Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Framtiden -2012 och efter

Tiden vi längtat efter är här!

2010-01-24 00:56 #0 av: Gahella

Hej jag kanske ska presentera mig, så du vet på ett ungefär vem jag är. Jag är en 1:a dim ljusvarelse och är här för att hjälpa er att genomgå den transformation, som har påbörjats oavsett om ni vill det eller inte, vilket du känner av och är nu lite/mycket förvirrad, och du kommer att pendla, mellan fantasi och verklighet utefrån din verklighet, men vad är egentiligen verkligt!!!! Det är det jag och många andra är här för att hjälpa er med. att ni inte är ensamma i universum tror jag nog att många har förstått idag, men samtidigt så vet ni ännu inte vad ni ska tro, och förstår det mycket väl tro mig, jag har en gång i tiden varit i samma stadie som många av er befinner sig idag, så jag förstår mer än du kan tro. I denna dimention som ni befinner er i så existerar rädsla, och är en av anledningarna till varför vi inte kan ta kontakt direkt med människor, utan får hålla oss lite i bakgunden och jag vet att du förstår, för även om ni tror att ni skulle vara beredda för ett möte, så kommer ni att backa i sista sekund, det har vi alltför stor erfarenhet av, så det vet vi. Men allteftersom ni börjar vakna upp och evolvera så försvinner rädslan och byts ut mot en högre förståelse. Det finns idag många av oss på denna planeten idag i olika skepnader och i olika kroppar, vilket kanske inte är så lätt att förstå, men kommer framöver inte att vara konstigt, detta är vad ni har kämpat så tappert för och ni håller på att springa över mållinjen inom kort, men ju längre tiden rinner iväg ju svårare kommer livet att bli här, med ekonomi,mm. Så ju fortare människorna vaknar upp, desto snabbare kommer denna prossesen att ta. Detta skulle ha skett mycket tidigare, men som vanligt så måste ni vänta till sista sekund med allt, varför är det så.... jag vet varför och var bara en fråga till mig själv :) det som jag nu skriver kan du använda och dela med dig till människor som du ser börjar vakna upp. Vi är här för att hjälpa till, inte för att göra grovjobbet åt er och tvinga er att vakna, det får er fria vilja råda över.

Välkomna hit:

http://ufosajten.ning.com/

Anmäl
2010-01-24 02:05 #1 av: Gahella

Är ledsen med den översta biten kom inte med i kopieringen. Det är inte jag Skämssom erbjuder detta, ser nu att den översta delen inte kom med:

Detta är Alexander som presenterade sig. Kan garantera dig att det inte är någon form av sekt! Endast en väldigt fin hjälp på vägen för de som känner för det. Kom gärna in och läs lite mer och så kan ni ställa frågorna direkt till Alex.

Anmäl
2010-01-24 02:22 #2 av: [GunillaF]

Vem är Alexander?

Anmäl
2010-01-24 02:31 #3 av: Gahella

Han har presenterat sig där redan, och har du fler frågor kan du ställa dem personligen till honom inne på ufo-sajten

Anmäl
2010-01-24 03:16 #4 av: Gahella

Här kan ni läsa lite mer:

Vad går allt ut på, vad är vi, varför finns vi?????

Ni kommer från den eviga kraftkällan som allt i universum består av och är en medveten energi som kallas för aura och bor i tallkottkörteln bakom hypofysen som faktiskt lyser

http://www.epochtimes.se/articles/2008/10/21/15985.html

Eran fader tog för ca 26000 år sedan en droppe av denna energin och släppte in den i en människokropp, som är skapad av dna från dom 22 visaste och kraftfullaste varelserna i denna galaxen. efter eran första livstid så hade ni ett litet medvetande, som ett barn och fick då välja om ni ville fortsätta att utvecklas till en medveten energi, eller om ni ville tillbaka till källan, och ni som är här valde detta av egen fri vilja att fortsätta, våran starkaste egenskap som själ är nyfikenhet, vi vill veta allt, hela tiden suga åt sig kunskap. och ni reinkarnerades under 13000 år i olika kroppar, som ni bara lånar för varje livstid och som ska återvända till kretsloppet, för att nytt liv ska kunna skapas och utvecklas. ni har bott i alla olika delar av denna världen och reinkarneras i olika raser för att lära er deras egenskaper, så ni har varit indianer,kineser,negrer,osv, men upptäckte i slutet av makt perioden att ni inte kunde komma längre, utan att allt började om, och för att komma vidare, så behövde ni utveckla empati. och fick åter frågan om ni ville fortsätta att stiga och bli en mer medveten och kraftfullare själ, och ni valde ja, och reinkarnerades för den andra cykeln i zodiaken, och har levt många liv som nertryckta själar som har fått uppleva vad onska,makt,krig,lidande,mm som är en förutsättning för att man ska kunna utveckla empati, det är därför ni aldrig kan bli rika och förmögna eller mångmiljonär, för då måste ni utnyttja andra själar och då leder det till makt. nu finns det många fallgropar i livet, och iomed att ni tappar minnet för varje reinkarneration, så är det omöjligt att kunna fuska sig fram, eller ta genvägar, och faller ni i dessa gropar under en livstid, så är det livet bortkastat och ni får göra om. det är därför ni vet undermedvetet vad som är rätt eller fel, men följer inte alltid detta, men det existerar inga straff, utan det är bara du som blir staffad iomed att du får bara göra ett nytt försök och en ny livstid och utsätts för samma saker. det är därför ni ibland upplever deja vu, att detta har jag sagt eller gjort tidigare, eller känner igen platser som ni aldrig tidigare varit på. och i slutet på denna perioden så frågar vi än en gång om ni vill fortsätta, och nu skriker ni jaaaaa. och ni reinkarneras en sista gång för denna cykeln och visste före ni reinkarnerades vad som gällde och ni känner alla varandra på ett högre stadie. och nu var det läran om samarbete som ni ska lära er, att hjälpa varandra att börja vakna, och ni lovade varandra att ni skulle hjälpas åt, och det håller ni på med. och här är vi idag, färdiga att ta nästa stora steg i utvecklingen och bli fria själar och själv styra över sitt liv och fortsätta mot högre dimentioner. framöver efter nästa period så kommer ni själva att skapa nya planeter där ni lämnar eran avkomma, och kommer att följa deras utveckling, precis som jag gör nu. men nu är ni redo att pröva era egna vingar och jag släpper er fria. det är livets stora gåta i stora drag.

Anmäl
2010-01-24 08:31 #5 av: Julius-G

Gahella visar här exempel på vad religiös tro kan handla om.

Är det någon som betvivlar att detta är en variant av religion ( inom New Age ) ?

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-24 12:37 #6 av: Hukanson

Det skulle lika väl kunna vara så att Gahella här visar prov på vad en del av sanningen handlar om.

Tillåt oss som lämnar dörren öppen för att detta skulle vara en del av sanningen om mänsklighetens vara&göra att få utbyta meningar och åsyftningar med varandra.

Vi förstår att det finns förnekare och ifrågasättare men det vore väl lämpligare att samla sådana vänner i en egen tråd?

Det är en ny version av Genesis som har datumet 26000 år sedan och livslängden 13000 år. Det finns en fråga som skiljer fåren från getterna och det är -vill du fortsätta? Kunskap,energi,makt och empati.

Det är dock ett perspektiv som jag reagerar på, detta att rikedom skulle vara en omöjlighet. Det behöver inte vara så att kapitalistisk ekonomi måste innebära utsugning och förtryck. Detta tillhör en förgången tid.

Den framtid som vi börjar skapa i dessa dagar ser rikedom som en kollektiv välsignelse. Dels kan vi leva kollektivt rika och också utveckla egna rikedomar därför att det alltid gynnar andra människors möjligheter att utveckla sina rikedomar.

Rikedom gynnar kärlek, glädje och liv . Utan rikedom hålls vi tillbaka från glädje och energi och då tynar kunskapen och hela civilisationen bort. Då kan vi lika gärna åka hem till Källan igen.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2010-01-24 12:47 #7 av: Gahella

Ja vi hör det som är sant i våra hjärtan om vi lyssnar på det. Det finns mycket vi kan reagera på och undra över. Men vad vet vi egentligen då vi endast ser bitar och aldrig helheten, för den förmågan har vi ännu inte.

Jag kan förstå om någon kan uppleva det skrämmande och undrar vem och vad detta handlar om, för detta är någonting nytt att de nu ger sig till känna!

Detta är ingen invitation till att vara på en annan sajt det är större än så!

Anmäl
2010-01-24 13:26 #8 av: Gahella

Vem instämmer inte i Charlie Chaplins ord? Det finns alltid de som förstått och visat oss vägen, Jesus/Buddha etc.. finns inom oss alla... och även ute bland oss nu!

Anmäl
2010-01-24 19:21 #9 av: Gahella

För att inga missförstånd ska ske, är det Charlie Chaplin jag menar! Och att detta var mer hur det kunde vara istället.... i våra önskedrömmar!

Men en dag kommer även Hitler säga detta från djupet i sitt hjärta, då det är hans tur att gå empatins väg. Vi utvecklas ständigt och har själva gått samma väg som maktmänniskor, och i denna cykel valde VI hjärtats röst.

Förstår att ni blivit smått konfunderade här och jag förstår er. Som jag skrev bl.a på en annan sajt

Jag har lärt mig mycket detta dygnet, och hur jag inte ska fara fram!;) Jag blev bara så glad och ivrig att dela med mig av den stora nyheten, och förivrade mig helt enkelt. Många av oss s.k stjärnfödda har haft mycket besvär med språket, är själv duktig på att slänga om meningarna och tappa bokstäver, men har tränats i detta då det har varit värre än så. Låt inte språket vara detta hinder utan lyssna på er intuition och ert hjärta, rata det som inte känns bra och behåll guldkornen.

Alex har för tillfället lämnat oss men ska återkomma senare, och snart får vi en annan som avlöser honom;) Ja de spårar dem för de är ett stort hot mot krafter som inte vill att vi ska ta makten åter över oss själva, vilket vi ska vara väldigt medvetna om! Det är bl.a därför Fra-lagen gick igenom så de kan ha bättre koll på våra ip-nr...Obs, ingen konspirations-teori, det är bara ett sorgligt faktum.

Detta kommer dock inte vara långvarigt för en inre söndring pågår i maktens korridorer, och därför är de just nu mer än lovligt agressiva mot både "newage-rörelsen" och ute i världen med uppblossade händelser, som ska få oss ännu mer rädda och skakade. Det bästa är att vi försöker hålla ihop och stödja varandra i bra diskussioner som bär oss vidare och inte söndrar och splittrar oss. För det är det de vill!

Vad ni ska veta är Alexander är en broder från Sirius, men är 13000 år äldre än vad vi är och  och detta är hans första uppdrag som ljusvarelse. Och runt omkring jorden ligger tusentals skepp som bara väntar på att hjälpa oss. Frågan är mer om vi är redo att ta emot den nu?

Anmäl
2010-01-25 01:30 #10 av: Julius-G

Det förefaller som om vem som helst som presenterar sig på ett spännande sätt på UfoSajten kommer att bli trodd, utan vidare.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-25 16:20 #11 av: Gahella

Hur kan du se in i mina ögon som öppnar dörrarna?
Leder dig ner i min kärna där jag har blivit så bortdomnad
Utan själ, min ande sova någonstans kallt
Tills du hittar det där och leder det tillbaka hem

väck upp mig
(väck upp mig på insidan)
Jag kan inte vakna
rädda mig
(Ring mitt namn och rädda mig från mörker)

väck upp mig
(tala omför mig vad jag ska göra)
Jag kan inte vakna
(före allt är bortkastat)
rädda mig
(rädda mig från det jag har blivit)

Nu när jag vet vad jag är utan
Du kan inte bara lämna mig
Andas i mig och gör mig verklig
visa mig vägen till livet

väck upp mig
Jag kan inte vakna
rädda mig

väck upp mig
Jag kan inte vakna
rädda mig

Jag har levt en lögn
Det finns ingenting inuti
visa mig vägen till livet

Fryst inuti utan din beröring
Utan din kärlek, älskling
Bara du är liv bland de döda

Under hela denna tid, kunde jag inte tro, att jag inte kunde se
Förvaras i mörker, men du var där framför mig
Jag har sovit i tusen år verkar det som
Måste öppna mina ögon för allt

Utan eftertanke, utan röst, utan själ
låt Inte mig dö här
Det måste finnas något mer
rädda mig från det jag har blivit

väck upp mig
Jag kan inte vakna
rädda mig

väck upp mig
Jag kan inte vakna
rädda mig

Jag har levt en lögn
Det finns ingenting inuti
rädda mig från det jag har blivit

Anmäl
2010-01-25 18:52 #12 av: Julius-G

Gahella, du lever i en fantasivärld.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-25 21:35 #13 av: Gahella

Och du lever i en box;)

Anmäl
2010-01-26 10:51 #14 av: Julius-G

Jag tror att alla människor lever i något som du kallar för en "box".

Du lever innesluten i en box som stavas religiös tro och new age.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-26 12:23 #15 av: Playja

#14..  Jag vet inte varför du Julius verkar ha något emot andras tro som inte finns i din "box"?   fast...   du har ju din fulla rätt att inte vara av samma åsikt.   "Nema problema" Flört

Hoppas innerligt att nivån på dina inlägg håller sig till sakfrågorna som sig bör och det inte hamnar på personlig nivå då iaf jag uppfattar det som att det börjar "luta" åt det hållet när det gäller vissa medlemmars tro & åsikter här på Uj.

Hoppas även jag uppfattar/upplever det hela fel..då jag tycker det är intressant med vissa av dina inlägg.  Glad

Att vara skeptisk är sunt i mina ögon och bolla olika åsikter är utvecklande.. bara man respekterar varandras oliktänkande utan att förlöjliga den som är av en annan tro & åsikt samt att vi alla försöker hålla en god ton, gör ju att det hela blir mera berikande.

Varför jag nämner detta är att jag läst en del inne på övernaturligt ifokus och då det blivit riktigt dålig stämning i vissa trådar där skeptiker (Inget personligt mot dig Julius) skriver och hoppas att vi slipper den biten härinne.

Min önskan är att vi troende och skeptiker kan ha en riktigt schysst dialog... utan att det blir "ugly".

Anmäl
2010-01-26 13:35 #16 av: Julius-G

Det är min önskan också, Playja.

Och jag har ingenting emot andras tro. Jag diskuterar sådant som jag tycker är intressant.

Det finns en balansgång när det gäller att skriva det man menar utan att slå ned på någon på ett personligt plan. Men man måste samtidigt kunna vara ärligt rättfram ( dock utan fula tillmälen ).

Ett problem kan vara att även om en debattör, exempelvis jag, skriver en sak som strider mot någon annans uppfattning kommer detta ofta att upplevas som kränkande - även om det inte kan sägas vara det när man granskar den skrivna texten.

Nåväl, oavsett vilket, om du bland annat tänker på mitt inlägg som jag riktar till Gahella, här ovanför, anser jag att det är helt korrekt.

Därmed inte sagt att jag inte har varit något skarp i tonen ibland på detta och andra forum.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-26 16:11 #17 av: Playja

#16..  Okej! jag tolkade dig lite fel för jag fick för mig att du hade något emot tro i o m din mening  #14..

"Du lever innesluten i en box som stavas religiös tro och new age."

Sorry fel av mig! Glad

Ja... du har så rätt i att det är en balansgång när det gäller det skrivna och hur man uppfattar det som skrivs. Flört

Och du har även  en poäng där, hur man tar åt sig/ upplever det som frångår det man tror på. Man kanske intar "försvarsställning" per automatik? SkämsGlad

Jag försöker lära mig att se det lite mer objektivt och verkligen läsa vad som står...(även då det strider mot det jag tycker/tror på). Fast.. det är inte helt lätt att "lära gamla hundar sitta" *s*

Bra att vi har samma önskan!.. Det gör iaf mig glad!  Skrattande

......................................................................................................

Och sorry Gahella att jag "kapade" din tråd lite.  Kyss

Säga ifrån om du vill att jag flyttar/tar bort inläggen.

*kramiz*

Anmäl
2010-01-27 02:44 #18 av: Gahella

Inga problem PlayjaKyss Och vad snyggt du la upp det i #15:)

Anmäl
2010-01-27 09:05 #19 av: Hukanson

Kunde det vara upplysande med en diskussion om "fantasivärld" och "box" ?

Många människor ser inte tingen omkring sig, bara sina föreställningar om vad de har lärt sig att tingen är. De har sitt huvud i röken av sina egna tankar. De tror jag blir uppenbart i vissa fall tex när man pratar om ufo's.

En box är en fykantig låda som skall innehålla något man vill förvara och försvara. Att tänka i boxen är alltså att inte vilja lämna sina färdiga åsikter.

Dagens webinternet karakteriseras av överflöd. Miljoner videos, websidor,tevekanaler,böcker,bloggar,radiokanaler,arkiv,företag omger oss varenda sekund med så mycket kvalificerad information att vi måste erkänna att vi behöver erkänna att vi inte kan veta bäst själva. Hur rätt man än har i en fråga eller en detalj är det tusentals andra som har lika rätt på sitt sätt.

Så det behövs både att vara öppen för förändring av boxen men också att kunna se tingen bakom röken.

Anmäl
2010-01-27 12:52 #20 av: Playja

#18.. Tack G!   

#19.. Ja.. det kan bli en intressant diskussion. 

Starta du en ny tråd om du vill? och känner för det. Glad

Anmäl
2010-01-27 13:34 #21 av: Gahella

#19 Exakt så;)

Anmäl
2010-01-27 19:39 #22 av: Julius-G

Hukanson: "Många människor ser inte tingen omkring sig, bara sina föreställningar om vad de har lärt sig att tingen är. /..../ Att tänka i boxen är alltså att inte vilja lämna sina färdiga åsikter."

Det håller jag med om.

Hukanson: "Hur rätt man än har i en fråga eller en detalj är det tusentals andra som har lika rätt på sitt sätt."

"Lika rätt på sitt sätt" bör endast vara sant om man begränsar sig till varje enskild människas perspektiv. Men jag anser att sanning endast kan antagas vara sanning om den kan verifieras objektivt.

Hukanson: "Så det behövs både att vara öppen för förändring av boxen men också att kunna se tingen bakom röken."

Det håller jag med om.

Att vara öppen bör kräva att man är öppen för allt, även sådant som strider mot egna föreställningar.

Om troende/utomjordingtroende kan styrka att utomjordingar besöker Jorden bör jag erkänna att så troligtvis är fallet.

På samma vis, om jag kan styrka att ingenting talar för att utomjordingar besöker Jorden bör troende erkänna att de troligtvis har fel på den punkten.

Ett problem i sådana här diskussioner är förstås att kriterierna för vad som är sant är helt olika för troende respektive skeptiker ( eller "vetenskapare" ).

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-27 20:34 #23 av: Hukanson

Jag hoppas att Julius är medveten om att han indirekt anklagar flera tiotusentals personer för att öppet ljuga i massmedia om att de har sett saker de inte har sett. Man brukar säga typ "femtio miljoner fransmän kan inte ha fel - drick vin" vilket i denna diskussion leder fram till frågan - hur många personer måste öppet och ärligt i massmedia berätta om sina erfarenheter innan Julius värdigas kliva ned från sin höga häst och intressera sig för deras berättelser ?

Anmäl
2010-01-28 02:00 #24 av: Gahella

Ja Hukanson håller med dig, och så är deras strategi. De är anställda av FOA för att mörklägga detta sedan många år tillbaka. Nyss har det varit och hälsat på Ufo-Norge för att så dessa tvivelfrön som är mycket öppnare i dessa frågor än hos oss i Sverige. Men allt ska ju avslöjas nu i virvlande fart, och har själv nu ett tillkännagivande kopierat från en annan sajt angående mina första inlägg här:

Ja, jag säger detsamma till satori och shakti....Tack för att ni öppnade mina ögon! För dessa "utomjordingar" vill inte jag ha med att göra! Tack för att ni tänkte åt mig och det var syftet med det och särskilt när jag la in detta med Nibiru!

Anledningen till att jag sjäv gick på detta, är jag haft en längre kontakt med en av dessa killar bakom detta.  Och under denna tiden fått så mycket till mig som också varit min sanning och fått så mycket kärleksfull omtanke på många sätt. Ibland tvivlade jag och undrade om det hade med att jag måste omvärdera så mycket i min egen världbild, som typ jag fått göra härinne;) Till mitt försvar har c:a 90% varit mycket sant och klargörande för mig och det har också varit min sanning. Men 10% har alltid varit där och gnagt om jag säger så. Och nu ramlade även min polett ner;) Och även pga vad som även uppdagats inne på själva ufo-sajten. De som fortfarande vill tro på detta trots min varning, säger jag läs inne på Jesus-tråden och följ länken han lagt in där!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, jo jag väljer att skratta med er andra:D Och så får ni ta varning genom mig i dessa förvirrade tider! Så låt oss hålla oss i ljuset, whatever they said!

Anmäl
2010-01-28 15:21 #25 av: Ewerhof

Och vi som håller till i en rökig box då?

Tungan ute Skoja bara. F'låt. Glad

Personligen tycker jag att det är så tidsödande att bena ut vem som har rätt och vem som har fel, vem som är trovärdig och vem som inte är det, när det oftast slutar med att var och en av oss har sina uppfattningar utifrån sina egna erfarenheter. Erfarenheter som man kanske delar eller inte delar med någon/några andra.

Allt vi kan göra är att delge varandra dessa erfarenheter och hoppas på en viss mängd förståelse för hur viktigt/sant det är för oss i vår nuvarande nivå av utveckling. Om det sedan är en upplevelse rent imaginärt på grund av synapsers krockanden eller en 'verklig' upplevelse som är mätbar i den 'verkliga' världen får lämnas åt framtiden.

För vem har väl inte varit tvungen att revidera sina åsikter både en och två gånger under livets gång? Så vem kan med säkerhet påstå att just den senaste åsikten är sannare än de tidigare?

Och som någon sagt: Åsikter väsnas och bullrar, Insikter upplevs och levs.

Anmäl
2010-01-28 18:37 #26 av: Julius-G

Hukanson: "Jag hoppas att Julius är medveten om att han indirekt anklagar flera tiotusentals personer för att öppet ljuga i massmedia om att de har sett saker de inte har sett."

Nej, jag anklagar ingen för att ljuga, varken indirekt eller direkt.

Jag tror att dessa vittnesmål till största delen handlar om helt andra saker ( beroende på vad personer sett och i vilka sammanhang ).

Troliga förklaringar inkluderar psykologiska processer, tolkning enligt föreställningsvärld eller kultur/folktro, fantasi, inbillning, religiös/andlig tro.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-28 19:09 #27 av: Julius-G

Gahella: "Ja Hukanson håller med dig, och så är deras strategi. De är anställda av FOA för att mörklägga detta sedan många år tillbaka."

FOA finns inte längre. Numera heter det FOI.

För övrigt kanske du kan förklara vilka du avser ( "deras strategi" ), samt förklara vad "de" vill "mörklägga" och varför.

Ditt uttalande förefaller förvirrat. Tror du att FOI vill dölja för allmänheten att utomjordingar besöker Jorden? Tror du att jag är anställd av FOI?

Om utomjordingar verkligen besöker Jorden sedan lång tid skulle det med största sannolikhet aldrig kunna hemlighållas av någon myndighet, försvarsmakt eller regering, i längden.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-28 19:26 #28 av: Julius-G

Ewerhof: "Om det sedan är en upplevelse rent imaginärt på grund av synapsers krockanden eller en 'verklig' upplevelse som är mätbar i den 'verkliga' världen får lämnas åt framtiden."

Men det är ändå en central fråga. Det bästa sättet som vi känner till att besvara den frågan är den vetenskapliga metoden.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-28 22:35 #29 av: Ewerhof

Som jag ser det är det här med 'andra sidan', 'utomjordingar' och andra icke mätbara företeelser/upplevelser liknande att titta på en sån där självlysande källarlysknapp; man ser den bäst om man inte tittar direkt på den.

Anmäl
2010-01-28 23:06 #30 av: Gahella

Kan berätta att denna intresserade Julius bland andra är här för att kolla och hålla sig uppdaterade om vad vi vet, samt sabba i alla sajter som handlar om ufon!

Detta översta inlägg är skapat av ufo-sverige för att desinformera och få oss obekväma med vad vi vet och berättar! Vi har nu i omgångar haft dessa besök från ufo-sverige som tror de kan stoppa oss i vad vi vet. Det som förvirrar är att de vet så mycket och blandar sant och osant och sci-fi. De har sett hur vi vaknar upp i massor och börjar visst bli lite desperata!;) Detta går inte att hejda, även om de tror det;) 

Dessa anställda människor är mycket insatta och är mästare i att manipulera. Det enda uppsåtet det har förutom det jag sa tidigare, är att trötta ut oss i evinnerliga diskussioner som drar ner oss och sajten, och vill helst att vi bara lägger ner den!

Vad dessa människor dock lärt mig är att vässa intuitionen mer, känner du minsta tvekan så är det en första vink. Sedan kan ni kolla in attityden, hur är den, är den öppen och positiv, eller känns den kall och oresonlig? Och framför allt var öppensinnad men inte blåögd som jag själv var;) Min enda förklaring är att de vet precis hur de ska värma upp dig, och vilka knappar de ska trycka på!

Mitt tips till er sajtvärdar om ni vill behålla denna sajt är att radera allt som intresserade Julius sagt, och vara varse när näst kommer, för det gör de!

Anmäl
2010-01-29 00:35 #31 av: Playja

Jag vet inte om jag tänker fel? men jag läser en massa på olika sajter men säger inte så mycket men tänker desto mer.

Jag har helt klart för mig att  det finns personer som vill "söndra" och ser till viss del igenom alla nick som skapas och  för diskusioner "sins emellan" och även med sig själva med de olika nicken ..Det är samma personer som kör sitt race. Men som jag tänker.. det man ger...får man tillbaka.

Jag personligen tror inte på censur och radera det som är obekvämt. Det fördunklar sanningen och var och en måste se sin egen sanning utan att någon skall sätta spärrar för vad "sanningen" är (+ att det ger upplysning)

Ditt tips G får enola bestämma som är sajtvärd .... om det skall raderas....  Jag gör det inte iaf... så länge det håller sig inom reglerna som sajtvärden satt.

Att vara kritisk är sunt som jag sagt innan... men att sätta gränser för vad som skall sägas på olika forum tycker inte jag hör till vad ett diskutionsforum skall handla om..Som jag tror och tycker så är medlemmar här på Uj kapabla till att ha en egen åsikt och ni som skriver här inne ger ju feedback på olikatänk och ger respons så vi får se lite skillnad på hur vi uppfattar saker och "se igenom slöjorna"

Ni är GULD!!   Glad

Anmäl
2010-01-29 00:56 #32 av: Gahella

Ja det är upp till er, ville bara komma med en liten varning här;)

Anmäl
2010-01-29 04:01 #33 av: [MargaretaA]

Jag fortsätter att surfa runt och läsa mer än jag yttrar mig. men jag vill säga till er på UJ..

Playa och sajtvärd. Det gläder mig att se att UJ ännu inte har fallit offer för paranoja utan fortfarande välkomnar röster från olika läger.

Jag hoppas att UJ fortsätter att vara en sajt även för dom som inte så tvärsäkert delar in människor i kategorier som onda, goda eller korkade.  

Keep up the good work för en öppen dialog och försvaret för fler sanningar än en! Glad

Anmäl
2010-01-29 11:36 #34 av: Ewerhof

Det är som Gahella säger, dessa 'påhopp' och 'sunda analyseringar' stärker bara upp kring det vi känner är sant.

Jag tycker att det är rätt så underhållande att höra de ofta återkommande argument om att 'vi' inte vill erkänna att det är en religionsutövning 'vi' håller på med. 'Dom' ser inte hur de själva hela tiden refererat till vetenskapen som den kristne gör till sin bibel. 'De' hävdar att kan man inte bevisa det vetenskapligt så är det inte sant/av värde. Men då säger jag bara; vi drömmer då vi sover, alla på jorden, men vetenskapen har ännu inte lyckats filma drömmarna, vi förlitar oss på att när någon berättar en dröm talar denna sanning för vi har egen erfarenhet av och har 'sett' drömmar och också känt av hur de påverkar oss.

Så till dem som tvivlar på de ämnen som tas upp här på UJ säger jag bara: Jaha.

För det kan komma en dag då deras tidigare syn på världen och dess invånare förändras, som det gjort för så många andra, 'över en natt' och då faller deras tvärsäkra gliringar och hån platt till backen.

Anmäl
2010-01-29 17:01 #35 av: Julius-G

MargaretaA och Playja vill uppenbarligen ha en fri och öppen diskussion. Det tycker jag är mycket bra.

Gahella däremot, som för övrigt påstår en rad förvirrade saker här ovanför, borde fråga sig vad hon är så rädd för.

Detta är ett forum. Om Gahella har bra argument har hon inget att vara rädd för.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-29 17:09 #36 av: Julius-G

Ewerhof: "Som jag ser det är det här med 'andra sidan', 'utomjordingar' och andra icke mätbara företeelser/upplevelser liknande att titta på en sån där självlysande källarlysknapp; man ser den bäst om man inte tittar direkt på den."

Kan du utveckla det lite mer?

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-29 17:42 #37 av: Julius-G

Ewerhof: "Jag tycker att det är rätt så underhållande att höra de ofta återkommande argument om att 'vi' inte vill erkänna att det är en religionsutövning 'vi' håller på med."

Beskriv i så fall vad det är som skiljer er tro från religionsutövning.

Ewerhof: "'Dom' ser inte hur de själva hela tiden refererat till vetenskapen som den kristne gör till sin bibel."

Jodå, visst kan jag se det.

Ewerhof: "'De' hävdar att kan man inte bevisa det vetenskapligt så är det inte sant/av värde."

Nej, man brukar bara hävda att vetenskapligt stöd saknas. Inte mycket mer än så. Det är dock graverande i sig, eftersom vetenskapliga metoder hittills har varit det bästa sättet att ta reda på hur något förhåller sig.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-29 20:23 #38 av: Playja

33#.. Tack Maggan

Att ha en öppen dilalog tycker jag är skitviktigt,,,  Skrattande

Peace!

(Har redigerat mitt inlägg då jag läste helgalet i inlägg #35Skäms)

Anmäl
2010-01-29 22:48 #39 av: [MargaretaA]

Att vara öppen bör kräva att man är öppen för allt, även sådant som strider mot egna föreställningar.

Kan du förtydliga Julius - vad menar du med detta påstående?

Anmäl
2010-01-30 09:55 #40 av: lyrah

det vissa av oss gör här är oxå en slags vetenskap, vi utreder något på vårt eget vis, i det område vid är intresserade av och brinner för, vetenskap är vetenskap oavsett om det är på andlig nivå eller materiell.

Anmäl
2010-01-30 17:59 #41 av: Gahella

#31 Glömde säga vad klokt sagt Playja, för så är det!Glad Vi har mycket att lära av den vägen;)

Anmäl
2010-01-30 18:49 #42 av: Hukanson

"Jag är en 1:a dim ljusvarelse och är här för att hjälpa er att genomgå den transformation, som har påbörjats oavsett om ni vill det eller inte, vilket du känner av och är nu lite/mycket förvirrad, och du kommer att pendla, mellan fantasi och verklighet utefrån din verklighet, men vad är egentiligen verkligt!!!! Det är det jag och många andra är här för att hjälpa er med. att ni inte är ensamma i universum tror jag nog att många har förstått idag, men samtidigt så vet ni ännu inte vad ni ska tro, och förstår det mycket väl tro mig, jag har en gång i tiden varit i samma stadie som många av er befinner sig idag, så jag förstår mer än du kan tro. I denna dimention som ni befinner er i så existerar rädsla, och är en av anledningarna till varför vi inte kan ta kontakt direkt med människor, utan får hålla oss lite i bakgunden och jag vet att du förstår, för även om ni tror att ni skulle vara beredda för ett möte, så kommer ni att backa i sista sekund, det har vi alltför stor erfarenhet av, så det vet vi. Men allteftersom ni börjar vakna upp och evolvera så försvinner rädslan och byts ut mot en högre förståelse. Det finns idag många av oss på denna planeten idag i olika skepnader och i olika kroppar, vilket kanske inte är så lätt att förstå, men kommer framöver inte att vara konstigt, detta är vad ni har kämpat så tappert för och ni håller på att springa över mållinjen inom kort, men ju längre tiden rinner iväg ju svårare kommer livet att bli här"

Exaktly, vad ska man tro om man tror att vi inte är ensamma i universum ? Om vi INTE är ensamma - vilka finns det fler av då ?

Det kan ju tyckas vara religion - att tro på något som man ej fått "vetskap" om än.  Men det är ju faktum att tiotusentals människor har sett dessa andra varelser och att det finns massor av videos som visar både varelser och färdkoster. Så om det inte är människor så är vi ju inte ensamma i universum - det finns något annat också, eller några andra också , eller några hundra andra också , eller några hundratusentals andra också , eller ....

Anmäl
2010-01-30 19:53 #43 av: Playja

#41...   Tack Gahella!  Kyss

Det betyder mycket för mig att du tycker så eftersom du har en s t o r plats i mitt hjärta girlfriend.  

Anmäl
2010-01-30 20:00 #44 av: Gahella

Och du har lika STOR plats i mitt hjärta Playja! Kyss This is for You!:)

Anmäl
2010-01-31 17:31 #45 av: Julius-G

MargaretaA: "Kan du förtydliga Julius - vad menar du med detta påstående?"

Att "vara öppen", eller att ha "ett öppet sinne", är ett populärt uttryck, speciellt inom troendekretsar. Men många människor tänker uppenbarligen inte på att verklig öppenhet kräver att man är öppen för mer än bara det egna perspektivet. Annars är man inte öppen.

Detta betyder att skeptiker bör vara öppna för ett troende perspektiv om det finns material som visar att det kan finnas en verklighet bakom det perspektivet, men att även troende bör vara öppna för att deras tro kan förklaras på ett rationellt sätt om det finns material som stödjer rationella förklaringar.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-31 17:54 #46 av: Julius-G

lyrah: "det vissa av oss gör här är oxå en slags vetenskap, vi utreder något på vårt eget vis, i det område vid är intresserade av och brinner för, vetenskap är vetenskap oavsett om det är på andlig nivå eller materiell."

Om människan hade nöjt sig med den typen av vetenskap hade vi fortfarande givit andar och gudar skulden för sjukdomar och missväxt ( och vi hade inte kunnat skriva inlägg på forum som detta ).

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-31 18:41 #47 av: Akvamarin

Hej alla!

Jag tycker att det är tråkigt att läsa i denna sajt så fort som en viss individ har skrivit. Stämningen blir hetsk och tråkigt. Ungefär lika irriterad som när man har en individ med personlighetsstörning i omgivningen som sår split mellan olika grupper. Själva poängen med sajten förstörs av dessa s k diskussioner. Inget gott kommer ur det hela. Man blir inte glad, inspirerad, nyfiken, intresserad av kommentarerna, tvärtom - man blir beklämd.

Jag är en vetenskapligt skolad person. Själva poängen med att vara vetenskaplig är att ha ett öppet sinne. Jag är dessutom andligt intresserad. Kan man bara lite kvantfysik inser man genast att världen är mycket mer än vad vi ser makroskopiskt.

Lägg till detta att hjärnan bearbetar enorma mängder information varje sekund och filtrerar igenom endast en bråkdel av all tillgänglig information till medvetandet inser man med ödmjukhet att vi ser och märker inte allt. En del människor har ett mer effektivt filter vilket medför att de ser och märker mindre. Andra har ett filter som släpper igenom vissa saker som de flesta inte kan se/märka och säger ofta att de har en starkt intuition. En del har obalans i signalsubstanserna och/eller delar av hjärnan vilket kan leda till olika psykiatriska tillstånd.

Jag kommer att titta in till denna sajt några gånger till men om en individ får förstöra för alla andra ser jag tyvärr ingen anledning att komma hit igen.

Love

Akvamarin

Anmäl
2010-01-31 19:45 #48 av: Julius-G

Akvamarin: "Jag kommer att titta in till denna sajt några gånger till men om en individ får förstöra för alla andra ser jag tyvärr ingen anledning att komma hit igen."

Om det till äventyrs är mig som du talar om kan jag meddela att jag inte anser mig vara hätsk. Jag anser att jag har ett öppet sinne och att jag är ödmjuk.

Vidare, vad avser du med "förstöra"? Menar du att andra åsikter förstör?

Om ett diskussionsforum inte tål andra åsikter eller ifrågasättande är det inte ett diskussionsforum, utan en plattform för endast en, tillåten åsikt.

Det är olika synsätt som driver och levandegör en debatt.

Om du nu är rädd för att fri och öppen debatt förstör någonting bör du tänka på att meningsmotståndare är fria att svara på varje inlägg och presentera sina åsikter och syn. Ingenting hindrar dem.

Förespråkar du censur? Tror du att stängda och slutna forum är en bra sak?

Jag frågar mig om du verkligen är vetenskapligt skolad med ett öppet sinne. Vetenskapsmän brukar inte vara rädda för en öppen diskussion. Tvärtom, de välkomnar den.

Endast den som inte tror på sin egen sak ( eller inte vågar ifrågasätta sin uppfattning ) är rädd för en fri debatt.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-31 20:08 #49 av: [MargaretaA]

Tja.. jag antar att det är lite olika vad man menar med "öppet sinne". Jag anser mig ha det, men det är inte öppet för allt. Vissa saker tror jag på och annat vill jag inte ha med att göra.

För att anknyta till denna tråd så kan jag säga att jag tror på utomjordisk intelligens - men jag tror inte på att texten i #0 är skriven av sådan. Det beror sannolikt på det "material" som tyder på en mera "jordisk" härkomst Flört

Anmäl
2010-01-31 20:35 #50 av: Julius-G

Hukanson: "Det kan ju tyckas vara religion - att tro på något som man ej fått "vetskap" om än."

Det handlar inte bara om det. Bedömningen eller konstaterandet att utomjordingtro är religiös tro, andlig tro och/eller folktro beror på att utomjordingtro liknar dessa. Det finns paralleller och gemensamma inslag.

Hukanson: "Men det är ju faktum att tiotusentals människor har sett dessa andra varelser och att det finns massor av videos som visar både varelser och färdkoster."

Vilka videofilmer avser du? De jag känner till visar helt normala saker som feltolkas, eller uppenbarligen fejkade filmer, eller bilder av objekt som är oidentifierade.

Angående alla vittnesmål tror jag att dessa till största delen handlar om andra saker. Troliga förklaringar inkluderar psykologiska processer, tolkning enligt föreställningsvärld eller folktro/religiös tro/andlig tro, eller inbillning.

De människor som ser varelser förefaller ofta göra detta i sovrummet, vid sängen eller i samband med sänggåendet. Att förklaringen i dessa fall handlar om drömliknande tillstånd eller sömnparalys är en trolig bedömning.

Vidare, att mängden vittnen är stor behöver inte ha den betydelse som du tror. En stor mängd vittnen stärker tvärtom hypotesen om psykologi och tro, etc. Det är uppenbarligen så människor fungerar.

/ Intresserad

Anmäl
2010-02-01 15:10 #51 av: Hukanson

Öhh...Julius-G...vem är du egentligen..? Varför har du inte registrerat och öppnat din site ?

Cool

Anmäl
2010-02-01 18:11 #52 av: satori

Tiden vi längtat efter är fan inte här! Den har inte ens börjat. Skulle snarare vilja säga att tiden stått stilla tills nu. Tiden vi alla fasat över är här! Varför är du stressad, varför har du ångest, en klump i magen, gått ner i vikt, gått upp i vikt, kroniska förkylningar, feber och värk, kraschade relationer..osv.

Anmäl
2010-02-02 10:39 #53 av: Julius-G

Hukanson: "Öhh...Julius-G...vem är du egentligen..?"

Jag är en man med familj i Stockholm.

/ Intresserad

Anmäl
2010-02-02 20:43 #54 av: Accia

Hejsan alla,

Jag är rätt ny här. Följde denna tråd och blev så nyfiken på

#24 skrivet av Gahella med en hänvisning.

Och även pga vad som även uppdagats inne på själva ufo-sajten. De som fortfarande vill tro på detta trots min varning, säger jag läs inne på Jesus-tråden och följ länken han lagt in där!

Jag skulle så gärna vilja läsa det, hur hittar jag?

tjing

Anmäl
2010-02-03 02:15 #55 av: Gahella

#54 Det är utagerat nu.

Och för att inga frågetecken ska uppstå, är det inte Ufo-sajten jag kritiserar här och som jag fortfarande är medlem i!

Det var jag själv som gick på det här, och förde även ut det hit. Ville rätta till mitt misstag genom detta, och samtidigt vara som ett varnande exempel i denna förvirrade tid.

Anmäl
2010-02-03 07:27 #56 av: Hukanson

#55 Gahella det är nåt som inte stämmer här. Några måste ha kritiserat UFO-Sajten väldigt hårt för den är nedlagd pga inre konflikter. Det går alltså inte att vara aktiv medlem längre.

Anmäl
2010-02-03 12:58 #57 av: Gahella

Nej den är inte nedlagd! Den tar nu för tiden bara in seriösa och rekommenderade medlemmar, pga av splittrande krafter som jag berättat om här.

Ufo-sajten är en helt underbar sajt med lika underbara medlemmar, och det vill vi behålla nu.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.