Annons:
Etiketthumor
Läst 8546 ggr
Playja
10/20/09, 8:55 PM

Hjälp med drakäggskläckning!

Jag har "snott" ägg från drakgrottan *s* och samlar på mig en koloni av färgglada "drakisar".

Egg Image

BlueZeb

PDNv

Farwuq

tYt2

Utomjordiskt

DNg8

GondraTreasure

0nuJ

EnolaOnUj

ILD8

(inget namn ännu… *klurar*)

pqHj

Gahella

Egg Image

Egg Image

Egg Image

Egg Image

Det räcker att gå in på sidan och uppdatera i webbläsaren  eller tryck f5 så reggas alla ägg på samma gång.

(ibland stannar "räkneverket" upp på drakäggsidan.. det gör bara så och tror det har med uppdateringen av äggen att göra)

Klicken på själva äggen är inte så viktiga utan det är  Views och Unique Views som får saker att hända… klicken får inte överstiga Unique Views så därför… kör uppdatering av sidan.

Tackar på förhand!

Obs!  inlägget redigerat 27/10.. 3/11..

Annons:
Gahella
10/20/09, 9:27 PM
#1

Nu har Drakmamma klickat:)

Playja
10/20/09, 9:35 PM
#2

Tack gumman*hahaha*      Kyss

Jag är ju världsmästare att hitta "världelöst vetande" sidor..

Gahella
10/20/09, 9:46 PM
#3

Men roliga….SkrattandeKyss

Playja
10/20/09, 10:10 PM
#4

Ja jag tyckte denna var skoj och lite spännande för man vet aldrig NÄR ägget kläcks… inte heller hur många klickar det behövs innan det börjar spricka.. *s* men så mycket vet jag att processen tar några dagar.  Glad

Och är det så att man vill ha ett eget ägg/drake och reggar sig för det på draksidan…så kan man lägga in det i denna tråden så hjälps vi åt att klicka fram drakarna i denna tråden.

enola
10/22/09, 3:21 AM
#5

*Klick* *Klick* inga drakar än :/

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Playja
10/22/09, 1:12 PM
#6

Vet i tusan om jag inte la in äggen försent? missade 2 dagar ju Obestämd det är  inte ens en liten spricka i dom…

Ja ja.. men man vet ju aldrig? kanske det kan gå iaf? *s*

Tack för ni klickar godingar!

Annons:
[AnnikaOhlsson]
10/22/09, 1:28 PM
#7

KLickat!

Kul grej juh!!

Gahella
10/22/09, 1:33 PM
#8

OJ, jag trodde det räckte med ETT klick!:0 Men va söt den är när den väl kommer ut:)

Playja
10/22/09, 2:31 PM
#9

TJOHO!!! det gröna ägget har fått en liten spricka!!! Skrattande

#8..  Aj då..  glömde skriva att man får gärna klicka flera ggr då det är det som får ägget att kläckas!  Obestämd.. typiskt mig!  *gapskratt*

Playja
10/22/09, 5:36 PM
#10

Kul!  Skrattande nu är det spricka även på det andra ägget!

Playja
10/22/09, 6:14 PM
#11

Och sprickorna blir flera och längre… nu har halva äggen "krackat"  Skrattande

Gahella
10/23/09, 8:33 PM
#12

Hur har det gått med den lilla? Är den färdigkläckt?Skrattande

Playja
10/23/09, 11:53 PM
#13

#12…   Egg Image denna  blivande "drakis" klarade sig inte Gråter

men det gjorde den här iaf    Egg Image

Tack för hjälpen med klickning och hoppas ni har lust och ork att klicka lite mer  på drakbäbisen tills den blir vuxen. Flört

Annons:
Gahella
10/24/09, 1:56 AM
#14

Åhh hamnade den i drakhimlen nuGråter Ska göra mitt bästa hålla liv i den andre då:)

Playja
10/24/09, 9:39 PM
#15

puttar lite   Glad

och tycker den som INTE klarade sig börjar försvinna lite…eller?

Hoppas ni fortfarande orkar med ett klick för att mina drakar skall klara sig!

Gahella
10/25/09, 3:10 AM
#16

klickKyss

Gahella
10/25/09, 2:23 PM
#17

Klick:) Vet du vad jag tror Playja, att de vill att vi ska klicka jättemycket så den här sajten hamnar högt upp på googlesökmotorerna?;)

Farwuq
10/25/09, 3:32 PM
#18

Vi behöver fler drakar, klicka på!

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Playja
10/25/09, 3:50 PM
#19

Hej vänner *vinkar glatt* å tack för klicken.

#17.. Ja så kan det vara..  FlörtSkrattande Tycker det är en jättesmart idé iaf att använda.. till mycket …bara man har fantasi. *s* Fast detta låg mer bakom  än vad jag trodde.. det handlar inte bara om  att klicka på ägg. Det finns ju ett forum till detta och blev så förvånad av vilket intresse det är av dessa drakar. Medlemmarna där har "drakuppfödning"  bland annat.  Förvånad

Jag har "norpat" 2 ägg till *s*

Adopt one today! ** Vill** ha en grön drake som jag skall döpa till  Farwuq  *smörar*

(istället för den som inte klarade sig)

Adopt one today! Den skall döpas till Utomjordiskt. Tror den draken blir en skönhet.  Flört

Farwuq
10/25/09, 5:37 PM
#20

Tackar för att du tänkte på det vackra namnet Farwuq.

Playja, testa med en tråd på "Fantasy ifokus" de gillar ju drakar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Playja
10/25/09, 7:15 PM
#21

#20.. Jo.. har tänkt på det å gör väl så.. Tyvärr har den sajten "dalat" en del men jag kanske kan hjälpa till med att få fart på sajten å lägga in en "draktråd" där  FlörtSkrattande

enola
10/25/09, 9:50 PM
#22

Haha, det vart ju en drake :O Grattis, nu är du drak mamma! :)

Hoppas det blir ståtliga drakar av de andra också, och att farwaq blir störst och vackrast ;)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Mairi
10/26/09, 11:44 AM
#23

Hur jag än bär mig åt lyckas jag bara registrera ett klick per ägg/drake från mig… man borde väl få klicka fler ggr per person och dator?

Playja
10/27/09, 9:05 AM
#24

Tack så jättemycket för ni klickar!

Nu har jag upptäckt att det räcker att gå in på sidan och uppdatera i webbläsaren  eller tryck f5 så reggas alla ägg på samma gång.

(ibland stannar "räkneverket" upp på sidan.. det gör bara så för alla)

Klicken på själva äggen är inte så viktiga utan det är  Views och Unique Views som får saker att hända och klicken får inte överstiga Unique Views.. så jag tror att våra ihärdiga klick fick det första gröna ägget att dö.

Man lär sig nya saker hela tiden *s*

Idag har den lilla blå drakungen fått vingar Skrattande… och hoppas den inte dör för den är så fin där den ligger på sitt lilla moln!

Egg Image

Undrar om inte dom andra äggen kläcks under dagen?!  Skrattande

Playja
10/27/09, 10:18 AM
#25

Tjohooooo! det funkade!!!! Skrattande

Oj jösses vad fort det gick på slutet! Förvånad

Från att varit en liten söt drakunge med nya vingar tidigare så är det nu en fullvuxen drake som klarar sig själv!

(egentligen skulle den heta BlueZab men jag fick hjärnsläpp och skrev fel och sen gick det inte att ändra *s*)

Vad fiiin den blev där den sitter på sitt lilla moln å softar *ler*

Får jag presentera den första färdiga draken:

BlueZeb ?

Egg Image

(har förstorat upp den lite)

Gahella
10/27/09, 1:04 PM
#26

Åh Grattis till det nya barnet! Förstår att du är mycket stolt och glad nu;)

Farwuq
10/27/09, 1:43 PM
#27

Adopt one today!

Vilken söting!

Helt i Farwuq stil.

Flört

Kunde ha varit jag som barn.

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Playja
10/27/09, 6:51 PM
#28

#26..     Tack goa G!  Kyss

#27.. Visst e den sööt! Glad men trodde magen skulle vara mera gul.

*asg*  ditt nick "pluppa" upp i skallen på mig när jag såg ägget.  Flört

…………………………………………………………………………………

Har flera drakisar på G.. så va uppmärksam på vad dom kommer heta när dom kläckts.     FlörtSkrattande Man får bara ha 4 ägg åt gången dock… och dom som är lite mer speciella… som jag vill ha…går åt direkt.. så man får vara på hugget för att få dom.

Playja
10/28/09, 9:31 PM
#29

<-----    Den tiden  på inlägget.  Ville bara visa den Utomjordiska tYt2 lilldrakisens härliga färger och det slår gnistror om den. (..eller är det höstlöv? )

Gahella
10/29/09, 1:37 AM
#30

Så fin:) Ja det blev ett "höstbarn":)

Farwuq
10/29/09, 7:15 AM
#31

Vilka fina drakar, hoppas bara att de hittar någon riddare att jaga.

FlörtTungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Playja
10/29/09, 11:25 PM
#32

<----- riddare   *s*

Farwuq
10/30/09, 8:42 AM
#33

Grrr…

En riddare!

Väs fräs…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Playja
11/4/09, 3:25 PM
#34

Ville bara visa upp "drakisarna" som blivit vuxna och en del fått namn. *s*

Den här tyckte jag var lite "synkat" kul då man inte vet något om äggen från början när man väljer ett.

pqHj

Gahella fick denna drake heta och då jag såg det fina vita ägget och tänkte det där e helt klart ett Gahellaägg.. och svårt var det att få tag i just då …så jag fick jobba en del innan "drakisägget" blev mitt *s*.

Igårkväll blev det en vuxen drake från ha varit ett litet ägg och i beskrivningen som kommer med när den vuxit klart…läser jag:

"White dragons are pacifists and specialize in extremely strong healing magic. The only limit of this magic is that it can't bring back the dead. They only eat plants and never kill living things."

Snacka om "synkat" *s* för det är så jag ser goa Gahella.

Annons:
Gahella
11/4/09, 11:18 PM
#35

Men åhhhhhh PlayjaGråter SkämsNu blev jag verkligen överväldigad! Tack snälla fina goa för denna fina lilla drakbäbis med så fina gåvor! Och varmt tack för för att du ser mig så, det glädjer mig mycket!Kyss  Men var är den någonstans för det syns ingen bild här?Tungan ute Kram Playja:)

Kan berätta att det är en till som ska kläcka snart, och det är min dotter som skulle fått en bäbis igår;) Så vi går verkligen i väntans tider här! Att jag ska bli mormor har jag smält tror jag, men att min dotter ska bli mamma, det kan jag inte bara fatta ännu!! Hon var ju själv nyss en bäbis ju!

Playja
11/4/09, 11:34 PM
#36

#35.. Jaha.. vad konstigt… ja jag ser iaf bilder *s* men gå in på länken här så får du se vilken fin drakis det blev av det lilla vita ägget..Flört

Syns det inga bilder i trådstarten heller? får där skall alla drakar finnas med.

Gahella
11/4/09, 11:54 PM
#37

Nu kom den till migSkrattande Åh den är ju jättefin! Har även kopierat den så den kan följa med mig och påminna mig om digKyssLove, love, love:) Jo de andra har jag sett hela tiden. Hur mår de andra smådrakarna, lille Farwuq, Blue Zeb och den lille Utomjordingen?

Playja
11/5/09, 12:01 AM
#38

#37-- Dom är vuxna hela bunten *s*..nu är dom mina i 2 år, Sen försvinner dom iväg.

Om du går in på länken du fick i #36  och klickar på owner Playja så ser du alla drakisar.. + mina nya ägg.. Det gröna med gula små ränder har jag kläckt fram med 2 av mina drakisar. Jösses vad jag är barnslig *gapskrattar*

Gahella
11/5/09, 12:02 AM
#39

Och nu såg jag att enola fått ge namn till en också, hahaha va du är rolig!

Gahella
11/5/09, 2:01 PM
#40

Nu har jag både klickat och uppdaterat för säkerhets skull;) Ibland behövs det så lite för att göra sin näste gladSkrattandeKyss

Playja
11/5/09, 4:11 PM
#41

#40… Tack… va gullig du e!  KyssSkrattande

Annons:
enola
11/7/09, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Åh har jag också fått en drakis, va underbart! :)

Jag vill också dela med mig av en drake, denna ritade jag för nått år sedan… Drakar är kraftfulla djur, mer av sånt! ;)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Playja
11/10/09, 7:39 PM
#43

#42… F a n t a s t i s k t  fin "drakis" du tecknat enola!  Tumme upp!

Lite lustigt att jag valde en ormliknande drake åt dig och du tecknat en. Visserligen är den jag valt till dig en "vattendrake".. *s*

Gahella
11/13/09, 3:36 PM
#44

Den var verkligen jättefin enola!

Oj va mycket drakbebisar det blivit!:O Vi verkar vara i Drakens tid som vissa profetior talat om;)

Playja
12/20/09, 12:46 AM
#45

BloodFangPlayja

ville bara visa min Vampyrdrakis *s*

Har jagat det ägget--->  Egg Imagei månader,,, men så blev det som i Trissreklamen…"Plötsligt händer det"

*glad*

(Jösses vad barnslig jag är)

satori
12/20/09, 1:01 AM
#46

Fattar ingenting jag.

satori
12/20/09, 1:02 AM
#47

Adopt one today!

Playja
12/20/09, 2:32 AM
#48

#47---  ha ha ha… Du gullig gumman har skaffat/adopterat ett drakägg

Ett ljuvligt lila ägg

Annons:
satori
12/20/09, 1:30 PM
#49

Ok hur länge tar det innan äggen kläcks? Har samlat ihop 4 st. nu.

Playja
12/21/09, 12:56 PM
#50

#49.. Tar några dagar… beroende på hur många Views och Unique Views

man har. (Clicks får inte överstiga Views… då dör ägget likaså om man får för få views)

Här är några länkar där man lägger in sina ägg/scrollnamn och får just views och unique views.

Daily Dragonfix

JadeDestiny

Lycka till med dina drakisar satori  Skrattande

Upp till toppen
Annons: