The Ascension / Uppstigningen

The energies for september 2009

2009-09-06 00:58 #0 av: Solar

Celia Fenn a message from  Archangel Michael  channeled by  Celia Fenn Tuesday, 1 September, 2009  at South Africa 2938 views, 2 comments - login or register to comment

Beloved Lightworkers, so you enter into this month of September and you are integrating the powerful energy shifts of July and August. Yes, you are in a new cycle of energy and events are moving very fast. The New Earth energy is pulsating with Diamond Radiance as the New is being seeded into manifestation on the Earth.

In this month of September, the Full Moon falls on the 4th of September in Pisces, while the Sun is in Virgo. This is a wonderful combination of energies, for the Piscean currents energize the deep levels of your being, while the Virgo energies will connect you ever more deeply to your work of service in the New Earth.

The Earth herself is pulsating to the new frequencies of light as she aligns with the new Cosmic portals and stargates that are opening and realigning for the coming Cosmic era of Light. Deep within your hearts and souls, Beloved Ones, you are all feeling these shifts and changes.

On the 9th of September, the Collective Consciousness will join together to receive another influx of Cosmic Light that will accelerate the Earth's process of change and transformation by bringing more Light and more Love into every situation in your life.

Yes, at this time, you are being greatly supported and assisted by the increased flow of the Diamond Light in your lives. Everything is becoming clear and transparent, everything is illuminated, nothing can be hidden. This is becoming clear in your larger social systems, as well as in your own lives.

The 9th of September is a powerful date, because not only does it carry the vibration of the triple 9 - 09:09:09, but also the date produces the master number 11! And, of course, 2009 is a year of the 11 vibration.

So, it is, that the energies of this date will be a preparation for the even more intense energies of the 11:11:11 on the 11th of November. This will be what we might term the "Master Portal or Gateway".

The New Moon falls on the 18th of September, and then, on the 20th or 21st of September, depending on where you live, you will celebrate the September equinox.

This will be Spring in the South and Fall in the North. This time when the day and night are of equal length, marks the change of the seasons, as the South heads for Summer and the North for Winter. Dearest Ones, the flows of Time and Season will also impact on what is being experienced by you at this time.

Shadow Energy and the Role of Atlantis

Beloved Lightworkers, as the Magical and Mystical energy of the New Earth is established, you are also having to confront a resurgence of the energy of fear and manipulation within your social and media systems. Now you might ask why this is so, when the New Earth energy is so powerful?

Well, we can say that as you transform into the higher "version" of your Human Angelic Self, you have cleared your DNA of all distortions and you are in the process of integrating and synthesizing all that you have been in the past cycles of time, so that your true or essential core self can emerge. In this process, you have integrated both your Lemurian and Atlantean lifetime experiences.

This has enabled you to activate the Paradise Codes and energize a long term restructuring of the Planet into a Paradise home for the Beings who inhabit the Earth. But, it has also meant confronting the dealing with the shadow energy that is still being projected by one of the greatest traumas that the Earth and her people have ever faced in recent history.

This, Beloved Ones, was the destruction of Atlantis, when the huge crystals that held the Light Codes for the Cosmic Portals and Stargates were no longer able to do their work as the hearts of those who were their keepers had become darkened. As we have said before, this was the result of choices made on many levels to allow a certain path of evolution that would develop certain abilities in Humanity.

These included the rapid development of the Mental facilities and the emergence of the Ego self. Neither of these was "bad" as such, but they did result in unfortunate side effects that included a sense of separation and alienation, low self-esteem and loss, and the consequent feelings of guilt and depression and anxiety for failure that was registered in the DNA and Akashic records.

We call this energy, the "negative Atlantis Codes", and we know that these are based on false ideas and information and a lack of true understanding of the processes of Human Evolution on the Planet. But, it is these that are being used and manipulated by those who seek to maintain control of the Earth and her people through fear and to deny them their Freedom.

Beloved Ones, you are Free! Know that you are Free! Know that you no longer need to carry fear and anxiety about apocalyptic destruction scenarios. Those who present these scenarios are activating the "negative Atlantis Codes" in the Human Collective Memory, and producing fear and anxiety in the population as their deep subconscious remembers with feelings of guilt and stress.

Beloved Ones, know that life, all life on Earth, is an intelligent force. It is a reflection of Divine Essence, it is the One. Your evolution seeks to lift you to higher levels of Being and Becoming, it does not seek to destroy you.

The Unconditional Love of Source, of the Creator, seeks only the Highest Good of All, the Planet and her inhabitants, and no one is being blamed or judged. Beloved Ones, it is time to make a concerted effort to release the negative Atlantis programming so that the Collective Consciousness will not be drawn into fear, and that you will be able to see clearly the wonderful new opportunities that are arising on your World as you transform and renew yourselves.

As we have said before, you chose, as a Collective, to go through a process of conscious evolution and not to take the Atlantean path of massive destruction. Beloved Ones, if you could simply release the negative programs from within your Collective memory, you would see how powerful you are and how you are so completely equipped to create and manifest the most glorious future for yourselves and your planet.

Releasing Yourselves from Emotional Stress and Pain to Enter States of Joy and Bliss

Beloved Ones, if you could finally release this old energy from your Human Collective Consciousness, it would also release you from the cycles of emotional trauma and pain that some of you still experience.

For indeed, this is not "life", but a result of the manipulation of your energies in the later stages of the Atlantean era. Those with dark hearts filled with the pain of separation, took control and learned how to manipulate the population by a misuse of the sexual energies in the Sacral and Base chakras.

Now, Beloved Ones, in this recent powerful period, one of the gifts that was given to you was the ability to reconnect or rewire the Sacral Chakra and the Heart Chakra so that you can express your sexual and creative energies with Unconditional Love and Joy and without fear and guilt. This powerful new wiring will allow you to bypass the Atlantis negative codes.

For, in Atlantis, as a result of the abuse of this energy, humanity became addicted to emotional dramas, for the Heart was disconnected from the emotions, and the "victim" energies of betrayal, abandonment, and pain and suffering became "addictions" of the human psyche.

These emotional traumas became so pervasive that they entered into religion, and the beautiful and shining story of the Twin Flames, Yeshua and Mary Magdalene, was distorted into the "cruxificion" of Jesus. Subsequently, Humanity was controlled by negative codes requiring release from "sin" and guilt and a need for "redemption". Lies and Deception, indeed!

Beloved Ones, the "Grail Codes", the Light Codes that will release the Human Collective from the negative Atlantis programs have already been activated in you. The Twin Flame avatars have shown the path to unified Unconditional Love and Oneness.

They have taught you how to reconnect with your Divine Essence in a place of Love and Joy, beyond Guilt and Pain and Drama. They have shown you how to lift your emotional energy so that it is expressed through the Heart as Love and Joy.

Beloved Ones, in your lives you are constantly needing to be awake and aware of those who would keep you in the energy of emotional drama through the abuse and misuse of the sexual and creative energies. For, it is these energies that are your power to manifest and create, and if you are drawn into creating dramas of suffering and pain, then your Divine creative energy is being misused.

So, Beloved Ones, as you enter into this shining New Earth, we ask you to assist the Collective to ascend to Higher Consciousness by not allowing yourselves to enter into fear or to be manipulated by those wishing to create emotional dramas.

Keep your energy always in your Heart, as you were shown by the Christ Avatars, and you will be blessed with Peace and Unconditional Love. Do not judge anyone, but always watch your own heart and choose only what brings Joy to your Heart and Soul.

As the New Earth rises, it is indeed time to move beyond the negative programs that have held Humanity for so long, and to celebrate life and the joy of life on Planet Earth!

Life is a wonderful gift of Love and Grace. The original blueprint was for an Abundant life of Joy and Creativity. You are returning to this original pattern and you are evolving to ever higher expressions of Love and Joy. As you hold this awareness within yourselves, you provide the energy of love that will enable humanity as a whole to break through the Atlantis destruction codes and live in the Golden Age of Love and Peace that is being seeded right now!

So, in this powerful month of September, we are asking that you take time on the 09-09-09 and at the Full Moon and Equinox, to celebrate Life and Transformation. To Welcome the New Earth in your Life and Being and to make a commitment to being a part of the Age of Peace, Love and Harmony in your Heart. Express your creativity with music and dance, be with others in a celebration of the radiance of your Sacred Hearts, united in the Service of the Planet and the Service of the One Heart.

You are Blessed in Love in this month of September!

© 2006-8 Celia Fenn and Starchild Global http://www.starchildglobal.com - You are free to copy, distribute, display, and perform the work under the following conditions: You must give the author credit, you may not use this for commercial purposes, and you may not alter, transform or build upon this work. For any reuse or distribution, you must make clear to others the license terms of this work. Any of these conditions can be waived if you get permission from the copyright holder. Any other purpose of use must be granted permission by author.
This message was originally posted here

Anmäl
2009-09-07 14:50 #1 av: Gahella

Tack Solar! Det här kan jag verkligen känna igen mig i! Mycket stark diamantenergi som tränger igenom och belyser allt! Minsta grus i skon känns som en stor sten! Minsta lilla rädsla har kännts som en stor skräck inom mig! Var på besök hos en god vän nyligen som är en jätteduktig astrolog, hon såg dessa passager och kvadraturer i mitt horoskop också!

Hur var det på er resa Solar? Jag har tänkt på er:)

Anmäl
2009-09-09 15:24 #2 av: szirius

#0 tack! Glad

" release negativity" är en huvudpunkt under år 2009 enligt numerologin, och det är ett sånt ARBETE, upplever jag...det flyter liksom upp en massa skräp när man försöker rensaObestämdFlört

#1 Minsta grus i skon känns som en stor sten! Minsta lilla rädsla har kännts som en stor skräck inom mig!

Just så ja...Tungan ute periodvis....men för att kunna öva tillit, behöver man väl också prövas i den...?Skulle det vara lätt, skulle det ju inte vara svårt, hahaOskyldig

Anmäl
2009-09-10 01:27 #3 av: Solar

1#

Ju resen/semesteren till Gran Canaria var jobbig alt möjligt negativt kom up dernede det var den mörke sida av os alla som var i Den gamla Atlantiske energi som jag var med till at manifestere i ren form som The Golden Keys of Atlantis -

vi så 3 UFOer dernede en kväll >>> ja det var ju stjernskibe från A.K. märkte jag >>> cool

jag har stadig ondt i kroppen och var sjuk dernede >>> så puha for en semester eller rettere sagt en jobsemester -

kram

Solar 

Anmäl
2009-09-10 02:03 #4 av: Gahella

#2 Eller hur?!;) Ja när man har som jag Jupiter som förstärker allt, bra som dåligt, och pluto som tar upp allt ur gömmorna och det i 3 tecken i mitt horoskop, då känns det verkligen!;)

#3 Vad kul att du se ljusskeppen, lycko dig!

Ja Atlantis på slutet var ingen rolig historia:( Tror vi är många som har mycket svåra trauman därifrån som sitter djupt i våra kroppar!

Så ta nu hand om dig på bästa sätt, massage, varma bad, skön musik, skogspromenader och älska varenda cell i din kropp, så är du snart på benen igen. Vet själv när jag var i Peru hur dåligt jag mådde, särskilt då jag kom hem! 

Anmäl
2009-09-10 02:13 #5 av: Solar

Tack for din omsorg Gahella

ja jag var till fitness idag och träne >>> gav den gas och strakte mycket ut men jag har stadig ondt i hela ryggen och nakken så du må gerne skicka nogot healing till mig -

ja och mycket känslor komme up >

bra du har den erfarenhet från Peru selvom det er tuft >>> jag tror at vi transformerer shit om genom vore kroppe >>> men jag har ju sagt ja till det arbeta -

PS. ja vi var to som så stjerneskibene samtidig så det var cool >>> pson hade inte set dom för -

kram

Solar

Anmäl
2009-09-10 02:24 #6 av: Gahella

Ja vi transformerar massor på dessa resor! Inte bara för oss själva, utan för alla, och även sånt som suttit i jordens celler! Ja vi har sagt ja till detta då vi vet att vi kan och har ett inre vetande om varför, även om det inte alltid är klart som kristall;)

Det tog flera månader för mig att känna mig hemma i mig själv igen. Men detta var -91 idag har vi mycket snabbare förmåga att transformera allt jobbiga som kommer upp. Håll ingenting tillbaka, gråt ut och våga också bli arg, då tömmer du ut och du befriar dig själv från massor av bagage!

Jag ska omfamna dig i mitt hjärta och be om den läkning och kraft du behöver nu, när jag går och lägger mig. Varmaste kramen till dig från mig! Vill du prata privat är det bara att skicka pm till mig...

Anmäl
2009-09-10 02:28 #7 av: Solar

Tack så mycket käre Gahella

Anmäl
2009-09-10 02:30 #8 av: Gahella

Tack själv min käre vän...

Anmäl
2009-09-12 23:35 #9 av: szirius

jag kommer ju från " ett lite annat håll", men ser att detta är samma tankegångar som i esoteriken,man talar om att man rensar ut kollektiv karma, det behöver alltså inte nödvändigtvis vara ens egna skräp alltid, utan man blir som " ett verktyg" som "jordens skit ska igenom". Oavsett hur det ligger till så är det ett hästjobb och det enda som håller en uppe ibland är tron på att det ska finnas ett gott syfte med det hela....Tyst

#4  Var har du jupiter och pluto?Måste kolla mitt horoskop nu...vet att jag har nån "tung grej" med jupiter hehe...i tolfte huset...Obestämd

Anmäl
2009-09-13 13:24 #10 av: Gahella

Ja visst är det så szirius! Och så fort det är energihöjningar ,kommer "världen" in i mitt vardagsrum och jag får min del av att transformera den.

Jag ska kolla i dagarna hur de planeterna ligger i mitt horoskop. Är inte helt klar i knoppen idag:)

Anmäl
2009-09-14 18:38 #11 av: Solar

ja lige präcis det är et hästjob >>> jag har haft ondt i ryggen i flera veckor nu m.v.

kram

Solar

Anmäl
2009-09-15 13:16 #12 av: Gahella

Solar..Kan det vara kundalini-elden som renar dig där? Själv har jag fått mycket svettningar genom den. Har hört att ryggen står för att stå upp för sig själv, att kunna hämta stöd inifrån sig själv. Är det något du kan känna igen? Ja Mycket renas och förändras nu, speciellt mina gamla tankeformer!

Anmäl
2009-09-15 19:47 #13 av: Solar

Ja jag tror verkligen det är kundalini-elden. Jag svettes mycket och har gjort det hela sommeren och också om natten - helt vildt som man säger på danska -

ja du har ret i det med att ryggen står for a att hänta stöd inifrån sig selv -

ja mine tankeformer renas också up till näste niveau nu >>> alt mit shit från tidligere i mentalkroppen renas nu >> ja vi må se hvor det ender >>> ja det fortsätter vel hela tiden høgare och høgare up -

ja det är en riktig bra forklaring du har skrevet Gahella -

tusind tack for din visdom Gahella -

Glad

kram

Solar

Anmäl
2009-09-15 20:10 #14 av: satori

Japp förfiningen har börjat, nu skall det slipas på detaljerna, de allra största/tyngsta förändringarna har redan skett hos många av oss även om det kan vara nog så jobbigt fortfarande mellan varven. Den fysiska kroppen kommer lite på efterslänten och får ta smällarna, renas ur. Jag svettades också mycket och hade feber i princip konstant under mer än en månad, kände också av en eldvarm, pirrande, stickande känsla i händerna samtidigt som de tedde sig svullna av värmen. Energin verkar också bli allt finare, ljusare och starkare, därför som det känns extra mycket i den fysiska kroppen.

Anmäl
2009-09-16 02:34 #15 av: Gahella

Är glad då jag kan vara till hjälp SolarKyss

Ja nog slipas det på både här och där;)

Anmäl
2009-09-17 19:57 #16 av: Solar

Glad

ja

Anmäl
2009-10-01 10:12 #17 av: adnanas

Hej Solar !  Jag känner igen mig bra i dina beskrivningar .

Det som jag kallar för "femenologi" kom nyligen att beskrivas i kanaliserade skrifter Där nämns att de som upplever detta är på väg  till femte dim. Även Anden Ambres beskriver detta

Det inträffar att  ljusarbetare blir blockerade. Och då tar det tid för dem at få "ändan ur vagnen" :- )

Anmäl
2009-10-01 22:14 #18 av: Monky

Tack för bra läsning!!

Själv har jag legat HELA september (2 veckor hemma 1,5 på sjukhus) i nån sorts autoimmun febersjukdom med bla muskelvärk....detta förklarar en del....

Anmäl
2009-10-02 09:45 #19 av: adnanas

Jo detta kan nog höra ihop  med uppstigningar? Hoppas att du har kryat på dig och är igång med stuiderna igen

Ärkeängeln Michel nämnde år 1998 att alla som nu föds är förberedda för  den femte dimensionen

Det var år 2005 som jag träffade en kvinna och hennes son i 9  års åldern .Hennes pojke visste om att han var på väg upp till femte dim De som är förberedda behöver inog nte genomgå några större berbetningar

Det nämns nyligen i kanaliserade skrifter att cia 10 % av alla människor på jorden får uppstigningar innan år 2012.  Och under våren eller sommaren år 2010 så kan det  bli 0,1 % x 7 miljarder  =  700 milj människor ?

När jag år 2002- 2003  deltog på ett möte så kom Sananda att nämna att vi nu är  6 miljarder människor på jorden . När jag kom hem fick jag på  internet se en räknare som nyligen passaerat 6 milj gränsen

År 2009 handlar om den mentala kroppens energier.Cool

Anmäl
2009-10-02 20:27 #20 av: Monky

#19 Tack för kryandet!! Glad Fick fantastisk lindrande healing idag och återhämtar mig sakta. Det har ju gått en månad, mycket styrka och många kilon försvann...

Pluggar dock inte längre (har glömt att ändra det). Tar lite resttentor och jobbar mest, fast nu är det sjukskrivning i en månad...

Det är spännande detta med uppstigningen! Jobbigt bara när det blir så påtagliga fysiska effekter, känner att kroppen inte hunnit med att anpassa sig till den frekvens jag gått in i och det får ta sin tid.

Anmäl
2009-10-03 02:54 #21 av: Solar

Ja min ryg gör stadig ondt >>> har värt til kiropraktiker och läkeren men det är nogot märkligt muskulärt som dom inte känner till

men okay min ryg blev rettet up hos kiropraktikeren av 2 omgange så nu sitter knoglerne bra >>> märkligt jag har aldrig fejlet nogot i ryggen på det sättet för -

jag vet inte vor denne lidande kommer från -

jag fick longdistance healing här i kväll >>> så bra

jag hoppas att jag nu kan gå mot et smertefrit liv nu !!!!!

krammer

solar

Anmäl
2009-10-03 14:17 #22 av: Monky

Jaha, nu har det blivit sämre för mig också....muskelvärk och feber...igen (påminner om de två första veckorna i sep)...ökar kortisonet....och får ringa dr på måndag...

Har fått nån sorts diagnos som kallas adult stills tydligen, men den vet man inte så mycket om....

Anmäl
2009-10-05 09:27 #23 av: adnanas

# 20  Jag skulle vara jätteglad för att bli av med kilon.

Det var den 7 feb år 2007 som jag slutade röka.Tidigare så har jag slutat röka två gånger och båda gångerna höll jag uppe 2 år

" Alla goda ting är tre & tredje gången gillt "

När jag deltog på ljusarbeten så inkom det tillfälle som jag väntat på länge.Då jag kom hem fick jag en JÄTTEFROSSA " och jag sängliggande i två veckor och (sjuk?) i tre veckor .

Jag hade inga problem att sluta röka :- ) Nästa projekt är att gå ned några kilon/man får numera fokuserar på en sak i taget .I dessa tidevarv passar arbete bättre än att aktivera hjärnan De som motionerar främjar även hälsan

Anmäl
2009-10-05 12:00 #24 av: Monky

Jo, visst förstår jag att många vill bli av med några kilon ibland, men att gå ner från 50 till 44 var ingen hit... Foten i munnen

Pratat med läkaren idag och de vill lägga in mig igen!! Gråter Det vill jag ju inte alls men om de tycker det så har jag inget val. Går på så hög kortisondos som det är möjligt enl honom.

Nu när jag läst en del av Eric Pearls bok förstår jag mer av det här med frekvenser och vibrationer. En materia har en typ av form för att den vibrerar i en specifik frekvens, därför är den just en proton, en neutro, en kolatom eller vad det nu än är.

När själen höjer sin frekvens är ju tanken att kroppen ska åka med, vilket gör att vi får de här fysiska symptomen som många av oss tydligen upplever.

Har lyssnat en del på Barbara Marciniak som kanaliserat budskap från plejaderna (sök gärna på youtube). De säger att den fysiska kroppens densitet kommer att förändras iom att vår frekvens förändras. Vi kommer märka det på våra kroppar. Vi kommer kunna "styra" kroppens åldrande och utseende etc, vilket låter troligt då frekvenser och alltså de fysiska egenskaperna hos kroppen förändras med den själsliga frekvensen.

Är det nån som märkt av nåt sånt!? Är det nån som upplevt att kroppen på nåt sätt förändras efter en sån process? Är det så att vi för att vi nån gång lärt oss att vi ÄR våra kroppar och inget annat som detta är en sån besvärlig process?

Jag hoppas ju innerlig att jag bara från en dag till en annan är frisk/fri från det här tillståndet och att kroppen kommer upplevas annorlunda och att hela mitt väsen accepterar detta.

Anmäl
2009-10-05 23:15 #25 av: adnanas

#21 Sananda nämnde budskapet att kraftsport är bra för den fysiska kroppen men inte för den andliga .

Det var under hösten år 2003 som mina insikter bekräftades att våra nya eterkroppar var färdiga. Sananda tillade att de bara återstod några sublima energier

I början på 2004  kom Elohim  att framföra budsakpet :Att det nu var dags att ta itu den fysiska kroppen .

Jag har haft stora problem med ryggen och i viss mån har jag det även fortfarande.

Det ä bra att ha en mobiltelfon i närheten .

Anmäl
2009-10-06 13:47 #26 av: adnanas

#24  Bara 44 kilo låter lite ? . Själv väer jag 90 kilo och min vikt bör normalt vara 75- 80 kg

Det var för cirka fem veckor sedan som de lämnade några förklaringar på mina funderingar : De framkom att när vi är i femte dim så behövs en större mage för att få plats med allt " det nya" som ska rymmas där. Och de tillade försynt att detta behövs inte förren vi är däruppe och att de skulle skära bort .....

Antagligen så väntar de på rätt tillfälleGlad

Anmäl
2009-10-06 14:26 #27 av: Shakti

Om man vet att fysisk träning stärker eterkroppen vet man att det där budskapet inte kan komma från Sananda.

Anmäl
2009-10-06 20:17 #28 av: Monky

Inlagd på Huddinge för ändring av behandling eftersom jag blev sämre i helgen och inte får höja kortisonet mer.

Hittade nåt trådlöst internet dock så jag är med här igen!

Fysisk träning tycker jag är skoj, hittade löpning som en ren meditation i våras och skulle debuterat med halvmaran i mitten av sep om jag inte hamnat på sjukhus.

Jag vill ju träna lite för att jag tycker det är skoj. Trodde man skulle kunna bli bättre och lättare när kroppen förändrades av frekvenserna.

Men så är det alltså inte? Man kan väl få kompromissa lite, vi har ju valt att födas till våra kroppar, för att vara i den här på jorden i ett fysiskt liv, det måste ju gå att kombinera med det andliga.

Anmäl
2009-10-07 10:18 #29 av: adnanas

#27 Jo allting handlar om dagliga prövningar med individuella vägval på egen väg att gå .....Jesus beskriver liknelsen: "Att dyka ned i en bottenlös brunn och hämta upp något från dess botten

Just nu pågår en skolavsluning i tredje/fjärde dim Och attt människor gör olika vägval är övernaturligt naturligt GladCoolGråter

Anmäl
2009-10-07 11:08 #30 av: adnanas

Med kraftsport så menas muskebyggare etc .

Jag brukar meditera när jag promenerar.Ibland har jag  gått 7 km på nolltid.Simning är en bra sport . Vatten är helande

Roligt är att spela schack på datorn.Då går tiden fort

Anmäl
2009-10-07 12:18 #31 av: Shakti

Alla sportarter som har syftet att utveckla och förbättra styrka och muskelkraft är kraftsport. Kroppsbyggning är nog för den fysiska kroppen den osundaste kraftsporten för att den sliter på lederna. Men även i nästan alla sportarter som egentligen inte räknas till kraftsport t.ex. skidåkning, löpning, kampsport tränar atleter kraft och styrka. Shaolinmunkarna t.ex. tränar mer styrketräning än kroppsbyggare, men dom får inte så stora muskler för att dom även tränar kondition, snabbhet och dom tar inte preparaten som kroppsbyggare tar. Dom har nog så starka eterkroppar som ingen annan.  http://www.youtube.com/watch?v=7qHL2PSpecI

Anmäl
2009-10-09 11:29 #32 av: adnanas

#30 .Dinna uppgifter stämmer i och för sig nog bra.? Men du syftar på den gamla eterkroppen.

Jag fick år 1998 reda på att våra nya eterkroppar skulle skapas.

Undr hösten 2003 då så kom Sananda att bekräfta mina insikter att våra nya eterkroppar var färdiga och han tillade att det bara återstår några sublima energier.

Elohim kom sedan påpassligt i början på år 2004 att nämna::"Att det nu är dags för att ta itu dn fysiska kroppen

OBS! Det skapas nya eterkroppar

CoolGladFörvånad

Anmäl
2009-10-09 15:20 #33 av: Shakti

Får jag fråga dig hur du föreställer dig en eterkropp?  Varför tror du att vi plöstligt skulle ha en ny och hur tror du att det skulle gå till? På vilket sätt skulle den skilja sig från den gamla?

Anmäl
2009-10-10 00:10 #34 av: adnanas

En eterkropp har högre energier än den fysiska kroppen.Den brukar även kallas för "blåkopia" .Det förklaras i kanaliserade skrifter att ca 10 % av alla människor på jorden får uppstigningar  Detta betyder att ca 900 000 svenskar får nya eterkroppar

Anmäl
2009-10-10 12:50 #35 av: Shakti

Men nu svarade du inte på mina frågor.

Anmäl
2009-10-27 08:15 #36 av: adnanas

#35  Kompletteringar nedan

1 ) Får jag fråga dig hur du föreställer dig en eterkropp :Svar : En eterkropp har högre energier än den fysiska kroppen

2 )Varflör tror du plötsligt att vi skulle ha en ny eterkropp och hur skulle det gå till ?Svar Den gamla eterkroppen passar för de energier  som finns i tredje /fjärde dim på jorden

3) På vilket sätt skulle de skilja sig från den gamla?  Svar : De nya eterropparna korensponderar med  fjärde / femte dim

Anmäl
2009-10-27 19:02 #37 av: Shakti

Tror du verkligen att det finns någon del av vår fysiska kropp eller energikropp som inte korresponderar med det gudomliga eller tror du att det finns dimensioner som är högre än det gudomliga som vår eterkropp ska korrespondera med?

Anmäl
2009-10-28 00:04 #38 av: adnanas

Det som är osanningar i trredje /fjärde dim tillåts inte få fiinnas i högre dim.

De Uppstigna Mästare som lever i de högstas sfärer har uppnått en gudomlig och helig natur . Men äve de utvecklas vidare på allt högre nivåer.

Anmäl
2009-10-28 10:03 #39 av: Shakti

Vad har det där med ämnet att göra? Jag ser inget sammanhang alls. Varför svarar du inte på mina frågor?

Anmäl
2009-10-28 22:06 #40 av: adnanas

Kompletteringar

1 ) Du undrade  om jag tror att det finns någon del av vår fysiska kropp eller energkropp som inte korrensponderar med det gudomliga. .

Det som är lägre energier i tredje / fjärde dim tillåts inte få finnas i högre dim och världar..(sådana energier korrensponderar inte )

2)  eller om jag tror att det finns dimensioner som är högre än det gudomliga som vår eterkropp ska korrenspondera med ?

Såsom ovan såsom nean och såsom yttre såsom inte .Men gudomlig nivå så  menas "de högstas sfärer " . Och även Uppstigna Mästare (gudar /gudinnor ) utvecklas vidare........Tungan ute...................

Gud är Allt och Alla SkrattandeCoolTyst etc,etc,etc

Anmäl
2009-10-29 07:52 #41 av: Shakti

Ska det betyda att du inte känner att t.o.m den fysiska kroppen korresponderar med det gudomliga?

Anmäl
2009-10-31 06:15 #42 av: adnanas

När kärleken infinner sig så finns det energierr i människors kroppar som korrensponderar med det gudomliga .

Anmäl
2009-10-31 11:22 #43 av: Shakti

Infinner sig inte guds kärlek i var och en av oss och är det inte guds kärlek som gör att vi lever? Om vi endå korresponderar med det gudomliga så vad ska vi då med en ny eterkropp till?

Anmäl
2009-10-31 17:12 #44 av: adnanas

Den nya eterkroppen är till för att föra människor från den tredje /fjärde dim till fjärde / femte dim .Men sedan är det högre energier som infinner sig som energihöjningar .

Anmäl
2009-10-31 19:16 #45 av: Shakti

Och vad händer med den fysiska kroppen om eterkroppen går in i en annan dimension, dör den?

När den fysiska kroppen dör så kommer jag ju ändå till gud. Vad skall jag tills dess in i en annan dimension för eller betyder det att jag kommer dit i stället för att komma till gud? Vad har det för mening?

Anmäl
2009-11-03 13:36 #46 av: adnanas

Ref till  fenomenet självförbränning.. T ex finns ett fotografi på en  kvinnans ben och fot (med sko på foten ). Detta var det enda som blev kvar när kvinnans krpp sälvantändes. .

Alla har gud nombords med sig på resan .De som är mgna får uppstigar till femte dim som är Guds Rike på jorden .

Jesus säger att en del människor kommer att evakueras till en annan plats i universum.. De får fler chanser. Om de stannar kvar så skulle de brinna upp.

Anmäl
2009-11-04 19:00 #47 av: adnanas

Komplettering :

Apropå tema "självförbränning" !

Änkan Mary Reeser var en 67 åri gammal kvinna, som levde lungt och stilla i sin enkla men trivsamma våning i S.t Peterrsburg i Florida.  Morgonen den 2 juli 1951 fick hon ett telegram Hyresvärdeinnan som bodde i samma hus försökte överlämna det,men fick inget svar när hon knackade på hos fru Reeser. Hon kände på dörrhandtaget .Det va så hett så hon gav till ett tjut av smärta . Två målare arbetade i närheten.Värdnnan tillkallade dem och bad dem ryta sig in. De presseda axlarna mot dörren .Värdinnan och målarna vacklade bakåt då en våg att glödhet luft strömmade mot dem Men när de strax därefter kröp in i lägenheten så synes inte ett spår. av den storbrad de hade väntat sig . Det enda de såg var en liten ynklig flamma på väggen mellan rummet och lägenhetens lilla kök. De släckte den utan svårighet och kikade in i köket. Värdinnan väntade sig att  se fru Reeser sovande i sin fotölj. Men det enda hon såg av fotöljen ar några frkolnade ben ,en skalal som i hettan krymt till halva sin storlek och en sidentoffel innehållande en vänsterfot  abränd vid vristen Plastredskapen i köket hade smält och en spegel hade sopränts av ettan För övrigt var dtta det enad tecknet på att de hade brunnit ett lite bränt område på golvet .Em tidning i närheten var helt oskadad . Vid ett förför kring fru Reesets död förklarade experterna att de var förbryllade. Hettan som hade förintat hennes kropp hade varit heterare än 13000 grader . som behövdes för att bränna liken i stadens kematriu .Ändå hade elden inte spritt sig mer

Än några cetimetrar utanför kvinnans kropp.Man hittade ingen orsak till eldens uppflammande.Och en polis som rodde att fru Reeset hade somnat med cigarett blev utskrattad av patologen .Experterna erkände sig besegrade. Deras enda utväg skulle anars ha varit att medge till en av de underligaste och omstridda vetenskapliga fenomen - självförbränning,den mänskliga kroppens plötsliga uppflammande , då kläderna ibland inte ens blir svedda.

------

Utifrån nyandliga perspektiv så är "självförbränning" någonting som stämmer väldigr bra som " pusselbit i det stora hela. Detta fenomen är nog inte så märkligt som det låter. Hurvida nämnda exempel har någon sanningen eller ej är en öppen fråga. Men det finns många berättelser om självförbränning".

Fenomenet Kundalini har ank till "självförbränning". De som sysslar med detta  tar stora risker .

Det berättas även om en farmare i USA i slutet på 1800 talet som försvann spårlöst  framför ögon vänner och anhöriga när de var ute på gårdsplanen  Antagligen är fenomenet i oc för sig ganska ovanligt kan jag gissa. Men utomjordiska varelser använder detta i ank till uppstigar så kan många människor göra sådana resor.

När människan figörs från den fysiska kroppen å ver den högre varelsen vidare i ett avsevärrre emdvetande.

Eftersom kvinnan i exemplet ovan hade efterlämnat ett ben och fot så antyds att uppstigningen inte har ägt rum tillfullo . Men det kanske finns övernaturliga lösningar även på detta ? Annars så har kvinnan bara ett ben och en fot däruppe ?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.