Annons:
Etikettupplevelser
Läst 3493 ggr
Bullan
1/12/09, 12:00 PM

Alien eller vad?

Något jag funderat på i många år, är över en händelse jag var med om då jag var ca 15-16år.

Det var vinter och mörkt ute. På gårdsplanen hemma, så lyste en stark lampa där man gick och upp mot bron, så man såg väldigt bra i det området…snön i sig lyste upp också av lampan.

Jag hade varit hos en vän och klockan var ca 20:30. Då jag ska ta svängen för att komma upp på själva bron, så ser jag något stå mitt framför mej, ca 2m ifrån. Varelsen stod precis bakom ljuslinjen där lampskenet gick, men jag såg den mkt tydligt. Den var grå/brun/grön i skinnet och hade väldigt fårig hud…nästan som krokodilhud. Den var kanske 1.20 hög och hade armar och ben, som jag närmast kan beskriva som "tentackelliknande"…inte långa och smala, utan ganska propotionerliga till kroppen. Inga händer el. fötter, utan de var bara spetssiga. Huvudet var också spetsigt både fram och baktill. huvudet var väldigt stort….el långt kanske man ska säja. Det var liksom format som själva benen och armarna…fast baktil var det jättelångt och gick i en böj ner bak mot ändan.

Vi stod bara där och stirrade på varandra…först var jag bara fashinerad…sedan efter en stund, så blev jag rädd…och då hände något konstigt! helt plötsligt så "fick jag för mej" att detta var grannpojken som stod framför mej…så jag frågade vad han gjorde här. Men i samma stund som jag frågat det rätt ut, så såg jag igen vad jag hade framför mej…och då blev jag rädd igen…och tydligen varelsen också…för den tvärvände och sprang iväg över den orörda snön…utan att lämna några spår!!! Rörelserna var väldigt svepande och graciösa och det gick mkt fort!

Sedan sprang jag in och berättade vad jag sett…men givetvis så trodde ingen mej…men vi gick ut och jag visade vart jag sett den…och de såg också att det som stått där…måste ha varit fullt synligt, trots mörkret. Och de hittade heller inga spår i snön.

VAD var denna varelse för någonting? Är det någon som hört el. sett något liknande? Jag har aldrig sett något liknande i någon bok, film el liknande någonsin.

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

Annons:
satori
1/12/09, 12:13 PM
#1

Det låter intressant! Låter som du fick ett möte med en reptilvarelse av nåt slag. Har du sökt på google annars kan du gå in och t.ex skriva "alien reptile" och söka på bilder och se om det kommer upp nån bild som liknar det du såg. Finns många liknande berättelser om det du upplevde.

Bullan
1/12/09, 1:09 PM
#2

Jo, jag har försökt googla på nätet, men inte hittat något liknande alls. Det jag hittat på nätet ser ut som människor i reptilsmink/mask, så att säja…denna tycker jag inte påminde om en ödlaObestämd bara huden som påminde om krokodilskinn.

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

Gahella
1/12/09, 1:40 PM
#3

Oj vilket möte! Men har ingen aning vad det kan vara, har aldrig hört något liknande. Kan du inte försöka rita den och visa här?

[Hukanson]
1/12/09, 2:17 PM
#4

Ifall rymdskeppen biimar ner spanare skulle det kanske upplevas så …säg bara "pax galaxis" så skiljs ni som vänner…

Bullan
1/13/09, 11:12 AM
#5

#4 ??Obestämd

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

[Hukanson]
1/13/09, 5:58 PM
#6

Kanske fått en överdos Stargate Atlantis…funderar ibland vad de har för sig i Amerika. Men vad ska man tro om din varelse, har själv aldrig sett någon tentakelkrokodil. Kan bara bidraga med att den kanske hade hår ner mot baken.

Annons:
enola
1/13/09, 6:30 PM
#7

#6 Övedos av stargate eller inte, det betyder inte att du behöver bete dig oförskämt..!

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Bullan
1/13/09, 7:28 PM
#8

Det var INTE något hår alls på den!

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

Cristine
1/14/09, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det finns å mycket på jorden som springer i våra skogar, varför inte utomjordingar! Har ni läst om dem som finns i sydamierika. Jag tror det var i Brasilien det började och de har spridits över sydamerika och in i sydligaste delarna av nordamerika. De kallas chupacabras=getsugare för de suger blodet ur alla boskap. De lämnas på marken med två små hål och utan blod..bara det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
1/14/09, 11:49 AM
#10

Som alltid så gör amerikanarna sitt jippo över det men det finns mycket att läsa på andra ställen. Med tusentals  planeter som kan vara befolkade kan de se ut hur som helst. Eller hur?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
1/14/09, 1:15 PM
#11

Ja absolut! Det finns mycket i vår "Herres" hage, ty H*N har många boningar… som Vi Inte har en aaaning om…Flört

Farwuq
1/14/09, 7:35 PM
#12

Det är inget nytt med dessa varelser, människan har i alla tider haft mytologiska varelser kring sig, förr kallades de för troll etc.
Det är nog samma fenomen som visar sig i ny gestalt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[perversan]
6/13/12, 3:11 AM
#13

JAG SÅG EN VÅRNATT FÖR 4-5 ÅR SEDAN HUS ÅSKAN HADE UPPHÖRT MEN UPPE I ETT MOLN SÅ SÅG JAG UNDERREDET PÅ ETT RYMDSKEPP. DET SPELADE RAKT NER MED EN SPOTLIGHT PÅ GRÄSMATTAN DÄR VI SOM BARN BRUKADE TÄLTA.  LÄS OCH BLÄDDRA OM NI TÖRS. DET HAR HÄNT MIG.  www.bloggis.se/PEKANUS  Skriv och Leta Fram i Bloggen.  Kommentera Gärna Sen Härunder  Puss.

Annons:
Marr
6/13/12, 10:06 AM
#14

#13 När jag klickar på dina länkar visar det bara att sidan inte kan visas! Synd…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

annica77
6/13/12, 12:52 PM
#15

Först vill jag påminna vissa här att vara försiktiga med att goggla om aliens eftersom det finns för mycket propaganda skrämsel och lögner om dem som har gets ut på netet av illuminati, dark Cabal och dess anhängare! Men det låter onekerligen som en reptil du stötte på då…Låter som om reptilen höll på med något fuffes och blev rädd när han såg dig eftersom han viste att han hade blivid sedd, vilket inte fick ske…

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

[Hukanson]
6/15/12, 3:20 AM
#16

Se här en video om vilka olika typer av aliens (stellarer) det finns. Vet inte hur komplett och korrekt den är men säkert tillräckligt för att vara sevärd. Man säger ju att det finns många hundratusen olika raser i galaxen av större eller mindra slag och betydelse. Vi borde väl lära oss hur de största och viktigaste ser ut; Sirianerna, Plejaderna och Arcturianerna… och så De Nordiska förstås.

Upp till toppen
Annons: