U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp

nazi ufo conspiracy

2010-01-18 01:26 #0 av: lyrah

nazi ufo conspiracy

Vad tror ni om den här, dom säger att flygande tefat skulle va en mänsklig uppfinning som ska komma ifrån nazi teknologi, vet inte vad jag ska tro, låter en aning skumt, nog för att usa har andvänt tyska vetenskapsmän, när nånting läcker ut så kommer det alltid typ tio olika versioner av sanningen, jävligt bra taktik för att göra folk förvirrade, jag tror inte att ufo bara är människans uppfinning, är övertygad om att det finns liv i universum, att tro nått annat vore konstigt för mig, men det e säkert en medveten dokumentär för att tala om för folk att så här är det, när det egentligen försigår helt andra saker/

spana även in: ufo hypotheses s4 informers, på youtube om ni inte redan har sett dom väldigt intressant

Anmäl
2010-01-18 16:02 #1 av: Cristine

Det köper inte jag, jag har inte räknat in hur många olika modeller på ufon jag sett, det skulle tyskarna aldrig ha råd med.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2010-01-18 20:12 #2 av: lyrah

bra där! jag köper inte heller riktigt den här teorin, alla fall inte den teorin om att ufon endast skulle vara en mänsklig uppfinning, sen om tyskarna har haft nån form av kontakt med nån form av utomjordingar kan jag inte svara på, dom som vet, vet!

Anmäl
2010-01-19 17:48 #3 av: Julius-G

Det är tänkbart att vissa objekt som har blivit observerade har varit olika militära projekt.

Men resten av alla observationer kan givas andra förklaringar: Stjärnor, planeter, kometer och andra himlakroppar, satelliter, flygplan och helikoptrar, luftskepp, ballonger, radarfenomen, optiska fenomen, atmosfäriska fenomen, o.s.v., o.s.v.

Det finns alltid en förklaring, även om man inte alltid, kanske i 5 procent av fallen, hittar den.

Att det alltid blir en liten, oförklarad rest är naturligt. Man kan aldrig förklara allting. Men vi kan vara tämligen säkra på att det finns en jordnära förklaring även bakom denna rest.

Man kan även tänka sig okända, naturliga fenomen av olika slag.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-19 21:37 #4 av: [GunillaR]

Visst fanns det väldigt många nydanande ingenjörer i nazi-Tyskland. Mycket av denna teknologi kom ju vidare till USA och var till grund för bl a rymdforiskningen. Werner von Braun var ju en av dessa. Så visst fanns där en otrolig koncentration av ny teknologi, men "vår herre" såg till att inte Hitler fick kontroll över dessa.

Frågan är varifrån tyskarna fick sin kunskap..........

Jag tror att det mycket väl kan ha funnits en utveckling av "flygande tefat" men att den inte blev till någon större succe. För vi har ju fortfarande ganska traditionell teknik i våra stridsflygplan. Så det kan ligga någon sanning i att det varit ufos "made in USA" som några människor fick beskåda.

Huruvida Roswellkraschen var en misslyckad manöver från USA eller om den verkligen var utomjordisk, det kan vi ju diskutera. Personligen tror jag att det var en utomjordisk farkost, men jag vet naturligtvis inte.

Jag tror också att vi har väldigt mycket besök från andra civilisationer just nu och har haft sedan den 6 augusti 1945 då USA släppte den första atombomben. Denna kärnvapenkapplöpning med tester både på jordytan, under jorden och i atmosfären måste ju ha observerats från "ovan".

Tror jag...........

Anmäl
2010-01-19 22:29 #5 av: lyrah

håller med om att vi kan ha blivit observerade, tror inte allt går att förklara på naturlig väg än så länge, men när vi får mer bevis och vetskap om flygande tefat och deras existens så kommer vi att kunna förklara naturligt vad som är ett flygande tefat och vad som är en väderballong

Anmäl
2010-01-20 15:00 #6 av: Julius-G

Det finns ingen anledning att tro att utomjordiska farkoster besöker Jorden.

Efter mer än 60 år av observationer i modern tid, samt decennier av undersökande ufologi, saknas fortfarande alla fysiska bevis ( av såväl utomjordingar som farkoster ).

Allt tyder istället på att besökande utomjordingar endast existerar i människors fantasi ( även om vissa tror att det är verklighet ).

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-21 03:27 #7 av: lyrah

alla männisor har sin egen verklighet, det som är din verklighet behöver inte vara andra människors verklighet. Har det bevisats att utomjordiska farkoster inte finns och det vore väl konstigt om jorden var den enda planeten i universum där det finns liv. Bland miljarder galaxer så tror jag absolut inte att vi på jorden är dom som är längst fram i utvecklingen, tror  snarare längre bak, vad det gäller teknologi och andlig utveckling så därför finns det all andledning att tro på att utomjordiska farkoster besöker eller har besökt jorden.

Anmäl
2010-01-21 18:27 #8 av: Julius-G

Men lyrah, du säger här några saker som är tveksamma.

Visserligen kan man säga att alla människor har sin egen verklighet, men det betyder inte nödvändigtvis att en människas egen verklighet existerar på riktigt. Jag anser det vara mer riktigt att beskriva det som varje människas subjektiva upplevelse.

Vidare ställer du frågan "Har det bevisats att utomjordiska farkoster inte finns /..../". Svaret är givetvis nej - strikt vetenskapligt - av den enkla anledningen att det aldrig går att bevisa att något inte finns ( man kan endast göra det motsatta; bevisa förekomsten av något ). Den typen av frågor eller påståenden är därför meningslösa och styrker inte saken.

Slutligen håller jag med dig om att det vore konstigt om Jorden var den enda planeten där det finns liv. Men det betyder inte att Jorden har blivit besökt av utomjordiska farkoster. Vi vet ingenting om detta förmodade liv eller var det befinner sig. Vi vet inte vilken beskaffenhet eller form det har. Vi vet inte om något av detta liv kan kallas intelligent. Vi vet inte - om det skulle finnas intelligent liv någonstans - om det finns en möjlighet eller vilja att nå Jorden. Det finns massor av frågor, osäkerhet och brist på kunskap och bara spekulationer till svar. Avstånden i universum ligger dessutom bortom vår fattningsförmåga. Bara i vår egen galax tar det ljuset 90 000 - 100 000 år att färdas från kant till kant. För ljuset, alltså. Då ska man veta att människan som art troligtvis inte är äldre än maximalt 200 000 år. Vår närmaste galax, Andromedagalaxen, tar det ljuset mer än 2.5 miljoner år att färdas från. Återigen, för ljuset, alltså.

Det är många civilisationer som hinner utplånas under en tänkt rymdresa till Jorden, såväl på denna planet som på avreseplaneten, för att inte tala om rymdresenärerna själva - såvida de inte har i det närmaste evigt liv.

Allt detta, i kombination med den till synes omöjliga uppgiften att hitta Jorden i universum, gör att sannolikheten för att utomjordingar har besökt Jorden måste betraktas som mycket liten.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-21 22:49 #9 av: lyrah

mycket vetenskap är oxå spekulationer, finns så mycket teorier om vad som är vad, jag har min uppfattning och den står jag fast vid, vissa tror på vetenskap och vissa på andlighet, finns inget som säger att det ena är bättre än det andra, handlar bara om vad man föredrar, vad som funkar bäst för var och en, inget flummigt el konstigt med det

Anmäl
2010-01-22 00:19 #10 av: Julius-G

Det som "funkar bäst för var och en" är inte nödvändigtvis sant, i dessa sammanhang. Besökande utomjordingar är inte verklighet bara för att vissa människor vill att det skall vara så.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-22 07:48 #11 av: lyrah

vad är sant då? att utomjordingar besöker jorden kan vara sant eller så är det inte sant, d är ingen som riktigt vet, men därför finns det ingen andledning att säga att det absolut inte är verklighet, då kan man istället  säga, jag vet inte, för det gör du ju inte, inte jag heller, men jag har en stark tro om att dom finns och du kanske har en stark tro att dom inte finns, är du med! man kan inte utesluta nått förrän man vet! det är i alla fall vad jag tycker,  du är fri att tycka och tänka precis som du vill,  men det finns säkert många bra vetenskap-forums, där folk delar sin tro med dig, i det här forumet är vi inte så skeptiska till utomjordiska saker

Anmäl
2010-01-22 13:14 #12 av: Julius-G

Angående vad som är sant kan man på goda grunder antaga att det som är sant är sådant som kan verifieras objektivt, vetenskapligt. Det är åtminstone det bästa svaret vi har, hittills.

Detta är alltså något helt annat än det som du förespråkar; den egna verkligheten ( som inte nödvändigtvis är verklig utan bara är subjektiva upplevelser ).

Vidare uttrycker jag mig inte i termer om vad som "absolut inte är verklighet". Inte heller utesluter jag något. Istället talar jag utifrån vad som är sannolikt eller troligt.

Du säger att du "har en stark tro om att dom finns". Så är det givetvis. I frånvaron av fysiska bevis kan man inte göra annat än att tro.

Jag vet inte hur det är med dig, men många av dina meningsfränder har en religiös eller andlig tro på utomjordingar.

Tro, eller religiös eller andlig tro - vilket antyds av själva begreppet - är knappast en väg till verkligheten.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-23 02:29 #13 av: lyrah

Som jag sa i förra inlägget, det finns säkert många bra vetenskaps-forums

där folk delar sin tro och sina vetenskapliga spekulationer med dig, tror inte

att du kommer någon vart med att motargumentera folk

som har sin tro och sin syn på saker och ting, anser du att du vinner

något på det, eller tycker du bara rent allmänt att det är roligt på något sätt. Ungefär som jag skulle gå in på ett vetenskaps forum o motargumentera deras tro, nej jag har viktigare saker för mig, nått mer att motargumentera om?

Annars tycker jag att vi sätter punkt här, så kan jag lägga min energi på nått

jag tycker är lite mer utvecklande än den här diskussionen, för den leder ju ingen vart.

Anmäl
2010-01-23 14:07 #14 av: Gahella

#13 Ja det är lika bra för det är som att prata med väggen, har själv försökt;)

Detta är endast en motkampanj som jag tidigare har nämnt, för de är livrädda nu när så många börjar vakna upp ur slummern! Power to the peopleSkrattande.....and they hate it!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.