The Ascension / Uppstigningen

Utrensning

2009-11-04 00:54 #0 av: [GunillaR]

Det pågår en frekvenshöjning nu av våra energier, så även våra fysiska kroppar. Därav DNA förändringen. för Kropp och ande måste vara på samma svängningstal.

Om du blivit en mästare, till Exempel Jesus och som Kuhtumi också har blivit, så betyder detta att dessa aldrig kan inkarnera igen på jorden eftersom de har så pass högt svängningstal att det inte är möjligt att gå ner i en kropp.

Jag kommer strax till ämnet.

När man går igenom en chakrarensning eller får en renande fysisk massage sätter kroppen igång att "byta ut" celler. Det gamla ska bort och det nya ska in. Och på vilket sätt gör vi oss av med gammalt skräp? Genom hud. genom att hosta, genom att nysa (det rinner slem som man är förkyld men man är inte förkyld. Och sist med inte minst så kommer det både oralt och analt, framvägen och bakvägen med andra ord.

Just vid sådana rensningar brukar man bli ganska matt de första dagarna. Man kan till och med känna sig febrig.

Denna stora energiförändring började väl redan 07 om jag inte minns fel. Och den ska vara inne på sista fasen väldigt snart.

Jag antar att här är några med mig som känt av de olika faseran i höjningen under resans gång.

Det kanske är så att vissa redan är färdiga och börjar med sin utrensing.

Nysa / Hosta / Svettas / Fram och bakdelarna. Innan alla kroppens celler kan bli utbytta så måste cellerna också försvinna iväg och naturligtvis bråka lite på vägen med värk som följd.  Och under tiden detta pågår är man helt utslagen. Någon vecka och så, sen är det klart.

Jag är kanske helt knäpp, men tänk om våra farliga svinisar är utrensningseffekter!!!

Ja ja, ag är kanske helt knäpp och galen. Har kanske vild fantasi och skulle kaskse börja skriva fantasiböcker

Är jag galen?Tungan ute

Anmäl
2009-11-04 15:56 #1 av: Monky

Tror inte du är galen, allt har minst ett syfte. Men oftast flera från olika prespektiv tror jag.

Jag har grävt väldigt aktivt i min barndom sen 07, blivit medveten om mina tankar och känslor på riktigt då.

Nu senast har jag legat i en autoimmun sjukdom i drygt 2 månader och det börjar klinga av. Mycket smärtor i musklerna framförallt, kännts som träningsvärk och kramp.

Jag ser detta som en utrensning och en effekt av frekvenshöjningar som kroppen gör allt för att hinna med. Under de här 2 månaderna har jag haft tid att jobba med saker inom mig, framförallt mycket sorg.

Har insett att jag blockerat en del i solar plexus och hjärtat och insåg under en meditation att sjukdomen ÄR glädje och kärlek! Det verkade helt ologiskt men intuitivt var det helt rätt.

Sen jag valt att bejaka den här åkomman har glädjen och kärleken börjat strömma lättare.

Insåg då att det är med fysiska sjukdomar som med oönskade och jobbiga känslor, älska dem och de upplöses i kärlek för det är det enda som finns, det är vår enda kärna, vår essens, det vi enda vi består av.

Glad

Anmäl
2009-11-04 18:22 #2 av: Mairi

Åh, isåfall delar jag vansinnet för jag har tänkt precis samma sak om svininfluensan! Skrattande

Anmäl
2009-11-04 18:43 #3 av: [GunillaR]

# 2 - Visst är där något märkligt med svininfluensan och hysterin, men det ska vi kanske inte gå in på här eftersom det redan finns tråd för detta.

Influensor drabbas vi av varje år och detta är ju inget konstigt med det.

# 1 - Det ligger ju i vår reaktion på frekvenshöjningen att vi ska bearbeta gammalt skräp, lyfta upp detta till ytan och kunna gå vidare.

Jag tror också att på det sätt som vi lever i vårt samhälle nu, så reagerar vi väldigt mycket på frekvenshöjningarna eftersom vi innerst inne ivåra hjärtan förstår att vi lever väldigt fel.

Anmäl
2009-11-04 22:02 #4 av: Monky

Ja, man känner att det är på väg åt rätt håll på nåt sätt. Det ploppar upp saker hela tiden och det blir lättare att ta i tu med ju mer vana man får känner jag.

Men vad kommer hända med alla som står stilla, alla som tror att världen är och ska vara en mörk plats, alla som tycker att världen ska styras av ekonomiska intressen och som tror att lärlek är bara en myt?

Och vad händer med dem som är/gör sig till offer/maktlösa för detsamma? De som säger "ja men nu ser världen ut så här och det är inget man kan göra nåt åt".

Anmäl
2009-11-04 22:58 #5 av: Mairi

Jag tycker att den senaste tiden handlat mycket om rädslor, gamla rädslor, och om kontrollbehov för att hantera dem.
Det påverkar oss i alla delar av livet, familjerelationer, kompisrelationer, arbetsrelationer och hela vägen genom samhället.
Extra myckt brakade det loss i oktober tyckte jag, i mitt eget liv, och det stämmer väl hyfsat med influensan också?

Det är en av anledningarna till varför jag fastnade för innehållet i tråden om Energies for october - förklaringen om de negativa arvet från Atlantis.

I oktober blev det väldigt tydligt vilka som är fast i det där uppgivna negativa tankesättet som du Monky beskriver, det blev så massivt att jag inte längre orkade stå emot trycket och vara positiv.
Jag drog mig undan väldigt mycket av mitt gamla sociala liv, men tog istället itu med att bli medlem här Flört och medvetet starta små nätverk som en ny meditationsgrupp i min stad och lite andra små grupperingar som utgör andhål.

Å andra sidan så tycker jag att de orädda människorna lyser starkare än innan. Kanske är det en sorts ökande "klassklyfta" mellan de som biter sig kvar i de gamla och de som känner luften under vingarna och blir glada över att få flyga framåt?
Detta utan att lägga in nån värdering om vad som är "fiiinast". Alla kommer nog fram dit de är på väg i den takt de bestämt, och jag tror inte ens på linjär tid. Skrattande

Idag ligger dock min meditationsgrupp hemma i sina respektive hem med allt från huvudvärk till feber eller "konstig magsjuka" - appropå utrensningar!

Själv har jag mer värk än annars, och alldeles särskilt när jag healar (andra eller mig själv spelar ingen roll) värker det i armarna, och inte i musklerna utan som i benen.
Jag tror att det kanaliseras en finare energi nu än för bara ett litet tag sen, jag känner den starkare själv.

Anmäl
2009-11-04 23:25 #6 av: szirius

Man kan ju också behöva fråga sig vad som är vad.....Obestämd Ibland kan man kräkas av stark rädsla, ibland kan man "kräkas loss" en rädsla som släpper kroppen...förstår nån vad jag menar...?

Huvudvärk, feber, diarrée,värk i leder,muskler,skelett...hos mig personligen kan orsaken skifta vilt! Ibland är det rena utrensningar, andra gånger är det fasthållande och motstånd som skapar blockeringar och stör flödet....så ser jag det iaf...och rannsakar jag mig själv så kan jag finna skillnaden.

#1 vilken otrolig resa!Kyss Och så medvetet! Jag blir alldeles hänförd av att läsa dina ord, att kunna finna detta med kärlek och acceptans på så kort tid.Jag vet människor som legat i ÅR innan de funnit detta....fantastiskt...

...själv har jag " vetskapen" kring det du skriver om, det är så sant och vackert, men får inte till det i verkligheten...jag gör motstånd mot sjukdom och värk...att ha så ont så att man inte kan göra någonting är en enorm övning att kunna hantera i kärlek och acceptans...

Anmäl
2009-11-05 00:37 #7 av: Monky

#6 På det ödmjukaste sätt vill jag säga tack för dina ord! Glad Jo en resa har det varit, fast den började när jag var barn (skrev äntligen en ordentlig presentation på min sida så om du vill får du gärna titta in där igen) Glad

Det är på senare år som jag blivit medveten i ordets verkliga bemärkelse och det är inga "vackra" sidor man ser hos sig själv alla gånger. Men att lära sig att älska alla sidor hos sig själv tror jag bl a är ett sätt att komma i från dömandet av andra.

Tror att motståndet gör att blockeringen manifesteras starkare. Men smärta är ju inget man ligger och njuter av å andra sidan. Jag hade kraftiga smärtor i 2 veckor sen var det mest feber och hudutslag, nu är det lite smärta som kommer och går.

Men man kan testa på sina beteendemönster och känslor, där kommer kärleken igenom ganska snabbt om man bara tillåter sig att känna känlsan och tycka om den.

Jag är så glad att jag hittat ett sätt att lossa på sånt här, delar gärna med mig men har också respekt för att det kanske inte passar alla.

Anmäl
2009-11-05 00:58 #8 av: [GunillaR]

Intressant detta! Det är många erfarenheter och upplevelser men ändå tror jag att det finns en röd tråd i allas berättelse.

Om jag ska berätta lite om mig själv så vet jag inte om det var mitt uppvaknande som skapade smärtan eller smärtan som skapade mitt uppvaknande. Eller så kanske de gick hand i hand.

Jag tänker ibland att om jag inte gått in i väggen 1995 och kraschat, så hade jag kanske aldrig vaknat, för då hade jag väl trampat på i samma spår. Men jag kunde inte för i och med att jag började ifrågasätta vad jag höll på med, så började jag mer och mer att må illa åt det jag gjorde och på det sätt jag levde, på det ytliga sätt jag levde. Karriären, jobbet, utelivet, kläder, utseende, representation, drink efter jobbet...................ungefär så.

Jag är såååå glad att jag "valde" att gå in i väggen och sätta stopp för min konstgjorda tillvaro. Jag valde bort fem kvinnor, en grupp som brukade gå på krogen och äta en bit och sedan på någon nattklubb för att dansa. En dag tog jag telefonen och ringde till dem en och en och frågade om det inte kunde vara trevligt att någon gång gå på konstmuseum, t ex i Köpenhamn, eller om vi kunde börja på på intressanta föreläsningar, åka iväg till någon konstrunda hela gänget, eller börja med att vara i naturen, sitta och meditera i naturen. Från varenda en fick jag svaret - jag vill bara ut och dansa och träffa karlar - 

Jag slutade mitt jobb som sekreterare, redaktör, ekonom och hade planer på att jobba med något skapande, t ex att undervisa i teckning och målning på någon kursverksamhet/vuxenskola.

Men så kom väggen där.

Det har varit många år i smärta men jag välkomnar min smärta för den har varit så värdefull för mig. Den har gett mig så mycket insikt och så mycket inre lycka.

Men juste denna smärta som vi talar om i tråden den har väl varat ungefär i 1,5 år kanske 2, då jag har ibland tyck att jag vänt in och ut på mig själv men nu förstår jag vad som skedde, att jag gick ut från gamla jag och in i nya. Detta var det mest omvälvande  och märkliga jag varit med om.

Speciellt sista månaden har varit mycket jobbig för mig med värken, så nu väntar jag på världens underbaraste insikt

Kyss

Anmäl
2009-11-07 14:01 #9 av: Monky

#8 Röd tråd är verkligen rätt ord!!

Vad kreativa och modiga ni är allihop!! Sluta på jobbet, säga upp en vänskapskrets, starta meditationskurser!!

Ibland krävs en vägg man går in i, för min del krävdes en elefant som bröt min arm 2006. Det vände upp och ner på alla mina planer.

Nån som har några funderingar kring det jag skrev i #4?

Föresten, känner av hjärtchakrat idag på nåt sätt, som om nåt håller på att öppna sig/visa sig sårbart/vara djupt berörd av kärlek, samtidigt nära till gråt....svårt att förklara känslan... Är det bara jag?

Anmäl
2009-11-07 17:35 #10 av: [GunillaR]

# 4 - Ja det där var ju en intressant fråga som jag också funderat mycket över.

Jag tror att "folk i allmänhet" börjar fundera lite för sig själva och börjar ifrågasätta sättet vi lever på. Men jag tror samtidigt att många inte vet hur de ska göra för att kunna bryta sitt beteende. Och när de väl börjar bryta sitt beteende så möter de motstånd från omgivningen.

Men jag tror också att när man väl börjat fundera på sin egen andlighet, sitt sätt att leva, på sin existens, då skickar man ut signaler till Universum och då svarar Universum med att leda in en på de rätta vägarna, eftersom man själv önskar så. Ibland så behöver man en rejäl spark i baken för att man ska börja ändra på sig, men jag tror denna spark egentligen är utdelad av en själv från början, men att Universum hjälper till att verkställa.

Om man har intentionen att leva på ett annat sätt än den finansiella regel, så finns detta i ens hjärta. Man känner att det är fel, och detta är inte utan betydelse!

Med frekvenshöjningen så kommer fler att lyssna till sina hjärtan och inse att något måste ändras.

De människor som inte vill eller kan inse att en förändring måste ske, det måste ju vara dem som är styrda av pengar och egen vinning ända in i själ och hjärta. De som låter sig styras av rädsla istället för kärlek. De där människorna har redan börjat få problem och börjar bli smått desperata. De vill roffa åt sig de sista korvörena innan systemet kollapsar.

Men vad händer med dem? Kommer deras hjärtan att öppnas eller?

Anmäl
2009-11-10 13:29 #11 av: Trisha

Fick en impuls att gå in här o hämta lite Kraft&Energi, och si vart inuitionen bar mig!  Så mycket underbar läsning, tack, tack....

Tänker på #4 och den frågan är ju väldigt intressant. Och intressant är också min reaktion på dem som väljer sitta fast, särskilt om de bott nära mitt hjärta. Det har varit (och är fortfarande till viss liten del) en utmaning för mig. Är så övertygad om att vi är tvungna att välja nu, som hopiindianerna bl a sagt, och världskriget som pågår inom var och en är sannerligen intensivt. Jag har själv vacklat lite nu en kort tid, då valet dom gör när dom stannar kvar inte bara stannar inom dem själva. Nej, man måste slåss lite också, eller mycket....

Har hört uttrycket - man blir inte större själv för att man hugger huvudet av någon annan. Jag önskar verkligen att det destruktiva som får bli kvar när någon inte väljer Kärlek och kraft, kunde stanna inom dem själva. Men det ligger ju inte i sakens natur direkt...

Neej, känner mig inte som en stor offerkofta, det är inte därför jag skriver detta. Utan för att jag tror att jag inte är ensam om att när smällarna blir några stycken så är man som Mowgli på darriga ben ett tag...

Nåväl, jag fick ny kraft härinne av att bara läsa era ord. Har själv fått lämna precis allt efter sjukdom med åtföljande konkurs och står nu verkligen bara här i Livet med bara lite kläder, en soffgrupp och mig själv. Har ingen aning vart jag ska från nu, men nu går jag. För jag vägrar slås ner av dem som haaatar att dom inte har kraften att välja Ljuset och slåss hejdlöst. Tack och lov har jag mina tre underbara barn, vuxna nu, och en handfull fantastiska vänner som ger mig hur mycket som helst.

Träffade Little Crow, en shaman som jag gick två intensiva upplysningshelger med, för ett par år sedan. Han berättade allt som skulle komma för oss som var där, och inte ett ord har slagit fel. Han sa också, att vår största utmaning skulle bli när dem vi älskade stannade upp och valde dramat och stagnationen istället. Och så sant det varit....

Han sa också, vilket jag tänker på flera gånger per dag: You need to take your power back. Either you do it, or you get sick and die.

Han sade detta helt utan dramatik, bara som ett oerhört kärleksfullt konstaterande. Han valde för ett tag sen att gå över till andra sidan och jobbar nu därifrån. Men sannerligen inte för att han var fast i det negativa, utan för att hans tid som kringvandrande budskapsspridare var över. Han hade två resväskor, den ena med hans personliga tillhörigheter i, den andra med hans magiska "verktyg". Med dessa reste han omkring i över 20 år och spred kunskapen.

Välsigne honom. I I will do it... take my power back..

Tack för inspirationen ni ovan gett mig!

Elinor

Anmäl
2009-11-10 15:07 #12 av: Gahella

Oj stark läsning Trisha! Kan tala om att jag befinner mig i en liknande situation då jag just nu lever i stunden utan några som helst garantier vad det gäller ekonomisk trygghet.

Det finns några som hjälpt mig förutom min inre guidning att våga leva på detta nya sätt, och det är K. Bishop och en text BigBear la in från en indiansk profetia som  jag minns det löd: Denna tid kan liknas vid en strid och stark flod, och det bästa ni kan göra är att släppa greppet från strandkanten och flyta med och veta att denna floden har ett mål.

Alihya ett helt fantstiskt medium som läste av mig helt klockrent sa: Du vill gärna springa framför detta höghastighetståg i din brist på tillit, varför inte hoppa upp på tåget och åka med!? Bra likt det ovan skrivna!;)

Idag tog jag ett visdomskort som löd: Losing everything is at the same time the scariest, as well as the most liberating experience you can have. When you have something, - anything..., you've got to protect it from disappearing. And so worry becomes a resident in your heart. When you've got nothing, your heart overflows with gratitude for every offering you receive.

Det verkar som att få tillgång till det nya måste vi tydligen släppa allt det gamla. Så befriande, men också det mest skrämmande och ibland det sorgligaste man kan tänka sig!

Kram kära medkamrater!

Anmäl
2009-11-10 20:50 #13 av: satori

Även jag har blivit tvungen att göra mina livs svåraste val med att släppa vissa saker och även människor som jag älskar innerligt men som håller mig fast i "det gamla".

Anmäl
2009-11-10 21:00 #14 av: [GunillaR]

Det är väl så att man kan inte hoppa på tåget lite grann, antingen så gör man det eller inte.

Anmäl
2009-11-11 23:50 #15 av: szirius

#11 tack för ditt inlägg, som berörde....jag känner vad du talar om...har liknande upplevelser...vad gör man med dem i ens närmaste närhet som väljer att krampa i rädsla i stället för att släppa och våga ha tillit? Även vi är i en ekonomisk situation där vi kanske blir tvungna att lämna allt...och jag känner en tyst tillit i det, men min man tar det oerhört personligt, han känner sig misslyckad och är helt avstängd.Detta påverkar vår relation såklart...när det inte blir något möte...men november har dygden TÅLAMOD, så jag väntar och finns här, i kärlek....

#12 Väldigt spännande att detta handlar just om vad jag drömde om inatt ! ( skrev nyss om det i tråden meditation 11/11)

Vi blir tvungna att släppa och ha tillit.Värna om enkelheten.

Det finns även en esoterisk syn inom detta...det kallas för " mista -processen" som handlar om att mista i det yttre för att finna det inre.Vi är många på jorden som går igenom denna förvandling nu....

Anmäl
2009-11-12 14:19 #16 av: Gahella

Tack szirius, så skönt att veta vi är många i denna process, vilken draghjälp vi får av varandra då! Och så vet man att man inte är helt ute och snurrar;)

Anmäl
2009-11-12 14:52 #17 av: Pruttaren64893

Inlägget borttaget p.g.a Ot "utrensning!"  Flört

custom image

Anmäl
2009-11-15 23:23 #18 av: bluemary

Bara en liten fråga om texten i själva inlägget. Det gäller
detta med utrensning med feberkänsla och muskelvärk.

Jag har haft dessa problem i 20 år, hur ser man på detta
då ? Med vänliga hälsningar ?

Anmäl
2009-11-16 01:25 #19 av: [GunillaR]

# 18 - Har du haft detta i 20 år så tror jag inte detta beror på utrensningen. Du har möjligtvis inte fibromyalgi? Eller morbus dercum?

Anmäl
2009-11-16 01:59 #20 av: Gahella

Bra Playja, bort med skiten;)

Anmäl
2009-11-16 20:24 #21 av: szirius

#19 fast...hur kan man veta att inte även dessa sjukdomar är en del av en utrensning, rent jordsligt sätt? Jag tror ju inte att det är för inte som så många är utbrända just denna period...det handlar också om energiförändringar...Obestämd

Anmäl
2009-11-16 20:49 #22 av: [GunillaR]

# 21 - Det är nog väldigt svårt att se vad som är hönan och vad som är ägget.

Sen kan man fundera över om värken kommer att försvinna när energiförändringen är klar. Kanske blir det någon slags obalans när delar av kroppen inte är klara, eller om man är klar i sin kropp men att den jordiska omgivningen inte är klar.

Och så länge de negativa energierna finns kvar så kan detta också göra att man förlorar energi.

Grunnar vidare ............... Obestämd

Anmäl
2009-11-16 23:48 #23 av: szirius

# 22 själv kan jag märka att " kropp och sinne" ofta kan vara osynkade.Först är det en psykisk process som kan vara jobbig, sen kommer jag ur den och kan må superbra i sinnet - men så börjar kroppen i stället att bråka och värka och bli sjuk...flera gånger har det varit så...och det tar på mitt tålamod, hahaha " hallå, jag har fattat den här grejen nu, är det verkligen nödvändigt att kroppen också behöver ta denna sväng ?"SkrikandesFlört

Visst är det svårt med hönan och ägget i dessa frågor...som jag grunnar över i #6 ...det gäller att känna sig själv...

Anmäl
2009-11-20 01:35 #24 av: moonflower

Tackar för en bra tråd!

I  tumult - med ekonomiskt bottennapp samt en förkrossande insikt om att vissa som jag trodde stod nära  -  ville att vi skulle gå samma väg - men har släppt nu - orkar inte försöka längre - ber om att de ska hitta kärlek och ljus, på sin väg och att vi kan mötas med öppna hjärtan i framtiden.

Som en osynlig navelsträng är kapad och jag känner mig naken och fri - fast jag vet inte vad ja ska göra!

Familjen är kärlek och min rikedom - och har ju alltid varit - fast först nu är det så otroligt tydligt.

Anmäl
2009-11-21 11:45 #25 av: [GunillaR]

# 24 - Varför lägga in press på dig själv att du måste göra något? Varför inte bara vara i detta för en stund?

Låt sedan ditt inre visa vägen och ge dig ledning. Be din vägledare om hjälp och var uppmärksam på vad för slags budskap som dyker upp på din väg.

Den där känslan av nakenhet och frihet är lite skrämmande men på samma gång väldigt spännande.

Anmäl
2009-11-23 11:07 #26 av: [AnnikaOhlsson]

Intressant det här. Jag har sedan i fredags haft diarré. Kännt mig febrig och sovit mest hela helgen. Idag känner jag mig bättre, men diarrén är kvar. Jag tycker det är lite märkligt i o m att vanlig magsjuka brukar sitta i under ungfär ett dygn. Sen brukar man vara matt ett dygn till, men detta verkar långvarigt... Kan det vara s att jag inte alls är sjuk? Hur vet jag det i såfall?

Anmäl
2009-11-23 11:22 #27 av: [GunillaR]

# 26 - Om man är magsjuk brukar man vara sjuk, dvs förutom att springa på toa så vill man inte äta något och man känner sig väldigt eländig. Det verkar som du har sprungit på någon slags magsjuka eftersom du känt dig febrig och sovit.

Utrensningsdiarré är mer som befriande och att man känner sig lättare och inte sjuk alls.

Anmäl
2009-11-23 12:30 #28 av: [AnnikaOhlsson]

Som jag trodde..... Men jg hade hellre sett att det var nån form av utrensning :-)

Anmäl
2009-11-23 14:48 #29 av: [GunillaR]

# 27- Jo men du har rätt! Om man till exempel har varit på en renande healing så kan det bli så att "systemet rensas". Magen gör sig av med gifter osv. Det kan också vara känslomässig rensning där magen reagerar. Och då kan vem som helst känna sig utmattad, men man upplever samtidigt att man känner sig renad, att man blivit av med något som tyngt en. Har man feber och blir liggandes tyder detta mer på ett virus.

Anmäl
2010-01-11 02:21 #30 av: lyrah

jag sa upp mig från ett heltidsarbete bara sådär för att kunna syssla med konst på heltid, vilket i många människors ögon kan ha tyckts vart ett dumt beslut, att slita sig loss från det som anses vara trygghet, men kan säga att jag mådde mycket bättre än när jag hade ett heltidsarbete, att sitta och rita på nätterna är rena meditationen för mig, jag är i kontakt med mitt undermedvetna som utrycks i form av bilder. Har även folk omkring mig som är giriga och kör med ful taktik för sin egen vinnings skull, men jag är inte arg på dom som jag skulle ha varit för några år sedan, tror mycket på atraktionslagen, håller man på med negativa saker så drar man till sig det negativa, jag fokuserar på det positiva och har märkt små samband som ger mig en känsla av att det stämmer och att jag är på väg åt rätt rikting, känns nästan som man blir guidad i det undermedvetna för att man valt den positiva vägen, man får det tillbaka hela tiden! Synd att vissa människor går miste om det och lägger si energi på negativa saker, men vad säger man energi är energi, vi har en fri vilja att göra vad vi vill med energin, alla har sin utvecklingsfas. Är hur som helst mycket glad över att det finns så mycket positiva och varma själar här på forumet, som har vaknat upp, som man kan dela sina tankar med, allt det här sker med mening! hoppas fler hittar hit! Nu ska jag ut och skåda stjärnhimlen! he he

Anmäl
2010-01-12 23:04 #31 av: szirius

#30 vilket fint inlägg, ja visst är det härligt när man får små bevis på att den positiva vägen är den sanna vägen.Glad Grattis för modet att våga lyssna inåt och byta riktning! Kyss

Anmäl
2010-01-14 05:41 #32 av: lyrah

joo jag försöker se inåt varje dag och vara positiv, den dagen pengar avskaffas så kommer jag att må som en gud, jag tvingas dagligen handskas med pengar, blir ofokuserad och stressad av pengar, är inte girig för fem öre. Men känner bara att pengar skapar problem i vardagen hur man än vrider och vänder på det hela. Tänk vad mycket tid vi människor skulle spara om vi slapp hela tiden sträva efter att jaga pengar, man kunde göra nått värdefullt av sitt liv, men nej vi  är slavar under pengar, dom kontrollerar oss, pengar är den sämsta uppfinningen, många förstår inte det när jag försöker snacka om det, dom säger vadå jag har ju pengar så jag kan köpa vad jag vill, bullshit, om man ser det hela från ett större perspektiv så är det ju hur fånigt som helst, jag menar allt man i princip kommer i kontakt med ute i samhället och världen tjänar pengar på nått, pengar pengar, bakom allting, inget går runt utan pengar, dessa jävla papperslappar, förutom kärlek!!!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.