Off Topic - Utanför ämnet

Varningar om vaccinet mot svininfluensan!

2009-08-23 02:23 #0 av: Gahella

Läs gärna detta först!

http://www.zarahssida.se/

Anmäl
2009-08-23 02:25 #1 av: Gahella

Tvångvaccineringarna har börjat för fullt!

http://www.soultravel.se/2007/1125-vaccination/vaccination-SE.shtml

Anmäl
2009-08-23 03:17 #2 av: Cristine

Det är inte klokt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2009-08-23 15:01 #3 av: Gahella

Nej det är så hemskt, att man inte vill riktigt tro det är sant!

Men nu har de börjat med tvångsvaccinationer inom vården. Min ene son som jobbade inom psykvården i somras berättade att alla som ska fortsätta sin anställning där, måste vaccineras! I Australien är det tvångsvaccinering för alla i hela landet!

Frågan är varför? Och vilka tjänar på detta?

Ni som inte vill eller måste vaccinera er, kan använda er av D-vitaminer, obs, inte apotekets vitaminer som är helt kemiska. Sedan finns den Heliga basilikan ni kan läsa om här istället för vaccin

Anmäl
2009-08-23 15:05 #4 av: [budewabo]

David Icke om vaccin mot svininfluensan.

"Don't get the vaccine...."

Anmäl
2009-08-23 16:04 #5 av: enola

Ingen som jag frågat vill vaccinera sig, de har synat bluffet och jag hoppas många fler gör det också. Media i Sverige blundar helt och hållet för motståndet vilket bara späder på misstankarna. Bloggarna och hemsidorna verkar vara människornas enda röst just nu, så gör er röst hörda!

Anmäl
2009-08-23 19:33 #6 av: Ewerhof

Ja, det känns inte helt rätt det här. Vi kanske borde gippsa våra ben också, ifall vi skulle bryta nåt ben någon gång. Tycker de är mer måna om en eventuell kolapps i samhället om alla blir sjuka samtidigt än att det faktiskt skulle vara fara för livet.

Å andra sidan dör jag hellre av en influensa än en misstänkt biverkning av ett vaccin...

Ps; Jo, en annan sak som jag reagerat över är att OM det nu är så stor smittorisk och så farligt varför får folk då fortsätta fara hit och dit? OM det vore en epedemi borde det inte vara vettigare att få folk att 'hålla sig lugna' och på hemmaplan då?

Anmäl
2009-08-24 11:32 #7 av: Howliten

Är riktigt villrådig i frågan om vaccinering. Får ett intryck att det ligger mer bakom det hela än vad vi har fått veta.

Allt har gått så fort och det pga av en inluensa som egentligen inte dödar fler procentuellt än de vanliga influensorna, sägs det. Att delar av samhället kan slås ur genom att för många ligger sjuka är en annan sak.

Dödlighetssiffran för svininfluensan är inte i närheten av spanska sjukan t.ex.

Är det något annat på gång som vi vanliga inte får veta, som de tror att vi inte skulle klara av att få veta?

I o m att det är så många som är skeptiska så avstår ju ganska många att vaccinera sig. Därmed utsätter vi oss kanske för en större fara. Eller så utsätter sig de som vaccinerar sig för en stor fara.

Varför är det så förbaskat viktigt för de ledande att vi vaccinera oss? Infrastrukturen? Marknadsekonomin? Något annat?

Som jag skrev, jag är villrådig.

ps

Förresten, är det någon som vet hur det ser ut i resten av Europa? Hur går snacket där? I Polen, Tyskland (är ju föregångare inom alt medicin), Frankrike, SPanien, Italien osv

ds

Anmäl
2009-08-24 11:46 #8 av: satori

"Det sägs bestå av delar av virus från fågelvirus, svinvirus och det virus vilket skapade Spanska Sjukan-epidemin 1918/1919..."

De behöver människor att få i sig dessa ämnen som finns i vaccinet för att experimentera med avancerade tekniksystem. Hur får man folk att frivilligt stoppa i sig kvicksilver och allt annat skit som finns däri t.ex. Jo man uppfinner en pandemi genom att skapa ett influensavirus i lab. Sedan använder man media för att skrämma skiten ur folk så till den grad att de självmant vill ha vaccinet.

Så tror jag det kan vara.

Anmäl
2009-08-24 12:22 #9 av: Gahella

Vad som är så sjukt med vaccinet är att det underminerar helt ditt eget imunförsvar!! Då är kroppen som ett öppet såll för alla former av angrepp!

Sjukdomar är just till för att stärka oss psykiskt som fysisk, och inget vi ska undvika. Men vad som är jätteviktigt är att vi äter ren och bra mat, och motionerar och på så sätt stärker vårt immunförsvar. Att den ekologiska maten är svindyr och ännu inte finns i några större mängder, är mycket tråkigt!

Men den som vill skydda sig mot influensan kan ta både D-vitaminer eller den heliga basilikan.

Ja satori, varse man vill tro det eller ej, finns en dold agenda som inte vill vårt bästa, endast ha pengar, makt och kontroll över oss.

Anmäl
2009-08-24 23:45 #10 av: moonflower

Tack för tipset om den intressanta länken - den gav mycket!

Ryser inför möjligheten inför ev tvångsvaccinering - för jag vill slippa undan - tror även jag att nått lurt är på G.

Min ena son är redan drabbad av en vaccination - av kikhostevaccinet fick han aluminiumallergi - och kliade sig fördärvad när han var pytteliten stackaren...

...tror ni han fick någon ersättning för de relativt stora besvären? Försäkringsbolaget erbjöd honom - minns inte riktigt nu - 2000 kr mot att vi som föräldrar skrev på att inte driva saken vidare...VI skrev naturligtvis inte på ! Fast tyvärr fick vi oss en stor slev av en sorts maktlöshet...tänkte jag skulle berätta...detta drömmer jag ibland mardrömmar om.

Anmäl
2009-08-25 02:04 #11 av: Tride

Kolloidalt silver dödar bakterier. Kollodialt guld stärker ditt immunförsvar.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl
2009-08-25 11:33 #12 av: Howliten

#11 Var får man tag på kolloidalt silver och guld?

Anmäl
2009-08-25 11:48 #13 av: [StaffanM]

Här kan du köpa en silvergenerator och 99,99 silvertråd http://www.heggsfriskvardzkoncept.se/generator.html

Jag har gjort det och tillverkat mitt första silvervatten.

Vaccinet inehåller Kvicksilver,Aluminium och Sqaulene som vi har en hel del av i kroppen, men när det injeceras så startar immunförsvaret krig mot sqaulene och attackerar då även det sqaulene vi har sedan tidigare......

Squalene är egentligen ett kolväte och en antioxidant. Vi kan återfinna detta ämne i vår egen hjärna och nervsystem, där den har viktiga funktioner. Intas squalene tillsammans med exempelvis olivolja så kan du möjligen åtnjuta dess antioxidantiska effekter samt så kommer din egen kropps immunförsvar att känna igen ämnet MEN detta är den goda sidan av squalene.

Skillnaden mellan "den goda" och "den onda" effekten handlar om just hur squalene intas. Vägen det tillförs in till din kropp. En injicering av något ämne är aldrig en normal väg för att ämne att ta sig in i en kropp. Vid injicering av squalene ter det sig att verka som om immunförsvaret går till attack. Den attackerar då inte bara det squalene som injicerats utan går till fullständig attack på även allt naturligt squalene som finns i din kropp.

Immunförsvaret kommer med andra ord att försöka förgöra varenda molekyl av squalene i din kropp, således förgörs det naturliga squalenet som har vitala funktioner i ditt nervsystem. Immunförsvaret förlorar alltså funktionen att egentligen känna igen vad som är ens egen vävnad och celler- denna autoimmuna reaktion är farlig och kan leda till nervskador och döden i sämsta fall.

Gary Matsumoto, en av journalisterna som har undersökt frågan kring squalene. Han hävdar att det finns flera sjukdomar som direkt kan relateras till injiceringar innehållande squalene. Rheumatoid Arthritis (reumatism), Multiple Sclerosis (MS), Systemtic Lupus Erythematosus. Det finns omskrivet i 24 olika vetenskapliga artiklar i 10 olika länder om adjuvanten squalene och dess skadliga effekter. Karolinska Inst. i Sverige har bland annat hittat squalene gav en form av reumatism i djurförsök (endast squalene). "The Polish Academy of Sciences" har visat (djurförsök) att squalene (endast squalene) kan katastrofalt skada nervsystem och hjärna.

Spanska sjukan startade efter vaccinationer av Amerikanska soldater.

Anmäl
2009-08-25 13:09 #14 av: Gahella

Det är förjäkligt moonflower! Nej de friar sig som vanligt dessa människor, men tiden är snart ute för dessa fasoner! Jag har också mot bättre vetande gett mina barn de första vaccinerna, senare när jag fick veta, så vägrade jag trots påryckningar utifrån och hur de ville skuldbelägga mig. Men jag kände att jag gjorde det rätta!

Härligt att ni fyller på med alternativa hjälpmedel. Enade vi stå, söndrade vi falla;) Kram till alla "kärleks-rebeller"!

Anmäl
2009-08-25 13:20 #15 av: Tride

#11 Det går att köpa hos Warlock distribution Tel: 070-593 61 58, om du vill få det färdigt i flaskor.

Tide/ en rebell

Tride.

Anmäl
2009-08-25 14:23 #16 av: enola

Aha, kanske är det genom vaccinen jag har blivit så konspirationsskadad? Som tur är verkar de flesta små kroppar klara av skadeverkningarna av vaccinen, men det är tråkigt när man får höra som i #10 att det försöker muta föräldrarna att tiga när det väl händer nått! Så j*****vla lååågt! Usch!

Anmäl
2009-08-26 09:10 #17 av: Farwuq

Varken jag eller någon jag känner vill låta vaccinera sig. Även en granne till mig som är en till åren kommen och erfaren läkare säger rakt ut, vaccinera er inte!

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2009-08-26 12:18 #18 av: Tride

Jag tror att visssa hälsokostbutiker har K silver o guld. Detta med svininfluensan tycks ha ökat till besatthet. Jag kan inte sätta på radion utan att det diskuteras på längden och på tvären. Meningen är väl att vi ska bli så indoktrinerade så vi tappar fattningsförmågan och rusar iväg för att vaccinera oss i ren förvirring. #17 Det finns en och annan läkare med förstånd och integritet! Vi skall värna om dem.

Tride.

Anmäl
2009-08-26 12:47 #19 av: satori

Här i länet har det beställts 2 portioner vaccin per invånare!?Så man skall ta dubbel vaccinering för att skydda sig mot en influensa som är mindre farlig än andra. Luktar skumt som sagt.BLir man sjuk så får man väl hålla sig hemma tills man blir frisk precis som med andra krämpor, det e väl inte mer än så!

Har oxå suttit och läst om kollodialt silver och det har ju använts länge som antibiotika. Man undrar ju varför de inte använder det och utvecklar ett vaccin utifrån nåt sånt.

Ju mer jag sitter och läser om svininfluensan och vaccinet desto mer arg blir jag! Skrikandes

Anmäl
2009-08-26 13:07 #20 av: Gahella

Ja de vill verkligen skapa panik och masshysteri!! Min ene son som är väldigt lugn och balanserad, blev förkyld häromdagen och sa med en viss bävan: Jag kanske har fått svininfluensan?

Det är förjäkligt sånt här borde vara straffbart, på så sätt att dessa typer tas fram till en riktig granskning!!

Jag har också läst på nätet att både en professor och läkare tycker vi ska besinna oss i detta. Dags att lyssna på förståndet!

Anmäl
2009-08-26 13:32 #21 av: Tride

Brott mot mänskligheten? Vad kan vara mer integritetskränkande än sticka en lång nål in i någon annans kropp? Våldtäkt?

Tride.

Anmäl
2009-08-26 13:43 #22 av: satori

I USA har de ju tvångsvaccinering. Vi behöver ju inte det här eftersom folk är korkade (oupplysta) nog att ta den frivilligt.

Mindcontrolexperiment kan jag tänka mig. HAARP, ELF, 3G etc. är sändare i form strålning, mottagare är våra hjärnor som behöver innehålla vissa metaller och ämnen för att kunna nås och påverkas som mottagare. Dessa tungmetaller får vi således i oss via denna vaccinering. Sen kan "de" leka Gud med oss marionetter bäst de vill.

Värsta konspirationsteorin men jag kan inte låta bli att tänka mig att det är såhär det är. För alla andra alternativ som att de vill skydda oss mot svininfluensa känns tyvärr mindre trovärdiga.

Anmäl
2009-08-26 14:27 #23 av: Tride

#22 Jag börjar också tänka i sådana banor. Men försöker också hålla konspirationsteorierna på en armslängds avstånd. Frågan: vem vinner på det här? tränger sig hela tiden på. Dock: Anden gör oss oåtkomliga, så lite andlighet i kombination med vissa alternativmetoder kan få oss i balans. Själv planerar jag att undersöka om det finns helig basilika på någon hälsokost i närheten av där jag bor. Tror det.

Tride.

Anmäl
2009-08-26 15:10 #24 av: OmShanti

Har känt en längre tid att det är media som kontrollerar vad vi ska tycka, tänka, känna mm mm. OCH vill att vi inte ska ha något sunt förnuft. Vi ska alltså lita på dem och inte på oss själva, vår intution. Den makten ska vi inte ge bort!

Tillhör högriskgrupp och folk frågar mig titt som tätt om jag ska vaccinera mig. Aldrig! Jag litar fullt på min kropp och mitt sunda förnuft.

Har för övrigt helt tagit avstånd från nyheter i tidningar, radio, tv, som bara pumpar ut massor av negativ energi, fullkomligt överöser oss med det. Jag vill ha positivt i mitt liv så jag väljer det och inte negativt.

Namaste

Anmäl
2009-08-26 15:16 #25 av: Farwuq

Det är kloka ord!

Vi måste tänka själva och inte lyssna på allt dravel de kastar över oss.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2009-08-26 15:18 #26 av: Tride

Javisst försöker media styra våra tankar. Samtidigt som jag börjar fråga mig: Vem eller vad styr deras uttalanden? Vad sorteras bort i debatten och varför?

#24, jag tycker det verkar som att du gjort ett bra och inspirerande val. Ju fler av oss som väljer på det sättet, ju snabbare urholkas kontrollanternas kontroll.

Tride.

Anmäl
2009-08-26 15:35 #27 av: Farwuq

Det finns de som gör mångmiljardvinster på vaccin och alla upplagor av tidningar och tidskrifter.

Pengar är makt!

Anmäl
2009-08-26 15:42 #28 av: Tride

visst, kunde inte sagt det bättre själv. Samtidigt som jag tror att det finns något bortom makten och inom oss själva som makten till slut inte kommer åt.

Tride.

Anmäl
2009-08-26 15:50 #29 av: Farwuq

Vi avgör själva vad de kommer åt och inte kommer åt.

Anmäl
2009-08-26 16:30 #30 av: enola

Såg på 8an inatt när jag inte kunde somna och det var en "vetenskapsman" som beklagande sig över massmedias missriktade kritik mot vaccinering, han sa att "tyvär så kunde vaccinen skada barnen men i mycket mindre utsträcktning än vad skadorna från sjukdommarna som vi vaccinerar mot". Han sa att misstron mot vaccinerna var för att våran generation som inte har färska minnen från polio och röda hund och skadorna av dessa i samhället. Kanske det men vaccinera sig mot lite influensa är väl inte samma sak?

Sen gick han iväg och ransakade hela den indiska esoteriska kunskapen om chakran och tyckte det var för hopkuspokus eftersom forskarna inte har några verktyg eller instrument för att forska kring detta. Deepak Chopra fick sig en uppläxning av han och så fick även homeoterapin några slag under bältet eftersom det inte gjorts några possitiva forksningsresultat, men att de flesta patienter gjort framsteg och känner sig friskare av det sket han fullständigt i.

Har för mig att det var samma man som i ett liknande program gick ett eget korståg mot kyrkans viljan att ha creationism i skolans undervisning. Inte för att jag är för att skolan ska lära ut att gud skapade världen (i kyrkans mening) men ser att evolutionen inte är det enda rätta heller. En chimpans eller gorilla fötter är mer anpassade för att gå än våra egna, så varför valde evolutionen detta? Borde vi inte bli bättre hela tiden?

Ville bara få ut min, inte aggression, men snarare förtvivlan för denna "vetenskapsman" som tyckte att vi borde "hålla ett öppet sinne, men inte så öppet att vi tappade hjärnan." Garvade mest åt denna man och hoppades att alla andra som såg programmet också gjorde det, var det nån som hade skygglapparna på så var det han i sin lilla förvrängde vetenskapliga världsbild.

Anmäl
2009-08-26 16:42 #31 av: Farwuq

Han är nog en VoF'are.
Eller så är han en betald medlöpare.

Anmäl
2009-08-26 16:51 #32 av: enola

Vad är en VoFare? Hoppas han fick bra betalt för det och att han har stora samvetskval för det! :D Tyckte det var passande när vi kom in i media kontrollen, för den är riktigt påtaglig. Vi är lite naiva i naturen och vi tycker ju media borde hålla en jämnställd status, men tittat man nog så ser man bristerna.

Anmäl
2009-08-26 16:57 #33 av: Farwuq

VoF är en organisation

http://www.vof.se/

Anmäl
2009-08-26 19:38 #34 av: [budewabo]

#23, #26, #28

Om du skulle börja gräva kring just det du är ute och funderar lite kring där så kommer du att se att det senast i somras skedde en 'maktkonsolidering'.

Vart den leder anar jag inte men genom att stenhårt omvärldsbevaka åtminstone delar av näringslivet blir jag alltmer säker på att det David Icke säger kan appliceras direkt...

Och för att förekomma eventuell kritik mot mig för att jag refererar till honom hör så vill jag poängtera att han säger typ samma sak som Buddha 'ni skall inte tro på mig'.

Han kommer som en frisk fläkt och en ögonöppnare. I alla fall för mig som varit gränslöst naiv nästan hela livet.

Och den här maktkoncentrationen jag syftar på, men inte skriver exakt vad den består av ännu, kanske inte spelar någon roll just nu. Men om det börjar 'hetta till' i världen så har Bilderberggruppen plötsligt rätt obegränsad makt över just det du skriver om. Små små ledtrådar 'out in the open' pekar rakt in dit. Men man måste leta. Och kanske ha lite tur för att se mönstret och namnen som figurerar.

Det är därför jag tycker det är så viktigt för den andliga eller andligt intresserade människan att leva livet här och nu. Mitt i skiten så att säga. För att kunna identifiera det som händer i samhället, just här och just nu och rakt framför våra ögon. Och det är där vi skall applicera både vår kompetens inom yrket och inom det andliga.

För Tride, är det något jag är SÄKER på så är det att ju högre medvetande, ju mer vi frigör oss från gammal karma och tunga kollektiva bitar, ju mindre chans för makt- och kontrolleliten att påverka oss. Ju mer vi öppnar upp vårt hjärta desto mer onåbara blir vi. Kontroll/makt opererar mest i de två nedre chakrorna, rot- och sakralchakrat. Därför är det så viktigt att komma ihåg hjärtat och kärleken.

Bara en sådan sak som att vi blir mer mediala är ett viktigt verktyg i vår uppstigning. Vi känner intuitivt vad som är sant för oss. Och jag känner så tydligt att jag INTE skall vaccinera mig. Det är min tydliga magkänsla. There's nothing to be afraid of. Media bara måste ha några 'döende' och extra svårt sjuka att rapportera om för att förstärka rädslan i kollektivet.

Enligt en uppgift jag har dog 1 200 personer av en vanlig influensa förra året. Dessa var också döende i sin process men inte tusan rapporterades det något om det. Dessa personer fick stryka med utan uppmärksamhet så att säga. I stort sett är det i alla fall så jag minns fjolåret.

Anmäl
2009-08-26 20:05 #35 av: Tride

Jag läste en artikel på Expressens Web-upplaga om vilka metoder inom naturmedicinen som var bluff och vilka som fungerade. Bla nämndes Aloe Vera och healing som bluff. Artikeln kommenterades av ganska många, de allra flesta ansåg artikeln och det som stod i den vara bluff. De kunde nämligen redovisa egna goda erfarenheter av dessa svartlistade metoder. Till dem hörde jag själv.

Tride.

Anmäl
2009-08-26 20:16 #36 av: [budewabo]

Underbart! Det är på så vis bättre metoder blir mer vedertagna. Genom att våga debattera och tycka och berätta om egna erfarenheter.

Anmäl
2009-08-26 20:45 #37 av: [StaffanM]

Så skönt med era insikter i denna tråd...man börjar märka nu att allt fler människor är vakna.

Tack för att ni finns....lite annat tonläge i min tråd om vacciner...de skulle behöva lite av era insikter.

http://politik.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=86c86972-441e-422d-94d5-d61adbb26764

Anmäl
2009-08-26 21:47 #38 av: satori

Hur kommer det sig att vaccinet bara är godkänt för personer över 18 år, när det tydligen är de unga som kan drabbas värst? Varför är inte t.ex kikhostevaccin från 18 år?

Anmäl
2009-08-26 22:17 #39 av: satori

"Massvaccination i Västsverige
I september inleds massvaccinationen mot svininfluensan i Västra Götaland. På några månader ska en och en halv miljon människor vaccineras. Två gånger.

19 fall av svininfluensa har hittills diagnostiserats i Västra Götaland. I samtliga fall handlar det om människor som blivit smittade utomlands eller haft kontakt med någon som fört med sig smittan från utlandet."

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=857&a=505467

Anmäl
2009-08-26 22:18 #40 av: [budewabo]

En läkare jag känner är, precis som jag, förundrad över, hur man kan köra ut ett otestat vaccin. Det må vara en aldrig generisk process att ta fram influensa vaccin, jag tycker att test borde göras då det hela tiden blåses upp hur speciell denna svininfluensa är. Det kanske blir så att fler stryker med av vaccinet...?

Anmäl
2009-08-27 00:07 #41 av: Thyra4

Jag läste någonstans att detta vaccin redan för ett år år sedan fick tillstånd att tillverkas. Alltså ett år innan influensan hade konstaterats.

Är det någon här som vet vad ett vaccin mot smittkoppor innehåller. Varför jag undrar är att när jag som 6-åring 1952 vaccinerades mot smittkoppor blev jag psykiskt sjuk (panikångest skulle jag kalla det nu). Alla mina jämnåriga blev fysiskt sjuka med feber och ont i kroppen. Jag har i perioder i mitt liv haft vädiga problem med panikångest och min mamma har alltid hävdat att det kom med vaccinationen. Vill gärna ha synpunkter. på detta.

Jag tänker inte vaccinera mej mot svininfluensan och har inte heller vaccinerat mej mot vanlig influensa årligen.

Anmäl
2009-08-27 11:47 #42 av: satori

USAs militär kommer i oktober vara redo att sätta människor i masskarantän (koncentrationsläger) pga H1N1-viruset rapporterar FOX NEWS.

http://www.youtube.com/watch?v=tM1wNsrmbaA

Anmäl
2009-08-27 12:11 #43 av: satori

Ett steg mot RFID-chip?

Anmäl
2009-08-27 12:28 #44 av: Tride

Gör mig redo för en satsning på D-vitamin och helig basilika.

Tride.

Anmäl
2009-08-27 12:38 #45 av: satori

Ja kanske inte alls är så farligt att sola lite solarie trots alltFlört

Inte om man jämför i alla fall.

Anmäl
2009-08-27 12:47 #46 av: Farwuq

Dessa läger har varit förberedda i åratal, allt förefaller att vara planerat.

Svininfluensan är inte ett naturens nyck, det ett led i att förslava oss totalt.

Rynkar på näsan

Vaccineringen är första sterget i "the mark of the beast".

Anmäl
2009-08-27 13:16 #47 av: Gahella

Ja vi får inte glömma varför vi är här! Och det är just att befria oss från detta fängelse! Vi har befunnit oss där länge, länge, men nu har vi blivit medvetna om det på annat sätt.

Som ni säger när vi jobbar med oss själva, skapar vi större ljus på jorden, och då kan inte längre mörkret ha någon makt över oss längre.

Läste idag att 7 av 10 svenskar vill vaccinera sig, så fortsätt gärna att skicka varnande länkar och alternativa mediciner överallt ni kommer åt. Det tillhör också ljusarbetet:)

Men Staffan, de flesta håller ju med dig där, utom ett par. Men en av dem är som flera stycken i sitt motstånd;) Tror inte du kan övertala henne, hon ser ju saken på sitt sätt.

Ja Howliten, det skulle vara intressant att veta, måste googla på det.

Anmäl
2009-08-27 13:35 #48 av: Gahella

Läste nyss att tyskarna är precis lika hysteriska i detta, trots det stor försprånget inom homopatin! Danska tar det betydligt lugnare, och tycker inte den här influensan är värre än någon annan.

Så här skriver Sven Britton som är poliklikläkare. En saklig röst i debatten. utred biverkningarna av vaccinet först

Anmäl
2009-08-27 15:28 #49 av: Farwuq

Skönt att det finns kloka människor.

Anmäl
2009-08-27 15:47 #50 av: Tride

70% av svenska folket är på väg att förlora förståndet. Hur skall de då kunna sköta jobbet? Bättre med lite flunsa.

Tride.

Anmäl
2009-08-27 16:15 #51 av: Tride

D-vitaminena nedlagda och hemsläpade. tyvärr fanns inte h basilika i Nacka Forum, så det blir till att ta sig in till Stora Staden och Örtagubben eller nåt.

Tride.

Anmäl
2009-08-27 17:43 #52 av: Farwuq

Tride.

Är D-vitamin speciellt viktig att ta? Brukar det inte var C-vitamin som hjälper? Vad är det som jag missat?

Obestämd

Anmäl
2009-08-27 18:50 #53 av: Howliten

Vem var det nu?

Som genom en profetia sade att "någon" skulle "märka"/"chippa" människor på något sätt och de som inte gick med på det skulle sättas utanför samhället.

Jag kommer inte ihåg vem det var och det är frustrerande.

Men jag minns att det var de som valde att inte "märkas" som var de kloka så att säga, de som valde att "märkas" blev på något sätt förslavade. Det var något om en ledare eller man från norr som skulle befria folket/människorna.

Ähh... rörigt detta, men när jag läste här ovan om det här om lägren i USA för de ovaccinerade så kom det här minnet upp. Nu sitter jag här och retar mig på att jag inte kommer ihåg vem det var som sade det.

Kanske någon här som kommer ihåg bättre än jag?

Anmäl
2009-08-27 18:59 #54 av: Tride

"52 D-vitamin bygger upp immunförsvaret. Det är "solens vitamin", kan vi säga. vi har speciellt behov av D-vitamin i norden, eftersom klimatet är så solfattigt, alltså blir vi extra känsliga. C-vitamin är också viktigt, bla för att det binder järn i kroppen så att vi inte tappar orken.

#53 Jag har nog också taskigt minne, tyvärr. Men tänkvärt.Det är alltså bättre att välja att inte märkas, dvs hålla sig undan när tex massvaccinering är på gång.

Tride.

Anmäl
2009-08-27 20:06 #55 av: szirius

Här har jag en hel del åsikter, men är tyvärr för dåligt påläst kring siffror etcSkäms. Lite OT , för det rör sig inte om just svininfluensan, men väl om vaccineringar.

Jag vet att många av antroposoferna inte vaccinerar sina barn, vilket det varit ramaskri om, att det ska utbryta ytterligare mässlingsepedemier etc. Folk tycker att de är galna, naiva, flummiga etc.

Sanningen är att det VAR en liten "epedemi" på ett 20-tal barn som fick mässling.Läkare gjorde genomgående undersökningar där man kom fram till att barnen efter mässlingen gjorde ett hopp framåt i utvecklingen.Barnen åt alternativ, stärkande medicin och fick inga men.Man har också sett att barnen i antroposofiska hem har färre allergier, eksem, astma osv.Om det har med "brist på vaccineringar", ekologisk mat eller vad är ju svårt att bevisa, men det är absolut intressant.

Vet man bara HUR man ska bemöta dessa barnsjukdomar, så tror jag snarare att det kan ha positiva effekter.Det är dock en minoritet som har denna syn....

Det finns så mkt rädslor överallt, vi tillåter oss att skrämmas upp och vill skydda oss mot allt.På det sättet får andra makt över oss.Men vad vet vi egentligen om dessa vaccin?

I historien finns massor av exempel på att man kan förmoda att vaccin endast skapat nya, ännu värre sjukdomar.

Om man vill vaccinera sina barn eller ej är självklart valfritt, men att ge dem så oerhört tidigt ( endast några månader, då kroppen ännu bara lever på bröstmjölk) är för mig helt oförståeligt.

Vidarkliniken har information kring för och nackdelar med vaccinationer, vilket gör att föräldrarna kan göra ett eget beslut.De försöker INTE propsa på att man INTE ska vaccinera sina barn, utan de ger information och så får man själv ta beslutet, vilket de inte ifrågasätter.

Jag tror att det är oerhört viktigt i dagens samhälle att ALLTID vara kritisk och frågande och söka alternativa åsikter - för att komma fram till vad man själv tror på. Vanliga läkare går ej längre att lita på, enligt min mening.

Inte heller vetenskapliga rapporter kring läkemedel, då de ju oftast är sponsrade av  -just läkemedelsföretag ! Tyst 

Så! Nu fick jag också ur mig lite frustration, hahahaFlört

Anmäl
2009-08-27 20:08 #56 av: satori

#53 Bibeln? Eller kanske David Icke?

Anmäl
2009-08-27 22:33 #57 av: Thyra4

David Icke skrev i sin bok "Robotarnas uppror" om chipmärkning.

Anmäl
2009-08-27 23:00 #58 av: Gahella

#55 Ja sjukdomar är till för att göra oss starka psykiskt som fysiskt! Och sånt vet ju antroposoferna och såna som tänker med förståndet;) Men eftersom maten och näringsvärdet i den är så undermålig får människor inte den immuniteten de/vi behöver, särskilt inte i U-länderna där vattnet även är förorenat.

Ja det finns giriga makter som styr! Frågan är hur länge detta ska pågå, när ska fler vakna upp ur dimman?!

Anmäl
2009-08-28 00:33 #59 av: [StaffanM]

Jo Gahella...generellt verkar folk mycket mer vakna i den här tråden...men vet du vad....jag ska länka folk hit så de kan få läsa lite kloka ord.

min tråd

Anmäl
2009-08-28 01:21 #60 av: Gahella

De verkar mer se det som ryggdunkningar våra diskussioner härinne på utomjordiskt om svininfluensan;) De inser inte att vi har tagit del av liknande info under flera år!;)

Be dem forska lite själva om de vill veta mer om vilka som egentligen styr....och inte vilka de tror gör det. Men jag vet med mig själv när jag började vakna ur min törnrosasömn ville jag verkligen inte tro det finns så "onda" människor. Man vill ju helst tro att alla är vanliga hyggliga människor som har vårt bästa för ögonen;)

Att de bara garvar och skakar på huvudet är inget nytt på människors reaktioner när saker och ting överträffar deras egna horisonter. Fråga oss häinne på UJ, hahaha...!

Anmäl
2009-08-28 02:49 #61 av: [StaffanM]

Detta föredrag är bland det bästa jag sett i ämnet. Nån mer som tycker att det är en minst sagt underlig reklam härinne....Reklam för vacciner!!!

Anmäl
2009-08-28 09:17 #62 av: [budewabo]

Var hittar du reklam för vacciner?

Anmäl
2009-08-28 09:36 #63 av: [StaffanM]

De verkar dyka upp lite överallt för att sen försvinna eller bytas ut....jag hann ta en bild av en alldeles nyss.....Det är Google annonser.

Anmäl
2009-08-28 09:45 #64 av: [StaffanM]

När man klickar på annonsen finner man att man kan välja bland dessa "hälsosamma" hemskheter

Ser framför mig en kund som efter en tids tvekan säger: Ähh...jag tar allihopa

Anmäl
2009-08-28 12:44 #65 av: satori

Lite OT kanske men här säger Reinfeldt själv "Tro inte på politikerna"

Även Bildt som självutnämnd rektor som 17-åring och Anders Borg avfärdar demokratin.

Lite "kul" med tanke på vilka poster de sedan fått!!!

Anmäl
2009-08-28 13:03 #66 av: Gahella

Ja det var då det!;)

Anmäl
2009-08-28 19:01 #67 av: Thyra4

Nu är det en gravid kvinna till under 30 år som har livshotande tillstånd pga svininfluensan. Är gravida kvinnor mer sårbara? När jag själv var gravid så måddde jag mycket bättre än när jag inta vara gravid.

Min dotterdotter är gravid i 10:e veckan. Kan någon ge förslag till vad jag kan rekommendera henne, så att hon får mer motståndskraft. Kan hon ta D-vitamin.

Anmäl
2009-08-28 19:02 #68 av: Thyra4

Dubbelt

Anmäl
2009-08-28 20:08 #69 av: Tride

Dubbelt vad? Menar du dubbel dos D-vitamin? Jag kan egentligen inte svara på frågan, men jag kan tänka mig att det viktiga är att hon skyddar sig själv, dvs tar normal vuxen-dos.

Tride.

Anmäl
2009-08-28 20:13 #70 av: Tride

Enligt vad som står på min burk, Holistic D3.vitamin, köpt i hälsokostbutik, bör en vuxen äta 2000 IE om dagen, eller 50 mg. Enligt en artikel i GP som jag fann på nätet bör en vuxen ta 7,5 mg, gravid och ammande 10 mg/dag. Alltså en viss skillnad! Som tidigare utbildad i och utövare av aku-punktur och viss häslorådgivning, följer jag alltid de råd jag får från alternativ-sidan. Alltså, enlig mig, bör din dotter-dotter äta minst 50 mg D-vitamin/dag. Kanske lite mer.

Tride.

Anmäl
2009-08-29 00:10 #71 av: Thyra4

Dubbelt betydde att jag publicerade dubbelt och tog bort den senare.

Tack Tride! Jag håller mej också till alternativ med

icin. Har de senaste 3 åren ätit ett homeopatmedel Influenzinum D12 och klarat oss utan influensa. Jag har aldrig vaccinerat mej mot influensa. Tänker inte ta detta vaccin heller. Maken har KOL och tog vaccin både mot influensa och lunginflammation för ca 5 år sedan.Han ringde till Infektionskliniken för en månad sedan och för att höra sig för, eftersom vi åker till Rhodos den 9 sept. Sköterskan svarade - åk och koppla av och oroa Dej inte.

Anmäl
2009-08-29 01:21 #72 av: Tride

Sköterskor kan ofta vara mycket förnuftiga. Många syrror utbildar sig i alernativmedicin på fritiden och startar sedan ena kliniker.

Tride.

Anmäl
2009-08-29 13:48 #73 av: Gahella

#72 Ja precis, flera inom vanliga vården börjar faktiskt fortbilda sig inom den alternativa. På så sätt ser det ljust ut!

Anmäl
2009-08-29 14:01 #74 av: Howliten

Sjukdomen finns redan här. En del har insjuknat och blivit friska. Vissa har haft sjukdomen utan att veta att det är den de haft. Man tar ju långt ifrån prover på alla som kontaktar VC. Får man influensasymptom så ska man hålla sig hemma och så lite kontakt med andra som möjligt.

Det innebär att dessa personer inte kommer att ta vaccinet i höst. Men hur vet man säkert att det är svininfluensa de haft? Och alla de som haft lindriga symptom? De kommer ta vaccinet i höst. Trots att de inte behöver det då de blivit immuna mot sjukdomen.

Varför är det så förbenat viktigt att de som inte haft sjukdomen får vaccinet. Om det är så viktigt så borde de säga att alla som har dessa symptom, milda eller ej, kontaktar VC för provtagning. På det sättet vet de hur många som INTE behöver vaccinet i höst (sparar pengar) samt så vet man hur många personer som INTE kommer bli sjuka i höst (vilket sägs bli en samhällskatastrof).

Och i vissa länder tvångsvaccineras alla.

Vad är det vi inte får veta?

Anmäl
2009-08-29 14:17 #75 av: Tride

Money money money. Det är nog vad det handlar om.

Tride.

Anmäl
2009-08-29 14:17 #76 av: Farwuq

Helt uppenbart finns det en dold agenda här.

Dels så kan man tänka sig att de vaccinerar mot någon sjuka som de ännu inte har släppt ut, något som kommer att slå ut de trilskande som inte lät vaccinera sig, kort sagt de som är olydiga och inte utan vidare följer makthavarnas påbud.

Och dels så kan det var något annat lömskt, att de som tar vaccinet får några planerade efterverkningar som vi ännu inte känner och som gynnar makthavarnas agenda.

Anmäl
2009-08-29 14:24 #77 av: [budewabo]

En sida gjord av privatpersoner. Dock får jag intrycket av relativt stor öppenhet kring testat/otestat och vaccintillverkarnas ekonomiska fördel rent generellt i samhället. Men å andra sidan är det bästa stället att placera en lögn mellan två sanningar.

http://svininfluensan.com/

Anmäl
2009-08-29 16:40 #78 av: semjal

har hört på radio att de ska leta åt papperslösa flyktingar för att vacinera dom

Anmäl
2009-08-29 21:24 #79 av: Gahella

Den här måste ni lyssna på! En kvinna Ghis som skrivit en bok som heter Mediacal Mafia, berättar mycket konkret och pedagogiskt hur allting är uppbyggt. Hon varnar för vaccinerna då de förstör cellerna i hjärnan så vi ska bli dummare och mer lättledda. Inte nog med det, det finns microchips i dem! Hon blev varnad av läkemedelsmaffian att om hon inte tog tillbaka dessa påståenden skulle hon ställas inför rätta. Hon vägrade och skötte sitt eget försvar där, och rättegången blev endast en fars då de inte kunde motbevisa hennes påståenden!

Anmäl
2009-08-29 22:59 #80 av: Tride

Intressant. Och trovärdigt. Själv har jag också funderat just i de banorna, dvs WHOs väl organiserade kontroll över olika organisationer och underorganisationer. Samt hur WHO finansieras, vilka som ger donationer till "vetenskapen", varför de gör det mm i den riktningen.

Och varför människor går på det i så stor utsträckning.

Tride.

Anmäl
2009-08-29 23:43 #81 av: satori

Ok, och nu får självnjutare och/eller gayfolk skulden igen.

Den Malaysiska regeringens officiella nyhetsbyrå påstår följande:

Avoiding masturbation and homosexual activities are among preventive measures one could take against Influenza A (H1N1), according to an eminent practitioner of complimentary therapy. Dr. V. M. Palaniappan said that such activities caused the body to develop friction heat which in turn, produced acid and made the body hyperacidised. "Thus, the body becomes an easy target for H1N1 infection," he told Bernama, emphasising however, that normal sexual union between members of the opposite sex was absolutely safe.

Jag skrattar på mig. Finns det verkligen människor som går på detta??

Fy fasen alltså....Usch säger jag bara!!!!!

Anmäl
2009-08-29 23:53 #82 av: Tride

SkrattandeJa, den va kul. Lockar till gapskratt. Påminner om ngt jag läste i en bok som jag fann i ett Aurobindo-shram i Indien, om att homosexualitet är "anti-andligt" medan heterosex, om än i form av prostitution skulle leda mot den väg som till himla bär. Och nu flunsan. Var får de allt ifrån?

Tride.

Anmäl
2009-08-29 23:59 #83 av: satori

Hellre crackhora alltså, än samkönad relation med vördnad, kärlek och respekt. Alla medel verkar tydligen tillåtna att bli av med de människor som inte anses "rena" eller lättlurade.

"Är du homosexuell - glöm inte att ta ditt vaccin, annars löper Du tredubbel risk att bli svårt sjuk i svininfluensan".

Anmäl
2009-08-30 00:11 #84 av: Howliten

Ha ha ha som om ett virus skulle bry som vilken sexuell läggning du har. Eller nationalitet, ras, hudfärg, ögonfärg, religion.

Det man kan säga ärligt om den är att den är rak och utan fördomar. Den gillar alla. Får den chansen på dig tar den det. Utan pardon. Virus funkar liksom så.

Anmäl
2009-08-30 01:35 #85 av: satori

Ja det är väl den goda sidan av myntetFlört

Anmäl
2009-08-30 01:39 #86 av: Tride

Virus är mänsklighetens lärare - - -Oskyldig

Tride.

Anmäl
2009-08-30 12:32 #87 av: Howliten

jepp

Anmäl
2009-08-30 23:17 #88 av: szirius

Enligt Louise L Hay får man bara virus om man bär på ett visst tankemönster...så om vi affirmerar duktigt kommer viruset inte bita på oss ;)

Anmäl
2009-08-31 01:37 #89 av: satori

Fransk astronaut och forskare av virus och genteknik skriker "Mänskligheten måste varnas" varefter hon faller i koma efter ett påstått självmordsförsök - mer eller mindre samtidigt som avdelningen för hennes lab brinner ner!?

Det här MÅSTE ni läsa!!!! Mycket mycket intressant, borde ha en alldeles egen tråd att diskuteras i egentligen!

http://22050hz.blogspot.com/2009/01/more-on-claudie-haignere-french.html

Anmäl
2009-08-31 02:32 #90 av: satori

CDC erkänner att A (H1N1) Virus skapades i regerings lab.

http://www.cdc.gov/FLU/ABOUT/QA/1918flupandemic.htm

Anmäl
2009-08-31 12:20 #91 av: [StaffanM]

Tack szirius före tipset om Louise L Hay

Hon är så skön.....!

Finns mycket med henne på youtube.

Anmäl
2009-08-31 15:53 #92 av: enola

Metro uppmärksammar skadorna också, fast med en nypa salt.

Anmäl
2009-08-31 16:47 #93 av: [StaffanM]

Intressant inslag i Aktuellt

Anmäl
2009-08-31 17:23 #94 av: Farwuq

Det står bara

"Den här videon är tyvärr inte tillgänglig."

Rynkar på näsan

Anmäl
2009-08-31 17:29 #95 av: [StaffanM]

Försök igen Farwuq....provade just och det fungerade

Anmäl
2009-08-31 17:40 #96 av: Farwuq

Nu fick jag det till att funka!

Det är skrämmande det som WHO sysslar med!

Anmäl
2009-08-31 19:34 #97 av: Tride

Så bra att SVT faktiskt sysslar med vettig upplysning för en gångs skull. Hoppas detta får folk att tänka efter före.

Tride.

Anmäl
2009-09-01 01:28 #98 av: Thyra4

Jag har träffat min dotter, hennes två döttrar och en dotterdotterson (1,5 år) idag. Pratade med dem om denna vaccinering och hade en utskrift med mej som jag läste upp. OK de hörde på, men frågade direkt - vad är det som säger att detta är rätt. Det jag kunde svara, var - SÖK på internet, JAG känner innombords,att detta är sanningen.

Sen,när åkte vi därifrån, så hörde vi på radion att den förste svensken hade avlidit(kanske av svininfluensan)Jag tänkte på en bekant(60 år) som hittades död i sin säng för 3 veckor sedan - inte kom det på nyheterna.(Han var kanske för gammal för att väcka nyheter).

Anmäl
2009-09-01 09:08 #99 av: [budewabo]

Tack för inslaget Staffan. Har skickat det vidare till vänner.

Vilka är det som sitter i WHO? Och vilken agenda har de egentligen? Jag fick en känsla av att det är ett gäng lättledda marionetter. Vad tror ni?

Anmäl
2009-09-01 11:01 #100 av: satori

#93 Jättebra!!!

#98 60 år är inte gammalt idag! Ja, jag blir så förbannad! Läste nyss i tidningen att det inte ens tagits prover på om det var svininfluensan denna man dog av, dessutom hade han tydligen andra problem, om det var hjärt -kärlsjukdom eller annat vet jag ej. Skrämselpropaganda!

Som du själv säger...alla andra som dör? Hur ofta hör man om alla de ca 2000 som dör i den VANLIGA årliga influensan????? Och här talas det om en man som "kanske" dog av svinflensan. Usch, har inte blivit så upprörd av något på länge som allt det här!!!!!

Anmäl
2009-09-01 11:27 #101 av: Howliten

# 93. Den tackar jag för. WHO är inget att lita på.

Anmäl
2009-09-01 11:36 #102 av: [StaffanM]

#93 Hittade den inbäddasde videon hos Alex Jones infowars.com

Kul att den nått till honom.

Anmäl
2009-09-01 14:21 #103 av: [StaffanM]

Vaccinet är mycket mer dödligt än svininfluensan

av Dr Mae-Wan Ho and Professor Joe Cummins

http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14869

Översättning Gertie Dahlberg

Massvaccinationer är ett recept på en katastrof säger Dr Mae-Wan Ho och Professor Joe Cummins.

Rapporten har översänts till Sir Liam Donaldson, Chief Medical Officer i Storbritannien samt till US Food and Drugs Administration.

Ett utbrott av svininfluensa uppstod i Mexico och USA i april 2009 och spred sig kvickt runt om i världen genom person-till-person-överföring. Den nya typen A H1N1-influensavirus är olikt alla andra som tidigare har isolerats om man räknar från den första dateringen som gjorts i maj månad.

Det är en trasslig kombination av sekvenser från fågel-, människa- och svininfluensavirus som härstammar från Nordamerika och Eurasien. En äldre virolog som är baserad i Canberra i Australien sa till media att han trodde att viruset kan ha skapats i ett laboratorium och släppts ut av en olyckshändelse. En del analytiker föreslår också, utan några bevis, att det var gjort med avsikt som ett biologiskt vapen. Andra skyller på den intensiva boskapsindustrin och den omfattande handeln av sällskapsdjur över långa distanser, vilket ger massor av möjligheter till att generera exotiska kombinationer.

Men vad som oroar allmänheten mest är programmen för massvaccination som regeringarna runt om i världen har satt igång för bekämpandet av den väntade pandemi - som mycket väl kan bli värre än pandemin i sig själv.

”Vakthundar” opponerar sig mot snabbt vaccin för skolbarn

USAs regering avser att vaccinera alla barn under september när skolorna öppnar igen och landets ”vakthund” National Vaccine Information Center (NVIC) har meddelat Obama-administrationen och alla guvernörer om detta och bett dem ge bevis för att vaccineringen är ”nödvändig och säker”. NVIC kräver “starka mekanismer för vaccinets säkerhet och kontroll, rapportering, anteckningar och övervakning och dessutom kompensation vid skador”.

USAs Hälsodepartement och säkerhetspolisen hade deklarerat en nationell, allmän hälsofara i april, strax efter utbrottet av svininfluensan. Som ett resultat stängde en del skolor, folk blev satta i karantän och läkemedelsföretagen fick kontrakt som var värda 7 miljarder dollar för att göra vaccin som tillverkades snabbt av Food and Drugs Administration. Det betyder att det bara blir testat under några få veckor på några hundra barn och vuxna frivilliga innan det ges till alla skolbarn i september.

Vidare, under federal lag som antagits av Kongressen sedan år 2001, så tillåts läkemedelsföretagen att använda en ”auktorisering för nödläge”, hälsomyndigheter och alla som sköter experimentvacciner till amerikaner, under en deklarerad allmän hälsofara för att skydda dem från följdverkningar om folk blir skadade! USAs hälsominister Kathleen Sebelius har garanterat vaccintillverkarna total laglig immunitet från varje lagsökning som kan bli ett resultat från alla nya svininfluensavacciner. Och en del stater kanske gör vaccinationen obligatorisk genom lag.

WHO och massvaccinationsfeber

Order om massvaccinationer har kommit från WHO. I början av juli i år påstod en grupp vaccinationsexperter att pandemin är omöjlig att stoppa och Marie-Paul Kieny, WHO-chef för vaccinforskning, sa att alla nationer måste få tillgång till vacciner och att vaccin kommer att bli tillgänglig så tidigt som i september. Kritiker pekar på att ”vaccinexperterna” domineras av vaccintillverkarna som väntar på att tjäna på de enormt lukrativa vaccinerna och antiviruskontrakten som tilldelas av regeringen. Men det avgörande argumentet mot massvaccinationer är att influensasprutorna helt enkelt inte gör någon nytta och dessutom är farliga!

Influensasprutorna är ineffektiva och ökar risken för astma

Det är väl kända orsaker till varför influensavaccin inte fungerar, som vi redan har påpekat med hänsyn till de mycket omtalade vaccinerna mot ”pandemin för fågelinfluensa” som ännu inte har uppstått. Influensaviruset förändras mycket snabbt – även utan hjälp av genetisk ingenjörskonst i laboratorier och speciellt med hjälpen från den intensiva boskapsindustrin – där vaccinernas specifika mål prövas.

Dessutom så ger influensavaccin inte ett permanent skydd och måste upprepas varje år! Vacciner är svåra att massproducera och en del stammar växer inte alls under laboratoriets betingelser. Otaliga studier har visat att influensavaccinationer ger lite eller inget skydd mot infektion och sjukdom och det finns inget skäl att tro att svininfluensavaccin blir annorlunda.

Å andra sidan visade en studie av 800 barn med astma att de som fick influensavaccin hade en märkbart ökad risk av astmarelaterade besök hos doktorn och akutmottagningarna. Detta konstaterades i en rapport som publicerades 2009 och som visade att barn med astma som fick influensavaccin hade en trefaldigt ökad risk för sjukhusvistelse.

Fem olika företag i olika delar av världen har kontrakt på att producera vacciner:

Baxter International, GlaxoSmithKline, Novartis (säljer till Sverige), Sanofi-Aventis och Astra Zeneca.

Företagen har redan gått över sin kapacitet men har ändå intentionen att göra mindre vaccindoser och gå vidare med en serie av nya adjuvanter (något som stimulerar immunförsvaret) med välsignelse från WHO. Influensavaccin är traditionellt producerat från ofarliga (eller försvagade) influensavirus

Förorenat vaccin

Ett faktum är att Baxters företag i Österrike sände ett influensavaccin som var förorenat med det dödliga H5N1 levande fågelinfluensavirus till 18 länder, inkl Tjeckien, där tester visade att det dödade däggdjur som injicerats. Nyhetsmedia i Tjeckien ifrågasatte om Baxter var involverad i ett avsiktligt försök att starta en pandemi.

Novartis, ett annat stort företag för tillverkning av vacciner, tillkännagav den 13 juni att det också hade producerat svininfluensavaccin genom att använda cellbaserad teknologi och den patentskyddade adjuvanten MF50®. MF50® är oljebaserad och innehåller Tween80, Span85 och squalene. I studier av oljebaserade adjuvanter i råttor fick djuren förlamningar och blev paralyserade. Ytterst små doser har provats på människor men ger även där skador på immunsystemet.

Novartis nämndes i nyhetsmedia under 2008 för ett kliniskt test av H5N1-vaccin i Polen. Testet administrerades av lokala sjuksköterskor och doktorer som gav vaccinet till 350 hemlösa personer, varav 21 dog, och blev åtalade av den polska polisen. Novartis påstod att de som dött inte hade någon koppling till H5N1-vaccinet som hade testats på 3500 andra personer utan att någon dött.

Anmäl
2009-09-01 17:00 #104 av: [StaffanM]

Översättningen av polisanmälan mot WHO och Baxter (som sitter i WHO:s råd) finns i min vaccintråd som inlägg nr 60

Anmäl
2009-09-01 20:44 #105 av: Mia65

Fick det här på min mail idag!

Hej!

Läs igenom detta innan ni bestämmer er.

Hej allihopa!

Vidarebefordrar intressant mail!

LÄS HELA DETTA BIFOGADE DOKUMENT!!

Sammanställning av information kring vaccination mot H1N1/Svininfluensan/Den nya influensan

Ingredienser:

Sqaulene/Hajleverolja (10,6mg), DL Alfa Tokoferol (11,86 mg), Polysorbat80 (4,85 mg. Sorbitol, fettsyror etylenoxid),

Hjälpämnen: Polysorbat80, Octosynol10, Tiomersal (5mcg), Natriumklorid, Dinatriumvätefosfat, kaliumvätefosfat, kaliumklorid.

Emulsion: Natriumklorid, Dinatriumvätefosfat, Kaliumdivätefosfat, Kaliumklorid.

(Detta är ingredienslista Juli 2009, men möjligheten finns att ändringar sker)

Adjuvanter (= tilläggsbehandlingar, i vaccinationer menas det att man vill öka reaktionen, snabbare effekt).

Squalene är en adjuvant. MR59 heter den squalene adjuvant som Novartis använt.

Squalene/Hajleverolja:

Squalene är egentligen ett kolväte och en antioxidant. Vi kan återfinna detta ämne i vår egen hjärna och nervsystem, där den har viktiga funktioner. Intas squalene tillsammans med exempelvis olivolja så kan du möjligen åtnjuta dess antioxidantiska effekter samt så kommer din egen kropps immunförsvar att känna igen ämnet.

MEN detta är den goda sidan av squalene.

Skillnaden mellan ”den goda” och ”den onda” effekten handlar om just hur squalene intas. Vägen det tillförs in till din kropp. En injicering av något ämne är aldrig en normal väg för att ämne att ta sig in i en kropp. Vid injicering av squalene ter det sig att verka som om immunförsvaret går till attack. Den attackerar då inte bara det squalene som injicerats utan går till fullständig attack på även allt naturligt squalene som finns i din kropp. Immunförsvaret kommer med andra ord att försöka förgöra varenda molekyl av squalene i din kropp, således förgörs det naturliga squalenet som har vitala funktioner i ditt nervsystem. Immunförsvaret förlorar alltså funktionen att egentligen känna igen vad som är ens egen vävnad och celler- denna autoimmuna reaktion är farlig och kan leda till nervskador och döden i sämsta fall.

Gary Matsumoto, journalist har undersökt frågan kring squalene. Han hävdar att det finns flera sjukdomar som direkt kan relateras till injiceringar innehållande squalene. Rheumatoid Arthritis (reumatism), Multiple Sclerosis (MS), Systemtic Lupus Erythematosus . Det finns omskrivet i 24 olika vetenskapliga artiklar i 10 olika länder om adjuvanten squalene och dess skadliga effekter. Karolinska Inst. i Sverige har bland annat hittat squalene gav en form av reumatism i djurförsök (endast squalene). ”The Polish Academy of Sciences” har visat (djurförsök) att squalene (endast squalene) kan katastrofalt skada nervsystem och hjärna.

Gulf War Syndrom. Studie publicerades 2002. Det finns starka bevis som tyder på att squalene (MF 59 Novartis squalene adjuvant, som för övrigt icke fanns godkänd att egentligen inkluderas i ett vaccin)är ansvarig för GW syndrom.

(Symptoms attributed to this syndrome have been wide-ranging, including chronic fatigue, loss of muscle control, headaches, dizziness and loss of balance, memory problems, muscle and joint pain, indigestion, skin problems, shortness of breath, and even insulin resistance. Brain cancer deaths, amyotrophic lateral sclerosis (also known as Lou Gehrig's disease) and fibromyalgia, Sjogrens syndrome, night sweats, low-grade fever, antithyroid effects).

Polysorbat 80 (Sorbitol, Fettsyror, Etylenoxid) Etylenoxid är giftig att inandas, ger lungskador. Används för rengöring av kirurgiska instrument, bakteriedödande.

Tiomersal – form av kvicksilver. Kvicksilver är ett gift och det finns inget acceptabelt gränsvärde för detta ämne. Kvicksilver förbjöds 1 juni 2009 i Sverige. Tiomersal togs bort från barnvaccinationerna under tidigare delen av 90-talet. Kemikalierna i Tiomersal är dödliga, kan orsaka cancer, hjärn- och leverskador. Nu skall tydligen Tiomersal ingå igen i ett vaccination tänkt att ge både barn, vuxna och gamla.

Fosfater – alla fosfater kväver alla former av vattenlevande djur. Miljögift.

Dinatriumvätefosfat- Kallas kristallvatten, är mycket giftigt för vattenrelaterade organismer, klassas som farligt avfall, skall ej tömmas i vanligt avlopp, kan orsaka högt blodtryck, bristande sköldkörtelfunktion, höjt blodsocker, sömnlöshet, myrkrypningar, värk i handled/Karpal Tunnel Syndrom, lokal muskelsmärta.

Nedan är hämtad ur Läkemedelsverkets egen produktresumé/bipacksedel om Pandemrix (så kommer vaccinet heta)

”4.3 Kontraindikationer

Tidigare händelse av en anafylaktisk (dvs livshotande) reaktion mot någon av de ingående komponenterna i vaccinet eller spårrester (ägg och kycklingprotein, ovalbumin, formaldehyd, gentamicinsulfat och natriumdeoxikolat).

I en pandemisk situation kan det emellertid vara lämpligt att ändå ge vaccinet, förutsatt att utrustning för återupplivning finns omedelbart tillgänglig om behov uppstår.

Se avsnitt 4.4.

4.4 Varningar och försiktighet

Försiktighet krävs vid administrering av vaccinet till personer med känd överkänslighet (annan än anafylaktisk reaktion) mot den aktiva substansen, något hjälpämne, tiomersal och mot spårrester (ägg och kycklingprotein, ovalbumin, formaldehyd, gentamicinsulfat och natriumdeoxikolat).

Liksom för alla vacciner för injektion ska lämplig medicinsk behandling och övervakning alltid finnas omedelbart tillgängligt i händelse av en sällsynt anafylaktisk reaktion efter administrering av vaccinet.

Om pandemisituationen tillåter, ska immuniseringstillfället skjutas upp hos patienter med svårare febersjukdom eller akut infektion.

Pandemrix ska under inga omständigheter ges intravaskulärt.

Antikroppssvaret hos patienter med endogen eller iatrogen immunsuppression kan vara otillräckligt.

Ett skyddande immunsvar uppnås eventuellt inte hos alla vaccinerade (se avsnitt 5.1).”

Således bör då också nämnas lite runt Formaldehyd (spårrester som kan finnas i vaccinet)

Formaldehyd- Neurotoxin som orsakar cancer, insomnia, hosta, illamående, näsblod.

Viruset

Det sägs bestå av delar av virus från fågelvirus, svinvirus och det virus vilket skapade Spanska Sjukan-epidemin 1918/1919. Viruset kan enligt experter och vedertagen erfarenhet inte ha muterats till vad det är idag på naturlig väg utan måste ha skapats i laboratorium.

Detta virus används som skrämselredskap för att dra igång en massvaccinationskampanj över stora delar av världen, ledd av WHO och de ledande vaccinationsföretagen, bland annat Baxter.

Den äldre delen av viruset kan bara komma från de forskare som grävde upp lik av drabbade individer ur permafrosten uppe i norra Alaska för att återskapa det ursprungliga virusets DNA. Arbetet tog två år och var färdigt 2005. Det virus vi nu ser i cirkulation kan bara ha skapats av dessa individer vilka hade tillgång till nya levande varianter av det ursprungliga viruset från 1918 och vilka sammanfogade delar av dessa virus med andra farliga virus.

Vaccinet som nu produceras skall enligt tillverkarna ge skydd mot ett kommande virus (vilket man officiellt inte vet hur det kommer att se ut!). Detta är medicinskt vansinne då ett vaccin måste skapas av det virus man vill ha skydd emot. Ifall detta virus inte ens är känt kan vaccinet i bästa fall vara verkningslöst. Det går inte att skapa ett vaccin mot en smitta man inte känner i detalj eller har prov på.

Det vi vet kommer att hamna i vaccinet (enligt officiella dokument från WHO och Baxter) är alltså mer eller mindre korrekta delar av andra virus och den vanliga tillsatsen av adjuvanter (vilkas uppgift är att skapa en immunförsvarsreaktion i värden). Värdens immunförsvar skapar antikroppar och detta anses vara ett skydd mot smittan (även om mängder av undersökningar visat att en viss procent av dem som har antikroppar ändå blir smittade – en skrämmande lucka i vaccinationsteorin).

Motiveringen (till adjuvanter såsom Squalene /Skvalen) skall officiellt vara att de nya vaccinen innehåller så svaga virusdelar att kraftigare adjuvanter är nödvändiga för att skapa en immunreaktion i kroppen. Detta går dock rakt emot WHO: riktlinjer för de nya vaccinen vilka instruerar vaccintillverkarna att använda hela levande virus!

Vaccintillverkarna har nyligen begärt och fått ansvarsimmunitet. (http://birdflu666.wordpress.com/2009/07/18/us-government-gives-baxter-novartis-legal-immunity-for-injury-and-death-caused-by-their-h1n1-jab/)

De kan alltså inte ställas till svars för de skador vilka vaccinet kommer att ge. Det vaccin de nu tillverkar har inte testats på någon! Det är helt otestat. De har fått dispens och vad som normalt tar flera månader att testa (för att säkerställa att bieffekterna är ”rimliga”) skall nu göras på fem dagar. Ett annat vaccin har testats på 5000 försökspersoner men resultatet är hemligt och vaccinet är inte det som nu tillverkas.

Sammanfattningvis: Ett otestat vaccin, skapat med vad vissa kallar ett biovapenvirus, innehållande levande hela designvirus, innehållande bland annat det dokumenterat dödliga ämnet squalene skall tvingas på hela befolkningen under mycket hård press och närmast hysteri. Flera länder i Europa har till och med ordnat så att det blir obligatoriskt – de kan tvångsvaccinera hela befolkningen.

Referenser:

Svininfluensan.org

Läkemedelsverket

(http://birdflu666.wordpress.com/2009/07/19/belgium-health-minister-passes-law-allowing-use-of-police-for-forced-mass-vaccination/ och http://birdflu666.wordpress.com/2009/07/18/law-can-force-norwegians-to-take-h1n1-vaccine-from-gsk/)

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07/17/baxter-team-patents-the-swine-flu-vaccine-two-years-before-swine-flu-outbreak-austrian-baxter-scientist-involved-in-h1n1-vaccine-patent-also-advises-who/)

(http://birdflu666.wordpress.com/2009/07/18/glaxos-vaccine-characterised-by-regulators-eu-and-usas-biodefense-stockpile-drug/)

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07/17/adjuvants-to-be-added-to-h1n1-jab-by-baxter-and-who-programmes-body-for-endless-loop-of-self-destruction/)

(http://birdflu666.wordpress.com/2009/07/17/whos-dr-margaret-chan-predicts-biggest-pandemic-ever/)

(http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu_research)

(http://www.cdc.gov/od/oc/media/pressrel/r051005.htm)

http://www.whale.to/vaccine/adjuvants.html

http://www.prisonplanet.com/squalene-the-swine-flu-vaccine%E2%80%99s-dirty-little-secret-exposed.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Squalene

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10731219

http://www.usatoday.com/news/health/2009-07-26-europe-swineflu_N.htm

http://www.thepeoplesvoice.org/TPV3/Voices.php/2009/07/16/beware-that-swine-flu-shot-watch-this-cb

http://www.americanchronicle.com/articles/view/110683

http://blogs.salon.com/0002255/2009/07/15.html

http://www.americanchronicle.com/articles/view/109836

http://www.capitalcentury.com/1976.html

http://www.prisonplanet.com/12000-u-s-children-to-be-swine-flu-vaccine-guinea-pigs.html

ej igen!

Hoppas sommaren var bra. Tyvärr kommer det dåliga nyheter till hösten! Den s.k. "vaccinationen" mot den s.k. "svininfluenzan". Längst ner på detta mail finns informationer på svenska.

Vill ni tillåter det??? Inte vi!

Hälsningar

Hej här är länken: http://www.prisonplanet.com/squalene-the-swine-flu-vaccine%E2%80%99s-dirty-little-secret-exposed.html

Anmäl
2009-09-01 21:07 #106 av: [StaffanM]

Intressant video !

Anmäl
2009-09-01 21:16 #107 av: [StaffanM]

Hmmm...vad ska dessa vara till....?

Anmäl
2009-09-01 22:10 #108 av: Tride

vi skall alla den vägen vandra. Frågan är när och hur.

Tride.

Anmäl
2009-09-01 22:57 #109 av: Farwuq

Jo de där kistorna oroar lite, de lär rymma tre - fyra personer.

Något ont finns säkert i kikaren.

Rynkar på näsan

Anmäl
2013-03-12 23:28 #110 av: Cristine

.

Anmäl
2013-03-12 23:45 #111 av: Marr

Oj intressant tråd med några år på nacken. Den måste jag läsa igenom imorgon. Tack för putten Cristine! Tummen upp

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-03-13 06:56 #112 av: Farwuq

Du är välkommen Marr.

Anmäl
2013-03-13 13:45 #113 av: Gahella

Ja det har varit aktuellt ett bra tag nu, inte konstigt att man är trött Vilar huvudet i handen

Anmäl
2013-03-13 18:55 #114 av: Marr

Vad många kloka människor som man inte ser längre och många bra länkar som är högaktuella. Mycket synd jag inte hittat er redan då, för då hade jag varit ännu mer säker på att hoppa över "svinsprutan", men så tog jag den ändå med inrådan av min naturläkare. Gjort är gjort, tur man inte är övervaccinerad tidigare... 

Mycket bra länkar och tips, dessutom är ju några av er vakna äkta människor kvar här idag 4 år senare. Tack för att ni finns!

Anmäl
2013-03-13 19:02 #115 av: Gahella

Ja det är många som jag saknar från den tiden. Men så har det istället fyllts på med nya äkta och vakna människor. Är så glad att du Blomma och Cristine Blomma räddade den här sajten och att den är så rolig och intressant fortfarande... HjärtaKram på er!

Anmäl
2013-03-13 19:33 #116 av: Marr

Men fina du nu blir jag helt rörd! StorgråterHjärtaGlad

Du ger ju massor med din kunskap om viktiga ämnen och din inställning till det utomjordiska. Sen så finns det fler som är trogna denna sajt som också ger massor med klokhet, rapporter, kunskap och frågor om saker som hör till vårt universum.

Det är ju tack vare er sajten lever. Cristine och jag skulle få lite långtråkigt om inte ni alla fanns!Blomma

Sen så måste jag säga att jag kan inte tänka mig någon bättre än Cristine som sajtvärd, hon är helt unik! Regnbåge

Anmäl
2013-03-14 23:39 #117 av: [KosmosBill]

Medical Doctor Susan Humphries ger sin syn på vad som händer.....

Anmäl
2013-03-15 00:28 #118 av: Cristine

Ja det är både bra och oroande att tråden fortarande är på tapeten.

Bra video Kosmos

Anmäl
2013-03-16 00:04 #119 av: jobas

Mikaela Åkerman på Svenska Dagbladet skrev 5:e mars att "Vaccin kan bli möjligt för nyfödda". När man trodde vansinnet hade nått botten fann någon ett nytt djup.

Hon skriver "Varje år dör mer än 2 miljoner barn under sex månader av infektioner världen över". Vad tror hon de dör av? Att de inte får näring och ett hälsosamt liv, därmed ett starkt immunsystem, eller för att de inte får vacciner?

En ledtråd. De flesta barnsjukdomar minskade i omfattning och farlighet i Sverige före vacciners införande på grund av förbättrade levnadsförhållandena och bättre hälsa. Världens barn behöver inte vacciner. De behöver hälsa, kärlek, ett bra och givande liv. 

Kopierat från: 

http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=2054

Hittade den här länken oxå: 

http://www.thelibertybeacon.com/2013/02/16/vaccinating-newborns-is-no-longer-enough-cdc-wants-to-vaccinate-your-unborn-child-also/

Anmäl
2013-04-02 12:28 #121 av: bonjonny

Såg den här igår, den är i nio delar på c:a en kvart var. Hursomhelst väldigt intressant att höra hur dom förgiftar oss.

Anmäl
2013-04-03 08:46 #122 av: Marr

Viktiga ord i videon och gillar det hon säger om att ;"Lita inte på vad andra säger utan undersök och använd sunt bondförnuft!"

Mycket bra videos, Tack  KosmosBill, Jobas och Bonjonny! Ni är betyder mycket för oss...Blomma

Anmäl
2013-04-03 09:50 #123 av: Cristine

#116 Det är du med kära medarbetare som håller upp sajten mycket mer än vad jag gör.

Jag har inte hunnit se och läsa allt så nu ska jag ta itu med det.

Anmäl
2013-04-03 11:51 #124 av: bonjonny

Det var visst tio delar ;)
Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=5ww08wz4WBc

Del 3 http://www.youtube.com/watch?v=QxoY6j_Z5us

Del 4 http://www.youtube.com/watch?v=eYS0Luxat7o

Del 5 http://www.youtube.com/watch?v=GIwzZQBCXpY

Del 6 http://www.youtube.com/watch?v=mofBtQUzSSA

Del 7 http://www.youtube.com/watch?v=rXXpv8Fdzws

Del 8 http://www.youtube.com/watch?v=4Eli1sL4LrM

Del 9 http://www.youtube.com/watch?v=zgHfM0-ZtYQ

Del 10 http://www.youtube.com/watch?v=Q69STJ9W7wM

Ha en bra dag/ Bonjonny

Anmäl
2013-04-03 13:27 #125 av: Cristine

JISSES DET HINNER JAG INTE MED FörskräcktIDAG

Anmäl
2013-04-05 13:13 #126 av: bambiiii

Omg... jag vaccinerades för 3 år sen.. kmr jag att dö nu eller? eller ska jag vaccineras om?

Anmäl
2013-04-05 13:59 #127 av: Marr

Jag vaccinerade mig också för 3 år sedan och jag har inte dött och känner mig inte döende heller på något sätt. Fast ngn mer vaccination vill jag inte ha, även om man pratar om svineflue 2 nu, på tvnyheterna igår tror jag det var...

Anmäl
2013-04-15 13:53 #128 av: Amon

En artikel i Aftonbladet för drygt en vecka sedan varnar för en ny pandemi: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16535311.ab Gäspar

Men det mest intressanta är att läsa alla de 31 kommentarerna!Glad

INTE EN ENDA tror på detta!Tummen upp 

Det här är ju FANTASTSKT - folk börjar äntligen tänka själva! Pokal

Anmäl
2013-04-15 14:24 #129 av: stillness

Amon: Du läser kommentererna där va?

Ja det stämmer :)

The truth shal set you free

Anmäl
2013-04-15 14:29 #130 av: Amon

Ja - fick tipset på en annan sajt här - där det uppmärksammats!Glad

Anmäl
2013-04-15 16:41 #131 av: Gahella

Ja äntligen! Framför allt för dem själva.

Läste att det är viktigt att vi får barnsjukdomar som mässligen och röda hund både för att stärka immunförsvaret men att det även att det skyddar mot värre sjukdomar som t.ex cancer.

Och då undrar jag om dessa vaccinationer kan vara en av anledningarna  bakom att fler barn än någonsin har cancer nu för tiden?

Anmäl
2013-04-15 17:15 #132 av: Farwuq

Men kära nån då, inte ska ni tala illa om Big-Farma, då kan aktieägarna bli sura när ni försöker begränsa deras profit.

Förskräckt

Obs lite granna ironi skadar väl aldrig?

Anmäl
2013-04-15 18:09 #133 av: Gahella

Ja skäms på oss och vår illojalitet till näringslivet...Huur skulle det se ut i världen om alla tyckte som vi?!Förskräckt

Anmäl
2013-04-15 22:09 #134 av: stillness

Härligt att se denna tråden är kvar :D

Anmäl
2013-04-16 02:51 #135 av: Joppo

#126 Omg... jag vaccinerades för 3 år sen.. kmr jag att dö nu eller? eller ska jag vaccineras om?

Nej, du kommer inte att dö pga av vaccinationen. Ett tips är att vara kritiskt granskande när du läser om just vaccin på internet, eftersom det sprids väldigt mycket felaktig information och skrämselpropaganda.

Vad har detta ämne med utomjordingar att göra?

Anmäl
2013-04-16 09:08 #136 av: [KosmosBill]

Hörde att "Kalla Fakta" på TV 4, nu på söndag 19:30 ska handla om Gardasil.

Var ska man då lägga info om vacciner Joppo?

Om man lägger det på HälsaiFokus så får man skrivförbud.

Varför kommenterar du aldrig skadorna från vacciner.

Det är som om de inte fanns. 

Anmäl
2013-04-16 10:11 #137 av: db-2

Varför kommenterar aldrig Du dödsfall/allvarliga sjukdomstillstånd mm pga ovaccinerad population?

Det är som de inte fanns!

Anmäl
2013-04-16 10:58 #138 av: [KosmosBill]

Svensk läkare och KTH hittade höga halter av arsenik och tenn i Pandemrix

http://newsvoice.se/2013/04/16/svensk-ki-lakare-och-kth-hittade-hoga-halter-av-arsenik-och-tenn-i-pandemrix/

Anmäl
2013-04-16 11:25 #139 av: Joppo

#136 Jag tror problemet för din del är att du förbrukat ditt förtroende genom att använda ytterst tveksamma källor samt gjort en massa absurda påståenden utan belägg*. Det tror jag gjort att folk slutat ta dig på allvar och inte vill höra på vad du har att säga. Dessutom är du rätt bra på att förolämpa folk till höger och vänster och till exempel påstå att de har "vidriga agendor" eller är lejda av Eliten. Du anklagade till exempel sajtvärden på Hälsa för det sista, vilket knappast är smart om du vill skriva därinne i fortsättningen.

Jag diskuterar gärna biverkningar om man hänvisar till exempel PubMed eller någon annan trovärdig källa. Du är välkommen att ställa dina frågor inne på SiF. Men som sagt, då vill jag ha bra källor. Om du kommer dragandes med Alex Jones, Linda Karlström eller nån YT-video är jag inte intresserad.

* Vår senaste diskussion är lysande exempel, dvs den där vi diskuterande "Elitens" påstådda mördarplaner.

Anmäl
2013-04-16 11:41 #140 av: [KosmosBill]

Ganska talande att du inte kommenterar forskningen där man funnit både arsenik och tenn i Pandremix joppo.

Anmäl
2013-04-16 13:26 #141 av: baradenjagär

Min dotter var 3 år då när larmet om svinifluensan gick. Jag kände intuitivt att jag inte ville att vi skulle ta vaccinet. Kändes som att ngt inte stämde.. Min son sa samma sak. Han vägrade,fast kompisarna tog. Min dotter var allergisk mot ägg och de sa att de måste testa om hon tålde vaccinet. I alla fall blev hon sjuk, riktigt förkyld som i en influensa och jag gick med henne till v-c flera ggr. Jag frågade varje gång om det kunde vara svinifluensan men det trodde de inte. Tredje gången jag var där med lillan bad jag dem att ta ett prov på om det kunde vara det, så att vi slapp fundera över vaccin och hur hon mådde. Ca en vecka senare ringer läkaren och är jätteorolig och frågar hur hon mår. Jag säger att hon är på dagis och att allt är bra. Läkaren är jätteskärrad och säger att hennes provsvar visar att hon haft sv. influensan. Varken jag, min man eller hennes storebror blev sjuka fast vi alla sov bredvid henne när hon var sjuk...Det jag också tycker är konstigt är att det var så svårt att få göra ett test på om hon hade den eller inte, om den nu var så farlig... Det finns många frågetecken runt den här influensan och vaccinet!

Anmäl
2013-04-16 14:15 #142 av: stillness

baradenjagär: så hon fick vaccinet?

Anmäl
2013-04-16 14:33 #143 av: baradenjagär

Nej. Förlåt om jag är otydlig. Hon hann bli sjuk innan vi ens hade bestämt oss slutgiltigt för om vi skulle ta vaccinet.

Anmäl
2013-04-16 14:55 #144 av: [KosmosBill]

#141 "Min dotter var allergisk mot ägg och de sa att de måste testa om hon tålde vaccinet. 

Genomfördes denna test?

Anmäl
2013-04-16 20:21 #145 av: Amon

Några nya intressanta länkar angående VACCINSKANDALEN:

Svensk läkare och KTH hittade höga halter av arsenik och tenn i Pandemrix – Narkolepsigåtan snart löst?
(se namninsamling mot läkemedelsbiverkningar)

Kaos inom etablissemanget i Finland – Tre läkare angrep påstådd nytta med vaccin

Mörkningen efter Pandemrix: Många vuxna svenskar drabbades av neurologiska skador

Läkemedelsverkets presskonferens om Pandemrix och narkolepsi 26 mars 2013

Intervjun med Andrew Wakefield är genomförd i New York

Anmäl
2013-04-17 07:21 #146 av: Farwuq

Man häpnar.

Anmäl
2013-04-17 07:38 #147 av: db-2

Som vanligt. Sassersson spekulerar och konspirerar. Ingen substans, bara lösryckta påståenden utan riktig kontext.

Anmäl
2013-04-17 09:29 #148 av: blessingstoyou

#147 Kan du specificera vad du menar? Din trovärdighet skulle höjas om du brydde dig om att för en gångs skull inte bara komma med "lösryckta påståenden utan riktig kontext". Till exempel detta med att man funnit arsenik i Pandemrix. Har du något att säga om själva sakfrågan istället för att i vanlig anda misskreditera budbäraren?

OM du inte har något med mer substans  att säga så måste man nog avfärda dig som ett slappt forumtroll.

Anmäl
2013-04-17 09:34 #149 av: blessingstoyou

I övrigt vill jag ge en eloge till alla er som skrev i tråden och varnade för svinissprutan redan 2009. 

Ni gick emot strömmen och var några av de få som förstod i god tid att det inte stod rätt till med sprutan. Kanske har ni räddat en och annan från att ta den eländiga Pandemrix-sprutan som kanske drabbats av någon otäck biverkan annars.

Så ge er själva en klapp på axeln!

Anmäl
2013-04-17 09:55 #150 av: db-2

#148 Här och i ytterligare trådar finns en realistisk diskussion inklusive de förvanskade fakta som Sassersson använder; http://skepticism.ifokus.se/discussions/516bcf8cce12c42892004f8c-hur-antivaxarna-justerar-verkligheten?discussions-1

Anmäl
2013-04-17 09:58 #151 av: db-2

#148 Om du vill att det ska bli mer substans så kanske du skall läsa även andra källor än newsvoice.

Anmäl
2013-04-17 10:24 #152 av: blessingstoyou

Vilket larv. Jag ser att du fortsätter att vägra diskutera sakfrågan utan hellre länkar till SiF. Sen jiddrar du om budbäraren Återigen HÅLL DIG TILL SAKFRÅGAN! Är det så svårt????

Jag frågar igen: Har du något att säga om att man funnit tenn och arsenik i Pandemrix? Jag citerar det citat från läkemedelsverket som Sassersson lagt in i sin artikel. 

”Förekomsten av Arsenik i vaccinet bedöms bero på skvalen, som ingår i adjuvanset och utvinns från hajlever, innehåller Arsenik. Arsenikinnehållet i skvalen var känt under utredningen om godkännande av Pandemrix.” / Peter Stjärnkvist, Läkemedelsverket, 19 aug 2011

”Varken tenn eller arsenik gör förmodligen någon nytta i vaccinet. De finns med i restmängder från tillverkningen av skvalen som ingår i adjuvanset till vaccinet, och utvinns ur hajlever. Restmängderna har varit kända vid utredningen inför vaccinet godkännande. Restmängder från tillverkningen anges normalt inte i produktinformationen [tex FASS]. Endast sådana restsubstanser som kan ge överkänslighetsreaktioner finns med.” / Peter Stjärnkvist, Läkemedelsverket, 3 okt 2011

och mer ur artikeln:

"KI-läkaren larmade i juli 2011 Socialstyrelsen som skickade ärendet till Läkemedelsverket (LMV). Myndigheten engagerade sig påfallande långsamt. Först efter 2-3 månader gick LMV till vaccintillverkaren GlaxoSmithKline..."

slut på citat.

Men GlaxoSmithKline sa förstås att det inte fanns några halter av tungmetaller. 

Förvånad? 

Anmäl
2013-04-17 12:18 #153 av: Gahella

#149 BTY, tack detsamma att du orkar vidare i detta kapitel.

#152.....Och ja hur svårt kan det vara?! Har märkt det förrut, och ser det igen att vissa struntar i att Sassersson har länkat vidare från källor de själva hänvisar till som trovärdiga Galen

Anmäl
2013-04-17 13:16 #154 av: db-2

#!52/153

För och främst vore det bra om du kunde ha en civiliserad ton. Jag varken "larvar" mig och jag "jiddrar" inte bara om budbäraren. Om du bara ser det borde du försöka att läsa om och läsa rätt. Samtliga inlägg via Sasserssons sida är förvanskade fakta. Ni borde istället följa kärnlänkarna och LÄSA hela rapporter inte bara utdrag.

Lösryckta citat vilket både du och newsvoice ägnar sig åt är meningslösa. de blir heller inte mer intressanta och/eller viktigare för att de omlänkas. Du läste också att nivåerna av tungmetallerna var låga? Vilken skada anser du att de gjort?

Har inte sett någon som tycker Pandemix var ett perfekt vaccin, det togs fram snabbare än normalt. Skillnaden är att jag tycker fördelarna självklart överväger nackdelarna.

Anmäl
2013-04-17 13:17 #155 av: stillness

Blessingsto you skrev:
 i  övrigt vill jag ge en eloge till alla er som skrev i tråden och varnade för svinissprutan redan 2009.

Ni gick emot strömmen och var några av de få som förstod i god tid att det inte stod rätt till med sprutan. Kanske har ni räddat en och annan från att ta den eländiga Pandemrix-sprutan som kanske drabbats av någon otäck biverkan annars.

Så ge er själva en klapp på axeln!

Tack blessingstoyou: OCH ALLA NI ANDRA SOM ÄR EN FÖRÄNDRING, känns väldigt skönt att man gjorde det som var rätt. fler och fler vaknar upp hela tiden till läkemedelsindustrins demoniska skandaler (VACCIN ETC)som tar liv.

Med sanning och granskning avslöjas det mörka.

Känns så härligt att allt man jobbat för nu blommar upp.

NAMASTE PÅ ER ALLA :)

Anmäl
2013-04-18 21:17 #156 av: baradenjagär

Nej. Hon fick ju svininfluensan innan vi ens hade bestämt oss för om vi skulle göra testet eller inte.

Anmäl
2013-04-18 21:59 #157 av: Cristine

Anmäl
2013-04-19 11:10 #158 av: stillness

Väldigt bra Video med David Icke om hur farliga Vaccinerna är (Dödliga)

Detta vaknar nu den stora massan upp till mer och mer

:)

Namaste

Anmäl
2015-04-09 12:07 #159 av: Huygens

Det är intressant att läsa om en läkares blindhet inför narkolepsin som följde av svininfluensavaccinet, trots att symptomen var så tydliga.

Om en läkare kan förneka under så lång tid, är det inte konstigt om en skeptiker kan förneka verkligheten resten av sitt liv.

Anmäl
2015-04-10 06:47 #160 av: Marr

Med anledning av "skandalen" med arsenik i vin från Kalifornien, Så anses det farligt att dricka 50 ppb av det. Fast det är helt ok och ofarligt att injicera 50,000 ppb av kvicksilver i kvinnor och barn.

Läs vidare här, från Natural News

http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fwww.naturalnews.com%2F049295_arsenic_in_wine_mainstream_media_science_hoax.html

Anmäl
2015-04-10 08:44 #161 av: Huygens

#160 Det är helt otroligt.

Tydligen drabbades även vuxna av narkolepsi från influensavaccinet. Läkarens första bemötande var oseriöst.

Anmäl
2015-04-16 01:02 #162 av: Huygens

Andrew Wakefield pratar om vaccination. Troligtvis innan häxjakten blev fullt utvecklad, för han ser fortfarande ut att vilja kämpa.

Anmäl
2015-04-16 08:44 #163 av: Gahella

Han har  fått väldigt mycket stöd från de som han hjälpt och de är väldigt upprörda över systemivrarnas häxjakt på honom. De är även upprörda över att vi inte får välja hur vi vill bota oss själva,  utan vi mer eller mindre tvingas in i systemet.

Nu har t.om tvångsvaccinationer införts i Australien, och läkemedelsmaffian gnuggar händer i förtjusning. Här i Sverige har det också lutat mot det, men i tv-programmet debatt lovade Tegnell att det inte skulle genomföras, och det hoppas jag att de inte bryter.

Anmäl
2015-05-26 23:59 #164 av: Huygens

Vet ej om denna visats förut, men det är en inspelning från CFR (Illuminati frontorganisation) om hur dom ska lura folk att ta svininfluensavaccinet, genom att skapa rädsla när dom säger att vaccinet håller på att ta slut. Klippet är från 2009.

Anmäl
2015-06-16 14:38 #165 av: Huygens

Minst 700 flickor i Danmark har fått svåra skador av Gardasil, HPV-vaccinet. Danska TV2 visar på en karta var dom större grupperna drabbade finns. Det verkar röra sej om nervskador, muskelkramper, synförsämringar och hjärtproblem.

Mörkertalet är troligen större, kanske är 3000 - 5000 sjuka eller skadade av vaccinationerna och effekterna verkar kunna komma en tid efter Gardasilvaccinationen. Det här är troligen värre i antal drabbade än vad svininfluensans narkolepsisjuka är.

Det intressanta är att läkarna redan i förväg räknade med dessa skador, men trodde att det bara skulle drabba ca 300 tjejer.

"Det er cirka 60 procent flere end vi havde regnet med. . . ., overlæge Jesper Mehlsen fra Synkopecenteret på Frederiksberg Hospital."

Helst av allt vill dansk sjukvård inte belastas med dessa sjuka tjejer. Väntetiden är därför 6 till 9 månader för att någon ska ta sej an dom vaccinationssjukdomsdrabbade.

.

Det är inte så lätt att hitta andra vetenskapskällor till Gardasilsjukan i Danmark. Det verkar delvis som om locket är på, även om man kan märka att det puttrar under locket på en del ställen.

En dansk tidning noterar att 200 Gardasilflickor i Colombia har fått sjukdomar av vaccinationen.

År 2013 tvingades Kalla Fakta be om ursäkt för sitt program om Gardasil. Forskare vid Karolinska Institutet fastslog att TV4s Kalla Fakta var ovetenskapligt..

.

Sälvklart är då allt bluff och inbillning av flickorna, det måste ju varje given skeptiker veta med bestämdhet. 

Den danska vetenskapstidskriften Videnskab.DK satte därför 2013 ner foten. En dansk välrenomerad professor ställde sej bredvilligt bakom den mäktiga läkemedelsindustrin, professor Jan Pravsgaard Christensen från Københavns Universitets Institut for International Sundhed, Immunologi og Mikrobiologi.

Förlamningarna, nervkramper och liknande, kunde danska flickor lugnt bortse från, då det drabbade så få.

Professor: Kritiken mot HPV-vaccin är ovetenskaplig

.

Se där.

Ovetenskaplig.

Alltså är Gardasil nästan ofarligt.

Så se till att ta en stor dos vaccin om du tror på professorn.

"Men kritikken mod vaccinen er udokumenteret og kan skade befolkningen, mener professor. ... Måske har kvinderne ikke bivirkninger"

Kanske har kvinnorna inga biverkningar. Då är dom ju friska som nötkärnor.

Odokumenterat och därför ovetenskapligt.

Så är det.

.

Samtidigt fanns det enstaka tidningsartiklar från 2013 som sa motsatsen. Gardasil kunde ge allvarliga sjukdomstillstånd. Ibland bara dagar efter vaccinationen. En artikel från danska BT.

Och i mars 2015 verkade bubblans spricka och det går att hitta artiklar om skador och sjukdomar från HPV-vaccinerna.

Många föräldrar verkar inte ha känt till hur skadlig Gardasil och Cervarix kan vara, kanske påverkade av att danska professorer sagt att det kan vara skadligt för befolkningen om ovetenskaplig påståenden får möjlighet att publiceras i media.

Det är ju ovetenskapligt och odokumenterat alla dom där nervskadorna, muskelkramperna, plågsam handikappande huvudvärk och andra biverkningar flickorna fått.

.

Självklart är professorerna helt neutrala. Dom bara tjänar lite pengar på Gardasil.

"Professor Jan Blaakær tjener penge på Gardasil, HPV-vaccinen..."

.

Man kan ju fundera litegrann när forskaren Diane Harper som var med och utvecklat Gardasil på företaget Merck, säger att hon inte tänker låta sina barn bli vaccinerade med Gardasil.

Gardasil was only an experiment.

.

Undra vem som beslutat att sjukdomar till följd av Gardasil och Cervarix ska förbli odokumenterade?

Vem tror ni har fattat beslutet? Illuminati, Big Pharma, köpta professorer, danska politiker, rika industripersoner, militären, säkerhetstjänsterna, mäktiga bankägare eller Reptilians?

Kanske allihop?

I samband med det sk Gulf War Syndrome framkom det att många amerikanska soldater fått ett stort antal vaccinationer, ibland över 120 - 150 vaccinationer över en period av 2-3 år och soldater/veteraner från Gulfkriget får inte vara blodgivare i USA.

Vi kan tyvärr konstatera att Illuminati firar en liten julafton, då världens ledare vet att det tagit alltför lång tid för media att rapportera om dom "ovetenskapliga" nerv-, hjärnskador och muskelförlamningarna av HPV-vaccinet.

Professorer pratar om att även vaccinera pojkar och män mot HPV-viruset.

Big Pharma

Anmäl
2015-06-16 14:39 #166 av: Huygens

Fotnot: Hittade även denna tråd om svininfluensavaccin.

Anmäl
2015-06-17 09:00 #167 av: Gahella

Ja ibland vaknar vi upp genom smärta och alla våra svårigheter och därmed börjar vi ompröva allt vi hittills lärt oss. Och inser då att vi har eget ansvar i allt vi företar, och inte är vi längre så aningslösa och tror att makter som dessa vill oss väl, tyvärr....

Anmäl
2015-06-20 17:51 #168 av: Huygens

En forskare regdovisar ett projekt i Pentagon för att vaccinera muslimska fundamentalister (4 min videoklipp värt att se). Projektet har namngetts efter Fundamentalist Vaccin till FUNVAX och hanteras av Department of Defense.

Vaccinet i FUNVAX innehåller inte antikroppar utan innehåller ett virus som specifikt reducerar aktiviten hos genen VMAT2 som reglerar en persons religiösa fanatism.

Det den officiella förklaring.

Man kan fundera på om vaccinet i FUNVAX egentligen är ämnat att passivisera folk så att reptilians får lättare att styra världens befolkning. Artikel här.

Det rör sej alltså om ny typ av mycket lovande vacciner som kan modifiera mänskliga beteenden. Möjligheten finns även att sprida viruset via vatten och luft.

Anmäl
2015-06-20 23:49 #169 av: Cristine

Ryser!

Anmäl
2015-06-20 23:53 #170 av: Cristine

Om de sprider detta genom vatten och luft är de ju själva utsattoch om alla blir passiva vem ska sköta de viktiga arbetena.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.