Annons:
Etikettupplevelser
Läst 7322 ggr
satori
4/13/09, 1:38 AM

11:11 igen. Vad var det?

Vet att det vart uppe förut men minns inte vad det betydde.

Jag skriver 11:11 då det e det enda jag minns som skulle ha en högre betydelse.

Men till saken hör att de senaste veckorna så har "principen" blivit så synkronistisk för mig att jag börjat grubbla på budskapet i det hela. Jag tittar på klockan en till två ggr i timmen och lyckas ALLTID pricka in 11:11, 12:12, 19;19, 22:22 etc. Jag har blivit uppmärksam på det och förvånas alltid över hur jag kan lyckas så bra med det, det e ju inte så att jag tittar på kl. varje minut, för då vore det ju inte så underligt.

Nån som minns vad det var för budskap eller hade för betydelse? Annars i mer vardagliga sammanträffanden med t.ex människor kan jag mer se den synkronistiska innebörden…men här!?

Annons:
Cristine
4/13/09, 1:41 AM
#1

Jag har läst om det någonstans men kommer inte ihåg just nu!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
4/13/09, 1:47 AM
#2

Här har du lite att läsa satori;) Talsymbolik

11:11 är en port till högre medvetande i alla fall, så mycket vet jag

satori
4/13/09, 2:21 AM
#3

Tack Gahella!

This energy is waiting to be harnessed by those who have the eyes to see…

stod det bl a. Börjar se lite väl mycket känns det som, då menar jag inte rent bokstavligt utan mer hur saker hänger ihop och vilka människor egentligen är, vem som ringer, vem jag kommer träffa på stan innan jag gör det etc. Tycker ärligt talat det är ganska påfrestande att få en massa information till mig om människor som ibland inte ens finns i min nära krets. Min intuition har varit äckligt stark den senaste veckan, den har alltid varit bra, men nu är det läskigt. För man kan tycka man har nog med sitt s.a.s men att behöva veta en massa om människor utan att de först sagt nåt, eller innan det ens har hänt känns mysko på så sätt att jag inte riktigt vet hur jag skall hantera det. Å ena sidan känns det stort och underbart när man får bekräftelsen på att man hade rätt men å andra sidan så tycker jag det tar så mycket energi att jag knappt orkar med mitt eget. Jag "spådde" så många rätt i torsdags (då jag var helsnurrig minns) att det borde vara orimligt. Det är som jag både vill ha kakan och äta den. Förstår ju att jag måste hitta ett sätt att skydda/skärma av det här, men vill heller ej förlora förmågan…va skall man göra?

[BigMama]
4/13/09, 1:45 PM
#4

.. Och där fick jag lite info om mina fyror. Tack för länken Gahella! (och satori!)

Gahella
4/13/09, 1:54 PM
#5

Satori. För mig handlar det om intregitet. Att vara i min egen kanal som vägleder mig i mitt varande på Jorden. Om jag hela tiden tar in alla andras varande är det en form av läckage som jag ser det. Har varit mycket som du tidigare, och det berodde mycket på min barndom då jag hela tiden fick ha spröten ute för att ha koll på det oroliga läget mellan och till mina föräldrars känslolägen.

Jag har sagt uppåt och innåt att jag endast vill veta vad som gäller mig och min närmsta omgivning. Och det har fungerat bra med lite träning:) Annars blir vi fullständigt dränerade! Det handlar mycket om att släppa kontrollen på både livet och andra människor tror jag.

Du kan försöka med att tänka hur du stänger alla dina chackran utom kronchackrat då kanske?

Cristine
4/13/09, 2:13 PM
#6

Ja eller försök stänga in del i en glasbubbla när du går ut, det är jättejobbigt att känna av folket i ens närhet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
enola
4/13/09, 2:29 PM
#7

Ja jag har också märkt av dessa siffer kombinationer lite extra på sista tiden. Men jag är inte heelt såld på numerologi än, speciellt när det gäller datum. :D

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

moonflower
4/13/09, 3:51 PM
#8

Någongång 1997 började jag att vakna mitt i natten - visste inte av vad - alla andra sov gott och allt var tyst och lugnt. Slängde en blick på klockradion, och den visade 01.11. Detta händer sedan då och då och jag kunde inte alls förstå varför. På dagtid föll min blick på 11.11. Tycker det känns skönt att inte vara ensam…speciellt nu när så mycket får sin förklaring!!!

adnanas
4/15/09, 12:38 AM
#9

Hej på er.

För många år sedan så läste jag  jag på en australisk webbsajt några  läsa intressanta förklaringar. Maitrya (den rikiga) mämnde att  många människor över hela världen upplever 10:10 och 11:11 fenomen och att deras högre jag närmar sig .

Fotnot. Dert finns även en falsk Maitrya.

mollycrimson
12/13/09, 11:31 PM
#10

jag brukar också lyckas pricka in det sådär:O

Zebrima
1/12/10, 8:58 PM
#11

Sedan barndomen har jag sett 9:11 så pass ofta att jag kände att dessa siffror hade någon form av magisk laddning. När sedan terrorattacken den 11 september inträffade kändes det konstigt, men jag tror inte bara det står för 11 september utan också att siffran 9 och siffran 11 på något sätt är viktig. September 2011 kanske det också står för?

11:11 ser jag också relativt ofta, liksom 12:12.

satori
1/13/10, 12:22 AM
#12

#11 Visst är det underligt!

RufusRoses
5/18/10, 3:02 PM
#13

Hejsan, jag är lite förvirrad just nu, händer mycket nu. Misstänker att jag är en starseed. På två dar har jag sett siffran 111 på två olika ställen, en på en flygplats och den andra i en tunnelbanestation. Någon annan som sett detta nånstans?

Annons:
Lunalia
5/21/10, 11:58 AM
#14

Intressant!

Ofta har vi siffror som "förföljer oss" i telefonnummer och annat.Att en har ex två siffror i följd som "hela tiden" återkommer….plats i en biosalong, nummer på turnummerlapp osv.

 iaf när jag tar upp det så brukar folk svara " Så är det med mig också fast med *de här* siffrorna.

Vad menas med starseed?

Playja
5/24/10, 10:27 PM
#15

#14Starseed

En länk bland många andra *ler* Hoppas du får ett svar!

Tror detta med att se olika nummer är som filmen    The number 23

(buffrar filmen så pausa ca 5-10 min och spela upp igen)

===

Diizkmedel
5/26/10, 9:55 AM
#16

Haha :P Jag brukar oxå träffa "rätt" :P Och det börjar bli lite jobbigt att hålla upp fötterna från marken och önska sig ngt, fast önska sig ngt hela tiden är ju inge jobbigt :P

(Asså jag gör så för att det går ju "myter" om vad man ska göra när klockan blir så. Och jag tycker dem e så sjuka så jag gör dem xP)

That that don't kill you can only make you stonger

Kurina
6/4/10, 6:40 PM
#17

Tittade in här som hastigast och är glad att ni fortfarande är kvar Kyss.

Det där med nummer som återkommer har jag varit här och undrat själv över betydelsen av. Det händer mig också flera gånger i veckan, fortfarande, och jag fattar nada. Någonstans har jag läst att om 11:11 dyker upp då kan man önska sig något men för övrigt vet jag inte riktigt. Ibland tror jag bara att det är någon som försöker göra mig uppmärksam eller knuffa på för att kolla hur jag reagerar. Vad vet jag. Kan vara rätt så irriterande ibland, typ, vad är det jag ska förstå????

Pussar i massor/Kurina

[BigMama]
11/11/10, 9:37 AM
#18

11/11 idag! Tänk positivt och affirmera det godaste gott Flört.

Ghosthunter
11/11/10, 11:19 AM
#19

Intressant….undra om det kommer att hända något speciellt om ett år då…när det blir November 2011 (11/11)?

…eller ännu bättre 11/11/11Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
11/11/10, 11:21 AM
#20

Förresten…undra om man kan använda talet 11/11 rituellt för att uppnå eller tränga sig in i porten till högre medvetande??

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Hukanson]
11/12/10, 1:20 PM
#21

Det finns en webb-meditation om 11:11 som är 11 minuter lång och vill sprida sig över webben. Initierad av ett gäng vetenskapsmän och forskare i nåt projektorienterat syfte. Man skall göra den i elva dagar och dela med sig av erfarenheterna. Hög klass och seriöst.

11:11 i elva dar.

Ghosthunter
11/12/10, 4:39 PM
#22

Ja det verkar seriöst och braGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Amon
11/12/10, 11:39 PM
#23

Ett utdrag från meddelandet den 11/11 från Kris-Won:

"Idag är det den 11/11, vilket betyder en ny kosmisk portal, precis som förra månaden, 10/10, och den dagen talade vi också med er. Det betyder inte att alla månader som uppvisar liknande mönster är speciella. Men av komplexa orsaker, där planeters och stjärnors påverkan blandas med effekten från helig numerologi, har en del datum ett speciellt inflytande på händelser som sker på varje befolkad planet. Om invånarna på varje planet är medvetna om den här dagens inflytande på er mänsklighet och medvetet och effektivt utför sitt andliga arbete, innebär det en mycket värdefull och ovärderlig hjälp och ett bidrag till materialiseringen av den Gudomliga Planen. Detta gäller särskilt för den här planeten.

_ **varje persons individuella bidrag är mycket viktigt för att uppnå massornas frigörelse från klorna hos dessa försvagande krafter, vilka förslavat er under så många tusen år i er linjära tid.

**Alltså, kära bröder och systrar, vad återför er till detta nya speciella datum 11/11?

Vad gäller detta datum har vi gett instruktioner via olika kanaler, för att ni starkare än någonsin skall visualisera en effektiv och verklig materialisering av den Nya Jorden._

Ni visualiserar en Jord där rättvisan triumferar och där jämlikhet och broderskap råder bland alla mänskliga varelser på er vackra blå planet, Gaia.

_Ingenting hindrar de flesta av er att vara ett värdefullt instrument för att den Nya verkligheten ska ta form på det fysiska planet.

I den egenskapen räknar vi med att var och en av er har intentionen att avsluta den här perioden med mörker och materialistiska energier, och att gå vidare till att bli en ny integrerad planet i den Femte Dimensionens världar och bli fullvärdiga medlemmar i den Galaktiska Federationens världar.

Vi föreslår att ni, genom att följa det numerologiska mönstret med "11", vilket sker idag, fortsätter att varje dag i sammanlagt 11 dagar, kl. 11 minuter över 11 på kvällen visualisera materialisationen av den Nya Jorden och den Nya Mänsklighet som befolkar den. Det är också viktigt att ni under dessa 11 dagar på dagtid (medan ljuset från er stjärna lyser) fortsätter att mentalt arbeta med övergången från den mörka tidsåldern till en Gyllene Tidsålder och då dra fördel av de gyllene strålarna från er speciella stjärna, Solen. Så håll fast den där tanken i ditt sinne, hela dagen, medan du utför dina normala plikter, och speciellt varje kväll kl. 11:11 under de 11 dagarna, det vill säga fram till den 21 november.

Vi kommer varje kväll att förena oss med era kreativa visualiseringar, så att resultatet av alla era tankar får en mer effektiv och framgångsrik form.

Enhet är styrka och **vår kombinerade styrka kommer gradvis att framkalla undergången för de krafter som hållit er förslavade. Er frigörelse kommer att bli en sann berättelse utan motstycke i era historiska skrifter.

**Uttala detta alla tillsammans, i djupet av din Inre Varelse: För befrielsen från de kedjor som framtill nu har förtryckt oss, och för framgången med den Nya Jord som skall komma!

Frid och Kärlek

Källa: Commander Sohin"_

Kanaliseringar via Kris-Won och Susanne Ward

Kurina
11/15/10, 7:10 PM
#25

Tack Solar, det var läsvärt läsning. Men hittade ingenting om betydelsen av varför vi ser 11:11 och andra bubbla klockslag titt som tätt :-(

[Hukanson]
11/16/10, 6:52 AM
#26

Kurina, vi har ett högre Själv inom oss som ser på det sinnliga lilla kroppsjaget med stor Kärlek och ger det också viktiga budskap och påminnelser genom drömmar och perceptioner - alltså det är ju vårt eget Jag som väcker upp vår Intelligens.

Frågan blir då snarare - vad är det som är så viktigt med 11:11 ? Varför bör vi intressera oss att ta reda på så mycket som möjligt om 11:11 utan att döma utifrån vår samhällspräglade ego?

Flört

JonasDuregard
11/16/10, 9:07 AM
#27

#25 jag har förslag på naturliga förklaringar om du är intresserad.

Annons:
[Hukanson]
11/16/10, 10:06 AM
#28

Jag är nöjd med att det "samhällspräglade egot" är hövligt och nöjer sig med att lägga fram alternativa förslag men som tydligt framgår av trådens rubrik är det med största sannolikhet osannolikt att det finns "naturliga" förklaringar till att upplevelser av undermedveten och intuitiv art skulle uppstå. Vi är väl ändå såpass intelligenta att förstå det utan att skriva i iFokus om det då.

Vi är ju inte ensamma om detta. I alla länder finns det människor som upplever samma fenomen. Det är större än en folkrörelse, det är en mänsklighetsrörelse.

Det har som jag ser det samband med den process som som i USA har yttrat offentligt att termerna UFO och Alien inte är adekvata i diskussionen längre därför att det amerikanska samhället vet att identifiera de flygande farkosterna och de vet hur de 59 olika utomjordiska raserna ser ut. Allt är identifierat och katalogiserat. Ingår i mänsklighetens vetenskap och ett fullt forskningsbart ämnesområde om man skulle få anslag för att göra det.

Kurina
11/21/10, 3:53 PM
#29

#26 Jag är benägen att hålla med dig Hukansson men förstår inte syftet eftersom det förekommer så ofta. Nästan lite tjatigt. När jag satte på TV:n idag och då visade klockan 11:22!? (i programmet)

#27 Jag är öppen för alla förklaringar. Vad jag sen gör med dem är ju upp till mig själv, eller hur :-)

JonasDuregard
11/21/10, 5:00 PM
#30

#29 Det finns ett fenomen som kallas konfirmeringsbias, vilket i detta fall i princip går ut på att du inte i samma grad uppmärksammar alla de gånger du får 'fel' resultat (alltså när du ser något annat än 11:11).

Ett närbesläktat fenomen är att man överskattar hur osannolikt det är att titta på klockan då den visar jämt (framförallt när man räknar in ett stort antal kombinationer i begreppet, typ 11:22/33/44/55). Hur ofta kan man förvänta sig att man ser dessa, givet att man mer eller mindre slumpmässigt kollar på klockan ett visst antal gånger under dagen?

Det bästa sättet att utesluta denna typ av fenomen är att:
1) Definiera tydligt vilka klockslag man anser är överrepresenterade.
2) Under en viss tidsrymd antecknar man varje klockslag man ser. Och klassificerar dessa som träff/miss utifrån (1).
3) Beräkna hur sannolikt resultatet du får är. Om det är under 5% sannolikhet att få samma eller större antal träffar kan det vara värt att göra mer noggranna studier.

Metoden ovan är inte helt vattensäker, men det är en bra början!

/J

Kurina
11/21/10, 7:40 PM
#31

Visst kan man resonera fram och tillbaka och hitta olika förklaringar. Nu är jag ju inte så tidsfixerad, har inte ens ett armbandsur och inga synliga digitala klockor hemma. Använder mest mobilen för att kolla tiden. Förståeligt är ju att det är lättare att reagera på 11:22 än tex 10:46. 10:46 skulle man ju inte komma ihåg lika lätt. Hur sannolikt är det att man ser dubbel siffror 4 ggr under en timme? (22:11, 22:22 osv. Hände en gång när jag hade gått och lagt mig, för många år sen. Och jag tittade inte på klockan mellan dessa tider.)

JonasDuregard
11/21/10, 8:23 PM
#32

#31 Det är tyvärr omöjligt att exakt uppskatta sannolikheten för scenariot du beskriver, händelserna är nämligen inte oberoende av varandra. Anledningen till detta är att du inte kollar på klockan på fyra slumpmässiga tider under denna timma, utan du väntar så klart ett tag mellan gångerna.

Om du har en naturlig fallenhet för att kolla på klockan exakt var 11:e minut så skulle det vara en chans på tio att du uppvisar det resultat du nämner. Om vi istället låtsas att det är helt slumpmässigt så skulle det vara en chans på tio upphöjt till fyra, alltså 1/10000. Verkligheten är det antagligen någonstans mittemelan.

Följdfrågan är då hur stor chans det är att en osannolik händelse som detta inträffar någon gång under ens liv… Svaret i ett nötskal är att det är mycket sannolikt. Om du tvivlar på detta så kan jag förklara varför, men det är i princip samma orsaker som i #29 (alltså: hur många utfall skulle räknas som träff, och hur många missar har inträffat?).

/J

[Hukanson]
11/21/10, 9:33 PM
#33

Jag tror inte att Kurina har en "naturlig fallenhet" utan helt naturligt vänder sig inåt till sina högre guider och frågar i all uppriktig ödmjukhet Ljuset vad det innebär att visas detta tecken i den materiella miljön.

Men det vet ju Kurina bäst själv förstås.

[Hukanson]
11/21/10, 10:44 PM
#34

I en av böckerna i Mormons Bok kan man läsa 3 Nephi 11:11 "Se,jag är världens ljus och liv. Jag har druckit av den bittra kalken, vilken Fadern har givit mig, och jag har förhärligat Fadern genom att påtaga mig världens synder, varigenom jag har underkastat mig Faderns vilja i allt från begynnelsen."

För den som tror att det är Messias Jesus Kristus som är den yttersta orsaken till all utveckling i världen så kan kopplingen 11:11 - Kristus vara tämligen självklar och kärlek till Herren fortfarande den enda Vägen.

=:~) =

Helamans Bok 11:11 "O Herre! Vill du nu för denna deras ödmjukhets skull avvända din vrede och låta din förgrymmelse vara blidkad till följd av de onda människornas undergång, som allaredan hava omkommit."

Mosiahs Bok 11:11 "De säten som voro avsedda för högprästerna, vilka voro ovanför alla de andra sätena, smyckade han med rent guld. Han lät uppföra en balustrad framför dem, på vilken de kunde stödja sina kroppar och armar, medan de talade lögnaktiga och tomma ord till hans folk."

L&F kap 11:11 "ty se, det är jag som talar. Se, jag är ljuset som lyser i mörkret, och genom min makt giver jag dig dessa ord."

Annons:
Kurina
11/21/10, 11:17 PM
#35

# 33/34    Oj vad du har forskat Hukansson. Kan ju upplysa att Kristusenergin har nummer 33 i numerologin. Vad hittar du om det?

#32    Eftersom jag är en person med fötterna i båda världar så kan jag acceptera även din 3D förklaring JonasDurega, visst. Men det finns inga andra klockslag som förekommer i samma omfattning. Det här har jag sett i så många år och jag kan inte säga vilka impulser som får mig att ta fram t ex mobilen just då klockan visar 11:11, 11:22 eller 22:22, för det händer alltför ofta för att bortförklaras som slump. Flera gånger om dan vissa gånger. Nu söker jag en esoterisk förklaring.

JonasDuregard
11/21/10, 11:41 PM
#36

Spinner vidare i samma anda som Hukanson:

Föräldrabalk (1949:381):
Kap 11. 11 § Den enskilde är inte bunden av en rättshandling som en förvaltare har företagit utanför sitt förordnande. Förvaltaren är i sådant fall skyldig att ersätta godtroende tredje man skada som denne har tillfogats. Lag (1988:1251).

Socialtjänstlag (2001:453)
11 Kap. 11 § Socialnämnden har rätt att ta del av uppgifter om förmån, ersättning eller annat stöd åt enskild hos Centrala studiestödsnämnden, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och arbetslöshetskassorna. Om det finns skäl för det ska dessa myndigheter och arbetslöshetskassorna på eget initiativ lämna sådana uppgifter till socialnämnden.
Regeringen meddelar ytterligare föreskrifter om vilka uppgifter som ska lämnas ut enligt första stycket. Lag (2009:1005).

/J

Kurina
11/22/10, 12:06 AM
#37

# 36 Haha, du e rolig du. Kopierar du ur din "bibel"?

[Hukanson]
11/23/10, 9:54 AM
#38

Jonas, du har en poäng där tycker jag. Nuförtiden bygger vi upp ett välfärds samhälle där samhällslagen blir ersättare för gångna tiders religionsprinciper. Vi är inte längre barmhärtiga därför att vi lever vår religion utan därför att samhälls lagen är så skriven.

Men sanningen är ju fortfarande Sanningen och det som möjliggör samhällets barmhärtighet. Därför borde vi ev låta sanningen komma till uttryck så mycket som möjligt i samhälls lagens utformning dvs den borde skrivas med största möjliga finess.

[Hukanson]
11/23/10, 10:12 AM
#39

Kurina, apropå 33 kan jag berätta för dig att L&F kap 133 är det kraftfullaste och mest profetiska kapitlet i hela Mormons Bok.

Herren är källan för vår vishet.

Den som vill ta del av den skriften:  Kristi Lära och Förbund

JonasDuregard
11/24/10, 11:36 AM
#40

#39 Jag tycker inte man kan hänvisa till Mormons bok utan att även hänvisa till south-park avisnittet om densamma. It's funny because it's true! Skrattande

/J

[Hukanson]
11/24/10, 8:10 PM
#41

Jo, låt det gamla världskriget vara över. Leva lycklig är den konst Herren vill se alla bemästra.

Cool

Annons:
Kurina
3/13/11, 7:47 PM
#42

Den här är kopierad från senaste texten i Kryon tråden jag lagt in.

… Many of you continue to see 11:11 on the clock. It is meaningful, for it is, therefore, illumination-illumination - two master numbers that sit next to each other, separated only by the colon of the clock. This is always a wink from Spirit that says, "You are dearly loved." It's another wink from Spirit that says, "We're with you. We hold your hand. Keep on going." It's a wink of love every time you see it…

maria-svensson
3/18/11, 3:36 AM
#43

tydligen så är det tidpunkten när vi passerar genom våran galax centrum. 2012-12-21. kl 11:11

tror att en del av oss börjar minnas, eller känner på sig att detta är en viktig tidpunkt för många människor, och att någonting kommer att hända, som vi har väntat länge på. kanske människor som är medvetna inte längre behöver delta i dessa skådespel och lögner som vi matas med och lever i dagligen, och som många fortfarande tror är verkligheten och sanningen.

det är varken lätt eller roligt längre att vara medveten och genomskåda lögn efter lögn och halvsanningar som sker runt oss och i världen. jag är iallafall spyless och sitter bara och väntar ut tiden, men det är väl bara att "gilla" läget antar jag, som tur är så går tiden fortare och fortare nu när vi närmar oss mållinjen. dom som är medvetna förstår vad jag menar, och dom som inte är det förstår ingenting. men mänskligheten måste ju trots allt fortsätta på denna planeten, så alla kan ju inte försvinna och dom som tror på systemet och verkligheten som finns idag, lär nog stanna kvar och fortsätta räkna pengar och slava för att överleva, även om det bara kommer att finnas elektroniska pengar framöver…

enligt maya så kommer solen att försvinna i 60-70 timmar, kan det vara 72 timmar, 3 dygn!!! för att sedan återuppstå i en ny solcykel… fast med lite mindre befolkning…. misstänker jag :)

en intervju i 12 delar som tar upp mycket som är intressant.

ANAKIN SKYWALKER -X22

Ninnib53
3/18/11, 7:41 PM
#44

Den gamla beteckningen 11:11 hände år 1992. Det var en frekvens-höjning som skedde 11 januari och många andligt intresserade åkte till Keopspyramiden i Egypten för att meditera tillsammans.

Enligt x/ Marina Munk var det många kvinnor som skulle dit, starka och speciella kvinnor, därför att de tillhört ett gammal brödraskap från Atlantis tid. Och nu var dags att lösa upp de gamla energierna för att jorden skulle gå vidare.

Frekvenshöjningar händer nu hela tiden som en fortsättning på de som varit innan. Det 11:11 som talas om nu vet jag inte så mycket om. #23 Amon skriver bra om det.

Kan det vara så att en del av oss hör mer till 11:11 och andra till 12:21? Siffrorna 12:21 ser jag ofta! Närhelst jag sitter på kvällen o råkar titta upp på klockan är hon 12:21 och det händer hela tiden!!

Är dessutom född den 21/12.

En annan sak, när 11:11 hände var det år 1992. Och 1992 var det år som Supermånen senast lyste över jorden. Kanske förebådar något speciellt?

x/Marina har under lång tid arbetat som en medveten kanal för högre nivåer av liv, hon är klärvojant och har telepatiska kontakter med olika representanter för en längre gången utveckling än vår nuvarande mänskliga. Flera böcker har getts ut om henne och hennes arbete.

Ninnib53
4/8/11, 10:24 PM
#45
Kurina
4/12/11, 2:27 PM
#46

#45 Tack för länkarna. Det fanns en hel del att finna på YT.

Kan ju nämna att jag fortsätter att se klockslag som 11:11, 22:33 osv flera gånger i veckan och ibland flera gånger per dag. Idag kan jag bara le när det händer.

http://www.youtube.com/watch?v=1eWWhnXCqIA&NR=1

[Hukanson]
4/12/11, 7:11 PM
#47

Vilken siffra är du?

Om man tar sitt födelsenummer och adderar alla siffror så får man kvar en siffra. Den siffran är signifikant för vem man är som person. Sen måste man såklart tolka vad siffran betyder, men det finns det ju en mängd böcker om typ.

ex  födelsenummer utan fyra sista  1973-07-23 = 1+9+7+3+0+7+2+3 = 3+2 = 5

5 betyder andlig och framstegsvänlig har jag för mig. Men en visare tolkning är nog:

**Siffran Fem:
**I din närvaro har man aldrig tråkigt. Du är utåtriktad, livlig, rolig och mycket nöjeslysten. Du gillar spänning och avskyr rutinmässiga och monotona saker. Blir det tråkigt i en relation eller på arbetet livar du gärna upp stämningen.

Kanske borde du lugna ner dig lite ibland för att inte verka alltför okontrollerad. Det måste ju faktiskt vara trist ibland för att man ska kunna känna att något är roligt. Du är rädd för att bli lurad och det beror nog på att du har lite problem med självförtroendet. Det kan ju också orsakas av att de omkring dig är så vana vid ditt skämtsamma sätt och tror att du alltid är beredd på skojigheter. Visa att du kan vara seriös.

Du faller för personer som är lika nöjeslystna som du och som har glimten i ögat. I ett förhållande kan du känna dig lite rädd för att bli lämnad eftersom ditt dåliga självförtroende lyser igenom även här.

Femmor regeras av Merkurius och dina färger är ljusa, t. ex ljusgrått och ljusblått.

********************

Nyfiken på din tolkning? Gå till http://www.ditthoroskop.nu/se/index.htm

[Starman]
4/20/11, 4:49 PM
#48

#43

I kärnan av vår galax befinner sig ett massivt svart hål, är det detta som vi ska passera genom?
Är du inte lite rädd för spaghettifiering? Är det önskvärt för mänskligheten att passera genom det svarta hålet i centrum av vår galax?

Annons:
[Starman]
4/20/11, 4:49 PM
#49

Dublett

[Starman]
4/20/11, 5:05 PM
#50

Det är ju ännu roligare att du tror att detta kommer ske 2012-12-21 KLOCKAN 11:11.

Du tror alltså att allt liv som vi känner till det i vår galax kommer att slukas av ett massivt svart hål… klockan 11:11 den 21a december 2012.

Har du tänkt igenom det här eller litar du på vad någon schaman sitter och hittar på?

Eftersom att ingenting kan färdas snabbare än ljuset, så dröjer det nog… några fler miljarder år än vad din auktoritet har förutspått.

[Starman]
4/20/11, 5:05 PM
#51

Dublett

[Starman]
4/20/11, 5:17 PM
#52

Oh shit, en låt gick just på i min mp3spelare.
Lägger upp en YT-länk här, för det måste ju bevisa att utomjordingar försöker säga mig något. Jag menar, jag satt ju precis här och ratade hela anförandet om "kosmisk undergång", men… damn, nu måste jag nog tänka om.

[Starman]
4/20/11, 5:17 PM
#53

Oh shit, en låt gick just på i min mp3spelare.
Lägger upp en YT-länk här, för det måste ju bevisa att utomjordingar försöker säga mig något. Jag menar, jag satt ju precis här och ratade hela anförandet om "kosmisk undergång", men… damn, nu måste jag nog tänka om.

maria-svensson
4/21/11, 11:07 PM
#54

#48 uppenbart att du inte är medveten om att vi passerar igenom våran galax centrum plan, så att under 13000 år så är vi på undersidan av våran galax och sedan efter 13000 år passerar vi genom våran galax centrum skiva och ligger på ovansidan i 13000 år och har inget att göra med våran kärna som befinner sig i mitten av våran galax och som vi inte ens är i närheten av.

ta reda på fakta före du gör dig till åtlöje. "stjärnpojken"

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Hukanson]
4/22/11, 7:07 AM
#55

Att vi inte är i närheten av centrum hindrar inte att vi har kontakt - vi kommer mycket snart att passera igenom ett bälte av fotonströmmar som har sitt ursprung i Galax Centrum.

Det är förresten dessa fotonströmmar som skulle bli farliga för oss om vi samtidigt får ett polskifte som försvagar planetens magnetiska försvar. Om det blir fritt tillträde för kosmiska strålningar - om än bara för några timmar - så kan följderna bli katastrofala.

Annons:
[kajmal--]
4/22/11, 9:08 AM
#56

det finns varelser av levande fotoner!

maria-svensson
4/22/11, 1:15 PM
#57

jag är övertygad om att oavsett vilken typ av strålning som kommer ifrån universum, så är det nyttig för våran utveckling, för annars så skulle den inte komma. time for dna change och det som händer, det händer och går inte att stoppa oavsett vad.Skrattande

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Hukanson]
4/22/11, 4:21 PM
#58

Det finns strålning och det finns energier. Med strålning menas de av stjärnor, novor och hål alstrade fysikaliska strålknippen som kan vara riktade och koncentrerade och färdas långväga genom universum. Med energier menas just planetvänliga och människovänliga energier som gagnar vår utveckling - och som skickats eller hämtats hit av högre utvecklade väsen.

Det ena händelseförloppet skulle kunna intträffa samtidigt som det andra.

Energierna kommer till vår planet och intensifierar transformationen - planeten tillgodogör sig energierna med de portaler och energikanaler som bildas. Människan påverkas storligen och det kan vara så att frekvensen samverkar med skapelseprocessen på allra fundamentalaste nivå. Naturen förändras. Hur? Vi får se - ingen lär tala om det för oss genom massmedia.

Strålningen och vår Jords magnetiska polskifte är två andra händelseförlopp. Strålningen kan forskarna berätta om och de forskar intensift på polskiftet. Jag gissar att om allt inträffar samtidigt kommer hela mänskligheten att få stora problem - men det kan komma något fantastiskt storslaget ut av detta också, något gudomligt.

[Starman]
4/24/11, 3:13 PM
#59

#54

Men kära jistanes. Det är uppenbart att du inte har en aning om hur galaxer fungerar, om du hade en minsta aning hade du inte skrivit det där svaret. Och sedan ha mage att "lilleputta" mig. Du har inte en aning om min könstillhörighet btw, men det är en annan sak.

maria-svensson
4/24/11, 4:06 PM
#60

#59… men okey, upplys mig och alla andra då mr "einstein", så får vi se om du bara är en besservisser som tror dig vara förmer än andra, eller om du har något konkret att komma med. sätt igång eller blir det en repris av wikipedia nu då… väntar…Skrattande

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Starman]
4/24/11, 4:11 PM
#61

#60

Orka? Skärp dig och sluta tro på sagor. Kliv ut ur ditt skal. Upptäck verkligheten.

maria-svensson
4/24/11, 7:10 PM
#62

varför blev jag inte förvånad, mycket prat och "ingen" verkstad. Glad

ANAKIN SKYWALKER -X22

Annons:
[Starman]
4/24/11, 8:14 PM
#63

#62

Varför ska jag bemöda mig med att bemöta dina påhittade historier om galaktiska "skivor"?

maria-svensson
4/26/11, 8:04 PM
#64

#63 väldigt besviken!!! det blev inte ens wikipedia som källa, men hade inte förväntat mig något annat heller, om jag ska vara ärlig….. bla,bla,bla, men inget som visar på ens en promille kunskap eller förståelse för vad som existerar och för vad andra vill framföra utan att i princip bli indirekt kallade för idiot, pga att du är så efter i utvecklingen så att du inte förstår, tyvärr kan bara beklaga och hoppas du någon gång får ett högre medvetande, även om det kommer att dröja.  (promille fins i wikipedia om du inte vet vad det står för).

ps är din könstillhöriget lika liten som ditt ego är stort, så är det inte mycket att hänga i julgranen. ps till alla andra "kunde inte bara låta bli".. Skrattande

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Starman]
4/27/11, 7:28 AM
#65

#64

Vilket patetiskt jävla skitsnack. Men det är lugnt, fattar varför du måste ta till personangrepp; eftersom att du inte har ett uns av data att backa upp ditt new age-flum med. Det är uppenbart för alla som vet hur vår galax fungerar att du får din "kunskap" och ditt "höga medvetande" från charlataner. Skaffa dig lite bildning, för helvete.

maria-svensson
4/27/11, 12:51 PM
#66

#65 Skrattande såå…. det är okey när du hoppar på andra, men när du själv får mothugg så skriker du som en liten gri… och har inget konkret att komma med!!! du säger att du vet, men visar inget.  för inte så länge sedan så visste man att jorden var platt med…. ord äro "överflödiga"

ps du säger att ljuset är det som är det snabbaste som finns, men tyvärr så är tanken betydligt snabbare, men det gäller uppenbarligen inte alla, vad jag kan se.

ANAKIN SKYWALKER -X22

[Starman]
4/27/11, 4:10 PM
#67

#66

Jag "hoppar på" andra efter att andra "hoppar på" mig. Du får inte ett personangrepp från mig om inte du ger ett mot mig först.

Jag vet och kan uppenbarligen mer än du. Läs på om Platt Jord-myten. Där fick du wikipedia till slut. För första gången i detta sammanhang. Se även längst ned i länken för källorna som bär upp artikeln. Och skaffa dig lite bildning, FÖR HELVETE. Innan du gör dig pinsam igen.

"P.S." Ditt ps är också skitsnack och personangrepp. Läs på och kom tillbaka när du har ett enda pålitligt data som verifierar dina new age-teorier om hur vår galax är beskaffad.

[Starman]
4/27/11, 4:43 PM
#68

#66

Ber om ursäkt för mina personangrepp för övrigt.

maria-svensson
4/27/11, 10:37 PM
#69

#67 läs igenom #48, #50, #52, vem är det som hoppar på vem om jag får fråga…

#68 ursäkten godtas.

ANAKIN SKYWALKER -X22

Annons:
[kajmal--]
4/28/11, 12:27 PM
#70

#66 det finns snabbare saker än ljuset……….tidsresor med ufo………….idsresor och relavitets teorin om rummet färdas snabbare än ljuset (galaxerna)..kan man väl nästan säga att mörk massa/energi är snabbare än fotonerna ? att säga motsatsen är väl att försvara relavitetsteorin, som ..då faller de så kallade tidsresorna i relavitetsteorin ochså, det är i samma dimennsion den svarta massan , som den ljusa massan färdas, den svarta massan tydligen snabbare än ljusfotoner men kan icke iaktagas för mänskliga ögon,exempelvis . då torde tidsresorna i relavitetsteorin kunna betraktas som en illusion ?? eller skulle man ha en farkost och färdas från jorden/vår sol till en punkt i den mest avlägsna galaxen exempelvis, med ljusets hastighet, borde man komma fram samma tid på tidslinjen, som den plats man färdats från. men skulle man ha en snabbare farkost än ljuset och färdades med samma hastighet som rummets utvidning, skulle man komma fram till den avlägsna galaxen, tidigare än den tidpunkt man startade från jorden.man skulle gjort en tidsresa………tänker jag fel eller. är det så relavitetsteorin fungerar ? einstein säger att all massa har energi. så om tid rum utvidgar sig borde det innehålla någonting… så krökningen i tid rum borde ha med fotonerna/ljuset att göra……….utvidningen av rummet borde stråla rakt fram utåt . och ej göra någon krökning i universa /tiden om det ej finns någon mörk massa i rummet……. om inte "baksuget" efter big bang. gör att rummet kröker sig . vilket verkar logiskt, men som borde ebba ut i oändligheten, och rummet har en rak tidslinje/icke tid tills nästa big bang. det skulle kunna förklara, varför vissa människor kan se händelser från det förflutna/framtiden i baksuget på rummets utvidning. då borde det finnas hur många dimensioner , som helst i rummets krökning ,i baksuget av big bang, men en enda i oändligheten., icke tid

Upp till toppen
Annons: