Utomjordiskt

Vad kan jag varit med om?

2009-09-02 23:00 #0 av: [Rivdottir]

Nu är det så här att en gång för ett par år sen så hände en sak som fortfarande än idag funderar ofta över. Ska tillägga att jag tvivlar på mina ögon och sinne pga att jag DÅ en vecka tidigare testat en del droger och var kanske allmännt kocko efter. Men saken är den...jag såg ju ingenting annant i syne ingenting annat så jag vet inte. Jobbiga är att händelsen gjorde ett stort intryck på mig och kan inte sluta tänka på det.

Jag som person har alltid varit faschinerad av allt som har med rymden att göra och gled rätt fort in på intresset för ufon/ aliens.

Innan denna händelse (år innan) spanade jag en hel del på stjärnhimlen och såg en hel del "stjärnliknande lysnade klot" som rörde sig fort över himlen i konstiga mönser..oftast var det mer än en vid varje tillfälle jag såg fenomenen...

Tillbaka till händelsen då..Jag kände en stark känsla på kvällen att gå ut och gå...gick tills jag såg något lysa ute på havet. Gick vidare och ut på en brygga där jag satte mig och iakttog detta klot som till min förvåning kom allt närmare och närmare. Vädret var i princip vindstilla vad jag kan minnas..När klotet var nästan en till två meter från bryggan såg jag som ett blått sken under som lyste över vattnet. Jag var helt vettskrämd så att jag inte kunde röra mig. Samt "hörde" jag i huvudet eller...hörde ingen röst, det var mer som mina egna tankar fast tankar som inte var mina..låter konstigt men det var så det kändes. Det jag "hörde" var att dom ville varna mig för framtiden och att dom ville veta om de kunde lita på mig då tiden var inne, samt nånting om att människorna förstör naturen i världen osv... Jag minns inte exakt vad som "sas" men iallafall så verkade det som det befann sig varelser i vattnet runt omkring bryggan för man kunde höra kedjorna från som satt fast i bryggan rassla och slå sen tyckte jag mig se rött ljus i vattnet? sen blev jag så rädd att jag gick därifrån

Iallafall..Jag fick känslan av att dom var goda fast ändå onda? jag vet inte vad jag ska tro..även om detta var ENBART inbillningar och syner så blev jag extremt påverkad...samt än idag kan jag ibland känna mig som iakttagen..fast det var värre precis efter händelsen..

någon som varit med om liknande eller har en annan förklaring? Jag känner starkt att detta inte var inbillning och är en ärlig människa..

Anmäl
2009-09-03 01:36 #1 av: [budewabo]

Rivdottir - du kan ha varit med om just det du beskriver...

Jag har själv ingen annan erfarenhet av UFOs än den föreläsning jag var på 1/6. Robert Hastings föreläste. Det var ett osannolikt tryck i lokalen och jag var rätt 'tung' eller 'slut' eller något när jag kom ut därifrån. 'De' låg troligen över taket på ABF-huset i Stockholm och övervakade men i ett frekvensområde vi inte kan uppfatta med våra fem sinnen. Kanke möjligen med det sjätte sinnet, vansinnet Flört

En del (många) som träffar på utomjordingar upplever att 'life will never be the same again'. För att många utomjordingar helt saknar känslor. Och det kan nog upplevas som skrämmande. Kyligt. Otäckt. Men jag har ingen egen erfarenhet så här är jag ute på tunn is. Men onda tror jag inte de är. Bara annorlunda. och det här vanliga mönstret med rapport, speglingar, interaktion funkar sannolikt mindre bra med en från en annan planet.

Anmäl
2009-09-03 11:00 #2 av: semjal

en del alien använder klot för att medela och påverka människor

Anmäl
2009-09-03 12:18 #3 av: [Rivdottir]

Kan det varit så att de "övervakat" mig i många år och kanske forfarande gör det?

Som du säger så var det nog känslan av att de saknade känslor och det gjorde väll att det kändes främmande och obehagligt.

Om vi nu säger att jag såg allt detta på riktigt. Vad ville dom då mig? Var det det att jag alltid "känt" av att de finns och inte varit rädd för dom?

De jag mest undrar är vilken sort de var ?:S eftersom jag inte såg "varelserna" så har jag ingen aning.

Glömde skriva klotets storlek (om det har nån betydelse) den var lite större än en ihopkurad människa..sen glömde jag skriva att det var en mindre boll som höll sig lite vid sidan av den större.

Sen undrar jag...hur tar man kontakt med dom igen?

hehe känns lite konstigt att komma ut med allt det här..har inte direkt kunnat prata med folk om det pga det där att jag i samma länga testat droger..så ja..klart folk inte tror på en..jag vet ju inte om jag ska tro på mig själv heller så Flört

Jätte kul att få seriösa svar! fortsätt så ^^

Anmäl
2009-09-05 13:57 #4 av: Hukanson

Man ska väl inte tro sig själv om att vara alltför unik i dessa sammanhang , de vill ju vägleda och guida hela mänskligheten . Men det är ju ändå så att de valt att närma sig dig av någon anledning - kanske att du bryr dig om naturen och skulle kunna göra en insats för att förändra det . Jorden är en angelägenhet för fler än oss som bor inkarnerade som människor , det har vi all anledning att erkänna .

Oneness can not be divided.

Anmäl
2009-09-07 02:58 #5 av: Gahella

Kom och tänka på min upplevelse då jag hälsade på hos dig sejmal. Naturandaran kom och ställde sig i skogsbrynet och påkallade min uppmärksamhet, de riktade som en kärleksstråle till mitt hjärtchackra och "sa" till mig: Kom ihåg var för du är här, och delvis handlar det om hur skogarna  mer och mer försvinner så de inte längre har någonstans att vara:(

Efterår kom en stark ljusstråle genom mitt huvud, genom kroppen och ut genom huset, så kajmal kände han skulle gå ut ur huset så jag kunde "bre ut mig" genom den energin. På natten kom den tillbaka då jag lagt mig och jag låg som i en vitaste cylinder av ljus, en massa ansikten visade sig jättetydlig som trädaandrar osv. Det blev lite för mycket för min del så jag bad dem ta bort min syn och endast låta energin komma igenom mig så jag inye blev störd och rädd av alla syner jag fick! Har inte riktigt fått klart för mig vad det ljusarbetet handlade om, men det kanske visar sig med tiden?

#3 Det handlar kanske mer om att de är neutrala i sin energi, istället för känslolösa som vi kan uppleva att de är? 

Anmäl
2009-09-07 10:26 #6 av: semjal

kommer ihåg det gahella du stod i fönstret och tittade på skogen sen satt du i soffan jag kände ochså att det var fullt med andar i skogsbrynet till slut vart energierna för starka jag var tvungen att gå ut kände att dom ville prata med  dej  det hände en del saker efter du åkt som jag berättade  om senare

Anmäl
2009-09-07 12:41 #7 av: [Rivdottir]

Jag har nog alltid varit dragen till naturen, men nog allra mest som barn då jag kunde spendera timmar i ensamhet i mitt favoritträd Cool

Men med åren så har jag nog inte direkt känt samma dragningskraft och är inte så mycket ute i skogen längre (men det händer såklart).

Just den där känslan av att förmedla saker till andra känner jag inte alls starkt för och är inte alls den typen av människa. Jag har nog kännt mig mer andligt lagd förut men inte mycket alls numera.

Tidigare gick jag till en skum psykolog som ansåg att jag hade "förmåga" och om jag ville kunde utveckla den. Förstod aldrig riktigt vad han menade och tog ingen vidare notis av vad han sa.

Visst jag vet att jag har en något starkt inom mig, men jag har nog lagt dövörat till och har inte orkat ta reda på vad det är eller så..

Nu känns det som jag babblar iväg Glad Så ja, nån som kan tipsa om hur  man blir mer andligt öppen? om jag nu har nån sorts förmåga skulle det vara intressant att ta reda på hur stark/ svag den är.

Anmäl
2009-09-07 14:24 #8 av: Gahella

Ja precis sejmal, jag kommer ihåg särsklt den öppna dörren;)

#7 Det känns som du redan har det, att du redan är öppen! Att du under åren stängt av, har nog handlat om att du ska mogna in i det, att kunna hantera det bättre genom att ha fötterna mer på jorden, det är lätt att flippa ut annars! Allt kommer till oss i den takt vi klarar, lärare, böcker, kurser, upplevelser, det kan jag själv se i mitt eget liv. Det handlar mycket om att följa sina inre ingivelser, och även läsa tecknen vi får på vägen. Vi är alla förmedlare, men på det sättet som är skräddarsydda för oss;) Härligt med favoritträd, vet precis vad du menarGladÄven om jag älskar alla träd:)

Anmäl
2009-09-07 14:30 #9 av: Gahella

Hittade denna tankeväckande artikel på en sajt:

Varje träd har en elementalande, som bebor trädet ungefär som en människas själ bebor en kropp. Detta berättar Marko Pogacnik i sin bok Naturandar och Elemetarväsen .

Anden är energimässigt bunden till det individuella trädet och kan inte utan vidare byta träd. Om något skulle gå snett, t.ex. om en männsika är framme med sågen och kapar väsentliga grenar, kan resultatet bli tragiskt.

Jag förstår nu bättre den fasa och vämjelse jag kunnat känna när jag sett träd som blivit felaktigt beskurna eller buskar som klippts på fel sätt. Trädanden kan bli plågsamt låst i trädet om grenar kapas på ett okänsligt sätt!

Pogacnik berättar om fall där han hjälpt en plågad trädande över i en yngre, ännu obebodd, trädplanta, eller där han genom visualisering och kommunikation med anden kunnat hjälpa den att överbrygga ett traumatiskt avbrott i energiflödet.

Anmäl
2009-09-07 16:01 #10 av: [Rivdottir]

#8 nog vet jag hur det är att flippa ur :P minns att efter den där händelsen blev jag så pass paranoid att jag tyckte mig höra röster hela tiden i huvudet och jag vart rädd och tyckte mig känna mig påträngd av "onda andar". Kanske jag lämnade "dörren" lite för öppen och blev sårbar.

Mitt favoritträd brydde jag mig otroligt mycket om som liten. Kommer ihåg att jag en gång bröt av en gren och tyckte så synd om trädet. Det bästa var nog att man kände sig så trygg när man satt högst upp i toppen och filosoferade! Synd att man inte är lika modig som då och kunde hänga uppåner på en gren utan rädsla för att falla ner Tungan ute

Kom att tänka på en annan sak..en gång när jag var riktigt ledsen blev jag som ett djur och började yla och så :S kändes som jag blev som nerdragen och förbytt. Kan det varit för att jag var riktigt ledsen och bara släppte ut allt?

Visst att man älskar naturen, men jag känner starkare numera för djuren. Just katter är min favorit just för att jag har lätt för att förstå dom och de har en sån stark personlighet som jag har lätt att komma nära. Katter är verkligen speciella varelser Glad

Anmäl
2009-09-09 14:24 #11 av: Gahella

Har också haft besök av "onda" andar, det verkar vara så för många av oss i början då vi öppnar upp som en "reningsprocess".

Jag tror det bor en Peter Pan-figur i många av oss;) Fick en mycket bra astokarta som en vän ställde åt mig. Där står det att jag har en PeterPan-energi, och det har jag känt sedan barnsben då jag första gången såg den filmen:)

Anmäl
2009-09-11 10:24 #12 av: [Rivdottir]

Jo precis.

Låter kul {#emotions_dlg.smile}

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.