Dimensioner

dimensioner

2009-09-20 12:46 #0 av: nighwolf435-2

tror ni på dimensioner och vilken dimension är vi iObestämd

Anmäl
2009-09-20 20:32 #1 av: semjal

vi lever i tredje dimmensionen om två hundra år skall lhela jorden gå upp i fjärde dimmensionen har mina guider sagt

Anmäl
2009-09-21 12:44 #2 av: nighwolf435-2

oki jag har hört att vi är i 4Tungan ute

Anmäl
2009-09-21 13:52 #3 av: semjal

vi ser  tredimmensionellt med våra ögon som vi ser på världen genom

Anmäl
2009-09-21 17:14 #4 av: Hukanson

Vi känner tvådimensionellt .

Vi smakar endimensionellt.

Vi ser tredimensionellt .

Di drömmer fyrdimensionellt .

Vi kan uppleva/erfara vår upplevelse/erfarenhet femdimensionellt .

Men detta är bara en individuell reflektion - vad det eg innebär kollektivt för hela planeten vete gudarna . Men det är ju en övertygelse hos många att vi sakta utvecklas som civilisation in i en flerdimensionellare värld .

Oneness can not be divided.

Anmäl
2009-09-21 17:32 #5 av: nighwolf435-2

kulSkrattande

Anmäl
2009-09-22 09:39 #6 av: semjal

vi känner tredimesionelt vi kan inte uppleva femte dimensionen

Anmäl
2009-09-22 09:56 #7 av: semjal

vi känner och ser tredimensionelt, är på väg in i och kan uppleva den fjärde dimensionen, jag tror inte nån mäniska på jorden kan säga nåt om den femte dimensionen

Anmäl
2009-09-22 13:27 #8 av: nighwolf435-2

hur tror ni 5dimesionelltObestämd

Anmäl
2009-09-22 13:27 #9 av: nighwolf435-2

är

Anmäl
2009-09-23 06:26 #10 av: semjal

det kan vi bara fantisera om hur det ser ut

Anmäl
2009-09-23 09:40 #11 av: [budewabo]

Ninnananinninana ninannananina, pling dagens boktips:

De nio dimensionernas alkemi av Barbara Hand Clow.

Jag var på en workshop i helgen som hon höll och där gjordes en resa genom alla de nio dimensionerna plus den tionde dimensionen som är världsträdets stam. Jag kan inte säga så mycket själv men många upplevde mycket på sin färd genom dimensionerna.

En intressant iakttagelse som en resenär gjorde var att dimension 1-3 var alldeles rena. Likaså dimension 7-10. Däremot i dimension 4-6 var det många mänskliga avtryck, lite förorenat rent ut sagt. En tolkning kan vara att 'koden' för livet på jorden, eller ett slags holografiskt tänk, gör att själva avtrycket finns i de dimensionerna. Illusionen i någon mening. Jag kan inte riktigt förklara men någon med mångdimensionellt tänk kanske kan förtydliga?

Anmäl
2009-09-23 21:47 #12 av: nighwolf435-2

cooltTungan ute

Anmäl
2009-09-23 21:47 #13 av: nighwolf435-2

cooltTungan ute

Anmäl
2009-09-23 21:47 #14 av: nighwolf435-2

cooltTungan ute

Anmäl
2009-09-24 11:10 #15 av: satori

Vi är i flera dimensioner samtidigt. Vi lever och har den största av vår uppmärksamhet i den tredimensionella dimensionen. På det 3dimensionella planet är massan ganska tung och fast, människor, djur och saker vibrerar med en ganska låg (långsam) energifrekvens. Men eftersom vi är så mycket mer än bara en kropp så kan man säga att vi också är i andra dimensioner, eller har tillgång till dem på lite olika nivå. När man talar om högre dimensioner så menar man inte att de är högre som i vertikalt högre utan att det finns andra platser där allting vibrerar på en högre frekvens dvs snabbare. Våra tankar och känslor t.ex, de har vi och är medvetna om här i 3D, men de existerar och manifesteras på ett högre plan/en annan dimension. Vi byter dimension varje natt när vi drömmer och/eller lämnar vår kropp. Utanförkroppenupplevelser och astralresor t.ex är skiften mellan olika högre dimensioner. Du kan vara där ett tag men återkommer alltid till din fysiska kropp igen. Lite som att ställa in olika radiokanaler, du vet att de finns där FM 105.7 eller AM 88.9 men du kan inte lyssna på båda samtidigt, du måste finjustera frekvensen och vill du byta kanal så ställer du om frekvensen igen. Du kan dock plocka ner information från de högre planen och ändå vara medveten om dem i 3D men de kanske inte kan användas här eftersom det är verktyg som bara kan användas på den andra frekvensen. Kunskapen och vissheten får man dock med sig med kan vara alltför svår att förklara med de sinnen vi berikats med i den tredimensionella verkligheten.

Anmäl
2009-09-24 11:22 #16 av: satori

Jag menade att vi befinner oss i olika dimensioner samtidigt från 3D till kanske mer än 10D, MEN att vår uppmärksamhet/medvetenhet för det mesta håller sig till ett plan i taget. Säg att du har en fysisk kropp-den lever i 3D, en eterkropp i 4D, astralkroppen i 5D, själskroppen ännu högre osv. Alla dessa dina olika kroppar existerar samtidigt eftersom det är allt det som är Du, men frågan är i vilken dimension tyngpunkten av din medvetenhet ligger? Att ha vaknat upp andligt och se och känna alla de kopplingar gör att man trots att vi lever i 3D samtidigt kan ha medvetenheten i 4D och då tittar man på 3Dvärlden omkring sig, sin omgivning med helt andra ögon och man kan aldrig igen återvända till fullo till 3D eftersom det handlar om utveckling.

Anmäl
2009-09-24 13:22 #17 av: Hukanson

Kanske man kan säga att dimensionerna klumpar ihop sig ? Att 1+2+3 är tämligen tung och klumpig och 4 är lite mittemellan och 5+6+7 är liksom omvänt lätt ?

Anmäl
2009-09-24 21:32 #18 av: [budewabo]

Barabara Hand Clow förklarar det utifrån den tredje bilden uppifrån

http://www.handclow2012.com/pleiadianagenda.htm

som med liten stil kallas 'figure 10' där det ligger en person i 3D med 1-2D under sig och 4-9D över sig.

1D vibrerar med cirka 40 Hz om jag minns rätt och vi människor med 7.5 Hz. Just förhållandet mellan 3D och 1D kan inte generaliseras utifrån frekvensen då 3D är långsammare. Men här är jag ute på svag is...

Anmäl
2009-09-25 16:29 #19 av: Hukanson

Lena Ranehag skriver bl a i sin senaste , mycket läsvärda bok :

Den Universella Planen

att Astralvärlden är indelad i sju plan , och det är dessa sju plan som vi jobbar med allihop . Ibland så går det upp ,sen går det ner , sen går det upp , sen så går det upp , sen går det ner , sen går det upp .  Du fattar va ? Det går bra ibland . När det gått riktigt bra ett längre tag så inträder man bland sjuorna och uppstiger till högre världar , vilket innebär att man inte inkarnerar längre .

Det är en bra bok . Kanon liksom .

Anmäl
2009-09-25 18:32 #20 av: nighwolf435-2

hmmmm

Anmäl
2010-03-23 04:44 #21 av: [Mastre]

Intressanta tankar och lästips i den här tråden: putt!

Anmäl
2010-04-07 23:40 #22 av: Hukanson

Mycket intressanta. Tyvärr är ju ens egna tankar tämligen ointressanta jämfört med tex Barbara Hand Clow som Budewabo länkar till.

Där förklaras dimensionerna såhär:

1D = Planeten Jordens kärna

2D = Planeten Jordens jordskorpa

3D = Den mänskliga materiella miljön

4D = Det kollektiva medvetandet (kollektiva mindet)

5D = Våra Hjärtan

6D = Sacred Geometry

7D = Sacred Sound

8D = The Word of God

9D = Galactic Center

Känner på mig att detta är en vedertagen förklaring som accepterats av tänkare över hela världen. Men detta lämnar oss litet ensamma i vår egen mänsklighet. Finns det en annan, mer matematisk-fysikalisk teori?

"The only Way is in, but the only Truth is on the inside"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.