Annons:
Etikettfrågor
Läst 2257 ggr
[GunillaR]
2009-10-18 02:35

Jordens nuvarande befolkning

Jag vet inte exakt hur många människor det finns på jorden idag men enligt Wikipedia ska jordens befolkning vara 6.790.000.000 -6,7 miljarder.

Det är mycket.

Finns det så det räcker till alla? Folk har svultit í alla tiden, även här hemma i Sverige.

Men nu finns det modernt jordbruk, men kanske inte för alla, att tillgå.

Frågan är finns det möjligheter att odla grödor samt föda upp djur för att kunna ge mat till nästan 7 miljarder människor? Finns det pengar, finns det mark?

Eller ska  vi leva så här, att en viss del av befolkningen svälter hela tiden (trots bistånd)

Kanske detta inte är rätta sajten för denna sorts fråga, men jag tror vi kan diskutera den här i alla fall.

Med tanke på Chemtrails-rapporterna så kan man ju undra om någon tycker vi är för många. Eller andra sk konspirationsteorier.

Annons:
Howliten
2009-10-18 07:35
#1

Tja är du fortfarande vaken så tycker jag vi är många men sedan å andra sidan så är jag lite övertygad åt att vi kommer att minska i antal de närmaste åren. Sjukdomar som förminskar antalet av oss mycket så att säga. Kanske vi får se.

Får se om det här inlägget kommer med. Har hållt på med ett om  musik i timmar osm inte kommit med, min dator  som är fejk eller?=

Jag är glad. Är du?

[GunillaR]
2009-10-18 13:02
#2

Min personliga känsla om detta är att vi är för många, men att på något sätt så blir detta tillrättat på något sätt, att naturen själv kommer sköta om detta. Men detta är helt mina egna tankar.

Farwuq
2009-10-18 21:37
#3

Jo, jag hör också till de som tror och hoppas att det finns ett naturligt reglersystem, om männinskan ger sig in i detta och försöker göra något på egenhand slutar det nog ännu värre.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[GunillaR]
2009-10-18 22:43
#4

# 3 - Det är nog så att vi människor underskattar naturens själ och kraft.

moonflower
2009-10-19 17:54
#5

Min känsla i detta är att om vi människor inte haft något EGO utan haft  kärlek och ljus i våra hjärtan så hade ingen svältit någonsin…

[GunillaR]
2009-10-19 18:30
#6

# 5 - Ja och så länge som folk kan äga mark och göra affärer på detta så blir det bara en liten klick av jordens befolkning som "äger" resten.

Vi har inte kommit så långt i vår andliga och personliga utveckling. Personlig förtjänst, stort ego och egen vinning går före.

Men det kommer snart att bli ändring på stora plan, det där vet vi. Vi vet dock inte hur detta ska ske, men jag tror att vi snart blir varse.

Annons:
Gahella
2009-10-20 01:49
#7

Jag tror att det finns mat för alla mäniskor på jorden om vi bara fördelade den rättvist och inte skapade ökenområden eller utarmade den som vi gör nu. Om vi inte planterade tobaksplanter på de finaste markerna som vi gör nu, osv osv….För om min lilla kollolott kan ge så mycket, vad kan då inte jorden då ge om vi behandlade den med kärlek, omsorg och repekt?!

Vill inte heller svälja dessa konsprationsteorier helt, men ibland vet jag inte vad jag ska tro med tanke på hur systematiskt förgiftade vi faktiskt blir! På frågan på varför vi faktiskt blir äldre är nog att den äldre generationen åt bättre förr, inte åkte bil utan promenerade till jobb och skolor och även hade del i äldre generationers starkare gener? För med vårt sätt att leva slammar kroppen igen och påverkar också nästkommande generationer.

Sedan att vi faktiskt blir fler här, säger vissa att astralplanet nu tömms på folk då den världen ska försvinna upp i den andliga. Jag tror att det finns en plan för oss alla, och det ankommer på oss att välja en mer livskraftig och helhetstänkande attityd för att klara dessa nya energier som konstant påverkar oss nu. De som inte inte klarar eller har förmågan att tänka och handla annorlunda kommer nog få det mycket jobbigt.

Upp till toppen
Annons: