Frågor inom ämnet söker svar

Jordens nuvarande befolkning

2009-10-18 02:35 #0 av: [GunillaR]

Jag vet inte exakt hur många människor det finns på jorden idag men enligt Wikipedia ska jordens befolkning vara 6.790.000.000 -6,7 miljarder.

Det är mycket.

Finns det så det räcker till alla? Folk har svultit í alla tiden, även här hemma i Sverige.

Men nu finns det modernt jordbruk, men kanske inte för alla, att tillgå.

Frågan är finns det möjligheter att odla grödor samt föda upp djur för att kunna ge mat till nästan 7 miljarder människor? Finns det pengar, finns det mark?

Eller ska  vi leva så här, att en viss del av befolkningen svälter hela tiden (trots bistånd)

Kanske detta inte är rätta sajten för denna sorts fråga, men jag tror vi kan diskutera den här i alla fall.

Med tanke på Chemtrails-rapporterna så kan man ju undra om någon tycker vi är för många. Eller andra sk konspirationsteorier.

Anmäl
2009-10-18 07:35 #1 av: Howliten

Tja är du fortfarande vaken så tycker jag vi är många men sedan å andra sidan så är jag lite övertygad åt att vi kommer att minska i antal de närmaste åren. Sjukdomar som förminskar antalet av oss mycket så att säga. Kanske vi får se.

Får se om det här inlägget kommer med. Har hållt på med ett om  musik i timmar osm inte kommit med, min dator  som är fejk eller?=

Anmäl
2009-10-18 13:02 #2 av: [GunillaR]

Min personliga känsla om detta är att vi är för många, men att på något sätt så blir detta tillrättat på något sätt, att naturen själv kommer sköta om detta. Men detta är helt mina egna tankar.

Anmäl
2009-10-18 21:37 #3 av: Farwuq

Jo, jag hör också till de som tror och hoppas att det finns ett naturligt reglersystem, om männinskan ger sig in i detta och försöker göra något på egenhand slutar det nog ännu värre.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2009-10-18 22:43 #4 av: [GunillaR]

# 3 - Det är nog så att vi människor underskattar naturens själ och kraft.

Anmäl
2009-10-19 17:54 #5 av: moonflower

Min känsla i detta är att om vi människor inte haft något EGO utan haft  kärlek och ljus i våra hjärtan så hade ingen svältit någonsin...

Anmäl
2009-10-19 18:30 #6 av: [GunillaR]

# 5 - Ja och så länge som folk kan äga mark och göra affärer på detta så blir det bara en liten klick av jordens befolkning som "äger" resten.

Vi har inte kommit så långt i vår andliga och personliga utveckling. Personlig förtjänst, stort ego och egen vinning går före.

Men det kommer snart att bli ändring på stora plan, det där vet vi. Vi vet dock inte hur detta ska ske, men jag tror att vi snart blir varse.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.