Annons:
Etikettsädescirklar
Läst 4784 ggr
Alexworld
7/28/09, 9:37 PM

Vem tror att Jesus var gift med Maria Magdalena?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att Jesus var gift med Maria Magdalena (Maria från Magdala). Om man tittar på Leonardo da Vincis Nattvarden så kan man märka att Jesus bär en röd blus med blå kappa; Johannes/Maria bär en blå blus med röd kappa. (Information hämtad från wikipedia).

Annons:
[budewabo]
7/28/09, 11:01 PM
#1

Om du är intresserad av att läsa intressanta böcker om bl a Jesus och alternativa tolkningar av hans liv och leverne än de som finns i Bibeln tycker jag att Michael Baigents böcker är att rekommendera. 39 kr styck på Adlibris.

http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=baigent&title=baigent&fromproduct=False

Gahella
7/29/09, 2:19 PM
#2

Enligt vissa källor var han gift med en japanska. Minns inte namnet nu. Ett sätt att förena öst med väst, men som den tiden inte var riktigt mogen för då? Det sägs att Jesus med sin älskade också är begravd i Japan.

Eliiza
2/8/13, 12:02 AM
#3

Hej! Jesus, vars rätta namn var Jmmanuel, gifte sig med en indisk kvinna och de fick fem barn tillsammans. De bosatte sig i Srinagar, och det är också där som Jesus/Jmmanuel ligger begravd. Han blev ca 110-115 år gammal och dog en naturlig död. Med vänlig hälsning, Eliiza

Zynell
2/8/13, 5:23 PM
#4

#3 Intressant! Var har du fått den informationen ifrån? Bara nyfiken. 

Eliiza
2/9/13, 11:13 PM
#5

Det jag talar om finns nedtecknat i boken "Talmud Jmmanuel". Denna skrift innehåller översättningen av de tvåtusenåriga texter som återfanns på skrifttavlor i Jesu/Jmmanuels gravhåla. I denna ursprungliga skrift (TJ) finns alltså Jesu/Jmmanuels liv väl dokumenterat och nedskrivet samt den omfattande lära och de vida kunskaper, om andlighet, livet, döden och allt däremellan, som han förmedlade till oss, samt att han berättade att han var son till en himlason dvs. son till en av de långt från fjärran hitresta… :-) Med vänlig hälsning, Eliiza

Upp till toppen
Annons: