Off Topic - Utanför ämnet

Håller jorden på att gå under!

2009-04-05 23:11 #0 av: Cristine

Det var vad sonens sambos föräldrar och befolkning i Paraguay trodde när det välvde in ett jättemoln och det började regna svart vatten.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2009-04-05 23:12 #1 av: Cristine

Kl 1 på dagen

Anmäl
2009-04-05 23:14 #2 av: Cristine

Så ser regnet ut

Anmäl
2009-04-05 23:30 #3 av: Gahella

Men fy va fruktansvärt! Vad kommer detta ifrån? Är det någon kolbrytning eller något som ligger i närheten?

Anmäl
2009-04-05 23:36 #4 av: Cristine

Nej inte alls! Jag tror att det är för att de skövlat skogarna. Infödinarna har snart ingen skog kvar. Titta på min sida där kan du se vad de gjort.

På ecocultura.

Anmäl
2009-04-05 23:42 #5 av: enola

Fyfan, det där var ju hemskt! :O Svart vatten, såg ut som olja fallit från himlen.. :/

Anmäl
2009-04-05 23:47 #6 av: Gahella

Ja jag blir både så förbannad och lessen!! Kan du ta in en länk hit Cristine, jag tryckte på både det ena och att hitta om skövlingen?

Anmäl
2009-04-06 00:10 #7 av: Cristine

Jag glömde bort att vi håller på att göra om hemsidan så den är bortagen..men så här ser det ut idagFOTO....Paraguay: Indígenas ...

Anmäl
2009-04-06 00:20 #8 av: Cristine

Eller så här..

Anmäl
2009-04-06 00:52 #9 av: Gahella

Det händer inget inne på din fil.

Ja, detta är så sorgligt!! Det gör ont i mig! Men hoppas på alla aktiva som nu är i farten. Jag ska skicka violetta flamman på detta under veckan.

Anmäl
2009-04-06 00:55 #10 av: Cristine

Indigenas(Infödingar) pide ayuda al presidente...ber presidenten om hjälp(som skiter i dem) de vill åtminstonde ha samma rättigheter som  resten av innevånarna.Nu har de inga rättigheter alls och inga arbeten..de lever av sopor. Bakom honom ,hans bostad.

Cristine 

Anmäl
2009-04-06 01:03 #11 av: satori

Himlen gråter koagulerat blod..........och jag med Gråter

Anmäl
2009-04-06 01:38 #12 av: Cristine

Där sade du något Satori! Sanningen!

Anmäl
2009-04-06 01:53 #13 av: BigBear

Herregud.....ja, man kan ju inte förvånas över att de trodde att jorden var på väg att gå under precis.....

Det skulle jag själv tro med de förhållandena!

Anmäl
2009-04-06 02:19 #14 av: Cristine

Här dansar dom för att försöka rädda jorden. emblemet uppe till höger med tucanen tillhör ecocultura som jag min son och hans sambo arbetar åt.

Anmäl
2009-04-06 03:02 #15 av: Cristine
dessa-momaitei-infodingar-utan-jord-bor-idag-i-pl.

Så här bor de också

Anmäl
2009-04-06 03:03 #16 av: Cristine

och så här

Anmäl
2009-04-06 11:19 #17 av: cillaj

Det är för sorgligt vilka skillnader det ska behöva vara på jorden, undrar om det blir någon ändring på det i framtiden?

Jag jobbar så miljövänligt det bara går, nånstans måste man ju börja.

Anmäl
2009-04-06 11:19 #18 av: cillaj

Det är för sorgligt vilka skillnader det ska behöva vara på jorden, undrar om det blir någon ändring på det i framtiden?

Jag jobbar så miljövänligt det bara går, nånstans måste man ju börja.

Anmäl
2009-04-06 11:26 #19 av: Cristine

Här har väl folk också bränt skog för att sedan kunna köpa in marken billigt.Men det lönar sig inte längre, däremot i dessa länder är det lätt att tända på och skövla då kontrollen av skogarna är nästan obefintlig.

Anmäl
2009-04-06 11:43 #20 av: satori

Varje år skövlas skogar till en yta lika stor som Portugal har jag läst. Finns snart ingen skog kvar.

Anmäl
2009-04-06 12:15 #21 av: Gahella

Vi får inte misströsta när vi ser sånt här! Marina Munk med co. har hjälpt amazonas-indianerna till eget självständigt liv i Brasilien. När de kom satt de flesta helt apatiska av tandvärk med ruttnande rötter. Lene som är tandläkare åkte runt i stora områden och drog ut dessa ruttna tandrötter. Efteråt utbildades indianerna själva i detta. Nu har de också ett fungerande jordbruk så de inte tär av skogen, och hårlösa(!) får som fungerar bra där i värmen. De har fått tillbaka sitt språk som en amerikan(!) hjälpte dem med och har nu en skola där de undervisar bl.a i sin egen kultur. De har fått en racebåt så de snabbt kommer till stan vid sjukdom, eller för att handla förnödenheter. Allt detta stöds genom ekoturismen. Mirakler sker.

Här kan ni se deras hemsida WRO

Anmäl
2009-04-06 20:30 #22 av: Cristine

Lite roligare bilder från vår hemsida

Anmäl
2009-04-06 21:22 #23 av: enola

Usch att människor lever i dessa förhållanden.

En sak jag länge tänk på om detta med skövlingen av regnskogen, nu får ni inte ta det som att jag tycker det är bra, men har endå funderat på hur mycket "ny" regnskog som egentligen växer upp. Om de skövlar 10 fotbollsplaner med skog så lär ju 1 fotbollsplan växa upp nån annanstans? Om de slutade skövla rakt av, skulle vi om 50-100 år ens kunna se vart de skövlat skogen?

Anmäl
2009-04-06 21:34 #24 av: BigBear

#23 - Där har du helt rätt enola! Om vi genast slutade avverka och skövla skogar och andra sorters natur så skulle jorden lätt återhämta sig på x-antal år!

Men om det skulle kunna ske i verkligheten, så måste nog människan försvinna helt först, eller åtminstone reduceras till en mycket, mycket liten del av dagens världsbefolkning.....och alla våra tekniska resurser och innovationer!

Ett par gubbs med en yxa kan inte hugga ner sååå många träd under sin livstid som en man med en bulldozer eller skogsprocessor gör på en dag eller kanske en vecka? Obestämd

Anmäl
2009-04-07 01:34 #25 av: Aldebaran

Eller ta ett steg upp i våran utveckling...Vilket kommer att ske BB

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Anmäl
2009-04-07 02:05 #26 av: Gahella

Eftersom vi kommer bli duktigt omruskade av jorden närsom helst, kommer många människor äntligen fatta allvaret. Och då jäklars kommer det hända grejer! It´s wake-up-time!!

Anmäl
2009-04-07 02:24 #27 av: Aldebaran

Ja, det kommer utan att tveka ruska om oss... Till en del... Men vårna andliga sida utvecklas ju inte på det sättet.. det är ju inte bara som att trycka på en strömbrytare, som tydligen en del fått för sig...

Anmäl
2009-04-07 02:38 #28 av: Gahella

Vår andliga sida brukar tyvärr aktiveras av oss själva då vi lever i någon form av existensiell kris. När jag ser mig ut i världen, tror jag många människor krisar just nu.

Anmäl
2009-04-07 03:16 #29 av: Aldebaran

mmm det är inte den andliga sidan jag menar...

Anmäl
2009-04-07 11:40 #30 av: BigBear

Alldeles oavsett vad vi själva har för teorier så funkar nog det "gamla receptet" som moder jord & universum använt förr......när någon varelse fått lite för mycket att säga till om.

Till ex. dinosaurierna som var helt dominerande på sin tid...

Anmäl
2014-10-14 19:21 #31 av: [Hukanson]

Idag är det 2014 och jag vet inte om det blivit bättre eller sämre men världen har kommit in i en ny tidsålder och vi räknar ner till år 2212 då hela planeten är 4 dimensionell. Vad nu det har med det här att göra...men allt hänger ihop och har ett samband.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2014-10-14 20:08 #32 av: Eliiza

Hej!
Den alltjämt tilltagande överbefolkningen utgör ett enormt tryck på moder Jord som våndas i plågor och kämpar för att överleva. Om vi inte tar tag i denna överbefolkning på allvar, världen över, så kommer dessa planetariska revolter som vi ser nu bara att vara likt toppen på ett gigantiskt isberg.

Faktum är att dessa varningar om överbefolkning, miljöhot och klimatförändringar i sanning inte är något nytt. T.ex. på 80-talet gjordes utskick till regeringar runt om i världen, däribland den svenska, med mycket noggranna siffror och olika exempel på hur detta överbefolkningsproblem och dess väntade följder skulle hanteras och lösas så humant som möjligt. Flera organisationer runt omkring i Sverige delgavs också detta utskick. Efter vad jag kan förstå så vidtogs inga åtgärder värda att nämna namnet.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-10-14 21:06 #33 av: VSK

Jordens lungor är snart ett minne blott. Ledsen

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2014-10-14 21:27 #34 av: _Fisken

Här vare domedagsröster må jag säga. 

Anmäl
2014-10-14 21:59 #35 av: [Hukanson]

Om dagen för domen redan har varit kan vi inte rädda oss med den skräcken längre. Vi är helt enkelt ansvariga för vad vi gör med miljön och varandra enligt alla andliga lagar och principer. Det blir en verkan och ett resultat av alla gärningar och handlingar vi gör, livs-gynnsamma eller livs-ogynnsamma. Vi har ärvt hela skuldbördan, nu får vi bära våra egna synder.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2014-10-14 21:59 #36 av: Cristine

#32    En myt som spridits genom Bill Gate,och andra bland Eliten berättade en grupp med ekonomer och andra höga ämbetsmän som studerat detta under lång tid. Om tillgångarna delades ut jämnt över världen skulle alla leva ett bra liv, Afrikaner och andra folkslag skulle skolas och  kunna kontrollera födslar vilket de inte kan nu på grund av fattigdom. Plats finns det.

Anmäl
2014-10-14 22:01 #37 av: Cristine

Tittar man på Jorden från Google  Earth så ser man att plats finns det och pengar också men felfördelade.

Anmäl
2014-10-14 22:29 #38 av: Eliiza

Hej!
Jag håller absolut med om att pengarna är fel-/snedfördelade och att mycket skulle kunna göras med de resurser som finns om människor verkligen ville sträva efter att hjälpas åt för att uppnå planetarisk jämvikt och harmoni etc. Utbildning och information till människor Jorden över är, självklart, en bit på den rätta vägen. Men faktum kvarstår fortfarande att tiden blir allt knappare. Detta eftersom vår planet Jorden bara klarar av att nära och bära 529 miljoner människor för att kunna upprätthålla en god balans i alla avseenden.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-10-15 08:58 #39 av: Marr

Ja det här brukar du ofta prata om Eliza att jorden är överbefolkad. Vad vill du man ska göra då? Tvångsterilisera? Spraya virus över befolkningen? Förresten det gör man ju redan...

Nu vill jag inte verka taskig bara för jag ställer såna frågor. Om beteendet mot moder jord hade varit annorlunda så hade planeten inte varit så skadad som den blivit. Det beskyller jag industrialismen för och vårt frånvändande mot naturen. Vi behöver komma tillbaka till naturen och få ett helt annat tänk. 

Det måste varit en hemsk syn detta...usch vad hemskt. Undrar hur man reagerat & tänkt om det hände här?

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-10-15 16:15 #40 av: Eliiza

Hej!
Ang#39.
Gällande överbefolkningen; jag förstår inte hur du kan likställa "så humant som möjligt" med något sådant som tvångssterilisering och att spraya mänskligheten med virus!
Jag är chockad.

/Eliiza

Anmäl
2014-10-15 16:30 #41 av: Marr

Nä det är så klart att du inte tycker och hemskt dåligt av mig att uttrycka det som jag gjorde. Vet att du är en kärleksfull och trevlig människa. Så förlåt för mitt klantiga uttryck. Jag är ledsen Eliza! Ibland är jag på tå så pass...Skäms 

Jag tror att vi själva eliminerar oss med att fortsätta i samma ökande takt med konsumtion och förstörelse.  Här märker man inte av någon överbefolkning, men det är ju så hemskt snedfördelat. Är glad att man sitter här skyddad från trängsel. Calcutta t.ex skulle jag ej aldrig ens vilja besöka för ett par dar.Ledsen

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-10-16 23:52 #42 av: [Ladymoon]

För att jorden ska fungera så måste det finnas tillräckligt med stor plats för våra skogar, betesmarker osv, alltså sådant som ger näring. Det finns inte nu eftersom den ekonomiska vinsten går före med skövlingar och utarmning som följd.  Vi är för många människor på planeten just nu och inne i en ond cirkel. 

Anmäl
2014-10-17 08:00 #43 av: dreadedfairy

usch vad otäckt... 

Anmäl
2014-10-17 19:13 #44 av: Cristine

Vi borde samlas, meditera och be  att vi vinner över Ebolan precis som vi gjorde för Paraguay.

Anmäl
2014-10-17 19:17 #45 av: Cristine

När jag ser denna gammla videon så undrar jag om inte de hade ett finger med i det hela

Anmäl
2014-10-18 17:38 #46 av: m2studio

#38 av: Eliiza du har rätt. Jag tycker att när man skickar pengar till Afriaka då har vi skickat meddelandet att "försätta producera barn, vi matar dem istället och ni behöver inte sträva leva som en människa utan som djur. Bara hoppas på eran kvinnor och tillverka barn barn barn o barn. Vi skickar pengar. Indian, hela Afrika, China, Hela Mellan östen och fattiga familjer över huvud taget. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.