Kosmiska energier/frekvenser

Frekvenshöjning eller utrensning eller vad?

2009-09-25 18:02 #0 av: Monky

Hej,

Har legat hemma i 2 veckor (kraftig muskelvärk) + 1,5 veckor på sjukhus för svårdiagnostiserad feber. Haft samma sak tidigare för tre år sedan i samband med en allvarlig armbågsfraktur.

Undrar om detta kan vara en ordentlig utrensningsprocess i samband med frekvenshöjningar?

Tyvärr var det en sjuksköterska som försökte hon pracka på mig sjukdomen, att jag skullle äga den, identifiera mig med den osv vilket jag tycker är tråkigt. Ju mer man säger "min ryggvärk, min dåliga mage, min ditten, min datten" desto mer blir man sina sjukdomar. Tråkig inställning av dem.

Annars hade jag har tur med läkarna och deras inställning.

Lite problem uppstod med min lågkolhydratkost men det bästa var ju att min mamma kunde komma förbi med feta såser, men jag blev en liten sparv ändå....

Äter med god aptit nu och försöker återhämta mig så gott det går. Fullproppad med mediciner som gör mig väldigt trött vilket gör att man drar sig för att göra annat än att sitta i soffan, men hellre det än att ligga ner och låta blodtrycket sjunka ännu mer.

Ironin var ju att jag var vältränad och skulle sprungit mitt debutlopp, dvs sthlm halvmaran den 12 sep. Istället låg jag på sjukhus och fick sms-uppdateringar om tiderna som min mamma, bror och syster gjorde.

Att bli, och identifiera sig med sina sjukdomar är det sista jag vill men jag kommer att utredas vidare i vilket fall. Men jag kommer INTE bli sjukdomen, så är det bara!

Vad jag undrar är ju om det är nån som kan känna av vad detta är relaterat till, utrensning, frekvenshöjning, vidare personlig/andlig utveckling.... etc?

/Monky

Anmäl
2009-09-25 19:51 #1 av: Shakti

Tänker man springa halvmarathon bör man äta mycket kolhydrater, det bör man över huvud taget göra om man konditionstränar mycket. Annars blir man svag och orkeslös, vilket mycket väl kan göra en sjuk.

Anmäl
2009-09-25 20:05 #2 av: Monky

Lågkolhydratkost fungerar bättre med träning. Att gå på fettförbränning ger bättre syreupptagningsförmåga och ingen mjölksyra samt bättre uthållighet.

Men det är å andra sidan en kostfråga, inget jag ville fokusera på här. Gå gärna in på kolhydrater i fokus och läs mer om träning om nyfikenhet väcktes.

Glad

Anmäl
2009-09-25 20:58 #3 av: Shakti

Om du tränar för att förlora vikt och tar energin från kroppsfettet är det en annan sak. Men då kommer du nog heller inte att orka så långt och då måste du också spara med fetterna som du annars får i dig med den kosten. Det är svårare för kroppen att omsätta fett till energi än kolhydrater. För att omsätta kroppsfettet behöver du mycket bcaa aminosyror och kroppen börjar först förbränna kroppsfett efter 20 till 30 minuters träning eller mer.

Anmäl
2009-09-25 22:13 #4 av: Monky

Jag tränar inte för att förlora vikt, inte heller la jag om kosten av den orsaken utan jag mår bra av det.

Fett innehåller betydligt mer energi än kolhydrater och när kroppen vant sig så fungerar det utmärt. Går man på fettförbränning och inte på kolhydrater så bränner man fett från första steget, det dröjer inte 20-30 min.

Kan väl nämna att min bror tränar på lågkolhydratkost och gjorde 3.12 på sin första sthlm mara nu i år. Jag vet att det är bra för min kropp men som jag nämnde så är det inte kosten jag vill lägga fokus på just här.

Anmäl
2009-09-25 23:45 #5 av: [budewabo]

Nu skall jag vara jättetråkig....men du har svaret inom dig. Lysna på den där lilla viskande rösten...och när 'man' som människa tänker/skriver i negationer som du gör 'tänker INTE ...' så är det just det rakt motsatta du skickar ut som en tanke/önskan till universum om man skall tro The Secret.

Ungefär som en historia eller et exempel som någon tog för mig för minst tio år sedan: Vart vill du åka på semester?  frågar hon honom. Ja i alla fall inte till Säffle!! svarar han.....

Det finns inga svar utanför dig. Orden nedan kanaliserade min supermediala kollega i onsdags när vi lekte vår lek som i gör några gånger i veckan. Jag frågar efter dagens ord eller egentligen en liten statusuppdatering och han svarar. Egentligen är väl detta riktat till mig då'ra men jag tycker det var så bra så jag vill gärna dela med mig:

"Wisdom/truth cannot be taught it must be known from within." - NF

"Hjälpen att nå din inre visdom kan komma utifrån men inte visdomen i sig." - NF

Anmäl
2009-09-26 13:17 #6 av: Shakti

Det stämmer att fett innehåller mer energi  än kolhydrater, men det är svårare för kroppen att omsätta fett till energi än kolhydrater till energi. Fetter måste först bli emulgerade i magen och sen måste fettet spjälkas upp av maglipaser. I tarmen måste fetterna emulgeras än en gång med hjälp av gallvätskan och sen måste pankreaslipasen fortsätta att spjälka fettet. En tredje spjälkning sker i tunntarmen genom gallsaltaktiverad lipas. Där efter måste fettsyremolekylerna passera i ett membran.  Fetternas nedbrytningsprodukter måste byggas upp till triglycerid. Triglyceriderna måste sedan bindas till lipoproteiner i form av små fettdroppar som sedan transporteras till lymfsystemet och blodet, som sedan transporterar det till muskler och organ.  Men innan dom kan förbrännas måste dom spjälkas än en gång och aktiveras genom apolipoprotein. Det är en process som tar ganska lång tid. Så om du tömt  dina energidepåer genom träning och behöver snabb energi så är fett ingen bra energikälla för det.

Kalorier som kroppen inte förbränner sparar den i sina fettdepåer oavsett om det handlar om fett som man äter eller kolhydrater som kroppen omvandlar till fett. Men om du äter en kolhydratrik frukost fylls energidepåerna upp och kroppens celler startar sina kraftverk (mitokondrierna) som förbränner energierna.

LDL kolesterolet ökar och ger högre risk för hjärtinfarkt.

Bättre är ett bra utbalanserat förhållande mellan kolhydrater, fett och protein som man kan anpassa till den träning som man gör.

Anmäl
2009-09-26 13:45 #7 av: Monky

#5 Tack!

Nånstans vet man att svaret finns inom en, men ibland söker man lite bekräftelse fortfarande, särskilt efter en sån här stor och påfrestadne händelse, det har pågått i en månad snart fast jag nu är på bättringsvägen, ibland vill man bara ha svar för att känna sig säker, tja du vet...

Syfter med "tänker INTE" var inte menat som en negation utan snarare som att "jag ÄR frisk". När man ligger på sjukhus märker man så tydligt hur många identifierar sig med "sina" sjukdomar.

Jag accepterar det som hänt och är fortfarande förbluffad att jag mentalt varit så stark rakt igenom.

Glad

För de som vill läsa vidare om träning utan kolhydrater så lägger jag in en länk, som jag skrev så är det inte kosten jag ville lägga fokus på här;

http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=0394d224-4b6f-4dd7-bb23-7876382e414f

Anmäl
2009-09-26 22:23 #8 av: [budewabo]

Mycket bättre så Glad JAG ÄR FRISK! Det gillar vi!

Keep up the good work!

Anmäl
2009-09-27 14:22 #9 av: Gahella

Det är mycket möjligt att det frekvenshöjningen det beror på. Varenda cell ska ju transformeras och omvandlas till högre vibrerande ljus. Många smärtsamma cellminnen sitter ju i kroppen och när de omvandlas så kommer ju mycket motstånd som grundar sig mycket i rädsla för att släppa det gamla upp och gör sig påminnt...Obestämd 

Anmäl
2009-09-27 14:31 #10 av: Monky

#9 Jo, jag håller med dig. Frekvensen förändras och kroppen ska hänga med så gott det går. Jag vet på nåt sätt redan att jag kommer vara mycket starkare och renare efter denna process än jag någonsin varit innan.

Just nu är jag nog fortfarande förbluffad över hur jag hållit i hop mentalt. Jag har verkligen tagit en minut i taget, en timme i taget, en dag i taget, accepterat det som händer på nåt sätt utan att egentligen ifrågasätta. Nåt sorts lugn har funnits där hela tiden och ett enormt tålamod.

Ibland kan man ändå känna sig en aningen ensam och vilsen och så kommer sökandet efter svar, därför skrev jag här.

Svårt att förklara men det har varit en annorlunda månad måste jag säga...

Tack!

Anmäl
2009-09-27 23:31 #11 av: [budewabo]

När jag gjorde en gruppmeditation förra helgen fick jag ont i benen plus att ena armen somnade hela tiden. Och dte var blockeringar.

I fredags gick jag till min ena kroppsterapeut om gör rosenterapi och lite annat och hon hjälpte mig att lösa upp detta. Jag brukar ta hjälp för jag klarar inte dessa saker själv. Eller åtminstone går det lättare (snabbare?) att processa på detta sätt för mig.

Anmäl
2009-09-28 10:18 #12 av: Monky

Jag brukar själv ta hjälp, främst genom healing. Man hittar det som passar en. Har fått mycket hjälp den här månaden via distanshealing.

Anmäl
2009-09-28 12:07 #13 av: Hukanson

Jag tror det är fullt lagligt att förena dessa två perspektiv - å ena sidan bejaka att man ligger på sjukhus och att kroppen arbetar med sin reningsprocess och å andra sidan inse att i sanning är man helt och fullt frisk och har god hälsa . För det är ju därför att vi någonstans äger Hälsa som vi överhuvud kan bli friska igen ! Hur kan man bli frisk igen om man inte redan egentligen är frisk ??

Men vi behöver ta ansvar för våra kroppar och hjälpa dem på det sätt de behöver få hjälp , vare det vila ,sömn,massage,motion,matdisciplin eller något annat .

Oneness can not be divided.

Anmäl
2009-09-28 16:23 #14 av: Monky

#13 Kunde inte sagt det bättre själv!  Glad

Anmäl
2010-10-02 12:59 #15 av: Karakel

En frekvenshöjning varar från ett dygn till tre dygn, sitter det i längre är det en blockering. Ta en titt på vad du är arg på, och vad du är rädd för, blodet representerar familj och fundamentet,det du är upp byggd på, samma när det gäller muskler å skelett, Ta en titt på vad som hände innan du fick feber och ont i musklerna, vad tänkte du ? vad blev sagt ? Vad hände runt dig ? Fick du en kommentar som fick dig att bli rädd tex ? 1, tanke, 2, känsla , 3, manifestering. I den ordning fungerar det,

Anmäl
2010-10-10 15:18 #16 av: Monky

Untressant att den här tråden dök upp igen. Glad

Fick ett skov till nu på sensommaren, ca ett år efter det förra.

Kommit fram till en hel del saker ang detta. Det är ju en autoimmun diagnos. Dvs immunförsvaret går till angrepp mot frisk vävnad. Det kan ganska tydligt symbilosera det motstånd jag gjort mot mig själv så länge jag kan minnas.

När jag var liten ville jag jobba med djur, men de vuxna runt om mig sa "ja men alla vill ju jobba med djur" eller "vem ska betala dig för att du ska sitta å klappa djur".

Så jag sköt det åt sidan, jag sköt allt roligt åt sidan, det  mesta som tilltalade mig la jag åt sidan...för jag har lärt mig att man ska inte ha kul, "livet är inte en dans på rosor" "nu börjar allvaret" etc etc...alla dessa uttryck har länge givit mig sån oerhörd ångest, och det är ju inte så konstigt, de är ju inte i linje med min innersta kärna, mitt sanna jag...

Under detta skov kom jag i kontakt med detta Bashar och det har låtit mig komma i kontakt med mitt inre barn igen, min glädje, mitt sanna jag.

Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.