The Ascension / Uppstigningen

bra föreläsning med alex collier

2010-01-19 04:34 #0 av: lyrah

alex collier ufo

tyckte den här föreläsningen kändes bra att lyssna på, kolla gärna in den om ni inte redan har sett den så klart, tyckte den var inspirerande, handlar mycket om just det som pågår i världen just nu, och skriv gärna vad ni tyckte om föreläsningen och om ni tycker att alex collier verkar vara en trovärdig föreläsare-guide!!!

Anmäl
2010-01-19 14:18 #1 av: Samotrake

Intressant! Jag kan inte avgöra om trovärdigheten dock.

Anmäl
2010-01-19 18:13 #2 av: Julius-G

Mitt spontana intryck är att Alex Collier antingen är mycket förvirrad - eller - är en smart person som utnyttjar utomjordingtroende personer och den marknad som de utgör.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-19 22:23 #3 av: lyrah

håller med om det där med trovärdigheten, då det egentligen inte finns några konkreta bevis på att det han säger är sant, vilketär så i många ufo-fall, däremot säger han i ett reportage att tro inte på nått annat än fakta. Vore väldigt tråkigt och hänsynslöst om han utnyttjar utomjordingtroende personer för sin egen vinning.

Anmäl
2010-01-20 00:41 #4 av: Julius-G

Precis så hänsynslösa är många människor, tyvärr.

Det hänger på de som lyssnar på Alex Collier, eller som lyssnar på vem som helst med olika budskap och påståenden: Att använda sitt förnuft och kritiska tänkande.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-20 00:46 #5 av: Julius-G

lyrah, vad menar du förresten med detta: "handlar mycket om just det som pågår i världen just nu" ?

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-20 13:04 #6 av: lyrah

jag tycker att han tar upp en hel del grejer om den värld vi lever i idag, sen om det inte är något nytt så kanske en påminnelse om vad som håller på att hända med våran planet!!  helt slut i bollen tycker jag nog inte att han verkar vara, förutom att han pratar om utomjordingar,  men inget fel med det, vi befinner ju oss trotsallt på ett forum som är till för folk som är intresserade av utomjordiskt liv

Anmäl
2010-01-20 15:23 #7 av: Julius-G

Är det något speciellt, enligt Alex Collier, som håller på att hända på vår planet, utöver sjukdomar, svält, krig, klimatförändringar och miljöförstöring?

Jag frågar därför att jag bara såg en del av Alex Colliers långa föredrag. Jag hade inte tid att se allt.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-21 03:04 #8 av: lyrah

allright, japp stämmer, han tog bla upp en hel del grejer som du nämnde ovan ,  väldigt mycket om hur vi människor kan skapa en bättre värld och en hel del om den här frekvenshöjningen, uppstigningen som komma skall enligt många många fler än enbart han. Jag tycker det är trevligt med folk som vill skapa en bättre värld, han fick i alla fall mig att tänka på saker och ting ur nya synvinklar. Sen kan man ju fråga sig vart han får all sin info ifrån vad det gäller usa och deras svarta, topphemliga regering, han redovisar ju inga källor el bevis. Men hur som helst trevligt att höra allas åsikter och synvinklar,

Anmäl
2010-01-22 01:42 #9 av: [GunillaR]

Har precis sett det plus att jag samtidigt fick tillsänt mig dels bekräftelser och dels nya insikter. För mig öppnades där många portar till klarhet, men det fanns avsnitt i slutet som inte var så trevliga.

Detta var stort!

Men förutom dessa saker som skakade om mig så fanns där ju, som lyrah skriver en del aktuella grejer, om hur individen ska kunna få till stånd en förändring.Mycket intressant!

Det är ganska lustigt nu att det dyker upp folk från alla världens hörn nu och håller föredrag. Även om inte orden är samma sak så är budskapet samma. Jag såg en mycket charmerande indier vars namn jag inte kan uttala, som satt och talade till en publik. Ett ord använde han många gånger: inlightment och sade detta på sin indiska accent: enlightenment.

Tack och godnatt

Anmäl
2010-01-22 07:06 #10 av: lyrah

morgaine, du ser ,den positiva vibrationen sprider sig som en löpeld jorden runt,  ännu ett exempel på att gör man bra saker så sprider det sig, what goes around-comes around, so dont be bad people!!! only positive vibration!!(bob marley) he he

Anmäl
2010-01-22 07:07 #11 av: lyrah

Borttaget inlägg, dubblett av #10   Flört

custom image

Anmäl
2010-01-22 12:32 #12 av: Julius-G

Morgaine, att "det dyker upp folk från alla världens hörn nu och håller föredrag" är ingenting som uppmärksammas av världen. Dessa föredragshållare får bara en publik inom utomjordingtroende och New Age-kretsar och liknande, d.v.s. inom ett litet hörn av samhället. Inga andra lyssnar på dessa föredragshållare p.g.a. att de säger uppenbart stolliga saker, samt p.g.a. att de inte kan styrka sina påståenden.

/ Intresserad 

Anmäl
2010-01-22 13:22 #13 av: [GunillaR]

# 12 - Och vem är du som kan avgöra om stollighetsgraden i föredrag?

Anmäl
2010-01-22 18:44 #14 av: Julius-G

Stolliga saker är påståenden av fantastisk eller orimlig karaktär som är overifierade eller på annat sätt saknar stöd.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-24 14:09 #15 av: [GunillaR]

" 14 - Jag frågade vem du var, inte en tolkning av begreppet 'stollighet*

Vem är du, och vad har du för kunskap som gör att du kan avgöra vilka fakta Alex Collier's föredrag bygger på?

Anmäl
2010-01-24 16:28 #16 av: lyrah

den skeptiska personen i fråga  på den här tråden, får säkerligen betalt för att motargumentera våran syn och uppfattning om det utomjordiska, varför skulle han annars lägga ner så mycket tid och energi på det, så himla roligt och utvecklande kan ju inte vara!!!!Jag går ju inte in på vetenskaps forums och säger att deras sätt att tänka är flummigt, overkligt och stolligt.( även om jag skulle tycka det, he he)

Anmäl
2010-01-24 17:34 #17 av: Playja

#16.. Nja..  *asg* tror nog inte h*n får betalt utan det är så ibland på de olika ifokussajter att skeptiker "får ett ryck" och ifrågasätter både det ena och det andra på forumen." Det går i vågor". ( Just nu är det en vågFlört)

Anmäl
2010-01-24 19:23 #18 av: Gahella

#16 Ibland är det faktiskt så, och ibland inte....det får man själv känna inom sig vad som stämmer från fall till fall.

Anmäl
2010-01-24 19:55 #19 av: lyrah

trevligt att ni skriver, tillsammans är vi starka, fyllda av ljus, we are untouchable no evil can come between

Anmäl
2010-01-24 20:09 #20 av: Gahella

Så är det och detta vet även den mörka logen, och även de måste hålla sig till de andliga lagarna! De ljusa dimensionerna är 13 stycken mot de mörka som är 9, det är därför vi vet att ljuset alltid är starkare och vinner:) Detta är sagt av Alex, men känn efter om inte känner samma sak?;)

Anmäl
2010-01-25 00:50 #21 av: Julius-G

Morgaine: "Vem är du, och vad har du för kunskap som gör att du kan avgöra vilka fakta Alex Collier's föredrag bygger på?"

Jag är en man med fru och barn i Stockholm. Jag har länge varit intresserad av olika religioner, myter och mysterier, samt av deras tänkbara förklaringar.

Alex Collier har jag bara tittat som hastigast på, men allt tyder på att han inte har några fakta alls som stöder hans fantasifulla uttalanden.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-25 01:10 #22 av: Julius-G

lyrah: "den skeptiska personen i fråga  på den här tråden, får säkerligen betalt för att motargumentera våran syn och uppfattning om det utomjordiska, varför skulle han annars lägga ner så mycket tid och energi på det, så himla roligt och utvecklande kan ju inte vara!!!!"

Den första person som kom med denna "briljanta" analys av mig var Ezekiel på UFO-Sveriges forum, samma person som kallar sig för Tiger på UfoSajten. Det ser ut som om du har kopierat delar av hans text. Annars kanske det är vanligt inom utomjordingrörelsen att man får för sig sådana saker.

Men du kan vara lugn. Jag får inte betalt och antagligen kommer jag bara att vara här en begränsad tid.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-25 01:27 #23 av: [GunillaR]

# 21- Jag är en medial person som ibland blir spontant kontaktad. Det kan ske när som helst. Jag får an sanning, får reda på hur något ligger till. Och så vet jag att det är så. Kruxet är när jag ska förklara hur jag kan veta. En del kallar mig för en idiot och andra tar mig på allvar.

Jag får varslar. I början på 70 talet fick jag en varsel som räddade mig och min lille son att bli innebrända.

Jag har också fått veta lite kusligare saker av globalt mått som jag inte berättat för någon. Jag blev visad av en et något en natt, då jag gjorde en uku och besökte en snar framtid. Mer vill jag inte berätta på ett öppet forum.

Jag såg två skyskrapor rasa samma i en syn någon gång 2001, trodde det var en jordbävning i Japan eller Kina.

När jag hörde Alex Colliers föredrag så fick jag kontakt vid ett flertal tillfällen, där jag fick bekräftelse på det han sa, innan han sa det. Så jag vart ganska tagen den kvällen och hade svårt att sova den natten.

Så är läget. Och det är inte argumentbart.

Anmäl
2010-01-25 17:06 #24 av: lyrah

att man får för sig saker förekommer nog i de flesta kretsar vare sig man är raketforskare eller taliban eller bara helt enkelt en medelsvensson

Anmäl
2010-01-25 18:45 #25 av: Julius-G

Morgaine, tack för din redogörelse.

Du säger att "det är inte argumentbart". Men visst går det att argumentera runt det.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-25 22:05 #26 av: [GunillaR]

# 25 - Du kan ju argumentera om du vill, men jag tänker inte göra detta. Jag vet nog bäst själv vem jag är och vad jag står för Flört

Anmäl
2010-01-26 11:04 #27 av: Julius-G

Men Morgaine, du har ju redan börjat argumentera genom att berätta om några av dina upplevelser.

/ Intresserad

Anmäl
2010-01-26 12:09 #28 av: [GunillaR]

# 27 - Det är ingen argumentation, det är delgivande av mina upplevelser.

Har du inget annat att göra än sitta här och munhuggas?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.