Utomjordiskt

Den rådande åsikten i samhället kring UFOs & UJ!

2009-10-02 18:09 #0 av: ufo-anna

Den allmänna åsikten i samhället som ännu råder angående utomjordiska verksamhet!....

Jag undrar vad man skulle kunna göra mer konkret för att underlätta den rådande allmänna förhållningen till utomjordingar och utomjordiska farkoster?

Man har ju märkt att många vill ha en lätt överskådlig info, utan för mycket "flum-termer" för att kunna börja närma sig denna fråga mer på allvar...

Vad skulle var och en härinne kunna bidra med, om vi skulle tex säga till någon som är intresserad av det utomjordiska - med som ännu är rätt kritisk till det hela - om man inte kan "framlägga godtagbara" teorier/bevis/info" till denne personen.....???

Är ju somsagt av vikt att flera kan vidga sitt synsätt inför att vi inte är ensamma i universum, då detta skulle ge mänskligheten en knuff framåt i rätt riktning - men hur ska man på bästa vis förmedla detta som man själv tar som en självklarhet till någon som ännu är fast begränsad till ett invant & tryggt tänkande, där man helst inte vill ta in nya tankesätt som kan rucka ens bekvämlighet att "allt är bra som det redan är"...???

Ja, vad tycker ni?

Jag är mycket angelägen själv att andra ska få veta "sanningen" men HUR?...

Tar gärna emot alla råd som ni har här!

Kramar Anna

UFO-Sajten

Anmäl
2009-10-03 13:47 #1 av: szirius

men hur ska man på bästa vis förmedla detta som man själv tar som en självklarhet till någon som ännu är fast begränsad till ett invant & tryggt tänkande, där man helst inte vill ta in nya tankesätt som kan rucka ens bekvämlighet att "allt är bra som det redan är"...???

Frågan är om man KAN förmedla något till någon som inte vill ta emot...man kan aldrig tvinga en annan människa att utvecklas.

Jag tror att det enda sättet man kan förmedla något är att lugnt stå för sin egen sanning, inom sig, i kärlek och tillit.Det påverkar också energierna, kanske på ett mer subtilt sätt men minst lika mkt -om inte mer.Och när personer själva ställer frågor så svarar man.

Hur frusterad man än kan känna sig, att man vill ruska om folk och få dem att vakna, så går det aldrig med våld, dömande eller irritation.Jag tror inte på det, det handlar om att var och ens samvete och inre röst behöver väckas, och det är en inre process.

Det är min personliga åsikt...Glad  

Anmäl
2009-10-03 15:16 #2 av: ufo-anna

Jo, håller med i ovanstående inlägg från 'szirius', men samtidigt tror jag att så många flera skulle börja engagera sig i frågan om det var "tillåtet" - accepterat att diskutera dessa frågor på mera godtagbara grunder än vad som råder idag när man försöker diskutera det!

Idag bli man oftast idiotförklarad om man nämner att man 'tror på utomjordiska farkoster och utomjordingar' - att vi helt enkelt inte är ensamma i universum!...

För bara vetskapen om att många VET att de blir förlöjligade om de ens lägger ordet "jag tror på UFOs/utomjordingar/utomjordiska farkoster" på sina läppar, gör att de hellre väljer att hålla tyst, även fastän de kanske är intresserade innerst inne, och gärna skulle vilja få mera insikt i detta, MEN utan att bli idiotförklarade!!

Förstår ni hur jag menar???!.... :)

UFO Sajten
Anmäl
2009-10-03 16:47 #3 av: enola

Jag tror faktiskt att majoriteten av oss har börjat ta till sig att vi faktiskt inte är ensamma, den bilden jag får av ditt inlägg tycker jag speglar medias syn på det hela och den är ju inte alltid korrekt :)

Men när vi kommer till frågan om att de skulle ha skapat oss, att vissa raser skulle nästlat sig in i våra regeringar och massa andra mer svårsmälta teorier så blir folk rädda och i grund och botten så flyr oftast människor från sånt.

Anmäl
2009-10-07 00:35 #4 av: moonflower

Det finns ju faktiskt INGA BEVIS för att DE INTE FINNS....!Flört

Tror att det måste få "sjunka in" i lugn och ro...!Oskyldig

Fast man kan ju undra hur lång tid ...!Skrattande

Anmäl
2009-10-07 12:56 #5 av: [Rivdottir]

all denna tystnad, döjande och hemligstämpling gör mig så arg..jag vill veta sanningen, jag skiter fullständig i hur andra skulle påverkas..alla har rätt till att veta sanningen om universums "hemligheter"....

men man lär få vänta....de kommer aldrig våga släppa ut sanningen om utomjordingar osv..det gör mig så besviken..

Anmäl
2009-10-07 14:17 #6 av: Hukanson

Att journalister sitter på sina tidningsredaktioner och värderar informationer utifrån dels hur de själva tror om UFO och dels hur allmänheten tror om UFO blir de ju till en censur-instans i samhället där friheten förtrycks och informationen inte längre flödar fritt i normala banor .

Men det känns som att toleransen ökar mer och mer och efterhandsdokumentationen får spridas mer och mer . När det blir rykande färskt på Rapport med ögonvittnesskildringar har Sverige tagit ett stort steg framåt .

Oneness can not be divided.

Anmäl
2010-01-11 20:01 #7 av: lyrah

tror att alex collier hade lite teorier om det där

Anmäl
2010-01-11 21:48 #8 av: Hukanson

Det brukar ju vara så att all sanning "kommer fram" så småningom , speciellt om det är en levande sanning med ständig närvaro. Det går inte att ignorera eller frysa ut ett levande väsen hur länge som helst även om den är bosatt i ett för det mesta osynligt och oidentifierat flygande föremål. I framtiden när fenomenet blivit accepterat av gemene man kommer forskarna att tala om denna tiden med insikt om de viktiga kommuniktions övningar som möjliggjorde mänsklighetens stora kultursprång in i den galaktiska gemenskapen. Visst ställer det litet krav på den intellektuella nivån men det är ju redan 1000-tals forskare som har det . Alla svenska högskole studenter ska väl inte vara sämre de?  Glad

Oneness can not be divided.

Anmäl
2010-01-11 22:27 #9 av: NaimaG

Res till USA, nästan allt händer där.

Men nej, jag skulle nog lägga fram en rad med forskningsresultat, videor, bilder osv både från privatpersoner men även från rymdstationer som riktigt visar att vi inte är ensamma. Sen kanske en och annan video kring konspirationerna av de egyptiska pyramiderna.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.