Utomjordiskt

Talet 4

2009-08-14 01:23 #0 av: [budewabo]

Talet 4 dyker upp i alla tänkbara och otänkbara sammanhang. Några exempel.

Fyrklövern med hjärtan som ritades på mitt bröst vid meditationen 8/8-09.

Jag bor på xxxgatan 4.

Double Dorje har 4 som sitt tal på tarotkortet och detta kort har jag 'fått' av en vän som drömde om mig och The Double Dorje vid ett speciellt tillfälle.

4 brudkronor plockade jag ur nackhåret...

Någon som har en känsla kring vad alla dessa fyror står för?

Anmäl
2009-08-14 03:22 #1 av: semjal

tillfälligheter jag har 97 i slutnummer på telefonen ........97 i postfack och hade 97 slutsiffror på förra bilen

Anmäl
2009-08-14 09:08 #2 av: [budewabo]

Slumpen är ingen tillfällighet ;-) Eller....?

Anmäl
2009-08-14 09:57 #3 av: [BigMama]

Talet 4 förknippar jag med utbildning, att lära ut eller lära sig.

Anmäl
2009-08-14 15:17 #4 av: semjal

det kan ju ochså vara fjärde dimmensionen

Anmäl
2009-08-14 15:31 #5 av: SumacWarmi

De fyra riktningarna... Så shamanskt! Skrattande

Enligt kinesisk och japansk tro är fyra mycket olycksbringande, eftersom talet fyra uttalas på samma sätt som ordet död. De har inte gärna fyra våningar på hus och fjärde raden i flygplanet finns oftast inte. Fyra i telefonnummer och på bilars registreringsskyltar undviks också. Japanerna har två sätt att räkna på, det "kinesiska" och det gamla japanska. De räknar oftast högt på "kinesiska", men de ersätter det "kinesiska sättet" att säga fyra, shi, med det japanska, yon.

Men det kan vi strunta i av tre anledningar. För det första så är de flesta av oss förmodligen västerlänningar och för det andra så betyder inte död nödvändigtvis fysisk död för oss. Minns tarotkortet Döden, som kan betyda att livet tar en helt ny riktning, slut på gamla vanor och början på nya. För det tredje så anser kineserna att det betyder stor tur om man ser fyra skator tillsammans.

Enligt boken "Magiska tal och mängdernas mystik" av Miranda Lundy står fyra för fortplantningen och den förstfödde, grundvalen för det tredimensionella rummet. Fyra förknippas också med materiens elementära former: eld, luft, jord och vatten.

Jag har också ett tal som ständigt följer mig sen jag var liten. Det är rätt lustigt hur det kan vara, och många verkar ha sina egna tal. Jag undrar vad som menas med det här egentligen? någon som har en teori? Snart fyller jag "mitt" tal, så det vore kul att veta om det blir något speciellt för mig det kommande året.

Anmäl
2009-08-14 20:39 #6 av: Gahella

Här är också en bra länk till siffrornas betydelse nummerologi

(länken borttagen då den ej fungerar längre . red/ medarbetare Playja)

Anmäl
2009-08-14 22:15 #7 av: Tride

Fyra kan också symbolicera stabilitet.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl
2009-08-15 01:54 #8 av: [budewabo]

Vad skoj, jag har ibland haft en liknelse med en trebent pall - nu har den kanske vuxit upp till en fyrbent stol Glad

Anmäl
2009-08-15 11:14 #9 av: Tride

Den trebenta pallen har ju också sitt värde. Kanske finns den kvar bredvid stolen, så du har bägge?

Tride.

Anmäl
2009-08-16 21:02 #10 av: [budewabo]

Den trebenta pallen är säkert med :-) Tack för att du berättade att 4 kan stå för stabilitet. Kändes gott att få detta budskap! Det känns i hela mig att det stämmer :-)

Anmäl
2009-08-16 22:35 #11 av: Tride

Lev väl med alla fyror! Blir det alltför stabilt kan du ju börja fundera över femman.

Tride.

Anmäl
2009-08-16 23:05 #12 av: [budewabo]

Den dagen, den dagen Glad

Anmäl
2009-08-17 22:05 #13 av: Free-spirit-minded

Tack #6 för den länken, mitt efterhängsna tal är 57

Anmäl
2009-08-17 23:25 #14 av: adnanas

Numerlogi är både intressant och roligt . De som är intresserade kan räkna ut sitt namntal ( livstal ) . Man använder en rektangel på ptta stycken rutor 1,2,3,4,5,6,7,8 på raden . Under siffran 1 skriver man en koumn (A,I,QJ,Y ) , under siffan r är kolumnen ( B.K.R ). och under siffran 3 ( CGL,S, under siffran 4(DMT),under siffran 6 (U.V,W.X ) och under siffran 7 ( O,Z), under siffran 8 (F,P )

Vidare så skriver man sitt tilltalsnamn namn md stoira bokstäver.. Och så kollar man med tabellen vilket talvärde varje bokstav motsvarar. Därefter summerar man ihop förnamn och efternamn = summa namntal . Då får man fram  tvåtal som adderas ihop till ental .

Både tvåtal och ental kan beaktas.

Men det finns bara beskrivningar på vissa tvåtal , 11,12,13,22 och 40  Denna kod finns i den Stora Spådomsboken  på sid 116 - 117 . OBS! Där finns två koder men jag använder  det äldre systemet som hoppar över tal 9 (kabbalisterna anser att tal 9 är den numeriska motsvarigheten till Gud )

Talen 1 & 2 , 3 & 4, 5 & 6 , 7 & 8  är varandras komplement och motsatser . . T ex ettor har 2:or som sin partner. . Och 3-or och 4 or är partners  osv - Tal 9 har alla öriga ental som komplement.

Om fyrorna nämns  Tal 4- samma antal som årstiderna,elementen och väderstrecken - har anknytningar till jorden  och fyrorna är ofta verklighetsnära och praktiskt begåvade människor med stor uthållighetsförmåga. Men talet fyra - kvdraten -  rymmer även sin motsats. Och därför ser fyrorna saker och ting från akt mosatt håll  mot  vad andra gör.Och verkar då upproriska och okonventionella De brukar sällan vara intresserade av matriella ting. Fyror har svårt att få vänner och känner sig ibland isolerade. De trivs bäst med ettor,tvåor,sjuor och åttor. Deras planet är Uranus och lyckodagen söndag .

Jag gjorde för många år sedan många omfattande statiska undersökningar som stämde bra.Och dessa resultat var omöjligt att förklara bort med den s.k. slumpen

Anmäl
2009-08-18 00:11 #15 av: [budewabo]

#6Glad

Glömde ju att säga tack till dig för länken! Tackar så mycekt - det var givande läsning. Stabilitet gillar vi

Anmäl
2009-08-18 02:43 #16 av: Gahella

Väl bekomme;) Själv har jag mycket 11:or som vägleder mitt liv.

Anmäl
2009-08-18 07:27 #17 av: adnanas

Apropå talmystik mm

När jag den 20-22 nov år 1998 deltog på  en workshop så kom Sanand att säga att detta möte handlar om tal fem som är det kreaktiva talet .

Elohim framförde år 2003 (ungefär) genom en kvinna i min omkrets följande budskap : Att år 2003 är det keraktiva året .(enl numerlogi är 2+0+0+3 = 5 ) .Elohim  tillade att år 2004 är kärlekens år  ( enl numerlogi är 2+0+04 = 6 ).

Sanandas uppgifter att tal fem är det kreaktiva talet  kom att bekräftas

Tal 11 kallas för mästartalet Skrattande

Anmäl
2009-08-18 08:58 #18 av: [budewabo]

#16, #17

Mästartalet, jo jag tackar jag Glad

Vad spännande med talmystik, har inte ägnat mig åt siffrorna så mycket i detta sammanhang. DOck brukar mitt tal alltid sluta på 1 när jag gjort numerologigrejer på nätet.

Anmäl
2009-08-18 11:52 #19 av: Tride

#18 Menar du att du blir en etta? Det går väl inte i så fall? du måste väl bli 10 o ta bort nollan???? Ingen kan alltså vara en etta. hm

Tride.

Anmäl
2009-08-18 13:11 #20 av: Gahella

Ja det är ett mästartal. Men det innebär också mycket tjänande och osjälviskhet, och det har inte alltid varit så lätt..

Jo, man kan ta bort nollan också, men den påverkar fortfarande. Nollan står för Guds finger, att det är upp till en själv och Gud vad man gör med nollan i sitt liv. Samma om din slutsiffra blir 13, du kan omvandla den till 4, men likväl blir det 13/4 som påverkar dig.

Anmäl
2009-08-19 00:22 #21 av: [budewabo]

#19, #20

Jag har aldrig gjort numerologi 'på riktigt' så jag har trott att man adderar till det inte finns annat än ental kvar så att säga...så ni har säkert rätt.

Anmäl
2009-08-19 02:51 #22 av: adnanas

#7 Belysande exempel

Man räknar talet 109 = 1+ 0 + 9 = 10 = 1+0 = 1  . Detta ger tvåtalet 10  och entalet 1

T ex namnet TRIDE ger med koden som jag nämnde ovan

T = 4   R = 2    I = 1     D= 4      E= 5

Summan blir 4+2+1+4+5 = 16 = 1+6 = 7

Och i den Stora Spådomsboken så nämns på sid 119- 119 följande om take 7 : Talet sju anses ha ockult inneböärd och personer med detta nummer har oftt en uttalad filosoisk lelr andlig läggning . matriella ting intresrerar dem som regler inte alls . De kan ha en intuativ begåvning på gränsen till medialitet.Sjuorna har ofast ett mystisk inlytande över andra .Men också en tendens att bli alltför inroverta. De kan vara geniala och har den tur man förknppas med deras nummer. Deras planet är Neptunus som förknippas med vatten, och sjuorna är oftast rastlösa och älskar havat, att resa. Deras lyckodag är måndag.

Anmäl
2009-08-19 15:42 #23 av: semjal

apropå mina 97-or hörde att 97 är ett magiskt tal liksom några till

Anmäl
2009-08-19 17:17 #24 av: Tride

9 är magiskt och 7 är magiskt 9+7=16. 1+6=7! Jag tror att ursprunget till magin handlar om planeterna, deras antal och hur de rör sig.

Tride.

Anmäl
2009-08-19 20:44 #25 av: Playja

Spännande tråd!  Glad Skall fördjupa mig lite mer senare!

Anmäl
2009-08-19 23:39 #26 av: adnanas

# 0,,#1,#16  .

OBS .Talmystik är ett "GOTT OMEN" som ank till de uppstgiogar som pågår i tiden Det är troligt att Budewabo,Semjal och Gahella har fått ank till "femenologi"(eget begrepp) .

PÅPASSLIGT I TIDEN så inkom nyligen flera kanaliserade budskap som Beskriver och Bekräftar  ( BB ) min "femenologi". Mästare (gudar) beskriver saker och ting gudomligt bra:-)

Ääven Anden Ambres beskiriver det som jag kallar  "femenologi." . Och han nämner en del uttryck som jag  brukar använda i mina beskrivningar . T ex Ambres;använder orden ; "pusselbitar, ; slingor ; tröskel och "" .

Dessa ord har jag använt för att beskria min min femenologi  sedan i slutet  1980 tale.

Speciellt så är ordet slingor " ovanligt...

..och när jag år 2007 fick se dokumentärfilmen om Ambres på tv blev detta tjusiga ahaupplvelser  Men de tre orden  som Ambrs nämner kom jag nog att läsa  på internet?

Fotnot: Inalles finns minst 40 tim inspelninga med Ambres

Anmäl
2009-08-20 00:04 #27 av: [budewabo]

Jag har läst ditt ord femenologi i en annan tråd - jag förstår det inte riktigt - please enlighten. Jag är nyfiken.

Anmäl
2009-08-20 01:37 #28 av: Gahella

Jag förstår inte heller riktigt....?Obestämd

Kom och tänka på att fyror också står för att lägga grunden till något nytt;)

Anmäl
2009-08-20 08:15 #29 av: adnanas

Jag kom under slutet på 1980 talet att kalla tusentals märkliga händelser  i tiden för "femenologi".

Det var år 1995 som jag fick kontakt med en person som forskade om  människors upplevelser. Och jag kom att beskriva en del av den stora märngden inkom fenomen Och senare  så undrade han om jag menade  fenomenologi?

När jag slog upp detta oerd i ordboken så nämns följande : Femenologi ( fenomen +   - o-   + logi  ) filosofisk analys av vårt medvtenadeinnehåll , enligt Hirselrl en rent diskreptiv vetenskap som söker intuativt fixera och beskriva medvetandets innehåll

Det blev en rolig aha upplevelseatt  "femenologi" (adam) kom att få "femenologi " (eva ) som partner .

Min forskning är andlig i sin naturCoolSkrattandeOskyldig

Av en s.k. slump så fick jag år 1999 (ungefär) reda på att Suzanne Geiser skulle hålla fredrag  om "synkroniseringar " hos föreningen Sällskapet för Parapsykologisk Forskning i Stockholm . En tid innan så hade hon påpassligt dykt upp på min arena.

Det blev ett tort antal deltagare och nästan alla som nedverkade var inte med i denna föreniing SPF. Dessa personer hade allihop upplevt fantastiska fenomen  som satt sina djupa spår som de aldrig någonsin kan glömma

Susanne Gieser berättade att numera så finns det vetenskapsmän på universiten över hela världen  som forskare om detta På den tiden så höll Suzanne  på med forskning vid Upsala universietet .  Suzanne  har skrivit boken The Innermost Kernel  DEPTH PSYCHOLOGY    / AND QUANTUM PHYSICS / WOLFGANG PAULI´S DIALOGIE WITH C.G JUNG

Anmäl
2009-08-20 09:15 #30 av: [budewabo]

Fenomenologi var lättare att begrip som ord. Känns som en kombination av vardagsmirakel och synkroniciteter.

Anmäl
2009-08-20 21:18 #31 av: adnanas

#30   Femenologi är andlig i sin natur  och är just därför svårare att beskriva och förstå .

Exempel nr 1

Slingan 1818 ii min femenologi nnehåller många 100 tals  händelser under många år i tiden T ex när jag för många år sedan besökte en affär så fick jag i disken se två köttpaket med prislappar 18.18 kr.Av en s.k. slump så låg  dessa två  paket med prislappana synliga .

När jag fick se 1818 så blev detta en aha upplvelse  På hemvägen så hälsade jag  på en person och när jag stod i hallen och  tittade med blicken i rikning mot köksbordet så fanns där en elektronisk klocka som visade tiden 1818 "just då "

Min femenlogi utmärks av synkroniseringar

Exempel nr 2

Det var på kvällen samma dag eller dagen efter den 11 sept händelsen som man på nyheterna  visade ett filmreportage från Florida och från det hotell där kaparna hade bott .

Först så fick jag se hotellet på långt avstånd från en vy snett uppifrån och ned i rikning mot hotellet .Byggnaden var avlång och rektangulär i formen.

Plötsligt så visade de en vy  över entreen på ena långsidan . Och med jättestora stora siffror fick jag se talet 1818 över ingången.. Vad detta tal syftade på är en öppen fråga ? Det var även en  makalös s,k, slump att jag  från första början fick se denna nyhetsutsändning med filmreportage.

Många andra synkoniseringar inkom med ank till ovan nämda händelser i tiden .

Alltng hö ihop!

Anmäl
2009-08-21 09:21 #32 av: semjal

alltså är feminologi uppreppning av siffror och ord?

Anmäl
2009-08-22 01:50 #33 av: adnanas

Femenollogi syftar på andligt/själsligt medvetande inom ramen  för de objekt som står i fokus.  Det behövs mycket stora bakgrunder för att"känna in" med hjärta

Gud säger till neale Donald Walsch försök inte begränsa mig och föresten gör dig själv den tjänsten

Jesus nämner liknelser "syka ned i en b ottenlös brunn och hämta upp guds gåvor från dess botten

Femenologi utmärks bl a  av  synkroniserngar. Och där talmystik och andra sorts fenomen  som  utpekanden . Detta kallas för "slumpen" och "märkliga sammanträffanden"..

Jag ska försöka leta fram de texter som Mästare och Anden Ambres använder  för att beskriva "femenologi"

Det var ganska nyligen som "Mästare" framförde sådana  budskap som mu är ett aktuellt tema i tiden . Ambres säger att han har kommit hit för att hjälpa några av oss över tröskeln

Fenomenologi är jätteroligt SkrattandeFörvånadOskyldig

Anmäl
2010-09-06 20:37 #34 av: Playja

*puttar upp till Kvaser*  Skrattande

....................................................................................................................

(Hittade den här tråden..skall leta lite till.)

Annars så kan du googla på Numerolog ,Talmystik, Talsymbolik, Siffermystik, det finns en uppsjö med sidor på nätet att läsa och även på YouTube kan du söka på Numerology tex!

Anmäl
2010-09-08 11:56 #35 av: kajmal1

mina  kontakter med havsvarelserna, de säger att de har ett jorde år  uppdelat i 4 år för dem

Anmäl
2010-09-08 20:21 #36 av: szirius

Om du är intresserad kanske du ska göra ett numerogram över ditt liv? Där kan du se vad fyran står just för dig - om det är en karmasiffra, dvs något du ska lära dig av, din livsväg, vad du är menad att göra osv.

Jag har just ny fyrans år som innebär att skapa en grund, 4 ramar, trygghet  - vilket innebär mkt arbete - men också ger stabilitet.Även att stabilisera sin hälsa.Förmåga att organisera kan också ingå.

Mitt tips är att tala med en numerolog - det är en faschinerande värld där alla tal och siffror i ens liv plötlsigt blir magiska siffror som betyder saker. Jag har tex börjat kunna känna hur olika datum påverkar mig på olika sätt. Första dagen på varje månad innebär stor kraft för mig tex.Sexor och sjuor ( mina karmasiffror) känns tunga osv.Men nu vet jag hur jag ska tackla dem - hur jag ska förändra min inställning och skapa nytt!

Jag är övertygad om att fyrorna har en betydelse i ditt liv!Glad Och eftersom du själv börjat fundera så är du redo för svaret.

Anmäl
2010-09-16 22:38 #37 av: Kurina

www.decoz.com är en bra numerology site.

Eftersom jag ofta ser klockan just vid 11:11 eller tex 22:44 så har jag hittat bl a den här förklaringen på Kryon Q&A. Nu har 33 börjat dyka upp i olika sammanhang ...undrar igen vad det har för mening..

Question: Dear Kryon, Thank you for the information on people looking at the clock at 11:11, 12:12 or 4:44. Over the past several months, I have been nudged to look at the clock at 2:22. I have been seeking an answer on the meaning of 2:22 and have come up empty. I now thank the "soup" for it's presence when this happens but was wondering if there is more I need to know about 2:22? [This refers to Kryon's comment that seeing patterns of numbers over and over are your guides simply winking at you. Kryon has also referred to the number of guides surrounding you as "guide soup."

Answer: There is always a significance to the numbers you repeatedly see. The 11:11 is a reference to humanity's permission window to change. The 12:12 is when humanity received the passing torch of spiritual energy. The 4:44 is a 12 in disguise, and it's about grounding. . . the number of the building blocks of the universe. 2:22 is a disguised 6, again, along with the 3, and 4, it is part of the scenario of 12. In addition, for you, it is a congratulation of your "harmony" energy! The 22 also represents the master builder... but you knew that, didn't you?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.