Framtiden -2012 och efter

jag tror vi lämnar våra fysiska kroppar 28 okt 201

2009-10-23 12:27 #0 av: [dcpower]

jag tror vi kmr å lämna våra fysiska kroppar 28 okt 2011 å leva i rent medevetande(själen) men däremot tror jag jorden klarar sig elr nått åt det stilen, jag tror människopr gjort sitt på jiordenb å återgår till rent medvetande(andligt liv) medans andra varelser kmr å få chans å leva fysiskt på jorden men vi människor har gjort sitt på jorden så tror jag iaf:):)

Anmäl
2009-10-23 15:04 #1 av: Shakti

Menar du att du tror att vi kommer att dö då?

Anmäl
2009-10-23 16:31 #2 av: [dcpower]

ja, fysiskt tror jag vi kmr dö, det tror jag iaf vad som menas med medvetandeförhöjning, att på nått sätt kmr vår fysiska kropp å dö å vi går över till rent medvetande, annars förstår jag inte riktigt, våran kropp kmr ju alltid å va fysisk å när dom pratar om medvetande förhöjning så tänkte jag att det kanske var människornas FYSISDKA undergång medans vi kmr å ha det jättebra i det andliga kanske för å hindra mer miljöförstörelse så mår både jorden å vi bättre å va andliga än att vi e fysiska å gör ännu mer förödelse på jorden om det händer tror jag det gör jorden en björntjänst nu får jag väll MASSOR med kritik för ni tkr jag e grym men det hoppas jag inte ni gör jag vill bara dela med mig av några av mina funderingar

Anmäl
2009-10-23 20:52 #3 av: Gahella

Det finns ingen död;)

Ja vi får se vad som händer, vissa blir säkert eteriska också:) Dcpower, härinne får du tro, tycka och tänka precis vad du vill!Glad

Anmäl
2009-10-23 21:49 #4 av: [dcpower]

jo, för  det va det jag tänkte vi går upp mot rent medvetande, då tolkade jag som att alla människor skulle gå ifrån sin fysiska kropp å leva andligt altså med bara själen, elr e jag HELT ute å cyklar det e konstigt det här, har svårt å tänka mig att den fysiska kroppen skulle bli andlig bara sådär:S :S men jag kanske har fel

Anmäl
2009-10-23 23:24 #5 av: moonflower

Kära Du - Du cyklar inte ensam...! Vem vet vad som kommer att ske?

Tack dcpower! Det var intressant att höra Din tolkning av vad som kommer att utspela sig i slutet av Maya kalendern. Känner på mig att OM du nu är ute och cyklar... så är Du absolut inte ensam för jag cyklar bredvid dig Flört- även jag har min lilla teori om vad som komma skall... 

...känner som Gahella här ovan skriver, att någon död det finns ej...!!!  utan känner mest att vad som än må hända så

OAVSETT vad som sker - SÅ är jag HÄR och NU

I HARMONI - LJUS OCH KÄRLEK

Kram

/moonflower

Anmäl
2009-10-24 01:34 #6 av: [budewabo]

Min goda vän NF skrev denna dikt häromdagen - och det är ungefär så jag tror det kommer att bli :-)

The mind, so empty and tranquil it is
A thought of wisdom and help is what I miss
The thought that could help to ease the mind
But no thought at all of any, any kind

The path may seem steep and unsure at this place
The road filled with gravel to slow the pace
The road of brightness seems to not be there
And shadows turn up to incite the fear

But a presence is here to help us carry on
Ears are forever listening and never gone
Eyes are perceiving the state of being
Its heart is with you, forever seeing

And know this and know it's true
There is a path still there for you
The path will not end in pain and tears
But in love and joy to end your fears

A glorious path I see beyond the hill
A path true and faithful to the highest will
A path that is filled with love, joy and laughter
With peace and happiness forever after

No longer will the darkness reign
No longer will we have the pain
Since love will now be the power in all
Nothing will falter and nothing will fall

So rest now my dear ones in loves embrace
Rest and find the true and peaceful place
Dream of the glorious life that is soon to be
Dream of the life that promises to be free

NF 20091022

Anmäl
2009-10-24 01:46 #7 av: Gahella

Vilken vacker dikt och den tror jag också blir till en verklighet en dag!

Anmäl
2009-10-24 02:44 #8 av: Gahella

Ja moonflower....vi är nog fler som är ute och cyklar då;) Men vi cyklar i nuet..Tungan ute

Anmäl
2009-10-26 13:53 #9 av: Shakti

Så du kan inte tänka dig att vi redan nu är det gudomliga och att vi är här på jorden i en fysisk tillvaro för att göra mänskliga erfarenheter?

http://sv.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6den

Anmäl
2009-10-26 14:17 #10 av: [dcpower]

jo, kanske e det så det har jag inte tänkt på det som fick mig å fundera på att det skulle ske en STOR energiförhöjning i vårat medvetande å det va det som fick mig å fundera om vi kanske skulle lämna vår fysiska kropp men teori va bra den med vi får se vad som händer 2011/2012 spännande e det iaf

Anmäl
2009-10-27 07:56 #11 av: [budewabo]

Kan vi leka lite med en tanke....?

Allting i universum består av frekvenser/våglängder/vibrationer med olika energiinnehåll. Stolen du sittter på vibrerar med en frekvens, din kropp en annan, jordklotet vi lever på ännu en, solljus, inomhusljus osv vibrerar och gör att vi uppfattar det vi kallar verkligheten runt oss som solid. Vi uppfattar att det finns olika densiteter, olika former, olika ljus etc. Och olika energiinnehåll på så vis att vissa ämnen, uran tex har ett energiinnehåll medan kol har ett annat.

Föreställ dig att vi människor består kropp, tanke och själ. Jag har en tro om att om man kan höja medvetandet eller 'frekvensen' på alla dessa tre. Medvetandehöjningen är en frekvenshöjning som jag ser det.

Genom att jobba med oss själva och kasta bort gammalt karma, genom att äta mer vegetariskt osv så underlättar man en höjning av sitt medvetande. Om man stoppar i sig mycket griskött tex så tar man in en tyngre energi, samma frekvens som grisen. Jag har visserligen träffat ett antal personer som både röker, dricker och lassar i sig både griskött och annat men som i alla fall har den här kontakten med sig själva som jag eftersträvar i mitt arbete med mig själv så det finns nog inte ett facit här.

Det jag försöker komma fram till är i alla fall att om man jobbar aktivt med sig själv och ser på sig själv utifrån kropp tanke och själ så kan man mycket väl få med sig sin fysiska kropp vid en medvetandehöjning om den klarar hänge med till den nya frekvensen. Och då lever man vidare i kroppen. De som inte får med sig sin fysiska kropp genomgår det vi kallar döden.

Jag har träffat på ett antal personer som förespråkar vikten av att ta kroppsbehandlingar parallellt med de behandlingar många gör idag för att höja medvetandet såsom regressioner, past life-terapi osv. Och det är detta som är syftet som jag ser det.

När vi tex blir sjuka så är det en annan vibration, en annan energinivå i det sjuka. T ex i en cancersvulst. Men detta område vet jag för lite om för att diskutera vidare, jag har bara nuddat vid området via bekantas bekanta.

Anmäl
2009-10-27 11:51 #12 av: [dcpower]

jag e väldigt deppig för tillfället e det för jag kommit i "obalans" med frekvenshyöjningen som det blivit så jag har hört att det kan hända med tanke på att viv hade en frekvens höjning mellan 19 å 20 okt tror ni det kan finnas nått samband jag e jätteolycklig just nu:(:(

Anmäl
2009-10-27 13:00 #13 av: [budewabo]

Oavsett skälet för deppigheten så är det viktigt att du inte hamnar i ett slags offersäte utan att du fortfarande fullt ut tar ansvar för dig och dina åtaganden så långt du någonsin orkar. Det är också en del av utvecklingen :-)

Men visst. Man kan bli slak och rätt tom på energi i skiftena och vid de personliga genombrotten kan i alla fall jag bli skitledsen och alldeles matt under timmar eller dagar. Sedan kulminerar det i regel i en rejäl ångestfrossa och tårflod. För att sedan nå nya må-bra-höjder :-))

Så jag kanske skall säga grattis istället  ;-)

Anmäl
2009-10-27 13:16 #14 av: [dcpower]

ja, så kan det ju vara oxå, det har jag inte tänkt på:):)

Anmäl
2009-10-27 21:18 #15 av: Hukanson

Antag att det skulle vara klokt då att medvetet börja använda sig av dessa kunskaper . Att det skulle kunna bevisas att en person som hade vissa egenskaper skulle må mycket bättre av at sitta på en stol av ett annat ämne än björkträ för dess vibrationer kanske motverkade personens behov av eget välmående . Kanske borde det vara populärt med stolar av gasfylld plast exempelvis eller saltfylld silver ?

Enn annan sak är detta med kroppen . Det är mycket troligt att vi - dvs värt medvetande - mer och mer lämnar kroppen . Vi blir mer och mer andligt orienterade . Skulle detta vara död ? Jesus sade på sin vandringstid att all ande är liv . Andlig orientering är alltså levande men om anden har fysiska eller materiella besättelser eller vidhäftningar så blir ju saken besvärligare , ja rent av livsmotståndaktigt .  Eller vad tror ni ?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2009-10-29 01:31 #16 av: Gahella

#9 Läs gärna detta: Påminnelser om döden

Anmäl
2009-10-29 08:13 #17 av: Shakti

Nu förstår jag inte riktigt vart du vill komma med din länk? När jag talar om döden så menar jag den fysiska process som sker när kroppens vitala funktioner avstannar och inte om våran upplevelse av den, precis som det stod i wikipedia och för att du skulle förstå det så länkade jag dit.

Anmäl
2009-10-29 09:06 #18 av: Hukanson

apropå fysisk död , kolla in verkligheten :

läbbigt vad ?

Anmäl
2009-10-29 12:00 #19 av: Gahella

#17. Ja, jag är också bekant med den fysiska döden och behöver ingen wikipedia-länk för att förstå vad den handlar om. Länken jag skickade till dig, handlade mer om att vi kanske ska förhålla oss och se döden lite större och mer fantastisk än vad vi faktiskt gör i dagsläget...

Anmäl
2009-10-29 12:06 #20 av: Gahella

Den var läbbig Hukansson;) Men älskar när de på ett lättfattligt sätt åskådliggör sådana här förlopp:)

Anmäl
2009-10-29 17:55 #21 av: Shakti

Jag har mina egna tankar om döden och kan inte hålla med allt som står i länken. Men jag kan ge dig en annan intressant länk:

"Döden som rådgivare

Döden kan ge varningar, den känns som en kall kall kåre.

Jägare kan konsten att vänta, medans döden är vår evige följeslagare.

Den håller sig till vänster om oss, på en armlängds avstånd.

Den iaktog dig när du iaktog ditt byte, den viskade i ditt öra

och du kände dess kyla.

Den har alltid iaktagigt dig och det

kommer den att göra tills den klappar dig på axeln.

"Du är pojken som spårade sitt byte och

tålmodigt väntade. Du vet att döden är

till vänster om dig precis som du var till vänster

om ditt byte"

Hur kan någon känna sig viktig när alla

vet att döden följer oss i spåren?

Det finns bara en sak att göra när man är

otålig, det är att vända sig till vänster

och be sin död om råd.

Frågan om vår död drivs aldrig för långt.

Ändå är döden den enda vise rådgivaren vi har.

När vi helst behöver vänder vi oss till vår död

och undrar när vi ska förintas. Allt utom hans

beröring spelar egentligen ingen roll. Din död

kommer att säga "Jag har inte rört vid dig än".

Varje krigare lär sig att  döden är en jägare

och att den alltid följer oss" http://arkeomedicin.tripod.com/castaneda.htm

Anmäl
2009-10-29 21:23 #22 av: Gahella

Jag gillade Castaneda mycket när jag läste hans böcker för flera år sedan och han påverkade mig djupt! Men denna dikt kan jag inte riktigt ta till mig då den talar mycket till krigaren inom oss. Sedan håller jag med om somligt och annat inte.

Jag tog ett beslut för många år sedan att alltid ha döden gåendes sida vid sida av livet. Att veta och inse att den kommer med alla säkerhet, antingen genom lång tids sjukdom eller genom ett dråpslag. Och att detta även kan hända mina nära och kära. Det gör dig mer levande och älskande, för du vet aldrig vad som händer i nästa minut.

Jag hade kontakt med min pappa straxt efter han dog och ett par år efter det. Då helade vi ut mycket djupa och svåra saker som han hjälpte mig i som vi inte kunde prata om då han var kvar i livet....Han har även visat sig då vi behövt lite extra stöd och på så sätt funnits för oss "från andra sidan". Det har skänkt mig, och andra stor tröst att den kontakten finns oavbruten, även om tomheten efter honom som fysisk person aldrig riktigt kan fyllas igen.

Så passa på att älska medans vi finns kvar i livet, för det är här vi bäst behöver den...

Anmäl
2009-10-30 13:24 #23 av: Shakti

Hej Gahella.

Jag håller annars helt med dig om i vad du skriver förutom jag inte riktigt förstår vad du menar med "Men denna dikt kan jag inte riktigt ta till mig då den talar mycket till krigaren inom oss." ?  Vad menar du med krigaren inom oss?

För Castaneda är krigaren en människa som går kunskapens stig och syftar inte direkt på något som skulle finnas inom oss. Här nedan har jag några citat som förklarar det här med krigaren lite närmare:

Först citerat ur: http://user.tninet.se/~tiu087h/pdf/cccitat.pdf

"En krigare är jaginriktad, men inte på ett själviskt vis, utan så att han utsätter sitt jag för en ständig och total granskning. (Den inre elden sid 36)"

"Krig är krigarens naturliga tillstånd, och fred en anomali. Krig, för en krigare, betyder inte handlingar av individuell eller kollektiv dumhet eller meningslös förstörelse. Krig, för en krigare, betyder total kamp mot det individuella jag som har berövat människan hennes makt.(Tystnadens makt sid 163)"

Om du kan läsa på engelska så rekommenderar jag att läsa hela länken. Den säger verkligen massor :)

Ett citat ur: http://www.prismagems.com/castaneda/donjuan2.html

"You must stop talking to yourself. Every one of us does that. We carry on an internal talk. We talk about our world. In fact we maintain our world with our internal talk. Whenever we finish talking to ourselves the world is always as it should be. We renew it, we kindle it with life, we uphold it with our internal talk. Not only that, but we also choose our paths as we talk to ourselves. Thus we repeat the same choices over and over until the day we die, because we keep on repeating the same internal talk over and over until the day we die. A warrior is aware of this and strives to stop his talking. This is the last point you have to know if you want to live like a warrior."

Anmäl
2009-10-30 20:03 #24 av: Gahella

Hej igen Shakti:)

Jag tar tillbaka krigare, för jag menar mer en jägare i detta fallet och det har jag svårt att identifiera mig med. Jo, jag känner igen mig mer som en krigare, en s.k ljuskrigare då det är viktigt för mig att belysa vägen både för mig själv och andra. Och då är det ju inte alltid man blir eller kammar medhårs precis;)

Och om jag förståd den engelska texten rätt så är det bara att hålla med. För den dagen vi slutar lyssna på andra och gjort livet till ett status quo så har vi slutat leva...Och jag vill Leva tills den dagen jag dör, om det nu finns någon död?;)

Anmäl
2009-10-31 11:21 #25 av: Shakti

Hej igen Gahella!

Castanedas beskrivning av krigaren är något annat än det som du pratar om nu och texten talar heller inte till någon jägare inom oss. Det handlar mer om att bli medveten om sin egen död utan ånger, sorg och bekymmer. Det är först döden som gör livet till en medveten tid. En människa som är medveten om sin egen död vet att varje enskild handling kan vara hans sista handling på jorden. Under såna vilkor får ens handlingar den rätta kraften. Annars kommer det att bli en rädd och beskedlig människas handlingar så länge man lever.

Sen är min engelska heller inte perfekt, men jag läser ur texten något helt annat än du. Den handlar om att stoppa sin inre dialog för att tysta ner förståndet :)

Anmäl
2009-10-31 22:45 #26 av: tolu003

Har du något belägg för detta. Människan är inte redo för en sådan resa.

tolu

Anmäl
2009-11-01 18:58 #27 av: Gahella

Hallå shakti...mitt huvud är tomt just nu efter diskussioner på annat håll. Jag återkommer i detta:)

Anmäl
2009-11-03 18:15 #28 av: Morningstar

Är det här en profetia eller sant faktum? Inte för att jag är skeptisk, men det finns ganska många tvektydiga svar. 2012 säger många, andra 2018 och 2036.

Ibland får jag mig i tanken på att allt för många använder sig att domedagsprofetior. Men detta är inte ett sådant faktum. Men tendensen finns där, då den är minimalt likvärdig.

Så i min åsikt ser jag det lite fel att proklamera sådant, då det kan skapa ett orosmoment hos många som inte kan ta det allt för bra.

Förlåt att jag lägger mig i men vill ändå göra min åsikt hörd.

- morningstar

Anmäl
2009-11-04 23:46 #29 av: Gahella

Ursäkta dröjsmålet shakti, har varit inne i en helt annan energi ett tag, men är tillbaka här nu, hoppas jag;)

Jo, jag upplever det som en jägare, men vi får ha olika upplevelser om det;)

Men detta skriver jag under på: Det är först döden som gör livet till en medveten tid. En människa som är medveten om sin egen död vet att varje enskild handling kan vara hans sista handling på jorden. Under såna vilkor får ens handlingar den rätta kraften. Annars kommer det att bli en rädd och beskedlig människas handlingar så länge man lever.

Tack för att du förtydligade texten åt mig;) Jag vill gärna dela upp detta, att älta är en sak, men ha en inre dialog är mycket viktigt för mig. Sedan är det viktigt för mig att även uttrycka det med andra så jag får speglingar av andras perspektiv på dessa inre dialoger. Vet inte vad du/Castaneda menar med förstånd? Det ordet betyder för mig omdömesförmåga som jag uppskattar när jag själv använder det då jag behöver. Men så vet jag att mycket övergår vårt förstånd, särskilt när vi har med översinnliga att göra;) 

Anmäl
2009-11-11 17:44 #30 av: Shakti

Hej igen Gahella och ursäkta dröjsmålet från mig med :)

Om du försöker att beskriva det översinnliga med förståndet så kan det aldrig stämma för att förståndet bara kan tänka rationalt. Förståndet behöver man bara för att orientera sig och överleva i den fysiska världen. För att få connection till något översinnligt eller gudomligt måste man tysta ner förståndet och den inre dialogen ;)

Anmäl
2009-11-13 15:32 #31 av: Gahella

Hej igen shakti, du är alltid välkommen när du än kommer;)

Men var det inte så jag sa fast med andra ord? Men för mig är det viktigt att ha denna dialog med Gud/mitt högre jag, där jag får ställa mina frågor och öppna mig för de översinnliga svaren, men vet att det inte går att vara logisk och rationell under det samtalet. För dessa samtal är så mycket större än vad ord kan uttrycka då de vänder sig till hela mitt inre...

Anmäl
2009-11-14 11:10 #32 av: Hukanson

Människan är kropp , tanke och andesjäl . Upplysning är när förståndet inte bara förstår att det finns en andesjäl men att det går att leva och uttrycka den också , med hopp , tro och tillitsfull förtröstan .

Anmäl
2009-11-14 14:58 #33 av: Shakti

Hej.

Att tysta ner den inre dialogen handlar snarare om att tysta ner den inre tankeverksamheten än att föra några samtal med gud. Om du verkligen var i connection med det gudomliga skulle du varken behöva ställa några frågor eller föra några samtal eftersom det endast är genom det tysta sinnet som sanningen träder fram.

Anmäl
2009-11-14 17:31 #34 av: Gahella

#33 Vi kanske ÄR olika där? Och kanske ÄR sanningen olika för oss? Vem kan säga att så HÄR ÄR det, för någon annan än sig själv?

Anmäl
2009-11-14 18:17 #35 av: Shakti

Menar du att alla andliga mästare inom buddhism, taoism, schamanism eller Osho och Krishnamurti har fel? För mig funkade det, så varför skulle det inte funka för dig?

Anmäl
2009-11-14 18:22 #36 av: Gahella

Kan inte tala för andra, endast mig själv...och tror inte du riktigt förstår vad jag försöker säga här. Men det spelar ingen roll, mitt sätt funkar för mig nu tills annat visar sig. Jag behöver inte ha rätt, bara det känns rätt för mig...

Anmäl
2009-11-14 18:44 #37 av: Shakti

Kanske vi talar om olika saker. Vad är det som funkar för dig?

Anmäl
2009-11-14 18:47 #38 av: Gahella

Det jag försökt att beskriva tidigare.

Anmäl
2009-11-14 19:07 #39 av: Shakti

Aha, ok, jag ville bara vara säker. Men tydligen pratar vi om olika saker. Du kanske menar att du ber en bön till gud t.ex. för någon som är sjuk och kanske får respons om hon blir frisk. Men jag menar tillståndet att vara ett med gud som man bara kan uppnå när alla tankar upphör och där det inte längre finns några frågor och där inga ord behövs.

Jag citerar ur Castaneda.

"until you learn to see you will not really understand what I mean."  

Anmäl
2009-11-14 19:26 #40 av: Gahella

Nej, jag menar att när jag undrar över något som jag vill ha större klarhet och förståelse i ställer jag den frågan till Gud, sedan tömmer jag mig så gott jag kan på egna tankar, och försöker bara vara ett stort mottagande av lyssnande och kännande....ibland får jag svar direkt, ibland kan det gå en tid...

Ja så gör jag då jag ber för andra eller healar andra.

Anmäl
2009-11-14 19:39 #41 av: Shakti

Men nu skriver du ju själv att du tömmer tankarna :)

Anmäl
2009-11-14 19:45 #42 av: Gahella

Ja nu har vi kanske klargjort det;)

När jag lyssnar gör jag det, men börjar med att aktivt ställa en fråga.

Anmäl
2009-11-16 15:10 #43 av: luxplyr

hoppas att inget händer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.