Annons:
Etikettupplevelser
Läst 5744 ggr
Cristine
2009-04-10 09:50

Ljusbollar!

Grannen ringde och talade om att det for ett par ljusbollar över lägdan nedanför henne, och dottern och jag kunde se glimtar av dem mellan träden så jag tog fram filmkameran och vi  gick ut på vägen för att filma för därifrån finns bra vy. Inte en endaste boll såg vi, men rävarna skällde vilt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Gahella
2009-04-10 14:36
#1

Åh vilken underbar syn! Ja nu när vi stiger försvinner väggarna mer och mer mellan världarna, så spännande!

Tänk på alla orber som fastnar på kamerabilderna nu som aldrig förr!

Cristine
2009-04-10 16:01
#2

Om du tittar på fotot här där min morbror står på bron och tittar på soluppgången så ser du att det är fullt av orber också! Elisabeth talade om för mej att det är min morbror.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2009-04-10 16:43
#3

Va Förvånad menar du ljusgestalten?

satori
2009-04-10 18:48
#4

#2 Jag förstår inte heller vad du menar. E den en morbror som tagit fotot och en annan i form av orber eller hur menar du? Obestämd

Cristine
2009-04-10 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Gestalten som står i hörnet till höger är min avlidne morbror och orberna syns inte på fotot när jag lagt in det direkt så jag tar in det andra väge n och ljusar lite så ni kan se orberna också

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Luddesmatte
2009-04-10 21:43
#6

Appropå bilder . När jag såg dina kom jag och tänka på en bild jag har på datorn. En bild tagen i en skog mitt i natten och på himmlen syns ett enormt lysande diskformat moln, ser ut som ett moln i alla fall men vad jag vet så lyser inte molnen.

Annons:
Cristine
2009-04-10 21:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ett till foto taget från bron

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2009-04-10 21:54
#8

Lägg in fotot om du kan Luddesmatte.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Luddesmatte
2009-04-10 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Visste inte om jag fick sno tråden lite så jag berätta lite först men här kommer bilden.

Cristine
2009-04-10 22:41
#10

Verkligen mysko, men kan också vara ett pärlemomoln, det är svårt att veta, liksom min orb som troligen är något dammkorn, men tjusigt och trolskt är detGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Luddesmatte
2009-04-10 22:43
#11

#10 Ett pärlemomoln som rörde sig oerhört fort i sådana fall och bröt av i flera små "moln" och sen bara i ett ögonblick försvann Tungan ute. Tycker inte det låter som ett normalt moln Skrattande.

Cristine
2009-04-10 22:46
#12

Ja det är ju en annan femma!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

satori
2009-04-11 01:51
#13

Jag ser en massa orber på ditt första kort Cristine, ser inte du det? Jag ser även auran eller de olika färgfält runtom ljusvarelsen. *coolt*

Annons:
Cristine
2009-04-11 08:59
#14

Nu i dagsljus ser jag dem satori, på kvällen är det rätt skumt här eftersom elen inte är färdig instalerad. Jo man ser auran tydligt. När jag framkallat fotot gick det rysningar genom hela kroppen. Tänk att vi stått så nära varandra och tittat på soluppgången. Det känns stort.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

satori
2009-04-11 12:02
#15

Ja för det mesta ser vi dem inte, men oftare känner vi dem som rysningar, vinddrag eller bara har en känsla av att vara iakttagna som att nån är där. De har lättare att manifesteras på kort. Tror att det kan bero på det att ögats "uppdateringsfrekvens" är ganska långsam egentligen mellan blinkningarna och när man fotar kan man ibland fånga sådant som ögat inte hinner se. Djur och insekter har en snabbare uppdatering det är därför flugan t.ex alltid hinner flyga iväg innan flugsmällan landar på den.

Cristine
2009-04-11 12:06
#16

Jo det tror jag absolut du har rätt i.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2009-04-11 13:45
#17

Fantastisk bild Cristin! Annars har jag sett orber, och "spökansikten" på bild,Det är första gången jag ser en fotad hel ljusgestalt!

Cristine
2009-04-11 13:48
#18

Ja många på Ön som är vana med lite av varje blev imponerade.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

satori
2009-04-11 14:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här skulle jag fota en julgran förförra året och efter att ha tagit kortet så framträdde en vit dimma ur vilken man kan urskilja två människoansikten, ett mansfejs med glasögon och en rödhårig kvinna. Här är mansansiktet, har beskurit bilden (hittar inte originalet nu). Många vill säga att det är min andedräkt som gjort dimman/röken men eftersom det var mörkt och jag skulle vara stadig på handen så brukar jag hålla andan för att inte darra till så bilden blir suddig, så det är det inte. Det bara fanns där. Har massa kort med underligheter, men inte så många med ektoplasma eller vad vi skall kalla det. Detta fotot är även taget under en extra intensiv period av spökaktivitet runt omkring. (Min far hade gått bort några månader innan också).

Cristine
2009-04-11 14:16
#20

Oj..man ser ju ansiktet tydlig!Förvånad

Jag blev så till mej att texten växte.Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
satori
2009-04-11 14:19
#21

Asgarv - Skall se sen om jag hittar originalet, där ser man 2 ansikten nämligen, tror det ligger på min 500 gb externa hårddisk så det letar jag inte fram så lätt, nu skall vi gå ut här så jag får leta sen.

Cristine
2009-04-11 14:40
#22

Julen efter pappas död fick mamma sällskap när hon skulle titta på dotterns julljus hon ställt ut efter vägen.

Jag kunde inte hitta orginalfotot för att se det i större format men man kan se ifiguren som kom från skogen att där är ett ansikte.

![](http://overnaturligt.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=bff31ab3-d5a8-42fa-ab9b-d30fd505b981&Filename=2006-12-25 18;27;30.jpg)

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Denna kommentar har tagits bort.
Cristine
2009-04-11 14:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Sedan kom den ut ur skogen och gled efter mamma. Där påstod många också att det var utandningen. Men på detta foto ser man också ljus, och det finns inget där..bara skog.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Playja
2009-04-11 15:00
#25

#2… Mycket bilder har man sett genom åren men den där var ju jättehäftig! Förvånad

Likaså satoris bild #19.

[peter54]
2009-04-12 23:39
#26

Jag begriper inte vad ni pratar om. Vadå "stiger" och vad är orber för något? Är inte allt det där ni säger er se i bilderna bara en tolkningsfråga? Det kan ju lika gärna handla om exempelvis luftstråk med olika temperatur och därmed olika fuktbärande förmåga som reflekterar ljuset olika.

Cristine
2009-04-12 23:44
#27

Jovisst kan det vara så som du säger..var och en försöker tolka på sitt sätt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Gahella
2009-04-13 00:38
#28

Ja så kan det också vara Peter, men inte där man ser ansikten och gestalter väl?Obestämd

moonflower
2009-04-13 01:16
#29

Cristine och Satori - vilka häftiga bilder ni har tagit!

När jag hälsade på en god vän och hennes familj,  förra sommaren och tittade igenom en hel hög bilder tagna då på vännens, familj  (8 olika personer) då under en längre tid och med samma kamera - att det var orber (eller om det nu var damm), enbart på de fotona där D var fotad…

..vad tror ni? Min tanke är - varför skulle det vara damm i luften bara bredvid en enda person?Flört

satori
2009-04-13 01:24
#30

….där luftstråk är uteslutna….

[peter54]
2009-04-13 02:20
#31

#28 Men är det så annorlunda då än när man ser ansikten i molntussar. Jag ser ju vad du menar, det liknar ett ansikte, men ändå mycket förenklat, en mandelformad ytterlinje med en skugga lagom på ögonplats, en annan mindre tydlig skugga för näsan och en ännu mindre tydlig skugga för munnen. Inget vänster öga (om man ser motsatt spegelbild) och en stark skugga ovanför ögat som inte alls förklaras och som ger snsiktet en antydd hjärtform som inte förefaller realistisk. Jag tolkar inte slutresultatet som ett ansikte.

#29 & #30 Damm, jag har inte pratat om damm och var i biosfären är luftstråk uteslutna? Jag syftade på att luft kan hålla olika mängder vatten beroende på temperatur.

Gahella
2009-04-13 13:23
#32

Jag ser då ett vä.öga, om vi talar om #19? Jag ser också en personlighet i den bilden. Det syns tydligt och särskilt i pannan tycker jag.

[peter54]
2009-04-14 01:06
#33

#32 Jag menade att om man utgår ifrån att man ser ett ansikte riktat emot sig själv blir det ett höger öga. Det ser ut som ett ansikte, men för mig betyder inte det att det är ett ansikte.

jossan84
2009-09-30 22:57
#34

#2 Det ser ut som att du har fått ett finger framför linsen, så hamnar nästan hela blixten där, därför det ser ut som att det lyser :) Har varit med om det flera gånger. Ljusfläckarna beror på att det är lite disigt ute, blixten lyser upp vattenkornen näsmast linsen. Samma sak kan ske när man tar kort i en dammig lokal. Det är väldigt vanligt. Var bara tvungen, sorry.

Annons:
[BigMama]
2009-10-01 10:01
#35

#0 Ja, det var andra ljusbollar det… Inte som de jag såg i lördags..SkämsFlört

Gahella
2009-10-02 13:05
#36

#34 Den tesen tror jag på, men om du tittar på bilden igen är det ett avtryck av en mänsklig skepnad.Obestämd

jossan84
2009-10-02 19:32
#37

#36 Menar du det ljusa i högra hörnet? Med lite fantasi kanske. Men den har hudfärg (+ skarp blixt) och i så fall har gestalten ett hål i huvudet, som man anar i högra kanten.

Upp till toppen
Annons: