The Ascension / Uppstigningen

Meditation 11:11:11 (eller 2009-11-11)

2009-11-09 17:46 #0 av: Mairi

Hur många här tänker meditera på onsdag?

Har ni isåfall planerat för vad ni ska jobba med/för, eller öppnar ni er bara nyfiket för att se vad som kommer?

Anmäl
2009-11-09 19:58 #1 av: Gahella

Jag ska meditera då. Har haft en dröm om denna portöppning så det ska bli intressant att se vad jag upplever då.

Anmäl
2009-11-09 20:42 #2 av: Akvamarin

Hej!

Det är första gången jag skriver på en sajt någonsin. Jag har tänkt att meditera den 11:11:11. Har arbetat i enskildhet sedan -95 med uppstigningsprocessen. Försökt att arbeta för alla människors, djurens och jordens bästa (ja, jag vet att det låter pretentiöst Flört). Har kommit fram till samma sak som Karen Bishop har beskrivit i sina wings-meddelanden sedan augusti-09 fram tills nu och känner att jag vill kommunicera med mina medmänniskor där ute med samma "uppdrag" som jag. Jag har känt mig ensam i det jag gjort under så många år. Det vore roligt att finna likasinnade!Skrattande

Anmäl
2009-11-10 01:50 #3 av: Gahella

Du är så välkommen hit AkvamarinGlad Och du är inte ett dugg pretantiös, du bryr dig!

Jag känner igen mycket också genom Karen Bishop och min egen resa genom hennes brev. De har ibland varit jätteviktiga för mig för jag inte ska tro jag är galen och vara helt ute!;)

Anmäl
2009-11-10 09:45 #4 av: [AnnikaOhlsson]

Vad handlar det här om? Det låter intressant? Portöppning?

Kan någon beskriva mer för mig?

Anmäl
2009-11-10 14:26 #5 av: Gahella

Hej Hyacint du kan läsa lite mer om det här Nov-kanaliseringar

Anmäl
2009-11-10 14:49 #6 av: Gahella

Det här hittade jag inne på facebook:

11:11 Awakening Code is holding a special event for the important coming together on this day.

This is why we would love you to attend...

EVERYONE is important to us as we understand that we are all in this together as ONE!

We are coming together for a very special reason help to lift the heavy negative frequency of fear, depression and lack of self worth. We are here to show others that this feeling doesn't need be this way. So can we have your attention, as this message and joining in with this event could change your life for the better.

Here is our message to all: We are living at a time of the greatest opportunity for the growth of the soul that has ever been. Billions of souls are trying to get to earth now for this extraordinary though difficult time. You are immeasurably blessed to be here to experience and participate in such shift in consciousness, and there are things that you can do daily to prepare yourself.

All lightworkers are working in the right place, the guides and angels are already directing people, so they feel the urge to be where they are meant to be, this moment is absolutely perfect! The plan is already being activated. Each individual are asked to listen to their own personal prompting. Lightworkers hold your light seedy to help those in need, our time is here to really show others what we are here for.

Others groups outside of Facebook have also grown in the millions with people wanting to be apart of mediation that is linking souls worldwide. We know that love is the only way to change the frequency on Planet Earth to prepare us all for 2012. We are awake and we hear the message to stand together and UNITE as ONE!

Lets bring love home to where is belongs....

You know what you need to do... S P R E A D T H E W O R D W I T H E V E R Y O N E Y O U T O U C H.....

From the 11:11 Awakening Code team, we have this message to give to you...

Love is coming home.

Anmäl
2009-11-10 19:47 #7 av: Mairi

#2 Hej och välkommen Akvamarin!
Jag är också rätt ny här, och lustigt nog var det 090909-meditationen som triggade mig att söka mig till delaktighet i grupper - bl a genom medlemskap här. Glad

#4 Om jag ska försöka mig på en sammanfattning så är det här ett datum när vi kan räkna med energipåslag, och när dessutom människor över hela världen mediterar tillsammans för att ta in och sända vidare den nya energin så kan riktigt spännande saker hända.
Jag hoppas mycket på den kvinnliga kristusenergin, jag känner redan av den... både på ett positivt och förväntansfullt sätt, och även lite jobbigt som träningsvärk i hjärtchakrat och utrensningsymptom av olika slag.

#6  Bra tips! Nu har jag tackat ja till att delta i den gruppens "event" global meditation 11:11:11.
Ska bli spännande att se vilka av mina vänner som kommer att hitta det i sin newsfeed och reagera...  Internet är fantastiskt intressant ur energisynpunkten vad man sänder ut och vad man får tillbaka, och facebook gör det extra tydligt och mätbart!

Anmäl
2009-11-10 20:22 #8 av: Akvamarin

Hej igen och tack för välkomnandet Gehella och Mairi! Det känns roligt att vara mer er alla Skrattande!

Det var vackert skrivet (texten från Facebook) Gehella. Jag har känt mig uppfylld av en god, härlig känsla redan under eftermiddagen idag.

Lycka till med meditationen i morgon!

Kram

Anmäl
2009-11-11 09:21 #9 av: Howliten

Hejsan,

ja natten har varit lång och vaken. Inte en blund för en endaste sekund.

Varm i kroppen, inte feber, med rysningar, klarvaken, lite ökad hjärtfrekvens och lite spänd. Försökte meditera men koncentrationsförmågan hade nog knoppat in. Glad

Maken hade också en del bekymmer med sömnen.

Är det fler som känt av något?

Kram

Anmäl
2009-11-11 13:31 #10 av: satori

Nå? Jag höll om moder jord med mina armar som hade växt sig gigantiska och skickade ljus och kärlek i varenda vrå. Hörde ordet "Hathor" i mitt huvud. Skall goggla på det sen, vet inte vad det är även om jag känner igen namnet. Måste skynda iväg ut här nu.

Anmäl
2009-11-11 14:13 #11 av: Gahella

Ojojoj...satori! Du kommer häpna när du läser om Hahtor!;) Nu händer det grejer!

Kunde inte somna förräns 5 i morse och frysit mycket trots täcke och yllefilt! Och när vi fryser vid sådana tillfällen handlar det oftast om att cellerna går upp i frekvens.

Men nu handlade det inte bara om detta, för i natt åkte min dotter in för att föda barn, och i morse halv 9 kom en liten flicka!

Under hennes graviditet hade hon och jag i varsin del av världen, för hon var då i Spanien, en ljusupplevelse om denna Själ. Min dotter såg hur hon höll detta barn sträckt upp mot himlen samtidigt som hon säger: Detta är en fredsbärare.

När jag fick veta hon var med barn, blev det mycket blandade känslor om jag säger så, och faktiskt först bara grät av olika orsaker. Så jag kallade på Sananda och Maria som kom nästan i fysisk form och de sa bl.a att denna Själ var oerhört viktig för föräldrarnas utveckling men också för Jorden. Och att denna Själ måste få födas, oavsett föräldrar!

Nu gick jag in och läste siffrorna för dessa Själar som föds detta dygn och jag är helt omtumlad och överväldigad!

11 - Magikern
Källan till all inspiration, begåvad med särskilda gåvor. En god ledare och ett original. Kan falla före idealism och fanatism.

22 - Visionären
Byggmästaren, som är en enorm kraft, som bör behandlas med varsamhet. Det är visionären som gör drömmar till verklighyet. Analytiker med särskilda upgifter, och gåvor. Bör akta sej för att inte tvivla på sej själv, eller lockas av det som inte är enbart ljus.

33 -  Kristusenergin
Detta är det tredje mästartalet och representerar den självuppoffrande och fullständigt villkorslösa Kristusenergin. Rosenkransen. Förmåga att manifestera på jorden det högsta och största ljuset. Gud inkarnerad, precis som alla andra, men med en särskild uppgift att uppmärksamma det.

Anmäl
2009-11-11 14:53 #12 av: Gahella

Oj landade lite. Ska förklara dessa Mästartal för er som inte förståd ett dugg! Idag är den 11 dagen, plus den 11:e månaden som blir 22 plus årets vibration 2009= 11= 11+11+11=33

Nu landar många systrar och bröder på jorden, och vilken draghjälp blir det inte då?!

Anmäl
2009-11-11 17:55 #13 av: Akvamarin

Grattis Gahella och din dotter! Ursäkta att jag stavade fel senast (min syn ...Skäms). Det låter som en fantastisk själ har landat!

Även jag hade mycket svårt att sova i natt. Var med om något igår kväll jag aldrig varit med om tidigare. Jag stängde ner mina chakran och byggde upp ett skydd i mitt hus (har varit med om så många "påhopp" när jag arbetar andligt så att det nästan knäckt mig vid ett par tillfällen). När jag skulle sova upptäckte jag att det var svårt varför jag gjorde avslappningsövning i sängen och fick en spontan regression under ca 1,5 timme och den var fantastisk! När den var slut var klockan 23.53. Jag frös som en hund och fick ta på mig mer natt- och sängkläder. Därefter låg jag och gled in och ur sömnen fram tills morgonen. Jag fick många ledtrådar i regressionen vad jag skulle göra under meditationen idag, vilket jag också gjorde ... Skrattande

Kram

Anmäl
2009-11-11 21:23 #14 av: Mairi

Jag siktar på kl elva på kvällen istället, för i förmiddags var jag på jobbet... men jag har spontanmediterat då och då ändå.

Igårkväll kände jag jättemycket hur det drog igång, och i badrumspegeln kunde jag se mina egna ögon jobba med fokuseringen. Pupillerna expanderade och drog ihop sig som om de hade en egen puls... och jag har frysit och känt mig elektriskt laddad sen dess.
Dagen har varit full av intressanta möten, personliga, i folkvimlet, och per telefon.

Grattis Gahella!
Jag tror att ditt nya lilla barnbarn har fått precis den mormor hon behöver!Glad

Vart hittar du förresten att läsa om sifforna?

Anmäl
2009-11-11 21:32 #15 av: Monky

Får se om jag mediterar. Idag har jag känt mig skruttig, lite frusen, trött och värk i kroppen.

Brukar bara slappna av med nån kristall i handen innan jag somnar och ha nån ledd meditation i öronen alt behaglig musik. Kanske gör som Mairi, 11pm meditation.

Grattis Gahella!! Vilket datum att få födas på!! Glad

Anmäl
2009-11-11 23:37 #16 av: szirius

Och jag har sovit underbart...vilket var länge sedan..massor med ljusa, varma drömmar, vaknade med ett leende på läpparna.Glad

Mkt handlade om att släppa...släppa föreställningar.Ett slags samtal uppstod med en kvinnovarelse( skrev upp det i min dagbok när jag vaknade)  som talade om att det är viktigt att inte fastna i bitterhet och det som varit, för saker kommer att förändras, och för dem som ser det som att man förlorar det man haft så kommer processen att bli smärtsam och lång.Men kan man släppa föreställningar kring " hur saker ska vara" så kommer man nå ett friare sinne.Och det bölir viktigt att värna om enkelheten,sa hon.

Drömmarna handlade också mkt om friheten i att kunna leva i NUET.Att släppa tiden...både dåtid och framtid...

Jag har en slags "kall vind" över övre ryggen idag, det känns som att jag sitter i drag precis över skulderbladen och nacken.Även hjärtat har tickat på ordentligt idag, men det känns snarare varmt.

#11 Gahella! Grattis till barnbarnet.Henne vill vi följaFlört.Säkert inte ett lätt öde heller...11-energier kan ju vara extremt svåra att hantera, då de vibrerar så högt...(jag har två 11:or i min närhet som är oerhört ljusa men som inte klarar att hantera det och väljer droger periodvis...).....men som sagt, barnet har säkerligen valt sina föräldrar och mormoder klokt,Flörtså att hon finner den vägledning och det stöd hon behöver, för att i sin tur kunna hjälpa. Dessutom med 33 -kristusenergin, så har hon god hjälp.Cool

Anmäl
2009-11-12 14:41 #17 av: Gahella

Det gör ingenting Akvamarin, det var en fin felsägning tycker jag:)

Mairi här hittade jag den, men det står 55 istället för 33, och från det jag vet är det felskrivet http://www.andrasidan.com/numerologi.htm

Ja jag vet szirius, är själv en 11 och gått den vägen när jag var ung. Men den erfarenheten var mycket viktig för då fick jag själv uppleva hur mörkt det kan kännas inombords, och därmed förstå andra bättre. Ja denna vibration hon föddes med är inte helt lätt, det är mycket på hennes axlar!! "Tur" hon har helt underbara föräldrar som Älskar och Respekterar varandra så mycket! Så hon gjorde ett mycket klokt val;) I somras blev jag spådd i händerna, hon såg att detta barn var på väg och att vi ståd varandra mycket nära, det gladde mig oerhört! Straxt innan barnet kom kontaktade jag henne och välkomnade henne till oss, och upplevde att hon svarade bl.a: Att i framtiden ska du och jag samarbeta, mycket oväntat att höra, men oj va spännande om det blir så mer i fysisk form?!   

Tack allihopa för era rara ord och fina gratulationer, det värmer så gott att läsa dem!

Igår gick jag som på moln och det hade inte bara med barnet att göra....det var så himelska energier närvarande tycker jag, och mitt hjärta var så varmt och glatt hela dagen! I natt somnade jag inte förräns vid 5-tiden, men känner mig inte särskilt trött ändå. Ja nu får vi se fortsättningen på denna vägen...

Stor varm kram till er allaKyss

Anmäl
2009-11-12 16:07 #18 av: Monky

#16 och 17

Det här med att vara född 11e, syftar ni enbart på den 11/11 eller 11e vilken månad som helst?

Är det något specifikt med dessa personer?

Anmäl
2009-11-12 23:11 #19 av: [budewabo]

Vi var tre personer som mediterade kring förlåtelse. Starkt. Fint. Vackert. Och befriande.

Anmäl
2009-11-12 23:39 #20 av: Gahella

Monky...Jag kopierade lite här då jag är för trött att själv försöka förklara:)

I numerologin har din födelsedag stor betydelse. Dels används den för att beskriva periodisk livsutveckling men den kommer också att beskriva en del av din personlighet. Det är naturligtvis endast fråga om en liten del av dina drag och karakteristika men de är alltid på något sätt skönjbara. När man fördjupar sig i personlig tolkning räknar man med flera saker som differentierar dagarna. Födelsemånaden kommer till exempel att påverka dagen. Dag 3 i mars (månad 3), får till exempel en annan "ton" än dag 3 i juli (månad 7).

Här kan du läsa mer.http://www.annikalangle.com/numerologi.htm

Anmäl
2009-11-13 10:53 #21 av: Monky

#20 Tack! Ska läsa på där. Spännande Glad

Anmäl
2009-11-14 00:01 #22 av: Mairi

Under meditationen kände jag mig genomlyst av ljus och som att en kropps-stor och kroppsformad del av mig vittrade bort och försvann... verkligen vittrade sönder till små torra sandkorn som rann iväg.
Mycket helande, och sen dess har jag varit nästan löjligt  glad och fnissig och har triggat mer än en vuxen kvinna att falla in i ändlösa fnitterattacker och barnsliga lekar. Skrattande

Är glad att jag kom på iförväg vad som var på gång och medvetet gick in för att ta emot och sprida ut energin. Annars hade jag nog som många av mina vänner fått "konstiga migränkänningar".
Mina försök till objektiva iaktagelser av folk i allmänhet antyder att antingen blev de jättepigga och aktiva eller också trötta och kände sig sjuka.

Anmäl
2009-11-16 23:42 #23 av: szirius

I morse innan jag vaknade hade jag ett möte med en AMON.När jag googlade på det är det en egyptisk gud som står för skapelsenFörvånad. Även Hathor fanns där( på google alltsåFlört )...som #11 fick kontakt med...vad vill dessa gudar säga oss månntroFlört

Intressant...

Anmäl
2009-11-17 00:09 #24 av: satori

#23 Häffigt! Vilka stora grejer det sker nu! Tror tyvärr att vi gärna vill lägga in våra mänskliga analyser och värderingar, försöka hitta svaren med endast vår hjärnas logik och det är just därför vi inte riktigt förstår budskapet vid första anblick. Vi måste ha tålamod och lita på vårt hjärtas intuition och lyssna inåt/uppåt. Tids nog, tids nog och allt går snabbare nu och blir större.

Anmäl
2009-11-17 00:11 #25 av: satori

"Hathor är även den egyptiska gudinnan för kärlek. Hennes senare motsvarighet i grekisk mytologi är Afrodite."

Anmäl
2009-11-17 02:00 #26 av: Gahella

Szirius, du vet väl att det var många av oss som jobbade mot Amon-prästerna? Vi var i Egypten med Ecnathon och jobbade med Kristusenergin, och det väckte ont blod i dessa präster för de ville ju till varje pris behålla makten där. Och så kommer Ecnathon och c.o och prata om brödra-systerskap, att varje individ hade Gudsljuset inom sig, typ det som Jesus kom och talade om senare. Googla gärna på detGlad

Vi kanske jobbar med dessa gamla gudar på ett högre energiplan nu?

Själv har jag gått på moln sedan den 11/11, det har varit mycket aktivitet i hjärtat och känt en sån stor tillit och förtröstan. Det känns verkligen som om det är vår tid nu, alla de som vill kärlek och gemenskap, syster-brödraskap, allt det som Kristus-energierna står för! 

Anmäl
2009-11-17 09:29 #27 av: Howliten

#26 Jag hoppas att du har rätt. Själv har jag sedan den 11 nov haft svårt med att somna. Ligger vaken hela nätterna, hjärtat slår lite fortare, värme, lite spänning i kroppen. Konstigt nog inte särskilt trött på dagen sedan. Det är som om jag inte tillåter kroppen o hjärnan att somna. Hjärnan är på väg men jag rycks tillbaka ill vakenheten. Tog insomningstablett igår för att få sova, men det tog tid innan jag lyckades somna ändå. Funderar om jag är rädd för att somna. Händer ju mycket under människans sömn. Blir inte klok på det.

Anmäl
2009-11-18 12:13 #28 av: Gahella

Satori! Så här står det inne på wikipedia om Hathor,

Hathor var en himmels- och modergudinna i egyptisk mytologi.

Hathor gestaltades med en solskiva på huvudet, antingen som kvinna, som ko eller som en kvinna med kohuvud. Hon associerades både med barnavård och fest.

Gudinnan Isis övertog senare Hathors symboler. Hathor hade en make som hette Ra och en son som hette Horus (heru'Ur). Ra var inte bara Hathors man, utan han var också hennes far. Hathor är även den egyptiska gudinnan för kärlek. Hennes senare motsvarighet i grekisk mytologi är Afrodite.

Kolla nu på bilden bland de sista gjorda crop-cirklarna;)

Anmäl
2009-11-19 00:51 #29 av: satori

Äh lägg av! Huh helt ärligt här jag RYYYYYSER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmäl
2009-11-19 00:55 #30 av: satori

OMG - Det är MITT bevis på att jag är en utomjording!!!!!!!!! Även om jag redan visste det! Så nu vet ni andra oxå det.

Jippi jiho...jag kliver ut ur garderoben (igen)  jag är en lesbisk alien!!!!

Vem vet, det kanske var jag som gjorde den där cropcirkeln under min meditation!

Anmäl
2009-11-19 01:01 #31 av: Gahella

Hihi...inte helt omöjligt alls:)

Anmäl
2009-11-19 11:08 #32 av: satori

Det blir värre och värre härFlört Blev intresserad av den där sädesfältsbilden så jag sökte på google "hathor cropcircle" och gissa vad jag hittade!!!!!

På denna länk om man scrollar ner lite står följande:

http://www.astrojourneys.com/beeherenow.html

"Tom Kenyon is a channel for the Hathors, inter-dimensional beings and masters of love and sound. They are assisting us by sharing important information, useful tools, meditations and vibrational energy and sound to help us in the ascension process. Tom Kenyon and the Hathors asked for a global holon of ascension on April 5, 2009. Check out the colorful orbs taken by Annmarie Touchette of Elizabeth Heartstar while doing the holon of ascension at Bell Rock Vortex in Sedona, Arizona"

Tänka sig! Hittat sambandet mellan Sedona och Hathor! Fast jag klurar ju fortfarande på vad det har med mig att göraFörvånad Lite smått exalterad blir man i alla fall!!

Anmäl
2009-11-19 11:58 #33 av: satori

Who are The Hathors?

http://tomkenyon.com/who-are-the-hathors

Anmäl
2009-11-19 13:12 #34 av: satori

.

Anmäl
2009-11-19 13:38 #35 av: Mairi

Härligt Satori! Vilken syncronicitet!

Anmäl
2009-11-19 14:05 #36 av: Gahella

Wow säger jag igen, vilken underbar energi det strålade från den sidan! Så himla spännande tycker jag:)

Anmäl
2009-11-22 21:37 #37 av: szirius

#26 det visste jag inte alls något om!Jag tror att alla möjliga energier är med oss nu, i sin renare form där inga präster har något att säga till om och försöka styra Flört

Själv har jag då inte alls gått på några molnObestämd.Lättirriterad och känslig, som innan mens fast mest hela tiden....både jag och mannen har haft kort stubin dessa veckor .....Tänker VÄLDIGT mkt på att det denna tid är ett viktigt arbete att "balansera sina känslor"...hmmm...fast det gäller ju då egentligen att "balansera ner" de superlätta också....Flört. Jorda, jorda....

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.