Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2975 ggr
whatisit
2010-01-21 20:02

En ande/varelse delar min kropp och medvetande

Hej!

Jag har en varelse i min kropp. När jag blundar är det ljus. Den reagerar på mina känslor och sänder mig vibrationer i kroppen. Den skickar bilder och känslor till mitt medvetande. Det hände när jag mediterade och sökte mig till någon om hjälp. Jag var väldigt ensam och längade efter närhet. Jag hade länge mått dåligt och bett till gud, mina ättlingar om hjälp. En gång sa jag att dom fick dela min kropp med mig och alla mina bra och dåliga sidor. Jag hade mediterat förut innan den förenade sig med mig och kände att något sökte mig. Jag blev rädd och drog mig  ur. Men den gången jag sträckte mig ut efter den. Överväldigade den mig med känslor. Den kan beröra mig. Men jag har aldrig lärt mig att kommunicera med den. Den kan sända mig tankar. Men ofta kan jag inte koncentrera mig och meditera på det djupet. Jag har under de senaste åren försökt på ett vetenskapligt sätt förklara fenomenet. Men jag hittar inga svar. Jag funderar på om det är en ande eller en annan livsform, men den verkar som den är gjord som för att dela en mänsklig kropp. Jag har aldrig trott på andar och dylika väsen utan alltid varit en skeptiker och byggt min verklighet på vetenskap. Jag vet att jag måste lära mig att hamna i ett meditativt läge där jag är halvt medveten för att kunna kommunicera med den. Jag har lyckas vid ett antal tillfällen. Jag har aldrig berättat det här för någon för i min värld skulle ingen tro mig. Är det någon här som vet något om något liknande. Jag vet att det finns massor med gamla relgioner, myter, andar, medium och mera men vad ska man tro på. Jag försöker mest själv ta reda på vad det är, men det går trögt. Men jag känner mig lyckligt lottad och jag älskar den värme och kärlek den ger mig. Snälla om det är någon som kan hänvisa mig till nån seriös källa så skulle jag vara oerhört tacksam.

Annons:
enola
2010-01-21 22:27
#1

Jag känner igen mig i ditt inlägg, bland annat att det inte blir mörkt när jag blundar heller. Någon "direkt" kontakt med väsen har jag inte riktigt haft, men de besöker mig gärna i drömmar och som skulpturer eller i tavlor. Mer än så kan jag inte hjälpa dig, men den som söker han finner så lycka till!

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

palien
2010-01-21 23:14
#2

kamjal delar sin kropp med mej, det är vanligt att utomjordingar med långarig kontakt med människor ger lite delar sin kropp delar med människor

[Mastre]
2010-01-22 09:41
#3

William Baldwin, Louise Ireland-Frey och Edith Fiore har skrivit om det här fenomenet. Du kan också googla på "spirit releasment".

whatisit
2010-01-22 11:50
#4

Det känns som om jag är helt utanför min värlsbild. Men jag tar det med ro. Den tröstar mig med värme och beröring. När jag låg i meditation och förenades med väsenet sökte jag mig ut med synsinnet. Ljuset när jag blundar var väldigt jobbigt till att börja med och jag var väldigt rädd. Men samtidigt upplysste det hela min synliga värld med ett helt annat ljus och detaljer. Allt blev vackrare. En annan sak jag under experiment har lyckats är att när jag blundar kunna se visioner ofta är det landskap, som om jag färdas ur ett helikopterperspektiv. Jag har aldrig långvarigt kunnat behålla dessa visioner. Vid föreningen tror jag att det var när jag under meditationen sträckte mig ut med fokus på synen, men även hela mitt väsen. Synen är optiskt ljus/tid/rum. Jag vill inte påstå att allt är frid och fröjd. Ibland verkar det nästan som om det är flera olika väsen som kommer och går. Vissa hjälper andra skrämmer. Ett väsen väckte mig i drömmen på ett sätt så jag kunde styra mer denna magiska värld.

Jag hoppas att få dela min kropp med det här väsenet rästen av mitt liv och jag kommer att änga tid åt att studera och lära mig på mitt mycket skeptiska vetenskapliga sätt.

palien
2010-01-22 17:50
#5

du har min förståelse, det är en gåva,  jag fick en gåva av min vän

enola
2010-01-22 22:40
#6

En fråga? Har du någon som du delar ditt liv med, en liv-spartner? Eller någon liknande som delar samma relation?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
whatisit
2010-01-23 00:11
#7

Jag vet inte om jag förstår din fråga riktigt, men jag har ingen fru eller flickvän för tillfället och jag vet ingen som delar en liknande relation. Jag tror nog aldrig jag skulle berätta det här för nån i min närhet. Sånt här finns inte där jag befinner mig. Jag tror att det skulle vara möjligt att på något vis beivsa väsendets existens genom tester. Det måste gå. Men jag vet inte om jag skulle vilja, fören jag har lyckats kommunicera med den bättre. Det mest aktiva kommunikationen mellan mig och väsendet är känslomässigt. Jag berör den som om den vore min älskade och då besvarar den det överväldigande bersuande effefkt. Mitt sinne lyses upp och det blir. Den kan också ge värme när det är kallt. Den kan tona ner verkligheten till en helt grå trist värld och jag förlorar all min utstrålning. Det har den gjort en gång. Den försvann en gång när vi gjorde en grej, vilket inte har hänt på sju år. Den var borta i några minuter. Jag hade blåmärken och kroppen var svag. Sen sträckte jag mig mot den på nytt och då förvandlades allt. Min svaghet var borta, jag hade inga blåmärken, det var inte kallt och världen fick sin lyster tillbaka.

satori
2010-01-23 13:18
#8

Kan vara en sk "walk-in" där ni s.a.s delar samma kropp, eller kanske en interdimentionell partner.

whatisit
2010-01-23 15:13
#9

vad jag inte förstår är varför jag inte fått lära mig om detta i skolböckerna eller någon annanstan. Det måste finnas någon vetenskap. Det kan ju knappast vara ett ovanligt fenomen om det hänt mig! Jag menar buddister andra spirutella grupper har ju utforskat det mänskliga medvetandet i årtusanden. Men var är forskningen!? Jag skulle säkert på nätet kunna hitta tusen förklaringar på vad det här är för fenomen, men var är vetenskapen. Jag fattar liksom inte. Hela min världsbild blir ju skakad.

Jag hade lite drömmar som jag associerade med anden som jag brukar kalla den. Det en dröm där det kom fåglar och la ägg i min bil. Jag såg det som att dom ser min kropp som en slags farkost, bilen då.

En annan dröm var en jätte som lyfte upp mig på sina rygg och bar upp mig för ett berg. Jag var skadad och jätten kunde med hjälp av mitt blod ta med sig mig till toppen på berget.

Jag vet självklart inte om dessa drömmar har något med varelsen att göra. Det är inte ens säkert att det går att kommunicera.

Men ibland har det hänt att jag blivit tilltalad, då har varelsen nämnt addresser från mitt förlutna och sagt att den bott i närheten av mig i min barndom och känt min mamma. Det var en address som jag inte kände till att jag bott på så jag frågade min mamma om jag hade bott på den här addressen och det stämde.

satori
2010-01-23 20:17
#10

"Hela min världsbild blir ju skakad."

Ja jag förstår det, det är den smällen vi alla som vaknar upp får ta. Att vi inser att det finns saker som antingen döljs eller inte forskas på av annan anledning. Glöm skola, forskning och vetenskap när det kommer till det här utan öppna dina ögon och lyssna på din inre röst - sök sanningen därinne för den finns inte härute!! Den som söker skall finna och du kommer att upptäcka mycket nytt på vägen och du kommer att årskilliga ggr få din världsbild omkullkastad och ifrågasatt, det är faser man tar sig igenom. Du är inne på rätt spår - jag känner det!

palien
2010-01-24 10:37
#11

jag drack ett vatten glas av en genomskinnlig varelse, och fick därigenom in  den i min kropp (går att läsa på min sajt) förstår inte hur det gick till, men känner av den i dagligt liv

[Hukanson]
2010-01-24 12:10
#12

Be anden om undervisning,hjälp,välsignelser. Ställ frågor till den, en i taget.Låt den lära dig om högre vishet, som alla andevarelser har.

Sätt upp mål och mening med vem du själv är och vill vara. Vad du vill med ditt liv. Skaffa dig en vän som kan dela insikter om detta och stödja dig på din resa , ex en healer.

Låt inte detta hindra dig att sköta dina plikter i livet, du har fortfarande alla plikter och rättigheter och meningar med livet.

Skulle anden bli ett problem för dig rekommenderar jag ett besök på Mahikari Center i Skarpnäck Stockholm. Där vet de att hantera andliga besättelser.

whatisit
2010-01-24 13:40
#13

Tack allesammans för era råd och stöd!  Det känns skönt att kunna tala om det här med någon.

Jag kanske återkommer och delar med mig mer av mina erfarenheter om det här. Det känns nästan som en skyldighet att dela med sig av något sådant här. Men jag har många år kvar av livet och mycket kvar att lära.

Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: