Annons:
Etikettupplevelser
Läst 9171 ggr
satori
2009-12-26 14:43

Besök av vargman

Vaknade inatt av att jag befann mig i vibrationsstadiet, tänkte aha nu skall jag ut och resa men fick aldrig upp vibrationerna tillräckligt. Jag känner en närvaro i rummet och öppnar ögonen. Då står det en varelse vid kanten av sängen vid huvudändan som jag ser dåligt, som en skugga mest. Sen står det en lite mer i mitten aningen ner mot fotändan bredvid sängen som har en människokropp och ett varghuvud och stirrar på mig. Måste erkänna att jag kände mig lite obekväm och eftersom jag sovit väldigt illa de senaste nätterna så ville jag inte bli mer störd så jag vände bort huvudet och försökte somna om. Vilket jag gjorde. Nu sitter jag här och klurar på om det finns nån känd figur som har människokropp och varghuvud!?

Annons:
Gahella
2009-12-26 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Oj vilket besök satori! Jag tänkte på Anubis, så här står det om den guden i wikipedia:

Anubis (egyptiska: Anpu) var i egyptisk mytologi son till Osiris och Neftys. Han avbildas oftast med schakalhuvud och människokropp, men ibland en hel schakal, och återfinns i många egyptiska gravar.

Anubis var en gud ursprungligen från Abydos i Övre Egypten som skyddade de dödas gravar. Från den femte dynastin räknades han också som son till solguden Ra. Han ledsagade de avlidna till Osiris domstol i Underjorden där han placerade deras hjärtan i den ena vågskålen av en balansvåg och en fjäder från rättvisans gudinna Ma'at på den andra. Var hjärtat tyngre än fjädern slukades det av det krokodilhövdade vidundret Ammat. Var hjärtat lätt som fjädern fick den döde träda in i efterlivet.

Anubis var också balsameringskonstens specielle gud.

Det äldsta kända omnämnandet av Anubis finns i det gamla rikets pyramidskrifter, där han associeras med den dåvarande kungens begravning.[1]

Anubis har många titlar kopplade till sin begravningsroll, som "han som är på sitt berg", som understryker hans vikt som de dödas och deras gravars beskyddare, och titeln "han som är på balsameringsplatsen", vilket associerar honom med mumifieringsprocessen.[1] Som många antika egyptiska gudar, antar Anubis många olika roller i olika sammanhang.

Gahella
2009-12-26 14:58
#2

Min tolkning är att du på något plan kanske ska dö, för att stiga in i något högre?

satori
2009-12-26 15:27
#3

Jaaa!!! Jag tolkade ju huvudet som en varg då det var gråsvart men kroppen var en mans (människas). Hittat några bilder på google som är väldigt likt och även din här ovan. Nog känns det som det är Anubis. Andra egyptiska guden jag har kontakt med nu inom loppet av några månader ju. Förvånad

Ja, vet du att jag har känt mig så underlig de senaste dagarna, precis som om jag är döende. Hela mitt liv passerar revy inom mig som en film som spelas upp i ett. Barndomen, ungdomen, vuxenlivet…och mycket gammalt kommer upp och känslor med det. Jag har även haft faktiskt omedvetna tankar om det, men kom på nu när du skrev det där att jag faktiskt haft tankar på att "döda mig", inte bokstavligt alltså men göra andra drastiska saker jag länge velat göra men inte känt mig mogen för. Tänkte faktiskt gå till Clas Ohlson här nu och köpa en hårtrimmer t.ex Flört Kanske skulle man ta och byta ut sitt icke självvalda namn också framöver….Jag vill kunna få leva som och vara den jag Är - inte den som andra "gjort" mig.

http://i199.photobucket.com/albums/aa11/anyssa13hatesluv/Anubis.jpg

Gahella
2009-12-26 15:37
#4

Jag har också tänkt på och klippa mig, men kanske inte kort;) Jag har känt mig trött sur och less stundtals på sånt som irriterar mig sedan förr, men nu har det känts för mycket ibland!:(

Fick den här i mejlen från en kompis den passar också väldigt bra nu!

Trecena: Chicchan (Serpent-Orm)

(22 dec_2009-3 jan 2010)

http://xzone.com.au/maya/images/chicchan.pngSo what is the agenda for this Trecena? Så vad är dagordningen för denna Trecena? Lets look at its main characteristics.

Låt oss titta på de viktigaste egenskaper: It is the 9th Trecena in the Tzolkin. Det är den 9: e Trecenan i Tzolkin. The agenda for this 13 day period is instincts, kundalini and life force. Föredragningslistan för denna 13-dagarsperiod är Instinkter, Kundalini och Livskraft. The serpent is a powerful symbol within many cultures.

Ormen är en kraftfull symbol inom många kulturer. To the Maya it was so sacred that they made this calendar in honor of it.För Mayafolket var den så helig att de gjorde den här kalendern för att hedra den. Ormen är faktiskt själva huvudorsaken att Mayakalendern kom till!!

 Quetzalcoatl, the feathered serpent is the central character in their mythologyQuetzalcoatl, den befjädrade ormen är huvudpersonen i deras mytologi. The Serpent Trecena contains ten portal days and the 13 day journey through this Trecena is very intense. Ormens Trecena innehåller tio portaler under den 13 dygn långa färden genom denna Trecena, vilken är mycket intensiv. Many life changes occur during this Trecena. Många liv skapas och transformeras under denna tid. it is a time to shed your old skin and emerge renewed and healed. Det är dags att kasta din gamla hud och dyka rakt in i något nytt, att förnyas och att helas. It is a time to transmute the poison in your soul. Det är dags att omvandla "giftet" som kan finnas i din själ. It is also time to balance your base chakra (kundalni). Det är också dags att balansera ditt baschakra (kundalini).

This period favors merchants and warriors - it's a good time for traveling, for launching an expedition, or for going "boldly where none have gone before." In ancient Mexico soldiers marched to distant battles during this period. Denna period gynnar handelsmän och krigare - det är en bra tid för resor, för att lansera en expedition, eller för att gå "djärvt där ingen har gått före." I det gamla Mexiko marscherade soldater till de mest avlägsna slagen under denna period. What you find today are confrontations, daring discoveries, and revelations of secrecy making the news. Vad du kan möta  idag är konfrontationer, djärva upptäckter, och uppenbarelser av tidigare sekretessbelagda hemligheter och/eller överraskande nyheter.

Julius-G
2010-01-10 17:16
#5

Satori, troligtvis har du bara drömt, råkat ut för sömnparalys eller liknande.

/ Intresserad

satori
2010-01-10 17:26
#6

#5 Du jag känner väl till både drömmar, sömnparalyser och liknande då jag haft det förrFlört Nån dröm var det definitivt inte, inte SP heller, men självklart befann jag mig nog under ett annat medvetandetillstånd, det är ju sällan man har dessa syner nä'r man är hundraprocent "vaken" s.a.s. Fast det spelar mindre roll eftersom jag är av den uppfattningen att det är just vid förändrade medvetandetillstånd som man är mer mottaglig för att se verkliga saker bortom denna dimensionen!

Annons:
Julius-G
2010-01-12 10:29
#7

Eller också är det just vid förändrade medvetandetillstånd som man brukar se overkliga saker.

Du är inte ensam om att uppleva märkliga saker i samband med sänggåendet, på kvällen/natten eller morgonen.

Den naturliga slutsatsen är att dessa upplevelser - med tanke just på sängliggandet - beror på drömliknande tillstånd, inte på att upplevelserna är verkliga.

/ Intresserad

Upp till toppen
Annons: