Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 5809 ggr
siberlina
10/31/09, 5:34 PM

fullmåne

på måndag är det fullmåne igen ,så var berädda i fall ni känner er konstiga

Annons:
satori
10/31/09, 5:58 PM
#1

Om man har börjat att känna sig konstig hela månaden men inte under just fullmåne, vad betyder det då? Att man blivit en varulv?

siberlina
10/31/09, 6:32 PM
#2

ja tror du att du kan bli en varulv så är det väl upp till dig, men det kan ha med andra kosmiska saker att göra,,,

siberlina
10/31/09, 6:59 PM
#3

satori,jag har ochså känt mig konstig den här månaden men jag tror det har med vädret att göra,men veckan innan fullmånen blir jag alltid orolig och tankspridd

satori
10/31/09, 8:36 PM
#4

Ja jag vet inte, känt mig konstig men tycker även alla andra känner samma sak. Har en granne som e schizopsykotisk (eller nåt) och hon gallskriker rätt ut timmar i sträck, antar att hon ser saker hon inte klarar uthärda. Sen har mina andra grannar vart närapå att slå ihjäl varann och kastar saker i väggarna. Ett par vänner som flippat ur och några som vill ta sitt liv och sen 2 andra som lever under dödshot av såna som inte klarar behärska energierna nu. Jag undrar bara vad det är som händer överallt nu. Om det bara är en själv kan man ju skylla på vad som helst men när det verkar vara kollektivt så tänker även jag att det måste vara nåt kosmiskt. Sen är väl Helloween också ganska känsligt kanske, är det inte så att slöjan mellan världarna är tunnare nu?

siberlina
10/31/09, 8:39 PM
#5

satori ,jag kan inte förklara ,men det har ju plötsligt blivit så kallt ,kanske det är det…hare bra

Gahella
11/1/09, 6:44 PM
#6

Oj är det dags nu igen! Jag har varit sååå trött och känt mig så håglös vissa dagar, ont i huvudet och ont i benen också. Men har nyss fått en bra förklaring på det som ni kan läsa mer om i nov.kanaliseringen. Men också känt mig väldigt glad och tillitsfull för nu händer det så mycket bra saker ocksåGlad

stackars dig satori, inte nog att ha ett helvete själv ibland, man ska också få del av andras på det sättet! Vi får ju alla vår beskärda del av den kollektiva smärtan, men att ha de så inpå skulle göra mig fullständigt galenGråter Det skulle göra så ont i mig att höra detta, på samma gång bli arg när jag inte får någon ro!

Annons:
szirius
11/1/09, 9:47 PM
#7

#4 det är speciellt att läsa om andra som upplever samma sak…Kyss…hela detta ÅR har faktiskt kantats av diverse trauman för så många både runt mig och runt mina närmaste nära i sin tur…men denna höst har tagit priset.Jag kan inte heller släppa tanken på att det är energier som är starka på olika sätt och som många helt enkelt inte kan hantera….nåt kollektivt som du skriver…( känner ju av det själv också… en tyngd, mkt värk, oförmåga att koncentrera mig osv…mediterar och jordar mig mkt i naturen för att inte "flippa"Flört…) 

- och desto större vikt , känner jag då, att själv hela tiden, gång på gång söka kontakt inåt/uppåt och försöka sprida goda tankar och intentioner på det sätt man kan…att inte tappa tron, utan behålla tilliten.

( inser att jag är i fas med månen iaf …fick mens nuTystFlört)

siberlina
11/2/09, 6:13 AM
#8

jag känner mig väldigt okoncentrerad till och från

[GunillaR]
11/6/09, 12:46 AM
#9

Jag brukar reagera på fullmånen mer eller mindre. Förra fullmånen upplevde jag som enormt jobbig, som om det rev och slet i både kropp och själ och inte mycket sova på natten.

Men denna gången sover jag som en stock. Jag känner att det är starka energier eftersom jag drömmer mycket intensivt, men på samma gång känner jag som att jag hör hemma just i dessa energierna vid denna fullmåne.

(får väl kolla så att jag inte blivit varulv i alla fall….Tyst)

siberlina
11/8/09, 7:42 PM
#10

ja jag tycker det är jobbigt med fullmånen , den sliter i min skäl ochså….

MichaelE
11/17/09, 1:22 PM
#11

Jag tror mer på astrologi i detta fall, ni borde läsa mer om det.

Jag är däremot glad och pigg.

Gahella
11/17/09, 11:58 PM
#12

Vi är nog alla lite olika när det gäller fullmånen, men det utsluter inte planeternas påverkan heller.

[GunillaR]
11/18/09, 1:32 AM
#13

I går var det svartmåne och det känner jag även idag.

Annons:
satori
11/18/09, 8:14 AM
#14

Samma som nymåne eller? Kan man känna av det lika starkt som fullmånen?

[GunillaR]
11/18/09, 12:17 PM
#15

Jag känner av svartmånen/mörkermånen lika mycket som fullmånen fast känslorna är tvärtom.

Vid fullmånen så är det energi, inspiration och starka känslor men vid svartmåne så är det motsatsen, lågt  och nästan deppigt.

Gahella
11/18/09, 4:15 PM
#16

Ahhh det förklarar saken, tack för den upplysningen Morgaine! Igår sov jag 2 timmar på dagen, helt klubbad och jag sover nästan aldrig på dagen annars. På natten kom en mycket svart känsla över mig så jag var tvungen att ta hjälp av den violetta flamman, men hade mycket svårt för att somna. Idag är jag hur trött som helst också!

[GunillaR]
11/18/09, 6:53 PM
#17

# 16 - Jag känner också mycket stort sömnbehov just vid denna svartmåne. Ibland kan jag, trots att jag känner mig låg och håglös, ändå känna ett behagligt lugn.

Sen är ju denna tid mycket bra att utöva magi eftersom månen inte stör. Så att göra upp nya planer är perfekt vid svartmåne. Den är egentligen lika magisk som fullmånen Flört

siberlina
11/18/09, 7:04 PM
#18

detta viste jag inte om ,jag har funderat över varför jag har känt mig så deppig dom sista dagarna,men jag kunde inte skylla på fullmånen, tack för tipset…

siberlina
11/28/09, 5:22 PM
#19

på onsdag är det fullmåne igen , så var väl förberädda, skälv känner jag mig full av energi

Pruttaren64995
11/29/09, 8:15 PM
#20

(inlägget borttaget)

Playja

Annons:
satori
12/1/09, 5:00 PM
#21

#19 Jaså du? Detta var nog den värsta fullmåne jag vart med om. Nymåne däremot brukar vara min starkare sak.

enola
12/1/09, 10:17 PM
#22

Åh va vacker den är, tittade på den precis, känns som kylan ute strömmar rakt ur den :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

siberlina
12/2/09, 7:21 AM
#23

ja den är vacker

Playja
12/2/09, 10:12 PM
#24

Wow! Vilken fullmåne det är nu!!! Förvånad Den är gudomligt stor och vacker!

Behöver inte ha ficklampan alls för att gå ut med hunden… utan vägen är belyst ändå.

Galet vacket är den! Kyss

enola
12/2/09, 11:04 PM
#25

Ja verkligen! Glad fullmåne på er alla! :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[Hukanson]
12/4/09, 9:21 AM
#26

Jag blir alltid så  imponerad av månen när den är stor och gul till skillnad från när den är liten och vit (vilket kan vara snyggt ibland) .

Är det en subjektiv uppfattning eller finns det något klokt skrivet om detta fenomen ?

Upp till toppen
Annons: