Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 4127 ggr
madspaze
2/1/09, 7:01 PM

Ufo

Har någon här inne med helt 100% säkerhet sett ett UFO?

När och hur såg det ut?

Jag såg ett precis utanför våran balkong när jag var 14 år, den svävade där, jag såg den, min familj hörde ljudet. Jag berättade för en kompis som sedan spred det och jag fick ett smeknamn resten av högstadiet Rynkar på näsan men det var 8 år sedan nu, men jag vet vad jag såg och hörde, och både jag och min syster hörde detta ljudet dagar innan och dagar efter och har även sett den ljudlöst i himlen sväva och försvinna men dett då på längre avstånd. Men när jag såg den sväva precis utanför våran balkong, kändes som en evighet men varade väl kanske högst 10 sek, så har jag någon form av fobi för balkonger nu, jag kollar alltid fönster och dörrar innan jag ska sova hehe, vill inte ha mitt sovrum nära en balkong. Nu bor jag i lgh utan balkong.

Samma natt så vet jag inte om jag hade en dröm eller om det var äkta för allt var så konstigt, jag vaknade, tände lampan, gick i mörkret till toaletten, gick på toa, kände mig hela tiden iakttagen, skulle tillbaka till sovrummet, krockade med något i hallen som kändes som kallt läder skinn, mjukt, på min arm, tittade, såg något mörkt figur kanske 150 max 155 lång, panik, sprang in till mitt sovrum låste dörren gömde mig under täcket, vaknade tror jag, under täcket kallsvettig med lampan tänd, dörren låst, den natten var jag vaken, kunde ej sova själv i nästan 2 år (mitt sovrum var vid balkongen, alltså balkongen var utanför mitt fönster) och jag har varit mörkrädd sedan dess. Jag vet ej om detta var en dröm eller verklighet då jag lika väl kan ha svimmat under täcket så rädd blev jag i drömmen elr verkligheten.

Jag har i alla fall aldrig blivit mej lik och min mamma tror det var inbillning allt, min syster tror på mig att jag såg ufot, tror inte min vän trodde på mig ich jag har inte sagt till någon annan.

Men det där är ett ärr för livet!

Annons:
Gahella
2/1/09, 9:12 PM
#1

Vilken obehaglig upplevelse i hallen. Men jag får också stark känsla av ufo-närvaro som du upplevde i ditt hem. Jag skulle gärna stått där på balkongen och sett dem när de flög utanför, vilken upplevelse!

Låt dem snacka, en dag kommer de också få se;)

Du säger du fått ärr för livet, men har du inte också fått någon gåva också? På vilket sätt är du inte dig lik?

madspaze
2/1/09, 10:46 PM
#2

Mörkrädd, är inte förtjust i balkonger, vågar endast ha släckt om min hund sover hos mig, ibland måste jag ha tänt ändå så på det sättet känns det inte roligt, jag vill inte vara rädd men jag är det, bara för den upplevelsen. Jag vågar inte gå någonstanns ute där det inte finns belysning när det är mörkt, då får jag panik.

Alltså upplevelsen var läskig eller obehaglig mest för jag vet inte om det var verkligt eller en dröm, just när ja gick till toan, vilket kändes verkligt, allt! Jag krockade med något, jag kände det, kommer ihåg känslan än idag, jag kommer ihåg hur ajg hoppade till och tittade, jag kom ihåg vad jag såg och allt jag hann se innan jag blev rädd och sprang till mitt rum, kommer ihåg allt! O det var samma natt som den kvällen jag såg ufot.

Jag delade rum med min syster i säkert 2-3 år, sedan skaffade vi hund, flyttade, jag hehe tvingade hunden sova hos mig i mitt rum, än idag nu har jag 1 till hund och som tur är älskar hon sova brevid mej i sängen :)

Jag kommer ihåg varenda detalj, och det var 8 år sedan nu.

Hehe när jag såg ufot var jag helt frysen, kunde inte röra mig, kunde inte prata, va som jag var i trans, jätte äckligt!

För mig personligen så vet jag att det finns annats liv, för jag vet vad jag upplevde, tror jag hehe, så för mig är det inte en fråga utan jag vet flr jag har sett det.

Så den enda gåvan för mig är väl att jag vet vad jag har sett så jag vet att dem finns, för haha det var ingen människa! Sån äcklig hud! Grå, kall, mjuk, len mår illa jag bara tänker på det o ryser i hela kroppen!

Gahella
2/2/09, 12:08 AM
#3

Vet du va vännen, du behöver hjälp att bearbeta detta någonstans. Du ska inte fortsätta leva i skräck av detta. Jag att du varit med om det du säger, men sök någon form av bra terapi, så du kan befria dig från traumat detta skapat inom dig.

Du kan gå in på en annan sajt här som heter personlig utveckling. Be där om hjälp och råd om olika terapier, och om de kan rekommendera någon som är bra på just trauman…

madspaze
2/2/09, 12:17 AM
#4

trauma, har aldrig tänkte på det så, då skulle jag behövt terapi hehe, men det va flera år sedan nu, jag är bara mörkrädd och tycker inte om balkonger…

Själva forums tråden handlade om någon har sett ufon?

När & hur såg det ut?

Gahella
2/2/09, 1:14 AM
#5

Jaha…hehe..Skäms Ja, jag är lite lagd åt vardagspsykologi också..:)

En bra idè är att skriva i sökrutan, där finns massor av historier. Orkar inte dra allas upplevelser här just nu, om du förstår;)

Själv har jag än så länge bara sett molnformationer som ser ut som ufon, det sägs att det är en täckmantel, helt seriöst!

Cristine
2/2/09, 9:29 PM
#6

Det jag sett bäst och på ganska nära håll såg ut som en cigarr

men de små  var runda som kom ut därifrån de mestadels beskrivs som tefat alltså.

Ett annat som kom upp ur vattnet såg ut som en sputnik

och resten har varit runda eller ovalformade.

Det var länge sedan nu på 60-70 talet

De som vi såg här för  ett par månader seda var runda i formen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
madspaze
2/2/09, 11:38 PM
#7

#6 wow du har sett många ju!

Den jag såg var oval, vitmetall (ljus i alla fall) men den lyste helt runt så jag är lite förvirrad om färgen på farkosten/ufot var vitt eller metall. Sedan vit starkt lyse runt hela som cirkulerade runt väldigt snabbt så man nästan kunde tro att det var ett lyse. Inte så stor, 2 människor högst kunde fått plats i den.

Jag tror att alla gånger vi såg ufot runt om kring där vi bodde att det var samma jag såg vid balkongen. Den försvann alltså på nån sekund, en blinkning, inget jag vet kan försvinna så.

julklappen
4/5/12, 10:45 PM
#8

Svar till 6Cristine . Jag och min före detta make var på väg hem , en väldigt kall och sen lördag,skväll när vi hade varit hemma hos min ena storasyster och hennes make år 1979.Vi åkte från Sköldinge till Valla(i sörmland) Jag har alltid tyckt om att titta upp på stjärnhimmlen.Och jag satt i bilen bredvid min make och tittar ut genom bilfönstret upp på alla dessa vackra stjärnor.Plötsligt får jag se något väldigt konstigt ovanför trädtopparna pricis. Jag tror först inte mina ögon.Men sedan så intalar jag mig själv att detta inte kan vara inbillning. Jag ropar rakt ut till min make att han också ska titta ut genom fönstret och jag pekar helt tyst.Jag känner mig som hypnotiserad, får inte fram ett ljud strax efter mitt utrop. Min make tittar åt det hållet jag pekat.Han försöker gasa på så att vi ska komma hem och fort därifrån.(han sa till mig att det verkade va något fel på bilen.Innan vi såg detta konstiga så hade vår bil gått hur bra som helst)  Rätt som det var så stannade bilen helt plötsligt bara och min make fick ej i gång den. …..

Det vi båda två såg denna kalla och sena vinterkväll såg prisic ut som en lång och tjock,gråmetallic Ciggar. (min make och jag vevade ner ett fönster i bilen kommer jag ihåg.) Men inte ett ljud hördes från denna jättestora  konstiga grejj som vi inte vet vad det var vi såg. Men den liksom gled fram prisic över Grantopparna på vänster sida om vår bil. Vi var jätterädda där.Men rätt som det  var så såg vi den inte mer.Den var som bortblåst. Sedan (tror att det var ungefär 1 timme eller mer, kan inte minnas hur länge vi var liksom borta) så vet varken jag eller min före detta  make vad som hände. För vi båda hade minnesförlust och blev sjuka och mådde illa ,vi mådde väldigt dåligt efter detta i allafall. En lång tid efter detta.

Lilla Stjärna
4/5/12, 11:23 PM
#9

# 0 Madspaze, fy vad ledsamt att höra om din hemska upplevelse Gråter! Fy skäms på den / dom som orsakat dig detta!!!

Jag har sett en hel del UFO:s, ett av de tydligaste jag sett liknar detta som man ser i början på filmen, men mitt var mycket tydligare med blotta ögat, diskformat och helt ljudlöst. Olikfärgade starka "lysen", men inget blinkande. Stod stilla i ca 8 minuter.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NmysPS9WrLw

Jag hoppas också att du får god hjälp att bearbeta ditt trauma!!!

Upp till toppen
Annons: