Annons:
Etikettsajten
Läst 2971 ggr
Playja
9/5/09, 1:08 PM

Nyheter på ifokus.

Inom en snar framtid  kommer det en del nya saker på iFokus:

  • Ikon för värd och medarbetare

Värdar och Medarbetare kommer att kunna kryssa i en kryssruta som gör att det visas en ikon i inläggslistan och inlägget eller kommentaren att det är skrivet av en värd eller Medarbetare. Detta gäller givetvis bara på den egna sajten.

  • Skriva anonymt

Medlemmar som har iFokus Plus kommer att kunna skriva trådar där man är anonym. Det är en funktion som är värdefull på sajter som tar upp lite mer känsliga ämnen.

  • Enklare att bli medlem i sajt

På sajtens startsida kommer en knapp för att lägga till sajten som favorit.

  • Personligt aktivitetsindex tas bort

Det personliga aktivitetsindexet tas bort. Det har inte lett till bättre aktivitet, men däremot till mycket förvirring och dessutom sämre prestanda.

  • Högerspalten ändras lite

Högerspalten kommer att förändras lite när stenarna försvinner. Bland annat kommer medlemmar kunna se hur länge de har kvar på iFokus Plus och iFokus Minus och dessutom…

  • Chat

I högerspalten kommer det att finnas en chat för de med iFokus Plus. Chatten kommer att aktiveras för de sajter som har tillräckligt med aktivitet i forumet och om man själv vill ha chatten aktiv.

("lånat" text av AndersE Sajtvärdproveniens ifokus)

Annons:
Gahella
9/7/09, 2:31 PM
#1

Tack Playja! Ja det var ju nyheter…

Playja
9/7/09, 4:25 PM
#2

Ja.. Gahella Skrattandedet är lite nytt som skall komma men vet inte riktigt när? Läste inne Proveniens att kanske i början på nästa vecka?

enola
9/7/09, 11:07 PM
#3

Great! Vet inte heller riktigt när detta skall gå igång, men hoppas det blir snart och utan massa buggar :D

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Playja
9/8/09, 11:37 AM
#4

Hmmm..*mina funderingar om chatten*

Undrar hur mycket aktivitet det kommer fodras innan man får tillgång till chat? Här inne på Uj har det ju alltid gått som i vågor med hur mycket som skrivs… även om det funnits massor med nya artiklar och trådar att läsa.

Sen tycker jag det är synd att man måste vara + medlem för att få tillträde till den. Jag vet att det som vanligt handlar om att dra in pengar.. men just där på chattdelen tycker jag att alla skulle få ha tillträde till den.

Gahella
9/9/09, 2:01 PM
#5

Håller med dig Playja. Nu är inte jag en särskild chattare sådär, men det är ju alltid kul att kunna snacka lite spontant med någon i en chattGlad

Playja
9/9/09, 6:09 PM
#6

Kan då meddela att vi inte har fått någon chat.. *s* inte ännu iaf!

Finns några sajter där dom fått igång den. Glad

Jag chatta väldigt mycket förr. Är nog flera år sen jag la av med det. Nu har jag inte ens MSN.. det tog jag bort då jag blev stressad av alla som "plinga" och ville snacka. *s*

Annons:
Playja
9/10/09, 11:30 AM
#7

NU har vi fått igång chatten såg jag…   Skrattande

Den är i samma ruta som "mina sajter" & "mina vänner" längst till höger. Man klickar på flicken Chat så kommer chattrutan fram och lagst ned  finns ett ljust fält… där skriver man… att skicka iväg messet= klicka på enterknappen !

Sen gäller det att man har någon mer som är inne där och vill "prata".. annars blir det "dött" *s*

*Lägger in en liten film som Niklas på iFokus gjort

Playja
9/10/09, 12:23 PM
#8

En nyhet till som jag sett är att "mina vänner" har fått namnindelning i bokstavsordning.. alltså  A.. (mörkgrått fält) = namn som börjar på A osv.   Glad

Även "Mina sajter" dom som man inte lagt till sina favoriter.. har fått den uppdelningen. Det är bra tycker jag.. blir mer överskådligt då!

Upp till toppen
Annons: