Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 6924 ggr
Playja
1/27/10, 8:46 PM

Snackis!

Tycker det är dags för en snackistråd då det var ett bra tag sedan vi hade någon sådan Skrattande

Hoppas ni tycker detsamma!

Här kan vi "snacka" om vad som helst… "låt käften glappa"

custom image

Annons:
Playja
1/27/10, 9:06 PM
#1

Ni som "hängt" här inne på utomjordiskt ett tag vet ju att jag gillar Hangdrums

Det är dessvärre  ett riktigt dyrt instrument + att det är ett hantverk som man får vänta på i flera år för att få köpa.. om man nu lyckas får ihop pengar till att kunna köpa en sådan.

Nu har jag hittat ett billigare alternativ och kanske inte 100%  likt ljudmässigt.. men i brist på orginalet så. *s*

"Snik Hangdrum"

Måste dock införskaffa en iphon först. Tungan ute

enola
1/28/10, 4:49 PM
#2

Ah va häftigt! Såg en gatumusiker med en sådan i Rotterdam för nått år sedan! Skithäftigt tyckte jag som aldrig sett/hört ett sådant instrument förut, men resten av mitt gäng verkade inte tycka det eftersom de fortsatte gå. Hade gärna stannat en stund och lyssnat men men… :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[GunillaR]
1/28/10, 5:36 PM
#3

# 1 - Känner mig jättedum som inte visste något om detta. Men jag känner igen ljudet i alla fall Glad

Nu blev jag ännu mera förvirrad Förvånad. Är detta ett digitalt instrument eller finns båda varianterna?

Playja
1/28/10, 10:57 PM
#4

#3.. Värför känner du dig dum? *s*Det skall du inte göra. Man kan inte ha koll på allt ju. Skrattande Eller så förklara jag riktigt dåligt.    Skäms

Nej… det är inte ett digitalt instrument (inte från början kolla första länken i mitt inlägg #1… det är orginal)

iphone (en mobiltele) har massa "apps" ( program till den mobilen) som man kan ladda ner.. bl. a instrument och den sista länken jag la in är just ett sådan Flört

En riktig hangdrum kostar (sist jag kollande) ca 25.000:-

Hoppas jag lyckades förklara liiite bättre.. om inte? fråga på bara!

Vet att jag kan va usel på att förklara,, *asg*

Howliten
1/29/10, 6:26 PM
#5

Vilket härligt ljud på trumman! Ska lyssna mer. Skrattande

Vem vet, du kanske trillar över pengarna och kan unna dig en äkta innan du vet ordet av.

Jag är glad. Är du?

Playja
1/29/10, 7:28 PM
#6

#5…  Jaaaaa…   Skrattande låt det trilla massa  pengar över mig så jag kan beställa en Hangdrum.. då skall jag sätta mig i min trollskog vid  bäcken och låta flödet av "hängisen" ljuda över skogen  .   Flört

Annons:
[GunillaR]
1/29/10, 10:41 PM
#7

# 4 - Ha ha, jag känner mig lika dum varje gång jag missat något. Men som sagt, jag kände igen ljudet. Det är ett magiskt ljud, måste medges Flört

Howliten
1/29/10, 11:04 PM
#8

#6 ja ja hoppas det blir så. Dår får du spela in en truddelutt och låta oss alla höra. Skrattande

Jag är glad. Är du?

enola
1/29/10, 11:25 PM
#9

Såg ut som ett instrument som man kan "lära" sig själv. Det enda jag kan spela på är mungiga. Men kan inte spela som denna indie dock…

Utan att jag försökte, hittade jag en hangdrum/mungige duo! :D

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Playja
2/11/10, 1:05 PM
#10

Tittar in å önskar er alla en fantastiskt bra vinterdag… soligt och kallt är det.(-12) Mycket snö har det kommit i år så när det börjar tina upp ute… passa er för snöras från ovan.  Flört

*kramiz på er*

Playja
2/11/10, 1:25 PM
#11

#9… Missat ditt inlägg SkämsFlört

*gapskrattar åt Sondre Stromfjord*  ..10 album…ha ha ha.. räcker med att höra en halv låt ju… gillar dock slutklämmen på låten. *boooiiing…boooiiiing*

Minns när man var liten och det blev en "fluga" med mungigor… alla ungar sprang omkring och lät. Tror nog det gick åt en å annan framtand oxå. Flört *s*

[GunillaR]
2/11/10, 2:02 PM
#12

# 10 - Tack för denna :-)

Jag bara älskar dessa kattfilmer Tungan ute

Playja
2/11/10, 2:31 PM
#13

#12.. Me 2! Skrattande Simons cat!

Annons:
enola
2/13/10, 8:31 PM
#14

Meh, taskig pippi!

Såg på introt till en kattdokumentär och det sades att katterna är de enda djuren som gjort sig själva frivilligt till våra husdjur, typ bara för att få ett sånt skönt liv som möjligt. Skrattande

Vet inte om det sämmer till 100% men det känns som de skulle kunna stämma!

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[GunillaR]
2/13/10, 8:39 PM
#15

# 14 - Det där kan jag absolut ta till mig.

För några år sedan läste jag i en bok att katterna är högt utvecklade varelser och kom ner till människorna för att leva hos oss. Och vara oss till  hjälp. Egyptierna dyrkade katterna, de förstod att katterna stod över oss människor.Vi som är kattägare, vi vet att de har något mycket magiskt över sig och som vi aldrig får svar på.

Playja
2/17/10, 1:17 PM
#16

Jane.L  inne på Övernaturligt hade lagt in denna länk där.

Tycker den är riktigt kul och ville dela med mig till er.  Glad

(Är 31 "lektioner".. så bläddra gärna fram i sidorna)

Gahella
2/17/10, 1:35 PM
#17

Hahaha…den tackar jag för Playja!

Jag kan bara hålla med, och man lär sig med tiden att känna igen det! Sedan när man läser deras inlägg igen skrattar man bara för det blir så lustigt igenkännande då!:D Och vad de inte verkar vara medvetna om är att de även säger emot sig själva, att de inte heller bemöter oss i sak utan kan var väldigt undanglidande och packa ihop oss som vi bara hade tomtar på loftet;)

Playja
2/17/10, 1:49 PM
#18

Ja.. precis Gahella! det  fanns  m å n g a "lektioner" man skratta igenkännande åt.  Skrattar högt!

Playja
2/24/10, 10:58 AM
#19

HEJ hopp .. Skrattande

Hoppas ni har det fint i i vintersverige… och inte blivit så drabbade av vad snö..is och kyla kan ställa till med

Själv går dagarna åt att skotta snö… hämta ved… elda… om å om igen…

Är därför jag är lite "osnynlig"på forumet. Vad gör man inte för att kunna spara nån krona då elen blivit så jädrans dyr.

Hua.. nu snöar det igen..*suck*.. så det är bara att ge sig ut och bära ved innan vedstacken blir översnöad… igen.

Ville bara säga hej innan dagens slit börjar och visa att jag lever . Skrattande

*kram från mig*

enola
2/24/10, 7:45 PM
#20

Jo tack lite har jag bråkat med snön, skulle åka till min mor i fredags men kom inte iväg förens på lördag och hem kom vi inte förens idag, två dagar senare än planerat. Men lite extra ledigt har man väl inte dött av? :D

Måste säga att stockholmare är lite kinkiga när det gäller snö, i dalarna var det 3ggr så mycket och ingen klagar ens i närheten som de gör här! *fniss* :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
Playja
2/24/10, 9:18 PM
#21

#20 …*s* Så kan man ju tänka… *s*  men vi i "fjollträsk" har kanske lite andra förutsättingar..  Flört vi är ju så många som skall "hit och dit"Glad

I minder orter är det ju inte lika många som är "på väg" vilket gör att då kanske man kan snöröja på ett annat sätt?  Skrattande

Har bott i Kiruna.. Jokkmokk.. och varit mycket i Gällivare… men dettta är det "snövärsta" jag varit med om.. (kan ha minnesucka) Tungan ute *s*

Idag har jag skottat snö runt hela kåken och får göra om det igen imorgon då gubben skottat taken..ned på mitt det jag skottat idag. ObestämdTungan ute

Han mätte 1.20 cm på vissa ställen där snön blåst upp i drivor. Det är helt snögalet hos oss… bara  att skotta på så inte taken rasar in för det är grymt tungt med snö och börjar det töa så blir det inte minder tyngdkraft.

Hoppas bara att det inte börjar snöa igen..*stöön*

[GunillaR]
2/25/10, 12:31 PM
#22

Ja Kung Bore har verkligen tagit ett järngrepp om oss, även oss Skåningar. Men nu kan jag glädjande berätta att det regnar idag i Malmö. Det betyder plusgrader och att våren är på väg och att snöeländet kommer smälta bort.

enola
2/25/10, 8:00 PM
#23

Jag hoppas snön stannar, för när det blir slask så blir trapp-städning rätt mycket jobbigare jobb… + att snön är vackrare än slasket :)

Men kunde det bli vår över en natt så kom du våren! :)

#21 Haha, min kompis berättade samma sak om "omskottningen", men han skottade ner det själv också. :P

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Playja
3/10/10, 3:26 PM
#24

Men hörrni! Skrattande

Visst e det väl HÄRLIGT med solen..takdropp och fågelsången som är just nu. Man blir på så mycket bättre humör och energierna höjs i takt med allt ljusare dagar.

En liten föraning om den kommande våren kanske?Flört

Har jag tänkt så mycket på våra djur i skog å mark denna kalla vinter. Dom måste haft/ha riktigt svårt  i o m all snö och kyla. Stackarna!!!  Gråter

Playja
3/12/10, 11:18 PM
#25

Jag är lite ledsen att dom som varit aktiva här på sajten har "gett upp"  till andra sajter.

Saknar er.. men så är det väl.. Man söker sig till andra sajter och andra mål.

Hoppas ändå att ni tittar in till oss och ger lite respons i det utomjordiska.

enola
3/13/10, 7:15 PM
#26

Ja det har gått lite trögare på sista tiden, och det inkluderar även mig. Men vi har sammlat ihop mycket spännande läsning och intressanta teorier/fakta under årens lopp. Borde gå tillbaka lite mer i trådträsket och leta fram allt spännande igen :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Playja
3/19/10, 12:48 PM
#27

#26… Ja… det finns OTROLIGT mycket i "trådträsket" här på Uj. Skrattande

Hittar du något intressant så "putta" upp det. Flört

Själv försöker jag "städa" mellan varven bland länkar som inte är aktuella längre…  fastnar i läsandet (för det finns ju länkar på sidorna..) så det bara rullar på och då glömmer jag bort att putta. Skäms *asg*

Hojta gärna till om ni ser länkar härinne i trådarna som inte funkar längre… så kan man ta bort dom.  (Tack på förhand)Glad

Passar på att önska alla en trevlig fredag och en skön helg!

Annons:
Playja
3/20/10, 8:44 PM
#28

Gubben & jag sitter på YT och kollar gamla grejer som va kul när vi var unga och ville dela med mig.

Ni som är i min ålder kommer säkert ihåg detta.

Playja
3/20/10, 8:58 PM
#29

En till  Glad Fatta… detta gick man å köpte på vinyl för att höra..*ha ha ha*

[GunillaR]
3/21/10, 1:58 AM
#30

Dom där måste jag höra - i morgon, he he

[Hukanson]
3/22/10, 9:08 PM
#31

Nostalgitripp yipii Roffe B var stor…på den tiden. Nu är han utomjordisk. Tror jag. Vem vet säkert?

Tid. Man skulle ha en extra tilldelning. Hoppar från engagemang till engagemang och allt man åstadkommer är en önskan om att man hade mer tid till att sätta sig in i det hela eller göra ett bättre jobb. Men visst är det skitkul med webinternet. Och att ständigt komma tillbaka och dela med sig är ju föredömligt kamratligt.

Passar på att tacka er för allt intresse med att hålla Utomjordiskt aktivt, rent och snyggt. UJ behövs i ett modernt Europa.

[Hukanson]
3/25/10, 8:53 PM
#32

Har inte tid att städa , jag jagar vidare på en okammad våglängd, oh vad hittar jag då, jo en click-sajt!! En given favvo på UJ eller hur.

Ten-million-clicks-for-peace

[Hukanson]
3/26/10, 12:46 PM
#33

Lägger in en tipsning på en länk som verkligen visar vad otvättade bilar kan användas till när begåvade klottrare klänger förbi i rusningstrafiken

På parkeringen

enola
3/29/10, 6:25 PM
#34

#33 Skithäftigt! Älskar nytänkande konst! Såg tidigare några som "tvättat" en tunnel med massa dödskallar.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
Playja
6/12/10, 1:40 AM
#35

Den här "tubisen" såg jag för ett tag sedan å har satt sig i min skalle som ett tuggummi!

Är den verkligen på riktigt?  Förvånad

Kan en 2 åring ha den motoriken som han gonglerar med "ciggen"

Det är så jäkla galet!!! så man blir "mörkrädd"

Jag tycker det är fanimig det hemskast jag sett på ett bra tag. Vem tusan ger han ciggen så han kan röka 40 om dan *häpnar*

enola
6/16/10, 6:34 PM
#36

Ja såg detta jag också, usch så hemskt. Finns det inge bättre saker man kan lära sin son?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Gahella
6/16/10, 8:17 PM
#37

Ja vad kan inte okunskap ställa till med?! Blev också jättelessen när jag såg det här:(

Men vi har lite att lära då det gäller hur vi behandlar våra barn här också, och som gjort mig lessen många gånger…det finns många övergivna, misshandlade och hemlösa barnn här som skjutasas runt helt galna vårdinrättningar som exempel:(

Playja
6/16/10, 10:29 PM
#38

#37… Ja Gahella… DET har du helt rätt i!..   Gråter

Upp till toppen
Annons: