Annons:
Etikettsädescirklar
Läst 12454 ggr
[Hukanson]
2009-07-16 16:25

Bevis för att Korncirklar existerar !!

Hur undersöker man Korncirklar och vilka är det som gör det kan man undra .  Vad måste man tänka på när man närmar sig en nygjord korncirkel ? Dessa och många andra frågor får svar på denna webbsajt som innehåller många underbart vackra bilder .

CROPCIRCLE

Annons:
Cristine
2009-07-16 23:34
#1

Väldigt bra sida. har bokmärkt för att läsa vidare sedan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Shakti
2009-07-19 12:54
#2

Du kan ju alltid ställa dina frågor direkt till circlemakers som gör dessa sädescirklar…

http://www.circlemakers.org/new_documents.html

satori
2009-07-19 14:34
#3

Jag blir ändå inte klok på hur de påstår att de gör cirklarna. Bräda? Laser? Datorprogram?

Shakti
2009-07-19 15:04
#4

Det finns olika metoder. Den vanligaste metoden är att binda fast brädor på fötterna eller ta skidor på sig för att trampa ner säden. För cirklarna behöver man en pinne och ett snöre. På snöret har mar markeringar för olika storlekar. Invecklade mönster kan man först göra på datorn (sädescirkelprogram finns att köpa) och sen planera i vilken följd man gör cirkeln. Det programmerar man in i ett GPS och sedan behöver man bara följa anvisningarna. 

I England finns det sädescirkeltävlingar och många som är väldiga skickliga på det. 

http://www.science-frontiers.com/sf083/sf083g13.htm

Cristine
2009-07-19 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Menar du att de gjot denna bild på en natt med skidor och bräder och i mörker?Förvånad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Shakti
2009-07-19 15:29
Annons:
satori
2009-07-19 16:10
#7

Nänänä, det där tror jag inte ett skvatt på! Finns inte en chans i världen att nån människa i alla fall till fots kan göra nåt sådant på ett par brädor till skidor över en natt och dessutom att inte bli upptäckta! Tror dessa snubbar mer är ute efter att antingen vilseleda folk, eller att ta åt sig äran för något som de inte har gjort, säkert både och. Går man runt med brädor, bryts grässtråna av och på de äkta så är gräset endast försiktigt böjt för att inte skadas. Dessutom har där uppmäts en viss strålning på dessa platser som knappast kommer från ett par skidor. Visst finns det dem som går runt och gör cirklar för hand, via datorprogram osv. men det finns även de som är bra mycket svårare att förklara. Läste nånstans att det går att göra dessa via nån form av strålning från t.ex satellit. Därav att det går snabbt, inte syns, strålningen, de exakta mönstren och det där ljudet som vissa säger sig höra. Sen om det är på det viset vet jag ej, men skall man vara konspiratorisk så tror jag mer på det än på ett par gubbar med trästockar och snören. I vilket fall som helst oavsett om det är svenssongubbar eller eliten som ligger bakom så kan man ju undra vilket deras syfte är!? Jag tror gott det kan vara UFO, det kollektivt undermedvetna men oxå eliten, däremot tror jag INTE på dessa från ovan hemsida.

Shakti
2009-07-19 19:11
#8

För det mesta är det skaparna själva som "upptäcker" cirklarna. Ofta har dom tillåtelse av ägaren att göra en cirkel för att inte bli polisanmälda. Den ekologiska bondgården har sen tillfälle att sälja deras produkter till dom som pilgrimmar till cirkeln. Somliga bakar till och med sädescirkelbröd med den särskilt kosmiska kryddan mänsklig dumhet. Det är rena bedrageriet: Böcker, allmanackor, videon, kurser, astroligiska grejer osv…

Sädescirklarna kan man göra snabbare än du tror. Kolla på den engelska wikipedian. För en 40 M2 behöver dom inte mer än 15 minuter. En stor cirkel är färdig i ett par timmar.

När man trampar ner säden gör man det med bräder och man kan gå på dom så att sädesstråna inte går sönder eller bryts. Materialet har mer flexibilitet än man tror. Särskilt om man böjer dom nära marken där som dom är fuktigare än längre upp.

Om du mäter en radiokativ strålning var som helst i naturen och mäter på samma ställe ett par timmar senare for du två olika resultat. En expert har en gång förklarat för mig varför det är så, men jag har för lite kunskap för att upprepa vad han sa. Dessutom har jag hört att circlemakers har sina trick.

En gång innan en sädescirkel uppäcktes sa folk att dom hade sett dansande ljus i fältet. Senare erkände konstnärerna att dom använde ficklampor för att läsa av GPS apparaterna och det finns tom Sädescirklar som är gjorda av traktorer. Så om några menar att dom har hört ett visst ljud har det nog en naturligt förklaring, tex en teknisk apparat som konstnärerna avnvände sig av.

Cristine
2009-07-19 20:07
#9

En traktor lämnar ju spår och bryter av stråna. Jag undrar hur de kunde göra denna då det måste ha tagit tolv timmar minst att göra på storleken den hade och även med GPS och ficklampor få till det så perfekt, och hur bär de sej åt för att inte bli upptäckta på så lång tid. Och hur gjorde de för tre år sedan när GPS inte fanns i handeln

Senaste sädescirklarna

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Shakti
2009-07-19 20:51
#10

Om marken är tillärckligt hård och torr eller om plantorna står tillräckligt tätt ser man inga traktorspår. Titta på den här sidan: http://www.abovetopsecret.com/forum/thread356258/pg2 Längst nere på sidan ser man ett par bilder på hur dom gör cirklar med traktorer.

Cirklar som den på bilden är inte gjorda med traktor. Det syns tydligt att den är nertrampad. En sån cirkel gör ungefär fem personer på fyra - fem timmar, tom utan GPS. För att svara på din fråga. Dom använde helt enkelt bara rep och brädor. Men har du aldrig undrat varför dom första sädescirklarna som upptcäktes såg ganska enkla ut och att dom med invecklade mönster först gjordes mycket senare?

Cristine
2009-07-19 20:59
#11

Jag är ledsen men jag går inte på din teori, men vi får ju alla ha vår tro. Jag respekterar din.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Shakti
2009-07-19 21:53
#12

Vad menar du med "min teori"? Teorier gör man om man inte vet och inte har fakta. Jag vet hur dessa cirklar skapas. Jag har varit med och sett med egna ögon och jag har länkat till fakta i nätet.

En tro är om man ignorerar faktan och tror på något övernaturligt i stället eller att man tror att utomjordingar har gjort cirklarna för att man själv inte kan föreställa sig att människor har gjort dom. Jag respekterar din tro, men snälla, säg inte att det är jag som tror.

satori
2009-07-19 22:37
#13

Nä jag tror inte heller på de där med traktor.

Här har jag en länk till det jag menade innan om att de skulle kunna  göras via satellit som känns mer trovärdig, men som sagt man undrar vad syftet med alla dessa och ofta avancerade geometriska mönster är i så fall!

http://www.sacred-texts.com/ufo/circles1.htm

Annons:
Cristine
2009-07-20 00:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Var det sådana du såg med egna ögon?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2009-07-20 00:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Och vill du vara snäll och förklara hur man gör dessa med brädlappar och skidor.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Solar
2009-07-20 02:19
#16

korncirkler och 2012 det är med engelsk text och med spansk tale :

http://www.youtube.com/watch?v=G3iEqMN5FKA&feature=related

kram

solar

Cristine
2009-07-20 02:39
#17

Tack solar!

Kram

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Hukanson]
2009-07-20 04:42
#18

Jag tror som en egen teori eller vetskap att det finns både Korncirklar som bönder har gjort helt öppet och litet primitivt av någon underlig anledning och så dessa förunderligt sköna som uppstår plötsligt över en natt utan mänsklig förklaring .

satori
2009-07-20 13:47
#19

#18 Nån förklaring finns det ju, frågan är bara vilken.

Gahella
2009-07-20 15:19
#20

Jag tror också det är både människor och besökare utifrån som gör dem. Sett filmer där en liten vit sak som liknar en bumerang åker runt och gör dessa cirklar i höghastighetsfart.

Annons:
Cristine
2009-07-20 16:14
#21

Jag har också sett dem.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ewerhof
2009-07-20 16:25
#22

#20 Jaha. *avundsjuk* Finns det nån länk? Jag vill åxå seee coola bumeranger! Flört

Gahella
2009-07-20 16:32
#23

Tyvärr har jag ingen på lager:) Sök och du ska finna;)

Shakti
2009-07-20 18:43
#24

Jag svarar er alla gemensamt här.

Somliga målar bilder, somliga gör skulpturer och somliga utrycker sin konst med att göra Sädescirklar. För somliga är det bara skoj. Är det verkligen så svårt att förstå att det finns folk som gör såna här cirklar för att driva med folk som tror att det var utomjordingar och sen skrattar när det kommer pilgrimmare från alla håll? Varje människa som någon gång själv har försökt att göra en sädescirklel, en helt vanlig enkel rund ring, när han tillfälligtvis gått förbi ett fält och prövat att trampa ner säden med bara skorna kan se om en sädescirkel är gjort av människor eller inte. Den första uppgiften som man måste lösa är hur man lägger säden. Om man trampar ner säden går det helt enkelt inte att lägga dom på ett annat sätt än hur man ser det på alla bilder på internetet. Med laser och rymdskepp och andra fantasterier skulle det säkert gå på annat sätt. Och man vet att man måste trampa ganska hårt för att få en hel bunt att bryta av. 

Sen undrar jag hur somliga läser inlägg. Jag länkade till bilder där cirklar görs av en traktor och ändå skriver somliga att dom inte tror på det.  Men dom väldigt fina invecklade cirklarna måste man trampa med brädor. Cirkeln på bilden i inlägg 15 är inte svår att göra. Jag har sett hur finare skapas. Om du Cristine läser på circlemakers sidan hitar du informationer om hur cirklarna görs. Jag är säker på att du får svar  om du kontaktar dom och att dom svarar på frågor, fast dom säkert inte avslöjar alla deras hemligheter.

Jag tror jag vet vilken film det är på tal om i inlägg 20. Den gjordes i England för många år sedan (tror det var 80- eller 90-talet). Lång tid trodde ufo troende att det var ufos, men när filmen analyserades kom man fram till att föremålen bara är 30 cm stora. I England erkände filmaren i TV eller radio att den var fejk.

Jag har känslan av att ingen här egentligen är intresserad av sanningen. Det första jag gör om jag vill få reda på en sanning, är att jag kollar fakta, men länkar jag till faktan, blundar alla. Det verkar vara så att ni egentligen bara är intresserade av att upprätthålla er tro.

Gahella
2009-07-20 19:36
#25

Ja, jag förbehåller mig rätten att tro på det jag vill tro på. Den jag såg för ett tag sedan var ingen gammal film vad jag minns, men när jag orkar ska jag göra ett försök att hitta den. En sak jag lärt mig genom åren är att inte vara tvärsäker på något;) Den som lever får se.

[Hukanson]
2009-07-20 21:56
#26

En länk som vidgar alla vyer och får oss att förstå att i England vårdar de cirkelsymbolerna som en nationell råvarutillgång och har inget emot turistströmmar . Det går business i allting , och det är ju bra för så blir det civiliserat !

CROPCIRCLE

Huygens
2014-07-31 00:10
#27

Kort dokumentär där dom hittat tre metallplattor i Korncirklar, del1 och här del2.

Här filmas en korncirkel när den skapas på mindre än 20 sekunder, 1996. Några flygande orber syns flyga runt under skapandet. Här ett lite längre klipp på skapandet.

Detta betyder att man måste har väldig stor uppmärksamhet på fältet för att hinna se när korncirkeln skapas. Dom flesta Korncirklar skapas nog inom 2 minuter på detta sätt. Jag kan inte tänka mej att det tar mer än 5 minuter att skapa ens den mest komplicerade korncirkeln.

Jag börjar fundera på om sädesstjälkarna böjs med mickrovågor?

Annons:
H-lena
2014-07-31 20:22
#28

Jag skulle vilja se HUR de bär sig åt isf, de kan väl sätta upp en kamera någonstans? Varför finns inte det?


I want to belive
2014-07-31 23:03
#29

Det finns ju det stora mysteriet ang crop circles som riktas åt tidsresenärer/aliens/utomjordingar etc . Sen har vi bluffmakarna, sen har vi något som heter Photoshop. Long story short.

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

H-lena
2014-08-01 08:55
#30

#29 Precis, det finns Korncirklar som görs av människor, och vad jag vet går de att urskilja från de andra slaget av Korncirklar som är gjorda på något annat sätt, har läst att man kan se att stråna i den andra typen av Korncirklar har blivit påverkade av mycket hög värme.


mwetterstrand
2014-08-01 11:00
#31

#27

Här filmas en korncirkel när den skapas på mindre än 20 sekunder, 1996. Några flygande orber syns flyga runt under skapandet. Här ett lite längre klipp på skapandet.

"Oliver's Castle Crop Circle Hoax" har ju redan avslöjats vara en bluff. Personerna bakom videon har klivit fram och visat hur man med enkel videoredigering skapat detta klipp.

Och angående "korncirklar" generellt så är det naturligtvis betydligt mer sannolikt att varelser från yttre rymden skapat dessa med laser eller microvågor än att vanliga människor, som faktiskt beskrivit och visat hur det går till, ligger bakom. Ockhams rakkniv har väl sällan varit tydligare?

Magi-cat
2014-08-01 11:28
#32

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2014-08-01 14:03
#33

Självklart att myndigheternas desinformationsagenter sprider mörker. Ett typexempel på vad dom försöker dölja är hur sädesaxen ser ut i korncirklarna. Ett annat är att vittnen hotas till förnekelse, som i fallet med Oliver's Castle korncirkeln.

Här är en dokumentär som tar upp ämnet, att veteaxens tillväxtleder är böjda i korncirklarna. Det intressanta är att en biomolekylärstudent försöker åstadkomma samma axböjning genom att värma lederna med mickrovågor, men misslyckas åstadkomma fenomenet. Se ca 20 minuter in i dokumentären och runt 14 minuter.

Helt otroligt att inte mer forskning bedrivs på området böjda stjälkleder, då det är ett av dom mest tydliga tecknen på att något händer som vi inte förstår.

H-lena
2014-08-01 16:48
#34

#33 Mycket bra skrivet!


Annons:
mwetterstrand
2014-08-01 20:46
#35

#33

Desinformationsagenter? 😂

För det vore förödande för myndigheterna om vanligt folk fick reda på att rymdvarelser besöker våra åkrar för att skapa…konst?

mwetterstrand
2014-08-01 20:49
#36

Med stor humor betraktar jag att vissa användare antyder att månlandningarna trickfilmats, trots att det med dåtidens videoteknik torde vara omöjligt. Samtidigt som man i denna tråd med hull och hår accepterar modernare filmer som bevisligen är manipulerade.

mwetterstrand
2014-08-01 20:49
#37

Dubblett, sorry.

[Hukanson]
2014-08-15 19:25
#38

En hackare tar sig in för att bevisa att han kan göra det. Mycket troligt finns det förfalskare som gör bluffs bara för att visa att de klarar av det. Men det bevisar bara att det finns de som konstruerar hederliga system och skapar äkta konst. Det vore så mycket mer kreativt och intelligent att försöka gissa dels vilka budskap som stellarerna ger med dessa bilder och med vilken teknik de tillverkar dem. Kanske kan vi lära oss mycket om vi bara tänker till litet själva.

alicia80
2014-08-16 00:42
#39

Det finns givetvis de som är gjorda av människan och de som är gjorda av andra besökare och därav kommer vi aldrig komma fram till ett rätt svar. Som vanligt!

Huygens
2014-08-16 15:56
#40

En del intressanta saker som människor som gjort Korncirklar berättat. Dom försöker givetvis åstadkomma så lite oväsen som möjligt, så dom pratar inte högt med varandra. Och dessutom:

1. När människor gör sina cirklar i nattmörkret och någon person räknar dom andra på fältet, är dom ibland 1-2 personer för många. Dom är ett par mörka figurer med redskap för många!

2. När människorna, ofta konstnärer, misslyckas göra klart cirkeln och senare på förmiddagen tittar på nyhetskanalernas flygfoton, har dom ofta upptäckt att deras korncirkel "gjorts färdig". Hur det gått till är ett mysterium.

Ibland är defekter i människogjorda Korncirklar korrigerade när nyhetsmedierna senare samma dag (förmiddag) visar flygfoton på korncirklarna.

Det är precis som en okänd kraft fixar till felen i korncirklarna.

3. Ibland när människor gör Korncirklar, är det precis som om dom får hjälp på natten. T ex får människorna hjälp så att dom inte syns på avstånd. Åkerområden som sällan har dimma den tiden på året får en tjock matta av tät dimma över en sträcka av 300 meter, men ingenstans i övrigt på fältet finns dimma.

Jag tror att något pågår som vi inte riktigt vet vad är.

[Hukanson]
2014-08-16 22:11
#41

Det senaste i ufologin om stellarerna är att man ska se dem som människor för att bejaka likheten och släktskapet med dem. På det viset blir debatten om Korncirklar överflödig för det är ju bara människor som gör dem. Visserligen med utomjordisk teknik men ändå.

Annons:
ixtab
2014-08-17 05:04
#42

Detta är en dokumentär om ämnet. mycket spännande.. Då svar har kommit från guld disken som carl Sagan konstruerade och skickade med ut.. enjoy

🌺

Live long and prosper

alicia80
2014-08-17 07:24
#43

Du glömde länka den tror jag

ixtab
2014-08-17 10:32
#44

Live long and prosper

m2studio
2014-08-17 14:15
#45

Än så länge finns människor som går mot mänskligheten då är vi dömt till dumhet och död. Jag menar än så länge regeringen kan köpa dig och mig att mörklägga saker och ting, att ljuga, att döda, att smutskasta riktiga händelse genom att skapa liknande, att blanda falsk info för att skapa förvirringen att folk inte tror eller förstå riktiga händelse och mm då är vi dömt till vår egen utplåningen.

Det tar tid att alla människor förstå att för sina små behov inte ska sälja sig till missbildningar av information mot varan.

Alla kan tror eller kalla sina förklaringar för fakta eller annat men hur länge tid måste vi lägga för att veta sanningen? och hur mycket energi skall spillas bort för att mörklägga sanningen? för vad? hur mycket pengar och makt? vad händer när vi dör? varför människa är sådan? 

Jag bara hoppas och tyvärr måste lägga mycket tid och energi för att kunna förstå lite av sanningen tyvärr!

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

skylight
2014-10-19 23:35
#46

Hej på er! Här är lite mer info från personer som forskat inom detta område.

I am a true beliewer in UFO!!!

Huygens
2014-12-30 12:21
#47

Korncirklar i Mexico som liknar slemsvampsutbredning.

Magi-cat
2014-12-30 14:05
#48

Länken fungerar inte.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Cristine
2014-12-30 20:01
#49

          Undrar hur shakti skulle förklara denna

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: