Framtiden -2012 och efter

Kurs med Carl Johan Calleman 26-27/9, Sthlm

2009-09-19 23:05 #0 av: [budewabo]

Vänner,

Jag kommer att hålla ett föredrag den 21a september och ha en kurs den 26-27 september i Stockholm. Föredraget den 21a september om Mayakalendern och Framtiden arrangeras av http://www.vattumannen.se/Event.aspx?Event=112 och hålles i Kata-salen, ABF-huset, Sveavägen 41 i Stockholm. Det varar mellan 18.30-21.00 och kostar 350 kronor.

Helgen den 26-27 September kommer jag också att hålla en Maya Dagräknarkurs på Hälsa utan gränser, Idungatan 14 i Stockholm bägga dagarna mellan 10-17. Detta är en kurs för den som vill lära sig att själv tillämpa Mayakalendern för att förstå hur de närmaste åren kommer att utspela sig.

Kostnaden är 1875 kronor och anmälan bör ske till mig själv på cjcalleman@swipnet.se.

Hälsningar Carl Johan

Anmäl
2009-09-27 15:05 #1 av: Gahella

Hej:) Om du gick på hans kurs får du gärna berätta lite vad han saGlad

Anmäl
2009-09-27 23:27 #2 av: [budewabo]

Oh la la! Jag har knappt ord. Jag ser Mayakalendern i än högre grad  som en realitet nu efter att ha gått igenom bakgrunden för kalendern, teorin kring den styrkt av empiri osv. Att rycka loss enskilda element gör den inte rättvisa.

Om jag skall nämna något övergripande kring det här med att Mayakalendern tar 'slut' 28 oktober 2011 enligt Callemans forskning så tyder mycket på att det innebär ett skifte i medvetandenivå eller vad man nu bäst benämner det med.

Filmen 2012 som kommer i november-09 kommer sannolikt att innehålla domedagsscenarier och det är att endast spela på rädsla och sensation. Många/de flesta som marknadsför 2012 och 'undergångs'-spekulationer har inte detta underbyggt utan i bästa fall har de ett ihopplock av lösryckta grejer som med nöd och näppe ens har något korn av verklighet i sig. Kan vara bra att ha de glasögonen på sig när man sitter och googlar runt på nätet efter info/film/böcker.

Jag rekommenderar alla att läsa Callemans bok Mayakalendern för den är en fascinerande faktaspäckad bok som jag tror även ytterligheterna den rena vetenskapsmänniskan och den rent andliga människan kan ha glädje av. Boken är som en bro mellan dessa båda världar.

Anmäl
2009-09-28 00:21 #3 av: Gahella

Oj så pass?! Nä jag tror inte heller på några undergångar. Jag tror också mer på övergångar till ett större och medvetnare liv än hittills. Det sägs att det håller på att skapas en DNA-sträng inom oss, eller rättare sagt vi får tillbaka en som de tidigare kapat från oss. Är det någon som hört något om det? För nog låter väl det logiskt?!

Anmäl
2009-09-28 08:53 #4 av: [budewabo]

Vad gäller den extra DNA-strängen såvar det en deltagare som ställde den frågan. I sin forskninghar Calleman  inte funnit att det finns belägg för ett sådant påstående.

Däremot har han funnit något annat intressant. Alla människor har i var och en av sina kroppsceller en liten komponent om kallas för en centriol som vetenskapen mer eller mindre struntat i för den har inte passat in i deras befintliga forskning/paradigm.

Cenriolens funktion är, (förutom det som står i t ex NE http://www.ne.se/centriol ) att återskapa om vi till exempel skär bort en bit hud så växer det tillbaka osv. Centriolen fungerar allts som en antenn som tar emot biologisk information kring varelsen och själen.

Den har nio mikrotubili och var och en av dessa nio har i sin tur 13 mikrofilament (6 mörka och 7 ljusa om man tittar på dem i genomskärning) i sin grundläggande struktur. Vilket i sin tur stämmer med Mayakalenderns uppbyggnad med nio undervärldar där var och en består 7 dagar och 6 nätter.

För mig är detta hard core science facts och jag älskar när vetenskapen möter andligheten på detta sätt. Calleman kommer ut med en ny bok i november där han utförligt beskriver sina upptäckter kring centriolerna och mycket mycket mer. Den heter The Purposeful Universe och finns att beställa på Amazon redan nu http://www.amazon.com/Purposeful-Universe-Quantum-Cosmology-Evolution/dp/1591431042

Den tanke som sedan slog mig var att i takt med att jag jobbat med mig själv kunnat kasta av mig gammalt bagage osv och min mediala healer har ofta sagt något i stil med att cellerna ställer om sig, att det sker saker på cellnivå och nu börjar det påståendet falla på plats i mtt huvud. Deepak Chopa som är läkare i grunden talar i en (eller flera) av sina böcker om cellminnen osv. Så jag tänker (tolkar) att sambandet kan ha med centriolen att göra.

Skälet till att en myt som den om extra DNA osv uppstår tror jag kan vara att någon kanaliserar information och sedan inte riktigt förstår vad de kanaliserat och tolkar det fel eller så.

Förra helgen var jag på workshop med Barbara Hand Clow som kanaliserat böcker som Nio Dimensioners Alkemi, Visioner från Plejaderna osv. Hon har alltid undervisat var och en av sina böcker under en rad av år i samband med att de släppts. Från början kanske hon förstod 40 % av sitt eget material men i takt med att hon undervisade så klarnade bilden. Både genom att vetenskapen  'hann i kapp' och lunde styrka hennes påståenden och att pusslet lades tillsammans med eleverna.

Om man som 'kanalisatör' slarvar  eller rätt och slätt inte riktigt förstår den information som kommer till en tror jag som sagt att det kan uppstå en del felaktigheer men å andra sidan tror jag att vi kommer att förstå att mycket är samma sak tolkad på flera olika sätt.

Anmäl
2009-09-28 13:07 #5 av: Gahella

Älskar också när den andliga kunskapen blir vetskap:)

Ok en liten antenn, ja det går väl jättebra det medGlad Ja visst kan det vara "felkanaliserat" sånt händer hela tiden, men för mig var det också logiskt att vi i denna tid ska få tillbaka de 12 DNA-strängarna vi en gång hade. Men allt har ju sin tid...Obestämd

Det där gäller nog många av oss att vi får till oss saker på olika sätt som vi först inte begriper, och en dag när det är moget ramlar pengen ner.

Ska kolla filerna du skickade med också.

Anmäl
2009-09-29 09:09 #6 av: [budewabo]

Har du vetenskaplig källa på at vi haft 12 DNA-strängar eller är det mer en 'sanning' i vissa kretsar? Jag googlade på 12 dna strands utan at finna något vettigt

http://translate.google.se/translate_s?hl=sv&source=hp&q=12+dna+strands&um=1&ie=UTF-8&sl=sv&tl=en&tq=12+dna+strands&ei=dpXBSszTH4T34Abx9q2LCA&sa=X&oi=clir_tip&ct=search_link&resnum=11

Anmäl
2009-09-29 11:53 #7 av: Gahella

Jag har läst detta i ett par böcker för många år sedan och det kändes väldigt sant för mig. Dessa böcker handlade om när vi gick ner i frekvenserna, och varit labbråttor för flera raser, bl.a reptilerna som bl.a kapat kontakten/förmågorna från källan, genom att ta bort de 12 strängarna till dagens 2. Men om det verkligen är sant vet jag ännu inte, därom kan jag bara spekulera.

Anmäl
2009-09-30 14:18 #8 av: moonflower

Bor så långt bort - inte så lätt att gå på kursen - den verkade dock intressant! Tack för kurstipset.

Har också läst i böcker - om 12 DNA och att vi förnärvarande använder 2 - eller hur det nu var...och har tyckt att det mycket väl kan stämma - vi människor är ju inte speciellt utvecklade enligt min åsikt - letade lite på nätet och fann bland annat, ett uttryck för en sorts DNA - skräp "junk-DNA" - och där står så här jag klipper in texten från Wikipedia: 

Skräp-DNA

Från Wikipedia

Hoppa till: navigering, sök

Skräp-DNA (eng. "junk-DNA") är delar av DNA-molekylen som inte kodar för gener och vars funktion är okänd. När DNA har blivit transkripterat till M-RNA i cellkärnan så bortfaller vissa bitar (Intronerna, som också kallas skräp RNA). Vad intronerna har för betydelse är inte säkert fastställt ännu. De bitar av RNA strängen som inte bortfaller kallas Exoner. Dessa bitar fogas samman till en sträng som tar sig ut ur kärnmembranet via porer. RNA strängen kommer i kontakt med ribosomerna som "rullar" längsmed M-RNA. I detta skeende så kommer T-RNA att para ihop tre kvävebaspar med rätt aminosyra som tillsammans bildar ett protein.

Blev faktiskt lite förbannad när jag läste detta...En olustig benämning tycker jag om ordet SKRÄP - tycker de även att vissa människor är SKRÄP också? Fy säger jag! Tycker återigen att - det visar att vår vetenskap - inte vet ett dj-vla dyft!?!

Det man inte vet vad det är kanske man hellre kallar skräp - det kanske är för svårt att erkänna att okunskpen är för stor ...eller? För vem får nobelpriset då månntro?

Anmäl
2009-09-30 14:34 #9 av: moonflower

Blev nyfiken på DNA - angående hur lite kunskap det egentligen finns i ämnet... speciellt i andra stycket... 

Här är ytterligare ett urklipp från http://vetenskapsnytt.blogspot.com/2005/09/den-andra-dna-strngen-r-ocks-viktig.html

DNA är, som allmänt känt, en dubbelsträng (bestående av sense- och antisense-strängen). Tidigare ansågs det att bara den ena strängen, sense-strängen som kodar för proteiner, var viktig. (Enligt dogmen transkriberas den kodande DNA-strängen till RNA som i sin tur deltar i proteinsyntesen.) Den andra strängen kan producera antisense-gener, men det ansågs förr vara ett ytterst sällsynt fenomen. De nya fynden visar dock att antisense-transkription äger rum ungefär lika ofta som vanlig transkription. Än viktigare är insikten att antisense-generna används för att modulera uttrycket av "de vanliga generna", sense-generna, och därför kan antas medverka i regleringen av ett stort antal av kroppens funktioner. Antisense-transkript kan bland annat binda till vanliga RNA-transkript. Syntetiska antisense-molekyler har tidigare använts för att "tysta ner" gener, bland annat i medicinska tillämpningar.

En av de största överraskningarna var att det fanns väldigt många icke-kodande RNA-transkript (RNA-molekyler som inte kodade för något protein). Man fann 20714 RNA-transkript som kodade för olika proteiner, ungefär som väntat med tanke på de runt 22000 gener som människan har. Men man fann än fler icke-kodande RNA-transkript: hela 22839 stycken! Många av dessa förväntas ha (än så länge okända) reglerande uppgifter.

Anmäl
2009-10-02 13:11 #10 av: Gahella

Jamen just det moonflower, det där har jag också hört. Typiskt oss människor, så fort vi inte förstår så förkastar vi det till skräp-hyllan. Men historien revideras nu för fullt, så det ska bli intressant att ta del i utveckligen av DNA:strängarna som jag tror hör ihop med strängteorin där vetenskapen konstaterat vi tillhör ett universum med 11 dimensioner! Jag har hört att vi har 12 så kanske det också snart blir bekräftat.

Anmäl
2009-10-06 20:24 #11 av: Hukanson

Buddha den gamle läromästaren hade en käpphäst som han frekvent använde den löd : Uppmärksamhet !  Ifall man använder det på språkbruket ovan närmare bestämt ordvalet "skräp" och den kraftiga känslomässiga passionen skulle den gamle Buddhan säga : Uppmärksamhet ! och då förstås mena att innebörden i ordet skräp är vad vi själva har lagt in i det med våra passioner alternativt klarseende omdöme . Det finns inget "skräp" bara skräp , och det är ju något vackert som inte används men borde respekteras ändå .

Oneness can not be divided.

Anmäl
2009-10-07 00:54 #12 av: moonflower

#10 Hej Gahella - väntar väldigt mycket på att få alla 12 DNA strängarna bekräftade - tycker det är spännande!

#11 Tycker det är olyckligt med ett begrepp såsom ordet skräp, tycker vi ska hylla våra kroppar så som de mini-universum de är och de förtjänar all vördnad, respekt och kärlek de kan få - vi är ju inga maskiner - utan levande varelser med en enorm kapacitet!

Tycker UPPMÄRKSAMHET är väldigt bra - tycker väldigt bra om Buddha också!

Anmäl
2009-10-08 22:25 #13 av: enola

Calleman är av vår tids store upplysare enligt mig, hade gärna vart på en av hans föredrag om jag hade haft råd. Synd att dessa kostar pengar annars hade nog fler sökt sig dit. Men som tur är så har vi internet som de flesta har tillgång till. Hoppas bara folk har nyfikenheten till att söka... ;)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.