Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2648 ggr
Ayena
1/20/09, 6:01 PM

Barack Obama

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om några minuter har han svurit presidenteden i Washington.

Det är många förväntningar och förhoppningar som vilar på hans axlar.

Må fredens duva och örnens styrka stå bakom dig i ditt arbete - säger jag Gilla

Och bifogar en bild som jag gjort nu i eftermiddag

Annons:
Gahella
1/20/09, 7:29 PM
#1

Ja vi ska tro på honom, han verkar ha precis det som behövs nu. Tålamod, tillförsikt och stark verklighetsförankring.

Såg ni installationen? Jag satt och jublade och sjöng hela vägen, underbara tal och framträdanden, och såå mycket hjärta i allt! Tänk om det varit McCain som stått där, hjälpe oss…

Kurina
1/20/09, 7:56 PM
#2

Snyggt Gunilla.

Grattis världen. USA har fått en ny president.

Kurina
1/20/09, 8:10 PM
#3

Så här ser hans numerologi ut för denna månad

Your January 2009 Numerology Forecast.

January is a 6 Personal Month in a 5 Personal Year. All during this month the focus is on your attitude towards friends, co-workers, and family members. You are in a position to improve relationships in all areas. You are warm-hearted and more outgoing than usual. Others are attracted to your optimistic disposition and several people close to you will come to you for advice and comfort. The month may bring a turbulent new relationship into your life. The initial introduction may start off a little awkward, even cause some friction. You will need to be tolerant and understanding. Even if you feel sure that your point of view is correct, a hardheaded, stubborn approach is not beneficial. On the contrary, the true purpose of this conflict is an opportunity for you to reach out and earn the appreciation and respect of this person by freely demonstrating your own. Other, more practical changes are also in the picture. Many will make changes in their office, residence, or work routine. You may get some strong signals that your career may receive a boost in the very near future, which only buoys your optimism. If you are single, this is an excellent month to be social and meet new people.

…och så här för idag

January 20)

You've got a fighter's spirit today, and issues regarding management, organization and business take up most of your brainpower. You're truly a force to be reckoned with, so use this time of positive energy to further your agenda. Loved ones may complain about a lack of attention while you're focused on work issues, so be sure to acknowledge those you love with a little extra TLC.

… och han är USA's 44:e president

44    It is an excellent number for business, and it is also good for a military career. It is a visionary and a doer. It has great potential.

Gahella
1/20/09, 8:10 PM
#4

Oj, det glömde jag att säga, var så inne i installationen när jag skrev. Den var jättefin…Glad Duvan och Örnen i samarbete! Örnen är ju den som också har helhetssynen, som kan se ovanifrån, och lämna grodperspektivet…

satori
1/20/09, 8:43 PM
#5

Ja vad fint du fixat till det Gunilla! Fast du kunde ju torkat bort snoret under tiden Tungan ute De har en uppsjö av souvenirer att sälja med honom på i USA, om jag inte hörde fel har han redan slagit Clintons rekord.

Vaddå installation? Vilket ordval är det? Förvånad Låter så mekaniskt på nåt sätt. Hörde här nu på nyheterna hur han säger nåt i stil med:

Let´s meet in the new age - NEW AGE *hahaha* Ja det hoppas vi sannerligen på nu!

Ayena
1/20/09, 8:44 PM
#6

# 4 - Ja det var lite tanke med duvan och örnen Glad

Jag såg installationen och kunde inte låta bli att notera att vid flera tillfällen så reflekterades nålen han hade på kragen så att det blev som en stjärna som lyste på hans rockkrage. Häftigt!

Annons:
Gahella
1/20/09, 8:45 PM
#7

Ja eller hur sator! Precis, och så handlade temat mycket om Vi Är Ett…..tjohoooo

Ayena
1/20/09, 8:51 PM
#8

# 5 - Det är inget snor Satori Skrattande 

Vi har alla dessa linjer under näsan, mer eller mindre framträdande och speciellt under vissa ljusförhållanden.

Tro mig, jag har studerat ansiktens anatomi Tungan ute

satori
1/20/09, 8:53 PM
#9

#7 Sator? Är inte det ett gammalt rockband? Tungan ute Vi Är Ett jupp! Hm, jag har dock alltid haft svårt för att ropa hej innan jag kommit över näcken..men hoppas får vi ju verkligen göra på att han ställer en hel del på sin spets och till rätta. Det känns ju rätt i hjärtat i alla fall.

satori
1/20/09, 8:54 PM
#10

#8 Skoja bara. Hade det varit i grön nyans, då hade jag dock börjat undra på allvarFlört

Gahella
1/20/09, 9:21 PM
#11

Men gud va du ser bra då satorI….hahaha…Idag är du verkligen på topp, du har visst tillfrisknat ordentligt! Hahahaha

satori
1/20/09, 9:50 PM
#12

#11 På topp e jag väl inte direkt, men sjuk i humorn har jag ju inte varit - haha. Fast det var rätt uppfriskande med en släng av kräksjuka.Flört

enola
1/22/09, 5:05 PM
#13

Förlåt men har jag svårt att lita på en människa(?) som lyckas bli president i USA för tillfället. 90% eller kanske mer av alla presidenter har vart frimurare! Hoppas innerligt att Obama lyckas att göra nått gott men jag tvivlar, dom sluga bankirerna kommer snart äga hela planeten endå. Hehe, lite trist synsätt men jag tror finns nog makter större än dem och jag vet att vi kan skapa nått bättre än vårt nuvarande påtvingade system. :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
s031720
1/22/09, 7:12 PM
#14

Håller med enola.

Jag tror nog inte att Obama är så oskyldig som han verkar. Han har blivit populär delvis på grund av att han verkar personifiera den amerikanska drömmen, vem som helst kan bli framgångsrik om man bara lägger manken till. Men Obama är ju trots allt släkt med bl.a. Bush, så en äkta dark horse är han ju inte. Frimurare? Inte omöjligt en påläggskalv som de använder sig av iaf.

Att han har en så stark personkult omkring sig skrämmer mig också. Lite messias figur över honom, här kommer räddaren.Men den som lever får se helt enkelt. Jag hoppas, men jag tvivlar.

Gahella
1/23/09, 2:44 AM
#15

Ja, jag kanske är en optimist. Men han har faktiskt räckt ut handen till arabländerna, han vill stänga guatamofängelset, han har kritiserat israelerna att de använde fosforbomber, och attackerar civila….Det är lång mer än Bush har gjort, eller hur?!

Kurina
1/23/09, 11:49 AM
#16

Han är ju bara en människa, men med visioner. Och han har en hel stab med Medarbetare och rådgivare  för att inte tala om kongressen som kan sätta käppar i hjulet. Jag tror han är en man i tiden, någon som kan bryta det negativa mönstret, om han inte blir motarbetad alltför mycket.

#14 Vaddå? Släkt med Bush!? Har jag missat nåt?

s031720
1/25/09, 12:03 PM
#17

#16

http://www.youtube.com/watch?v=VqXPigvB954

På långt håll. Men dock. Nämde jag att Obama kom från ingenstans, men fick ihop och spenderade mer än 3 gånger så myket på sin kampanj än någon annan presidentkandidat någonsin tidigare gjort, trots att han officiellt har vänt sig ifrån den vanliga metoden, att ta emot pengar från lobbygrupper och korporationer? :) Trots att han bara är en "vanlig" amerikan från nowhere? Det hela verkar bara en aning misstänkt.

För de som tycker att det är fascinerade av konspirationsteorier:

De som är övertygade om att världen är i verklig fara citerar gärna bibeln om att den siste antikrist skall hälsas som en frälsare och påpekar hur Obama har mottagits och vilken personkult som har växt fram. Det finns många bibliska profetior som lyfts fram av konspirationsteoretiker som kan appliceras på Obama och situationen i världen just nu. (de kan säkert appliceras på det mesta om man verkligen vill dock. :) )

Det finns de som påstår att både Bush och Obama bägge är en del av de amerikanska frimurarna, och där Bushs aggresiva, vettlösa och odiplomatiska/odemokratiska politik var ett sätt att plöja vägen för Obamas ankomst som frälsare. Guantanamo är ju ett bra exempel på det.

Nostradamus å sin sida förutspådde att det tredje världskriet skulle orsakas av en mörkhyad man, börja i mellanöstern och sprida sig upp i europa. Och så vidare.

Konspirationsteori. Aldrig upplyftande, alltid fascinerande. :) All that aside dock:

Jag vill verkligen hoppas på en bättre värld, och jag tror på människans inneboende godhet, men kanske har jag blivit cynisk av hur vi har format våra samhällen till byråkratiska celler där vi måste undertrycka vår mänsklighet, godhet, för att kunna fylla den roll vi blivit tilldelade. Jag tänker inte uttala mig för eller emot Obama förrän jag har sett mer av vad han kommer att uträtta, men jag vill bara varna för att bli en del av hans icke-ifrågasättande personkult. I övrigt är det väntans tider, och vi får hoppas på det bästa!

Gahella
1/25/09, 6:27 PM
#18

Ja, jag har också det här i bakhuvudet. Har varit inne på en sajt och ventilerat det med andra och läst en del som stått om honom. Och då även David Icke, som inte skräder orden precis.

Men så finns det andra källor som säger att han är guidad av den Vita logen, men att han inte riktigt är medveten om det själv ännu?

För hur jag än vrider på detta, kan jag inte låta bli att tycka om honom. Han har ett inre ljus, en intregitet som jag berörs utav. Men som han själv säger, han kan bara leda folket, men att ansvaret och följderna ska vi ta tillsammans.

Och vad vi inte får glömma, är att så många har tillgång till internet nu, och därmed nås info ut blixtsnabbt till omvärlden. Vi har också utvecklingen av medvetandegörande energier på vår sida. Allt ska nu upp till ytan för att synas, ingen/ingenting kan längre gömma sig för det ljuset som nu sprids i alla mörka gömslen…

[KosmosBill]
3/18/13, 11:04 PM
#19

Hoppsan, nu ligger han illa till Obama.😃

Tunga bevis kommer nu ang. att han förfalskat sin födelseattest.

Reguljära media i USA har tagit upp detta nu.

Var ska det sluta?

Kommer han att tvingas avgå?

(rätt kul att läsa kommentarerna ovan hur många trodde på Obama)

😮🤪😃

Cristine
3/18/13, 11:50 PM
#20

Jag har aldrig litat på honom,

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Farwuq
3/19/13, 7:31 AM
#21

Fusk i alla möjliga hörn och vrår,
vi får se hur detta slutar och går.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marr
3/19/13, 8:29 AM
#22

Hade också ett visst hopp till Obama när han kom. Fast innan 2009 var slut hade jag fått en helt annan inställning till den mannen. En känsla att det inte stämmer. Försöker lita till min känsla och intuitition.

Har det blivit bättre på dessa 4 år? Nää inte ett dugg och nu tycker jag han har gjort bort sig rejält. Tänk bara på allt (skit) han skriver under för…han gör precis tvärt om vad han sagt.

Min känsla säger att han är en ulv i fårakläder. Tyvärr verkar det vara sant, men hoppas ändå att man har fel och att han ingår i ett spel att störta denna oligark som styr vår värld. Fast nu tror jag inte på det heller längre, men man kan ju alltid hoppas som sagt…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
3/19/13, 9:04 AM
#23

Han är troligen en marionett till de som har makten. Själv tror ja inte att han har mycket att säga till om.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cristine
3/19/13, 10:41 AM
#24

Just det Draken..han går andras ärenden

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
3/19/13, 10:47 AM
#25

Märklig synk men jag tänkte faktiskt på den här tråden häromdan och vad vi tänkte då!

Jaa vi ville ju tro på honom och det är väl inget konstigt i det. Och fast vi ville tro på honom var många av oss inte alltför säkra på vem vi hade att göra med, om du läser oss rätt KB

Ska kolla länken du lagt in så fort jag kommer hem från jobbtorget

Gahella
3/19/13, 1:25 PM
#26

Ja då var det verifierat och det har ju florerat hela tiden. Och detta innebär att USA är utan president då eftersom man måste vara född i USA för att vara det.

Men samtidigt så har väl de flesta av dem bara varit marjonetter, så det gör väl igen större skillnad.

Och så länge de konsevativa är i majoritet i kongressen så är det det elitens intressen de värnar om

Den här svidande intelligenta föreläsningen kan jag rekommendera varmt där Eduardo Bonilla-Silva, professor i sociologi klär av Obama helt. Han berättar bl.a att han aldrig håller ett tal utan en promotor, men det gör däremot hans fru som visar både intelligens och sakkunighet i frågorna som även Obama själv borde kunna

http://urplay.se/Produkter/174338-UR-Samtiden-Varning-for-ras-Fran-Martin-Luther-King-till-Obama#info

[kajmal--"]
3/19/13, 2:06 PM
#27

obama gör inget själv, se hillary clinton och jon biden. som var hans konkurrenter…nu kerry som  buch  vann över,    … och sedan romneys finansexpet och viceprecidentkandinat…nu är inbjuden till vita huset

Annons:
Farwuq
3/19/13, 2:09 PM
#28

Bakom varje stor man står en stark kvinna.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[kajmal--"]
3/19/13, 2:33 PM
#29

#27  man skulle säga att obama manipulerar med politiker ur båda lägren.

Upp till toppen
Annons: