont. Men vad som är upprörande är att bara för att du inte ser längre än näsan din, ger du dig själv rätten att begränsa andras syn i detta!

Men varför ska jag bli upprörd egentligen då jag faktiskt känner en form av medkänsla med dig och din egen begränsning? Denna tiden  kommer att vända upp och ner på ALLT, och skillnaden på såna som dig och oss, är att vi kommer vara långt mer förberedda!

Anmäl
2010-01-18 00:25 #45 av: Julius-G

Ufo-anna, jag brukar argumentera utifrån vad jag anser vara mest sannolikt eller troligt.

Visst kan saker förhålla sig på många andra sätt och visst kan saker befinna sig framför näsan på oss utan att vi ser det. Däri giver jag dig rätt.

Jag tror inte heller att jag alltid har rätt.

Men i det här fallet tror jag att det är du som har svaret framför näsan utan att du ser det. Detta kanske för att du är så djupt inne i din tro och t.o.m. är bokstavligt troende - liksom åtskilliga av dina meningsfränder.

Om man betraktar tron på utomjordingar som företeelse kan man konstatera att den har stora likheter med både folktro och religiös tro ( och andlig tro ).

Man kan konstatera att delar av utomjordingtron har direkta motsvarigheter i  folktron och den religiösa tron.

Som exempel kan nämnas att alla föreställningar om att utomjordingar har skapat, eller varit delaktiga i skapandet av, människan, motsvarar skapelseberättelserna i religionerna. Alla föreställningar om att utomjordingar skall hjälpa människan på olika sätt, som att hjälpa henne till högre medvetande och förståelse, har också sina motsvarigheter i flera religioner.

Som exempel kan vidare nämnas att utomjordingars beteenden ( som bortrövanden ) och utseenden även har sina motsvarigheter i folktron.

Bedömningen blir att tron på utomjordingar är en variant av folktro och religiös tro. Det finns med allra största sannolikhet ingen verklighet bakom den.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-18 00:41 #46 av: Julius-G

Nej, Gahella, jag giver inte mig själv rätten att begränsa andras syn på utomjordingar. Jag diskuterar, vilket är en avgörande skillnad.

Angående monologen med Tage Danielsson skulle jag vilja göra kommentaren att Tage var en tänkande människa, och han kunde säkerligen skilja mellan vidskeplighet och förnuft.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-18 01:00 #47 av: palien

du har bra dåliga diskussioner, det enda du har att komma med är folktro, lite variationer kanske

Anmäl
2010-01-20 16:03 #48 av: Hukanson

Tidskapseln låter spännande . Atlantiderna blev medvetna om något de uppfattade som katastrof och gjorde en stor ansträngning att komma till "den sanna andliga tiden" där det gick att skåda in i profetiska uppenbarelser och sanna visioner . Det skulle alltså ha varit några tusen år f.Kr. . Här ser man alltså motsatsen till mänsklig mindkontroll.

Att bli förstådd och att förstå är uppenbarligen vad det handlar om i vårt möte med Det Överokända.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2014-07-08 03:14 #49 av: [kajmal"]

http://www.ditrianum.org/en/articles/extraterrestrials/0002.htm

kamjal sa bara för en månad sedan detta "our love" "jag varnar dig " "jag varnar dig" "jag är reptil" kan du anta mänsklig form frågade jag, "ja" svarade hon, detta har hon hon hållit hemligt så länge jag känt henne, har bara sett henne i klara drömmar, och fysiskt som en ljus skepnad i huset som en 1.70 lång blond tjej i lång vit klänning, detta får du inte säga sa hon......nu har jag skrivit ner det i alla fall.........................kusligt kamjal och jag påminner mer och mer om Lacarta filen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.