Framtiden -2012 och efter

2012 - sience or superstition

2009-08-18 13:27 #0 av: Kvasar

Dokumentär med samma namn som rubriken -klick-

Nostradamus 2012 -klick-

Anmäl
2009-08-18 19:57 #1 av: Volito

Antivirussprogramm blokerar länkarna....:(

Anmäl
2009-08-18 21:51 #2 av: enola

Verkar skumt, klicka på egen risk :)

Om dessa filmer finns på youtube så länka dem därifrån istället...

Kan det vara denna om nostradamus? http://www.youtube.com/watch?v=6hl_f3dIcDI

Anmäl
2009-08-18 22:09 #3 av: Playja

#2... Ja det är samma enola.. fast på YouTube är den i 10 delar. I Kvasars länk är det hela filmen..

Tänkte kolla länkarna nu... för de funkar för mig.  Glad

Anmäl
2009-08-18 22:19 #4 av: Playja

Funderar om det kan vara så att i visningsprogrammet (eller vad det heter?) som Kvasars länkar går till har ett reklam-popup fönster oxå...som kanske spökar till det i antivirusprogrammen?.. *klurar lite*

Anmäl
2009-08-19 10:34 #5 av: Kvasar

Där är lugnt på virusfronten... Har kollar på säkert 50 filmer via den sidan.. Både spelfilmer och dokumentärer. Klicka på "close to play" eller vad de nu står, så går filmen igång.

Om virusprogramet blockar länkarna kan man ju alltid högerklicka på länken, gå in på egenskaper, kopiera url-adressen och plocka fram sidan på så vis.

Pop-ups brukar ju kunna spöka till de ganska ordentligt för vissa virusprogram. På den här sidan kommer de en pop-up om du inte har en pop-up spärr.

Lycka till! :)

Anmäl
2009-08-19 17:04 #6 av: Playja

Har oxå sett massa film från den sidan! *ler*

#5... upplys en annan som inte e så haj på det där med data men funderar en del. Flört

Varför skulle  det bli annorlunda då man tar adressen ur egenskaper? *ler* det är ju fortfarande samma sida som skall upp... inkl pop-up..*okunnig.. nyfiken kärring som vill förstå*  Glad

Har pop-up spärr men på just filmsidorna..typ novamov.. brukar det smita igenom för mig. Kanske #1 har bättre spärr å antivirus som stoppar upp så sidan inte visas? *klurar som vanligt* he he

Försökte se filmerna igår men somna! zzzzz Skäms Skall göra ett nytt försök ikväll... hade jag tänkt. *s*

Anmäl
2009-08-19 18:41 #7 av: Kvasar

Haha! Ja för de blir lättare att hålla sej vaken ikväll! :p

Virusprogramet säger ibland ifrån när du klickar på en länk, för att de anser att sidan inte är helt säker, vad de beror på vet ja inte. Ta tex hotmail, mitt viruspragram säger ifrån allt förutom texten i alla mail jag får, men om ja vill så kan ja välja att visa "osäker information". Lika sidan checkoutmyink.com, ett tatueringsgalleri, ja vet inte varför, men jag antar att det beror på att de sänds en j*ävla massa information åt alla håll och kanter. Antar att de virusprogramet varnar för är *trojaner och dyl.

Men om du tar url'en och skriver in i adressfältet längst upp borde de bli samma-lika som att skriva in www.google.se etc. Så gör ja relativt ofta om de är en länk ja inte litar på men ändå vill se. Annars kan man googla url'en också, är de nå virus som funnits mer än några dagar så finns de nästan garanterat olika forum som varnar om den.

MEN bara för att virusprogramet säger nej behöver inte de betyda virus, det är ju trotts allt bättre att de är överbesyddande än att de släpper igenom massa skit. Jag brukar använda de lilla sunda förnuft ja har, i kombination med instingt! ;)

Va de gäller pop-ups så vet ja inte riktigt varför vissa går igenom och andra inte (har samma problem), men pop-ups är ju mest drygt, se bara till att stänga dom på krysset eller via höger musknapp, klicka inte på (i) dom, de kan vara riktigt dumt!

Do I make myself my clear? Ja känner själv att det ev är en ganska luddig förklaring..

*Trojan: Du klickar på fel länk och vips har du inga pengar kvar på kontot och gungstolen du köpte på tradera skickades till Stureborg och byggdes om till stadshus!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.