Annons:
Etikettupplevelser
Läst 4171 ggr
[Rivdottir]
9/15/09, 12:48 PM

Obehag och drömmar

För några nätter sen låg jag och funderade. Tänkte på att jag ville att min pojkvän skulle bli mer intresserad av aliens osv. Ville att han skulle förstå lite mer osv.

Så häromnatten. Ingen av oss kunde sova. Jag själv hade en väldigt obehaglig känsla, men jag kunde inte sätta fingret på varför. Sen dagen efter pratade vi om varför ingen kunnat sova. Han hade haft mardrömmar och jag hade legat mest sömlös.

Han hade drömt om händelser som var negativt laddade till blått ljus. Sen att människorna i drömmen betett sig underligt. Världen hade blivit till en enda gräsplätt som svävade fritt i mörker. Minns inte riktigt mer vad han drömde, men han sa att det var väldigt obehagligt.

Den där obehagliga känslan gjorde sig påmind igår kväll också, men inte lika stark som kvällen innan.

Annons:
Gahella
9/15/09, 1:03 PM
#1

Det där hände oss i lördags! Var bjuden på kräftfest, och så fort jag kom in i hallen kändes det så dystert och obehagligt! Trodde först de hade grälat eller något, men icke. Denna energi var närvarande hela tiden, och jag blev helt konstig efter 1 snaps! Jag ville sjunga snapsvisor hela tiden för att skingra denna stämning, men det slutade med att vi började gräla! Nu är ingen långsint så vi tog nya tag, men vi satt som i isolerade öar utan riktig värme och gemenskap som i vanliga fall finns mycket av mellan oss. Hela tiden var det som om något ville så split emellan oss och jag blev mer och mer frusen. Till slut var jag tvungen att gå därifrån, och så fort jag kom ut var det som om något släppte omkring mig! Och så fort jag kom hem landade jag helt i mig själv men med 1000 frågor i huvudet!

Kände av denna stämning ute i atmosfären i söndags också, men den kom aldrig in i mitt hem. Har pratat med flera som var med, och de höll med mig om att detta var det "skevaste" de varit med om på länge. Min dotter som bor där, har haft många hemska mardrömmar nu en längre tid. Jag vet att det "spökar" där sen tidigare, och för många år sedan gjorde jag och en vän en riktig rening där. Men vi kände att något var kvar ändå, kanske för att den som bor där konstant drar till sig dessa entiteter och ska lära sig något genom det? Hoppas bara att min dotter och hennes kille hittar en egen lägenhet snart, för där skulle inte jag vilja bo.

semjal
9/15/09, 1:06 PM
#2

jag har uppfattat blått ljus som positivt har bara varma vibbar för det

Gahella
9/15/09, 1:09 PM
#3

Ja blått ljus är kristusenergi för mig. Tror att när det mörka är närvarande, är också det ljusa det som beskyddar oss och renar oss samtidigt i dessa situationer.

[Rivdottir]
9/15/09, 1:15 PM
#4

#1 Jo jag kände också av någonting i lördas, men inte lika starkt som på söndagen. Jag har nog aldrig känt av något så starkt förut, det var verkligen att man frågade sig själv: vad är det som e fel? usch verkligen läskigt! Man var inte direkt rädd men man kände att det var något som låg i luften om man säger så. Konstiga var att känslan kom precis då vi skulle sova, innan märkte jag inte av något speciellt direkt.

Tror inte det hade nått med spöken att göra, jag vet inte men det e den känslan jag får. Jag har bott i ett 100 år gammalt familjehus förut, men där spökade det inte direkt, men man kände av närvaror. Så den känslan av någon andlig varelse var det inte tror jag.

#2 Visst blått ljus kan man få varma vibbar av. Men i ju med att han hade en mardröm så uppfattade han det nog inte som possitivt.

Den där obehagkänslan i söndas natt känner jag igen men kan inte komma på vart jag känt den förut :S

Gahella
9/15/09, 1:19 PM
#5

Glömde säga att en vän till mig upplevde detsamma. Hon kunde inte sova heller på hela natten. Hon berättade också om kompisar som fullkomligt flippade ut på olika sätt under den helgen.

Nej jag tror inte heller det bara var spöken där, det var energin alldeles för tung och tät för och jag kände inte heller igen den!

[Rivdottir]
9/15/09, 1:25 PM
#6

Jag har känt av att nått var i luften lite då å då. Jag har känt mig extremt trött hela helgen, som nedtryckt.

Sen förra veckan så lekte fantasin elaka spratt med mig och jag tyckte mig se ett ansikte i badrumsskåpet flera gånger :P Det blev faktiskt rätt jobbigt efter ett par gånger, då jag visste att det inte var nått där!

Undrar vad det kan ha varit för nått i skumt i helgen som var då :P

Annons:
satori
9/15/09, 1:33 PM
#7

Men samma här! I söndags natt vaknade jag (väckte mig själv) ur en fruktansvärt otäck mardröm. Jag var så rädd när jag vaknade att jag knappt vågade titta ut i rummet då det kändes som jag fått med mig "det onda" från drömmen, men jag var oxå så kissenödig att jag omöjligt kunde somna om utan var tvungen att gå upp på dass. Undvek att kika in i nån spegel på vägen. Sen somnade jag om och hela dagen efter kände jag mig helt urlakad och jättelättskrämd.

Kanske är det våra egna inre demoner så att säga som vi åter måste jobba med och bli av med nu, fast också på ett kollektivt plan. Min tolkning av min dröm tyder på det i alla fall - ta fram och bearbeta saker vi stoppat långt in i vårt undermedvetna.

[Rivdottir]
9/15/09, 1:38 PM
#8

Jag har haft en hel del "inre demoner", jag har känt att dom funnits med mig ett par år förut. Men sen försvann dom och jag känner mig nästan lite ensam :P Svårt att föklara men jag har alltid kännt av en speciell varelse "vid min sida"….känns synd att det känns som denne försvunnit, för jag har inte känt av någon på väldigt länge. Jag undrar varför de lämnat mig Rynkar på näsan

Nu sen i söndas natt känns det lite lugnare tycker jag. Fast katten levde lite rövare inatt så man vaknade :P

Gahella
9/15/09, 1:40 PM
#9

Ja visst är det så satori! När jag kom hem och funderade fick jag så klart för mig vad jag behövde förstå ännu med mig själv. Och som min kloka dotter sa: Det handlade nog mycket om vad som triggades fram inom oss och blev väldigt tydligt då. Ja det blev verkligen tydligt!

[Rivdottir]
9/15/09, 1:47 PM
#10

Fast nu är det ju så att vi går mot mörkare tider och både kroppen och sinnet måste ställa om sig helt Glad

semjal
9/15/09, 1:48 PM
#11

hade ochså en halvdeles mardröm i helgen det var tio varelser som infritilerade i mäniskor

[Rivdottir]
9/15/09, 2:00 PM
#12

#11 låter som en obehaglig dröm Obestämd

Ingen som har en aning om VAD som kan ha gjort att så många kände sånt obhag i helgen då?

Gahella
9/15/09, 2:05 PM
#13

Bra att du sa detta sejmal!! För nu när jag tänker till, fick jag också en sådan känsla av intrång! När jag var på festen kändes det som jag blev mindre och mindre, frös och kände mig energifattig. Min dotter sa att jag såg ut som en liten mus. Min äldste son berättade dagen efter att han inte kände igen mig den kvällen! Och som jag berättade, så fort jag kom ut i friska luften var det som om jag kastade av mig någonting!

Annons:
semjal
9/15/09, 2:08 PM
#14

det kanske var aktivitet i nån  dimmension på jorden och många människor kände av det

[Rivdottir]
9/15/09, 2:10 PM
#15

tack Gahella!! kom på en sak om min killes dröm nu! Han såg en människa som gick emot honom stelt och sedan frös till is! Kan tillägga att han vanligtvis inte drömmer särskilt underliga drömmar.

[Rivdottir]
9/15/09, 2:11 PM
#16

så kan det säkert vara semjal. Vet att det var många som kände av någonting iallafall. Glad

satori
9/15/09, 2:49 PM
#17

Jag drömde att jag var i ett mörkt och läskigt hus. Det var en till i huset, en kvinna och hon skulle gå ner i källaren. Jag stod på trappavsatsen högst upp och tittade medan hon gick ner i dunklet. Sen får jag känslan av att något "mörkt" väsen är omkring, plöstligt kommer kvinnan uppspringande med en skräckslagen min jagad av nåt och skriker till mig: "Stick härifrån med en gång förihelvete innan han kommer". Jag såg ingen men eftersom jag kunde känna närvaron av nåt väsen så trodde jag ju henne såklart. Jag vaknade när hon kom uppspringande. Försöker ju alltid tolka mina drömmar och denna är ju rätt uppenbar, skillnaden är väl mest det obehag jag kände även efter drömmen och hela dagen därpå.

Gahella
9/16/09, 2:49 AM
#18

Oj, det låter som en riktigt jäkla underjordstransformation ju! Tack för att du startade den här tråden Rivdottir, så skönt att dela detta med er andra! Kram på er!

[Rivdottir]
9/16/09, 9:27 AM
#19

#17 jo drömmar har en tendens att skrämma upp en ibland

#18 ingen orsakFlört alltid lika trevligt att dela åsikter och tankar! kram*

[Hukanson]
9/16/09, 2:41 PM
#20

Människor är en del av jorden . Vi är herrar över himmelens fåglar och fiskarna i havet .  Det är Herrens vilja att det ska vara så . Åtmindstone tills 2012 .

Annons:
moonflower
9/16/09, 9:22 PM
#21

Senaste drömmen jag hade hörde jag ordet *aloha* och såg en lavaström, och en suddig bild av en målad man-hawaiian?- som dallrade med en utsträckt tunga…

Gahella
9/17/09, 12:39 PM
#22

Oj moonflower hur ska vi tyda detta?! Om jag får "spåna" lite så tänker jag på Lemurien då dessa folkslag härstammar från dem. Lavaströmmen är ju något som kommer från jordens inre. Den utstäckta tungan tror jag betyder en krigisk min, men även att de inte har något att dölja. Kan det vara så att Lemuriens landområden och dess energier ska göra sig påminda nu. För han kom ju med en hälsning *Aloha*….Obestämd

Gahella
9/17/09, 12:48 PM
#23

Glömde säga att jag läste inne på Ashtar igår att flera stycken haft migrän och svår huvudvärk särskilt under söndagen! Dessa bor i USA så dettta verkar vara globalt….hmm

[Rivdottir]
9/17/09, 1:16 PM
#24

#23 jävlar va intressant det blev då Glad Tycker det fortfarande känns lite skumt. Eller så är det jag som är extra trött den här veckan..

#20 fan ska bli riktigt spännande att se vad som händer år 2012. Jag vill nog inte läsa och se för mycket om det. Vill bilda en egen uppfattning om vad som händer. Sen är det bäst att inte skrämma upp sig i onödan Tungan ute

[Rivdottir]
9/17/09, 1:19 PM
#25

Jag hade en jobbig dröm som jag inte kunde direkt vakna ur. Eller den var för verklig så jag visste inte att jag sov typ. Drömde att jag var gravid och födde ett barn, minns inte kön eller nånting. Minns bara att jag verkligen inte ville ha barn. Det vill jag inte i verkligheten än på ett par år så Tungan ute Lite jobbig dröm med tanke på att den kändes påtvingad och nästan lite stressande. Var lite obehagligt.

Gahella
9/17/09, 1:41 PM
#26

Ta En dag i taget du, det blir bäst och lugnast så;) Det kan kännas för mycket ibland i dessa turbulenta tider. Att ha fötterna kvar på jorden och hålla balansen är nog nyckel-orden nu så man inte flippar ut;)

Det kanske betyder att du ska föda något annat en ett barn? En ny insikt, nytt jobb, flytta eller något annat som har med din utveckling att göra?

satori
9/17/09, 2:57 PM
#27

Jag skall börja en kurs i drömtydning på måndag så kanske kan jag återkomma efter kursens slut Flört

Annons:
[Rivdottir]
9/17/09, 3:55 PM
#28

#26 hehe ja en sak i taget Tungan ute

Kan stämma, händer inte så mycket på nån front just nu, är arbetslös i har inte fått nått napp än..så lite förändring skulle inte vara fel. Sen just det där med barnafödsel kan ju ha med att jag kollat på tv4 varje dag där det går ett program om förlossningar osv Skrattande går precis nu också ^^

#27 riktigt intressant! Skulle också vela gå sån kurs, får fundera på det i framtiden då man förmodligen har pengar och mer tid :P

återkom efter kursen med lite kunskap! Skrattande

moonflower
9/17/09, 5:21 PM
#29

#22, Hej Gahella! Tack för din drömtydning - har inte tänkt så långt…tycker dock att det verkar rimligt - Lemurien och detta, och tungan tyckte jag var en del provokativt - fast även som en hälsning !  Själv tänkte jag att måtte det inte bli något vulkanutbrott.

Den senaste tidens drömmar har varit väldigt turbulenta - men det kanske speglar att mitt liv har varit turbulent hela sommaren.

Kram

/moonflower

Tride
9/18/09, 1:43 AM
#30

Jag hade också en dröm då jag upplevde att jag var utsatt för ett hårt tryck och kunde inte röra mig. Det är några dagar sedan. Jag minns inte exakt vilken dag. En obehaglig, tung energi i rummet, som så småningom försvann.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Hukanson]
9/21/09, 12:34 PM
#31

Ifall det är sant att drömmar speglar en sannare del av oss själva i symbolisk eller direkt form så borde vi kunna använda dem till att kreera vakendrömmar i vår yttre verklighet typ inre-dröm: "jag upplever en tung energi som hämmar mig" ger en yttre dröm "jag har kreerat en lätt och luftig atmosfär i min lägenhet som jag verkligen trivs med och som gör livet lätt och lyckligt"

[Rivdottir]
9/21/09, 5:36 PM
#32

Jag är väldigt intresserad av vetenskap..och det som sägs är att drömmar är nödvändigt för att berarbeta intryck man fått, vilket i sig är nödvändigt för att vi ska kunna anpassa sin egna framtid på bästa sett, eller nått sånt. Glad

Gahella
9/27/09, 3:04 PM
#33

Det tror jag också på Rivdotter. Och det sista du skrev är mycket viktig bit i detta!

Tride
9/27/09, 3:07 PM
#34

Jag läste i en gammal bok att den som hindras att drömma utsätts för en så stark tortyr att det kan leda till döden. Drömmen hjälper oss alltså att leva.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
[Rivdottir]
9/28/09, 10:26 AM
#35

Men man kan ju inte hindras att drömma? Även om man inte minns vad man drömt så drömmer man ju. Drömmar är hjärnans sett att bearbeta synintryck och upplevelser.

Även om man har en vetenskaplig syn på drömmar så betyder inte det att jag inte tror att drömmar kan ha större betydelse!

Ett fenomen som är ganska intressant är sanndrömmar. Någon som drömt och kommer ihåg någon sådan?

En annan sak som jag tycker är väldigt fashinerande är miljöer i drömmar som man då och då kan komma tillbaka till och känna igen sig i. Det känns som en annan dimension ibland.

[Hukanson]
9/28/09, 11:44 AM
#36

Har fått information om att David Icke , som förresten kommer till Sverige i oktober , har sagt att det finns mycket reptil-aliens på jorden som lever av vår negativitet i det att de vill vara med och "vägleda" oss här på jorden .

Vad kan det innebära - de lever av vår själviskhet och negativitet ? De allra flesta tycker väl att de har rätt att se om sitt hus och vara misstänksamma mot folk som vill förstöra och överträda lag och ordning ? Ska vi tro att vi är utnyttjade för att vi lever som vanliga människor ?

Tride
9/28/09, 11:58 AM
#37

#35

Man har gjort experiment i sk sömlaboratorier, där man väckt människor när de nått de stadiet i sömnen där man börjar drömma, enligt boken. Dessa har då blvit förvirrade, oroliga och ibland allvarligt sjuka.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Rivdottir]
9/28/09, 1:56 PM
#38

#36 Jag vet inte särskilt mycket om reptil-aliens annat än att de ska vara elaka..eller har jag fel? Isåfall så är det nog inte omöjligt att de lever på våra dåliga egenskaper….men tycker inte det samtalsämnet hör riktigt hemma i den här tråden..

#35 Kan ju bero på…sömnbrist? För man börjar ju drömma inte långt efter man har somnat in väll? Som sagt, hjärnan ingår en vila när vi sover och en bearbetningsprocess…så om man blir väckt under den tiden är det ganska logiskt att man skulle börja må dåligt. Hjärnan får inte vila ordentligt vill säga.

Tride
9/28/09, 2:55 PM
#39

Ingen aning. Jag bara citerar, men tycker att det är en intressant aspekt som jag inte vill avfärda bara för att jag själv inte kan forska på området. Spekulera går ju alltid, men verklig kunskap är en annan sak. jag vill inte påstå att jag besitter sådan kunskap i ämnet drömmar.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Rivdottir]
9/29/09, 11:40 AM
#40

forska inom området behöver man ju inte göra för att få kunskap, det är ju bara att läsa..så spekulera gör jag ju inte med allt..sen måste man ju använda sig av sitt logiska tänkande ibland också..

Upp till toppen
Annons: