Kosmiska energier/frekvenser

Inga solfläckar = Jättebra?

2008-10-22 12:03 #0 av: Ewerhof

Hittade en förklaring till:

http://www.exopolitics.org/Exo-Comment-79.htm

Och då förstår i alla fall jag lite mer av vad som händer med världen. Men vad det här är för sida, vet jag egentligen inte. :-)

Anmäl
2008-10-22 12:27 #1 av: Kurina

Intressant igen. Tack ewerhof. Jag kopierar en tänvärd text för begrundan

As far as human disruption is concerned, Battros writes:

I have begun to note it is not just the "external" (earth changes) which is shifting, but humans as well. Remember: we too have magnetic fields which surround each of us. I think it is not unrealistic to conjecture what is happening "externally" is also happening "internally". I believe current science will acknowledge this notion, showing the Sun's "charged particles" and its influence on Earth's magnetic field is the impetus of change. In-like, this same causal effect occurs with human magnetic fields ushering in a change or "transition".

Den som vill hålla daglig koll på solfläckar o dylikt kan gå hit:

http://www.spaceweather.com/

Anmäl
2008-10-22 15:10 #2 av: Hukanson

´Vi slipper tydligen extrem väderlek när solen är sig själv tillräckligt. Men vart tar alla dessa solflares vägen när de lämnar Solen och börjar resa ut i universums kalla tomhet. Jag tror att de fortsätter att hålla ihop som en kropp och då de är ganska stora borde de gå att följa med astronomiska observatorier ?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-01-02 22:40 #3 av: Huygens

Apropå solfläckar så är det ett underligt utbrott på solens sydpol. Forskare funderar på om vi snart kommer råka ut för en ny Carringtonhändelse, kanske inom 10 år?

Anmäl
2015-01-03 15:08 #4 av: kena10

#3  Vad är Carringtonhändelse?

Anmäl
2015-01-03 15:12 #5 av: Huygens

1859 års geomagnetiska storm

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.