Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3356 ggr
satori
2009-04-07 13:45

Sömnparalys

Här är en bra liten film om hur man kan uppleva det vid en sömnparalys. Själv känner jag igen mig, men sedan jag slutade att låta mig skrämmas av detta så kan det istället vara det mest ypperliga tillfälle till en utanför kroppen upplevelse. Det är verkligen inget behagligt att råka ut för, speciellt som man inte heller kan röra på sig, men det enda sätt är hur svårt det än verkar, att inte låta sig skrämmas. Det är ju inte som en diffus mardröm utan hur verkligt som helst.

Läs här oxå:

http://blog.aggeman.se/2008/06/ett_bra_exempel_pa_somnparalys.html

Annons:
Playja
2009-04-07 13:51
#1

Jag tog bort det andra inlägget satori… det blev tydligen 2 av samma! Glad

Cristine
2009-04-07 14:18
#2

Det är ganska svårt att filma den känslan så att någon som inte varit med om det ska förstå hur paralyserad man är .

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2009-04-07 14:27
#3

Jag upplever mer mina maror som sovandes och att jag inte kan röra mig ur fläcken. Ser ingenting, men får använda all min viljekraft till att vakna!

redblood
2009-08-16 15:43
#4

uuh :o värkar läbbit glad att jag inte upplevt det ännu, hoppas jag slipper det…

Cristine
2009-08-16 17:10
#5

Vet man vad det är så är det inte skrämmande.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2009-08-16 19:03
#6

Cristine, har inte riktigt fått grepp om detta ännu. Händer detta för att vår medvetande hinner vakna innan vår astralkropp riktigt landat i kroppen, eller?

Annons:
Tride
2009-08-17 01:16
#7

Hej, jag har varit med om liknande för många år sedan. Jag kom på att om jag rörde på tårna, fingrarana eller blinkade försvann känslan och jag vaknade och kunde återta mitt vanliga medvetande.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Cristine
2009-08-17 01:31
#8

Jag tror hellre på det du säger Gahella än den vetenskapliga förklaringen att musklerna stängs av när man ska sova. Man vänder ju på sig flera gånger om natten!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Linnea
2010-03-03 13:25
#9

#8 Det sägs ju att musklerna stängs av är man sover men man kan ju både vända sig om och klia sig mm. Så avstängda är dom ju inte direkt..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

[Hukanson]
2010-03-09 10:23
#10

Det är litet befriande på nåt känslomässigt sätt att förstå att det finns andra som upplevt samma sak. Paralysen är ett äventyr första gången men sen blir man rädd, kanske som en normal dödsrädsla.

Upp till toppen
Annons: