Frågor inom ämnet söker svar

underjordiskt grottsystem på jorden

2010-02-16 14:53 #0 av: wicke

det finns berättelser om att vi har ett grottsystem underjord över hela jorden,jag har av mina guider fått veta att ingången till dessa grottsystem är vid antarktisk

Anmäl
2010-02-16 17:56 #1 av: enola

De verkar finnas vid alla stora kraftpunkter, pyramider, stora bergskedjor och tempel över hela jorden. När du nämner antarktis så tänker jag på hollow earth teorin, läst nått om det?

Anmäl
2010-02-16 18:19 #2 av: wicke

har hört tal om hollow earth

Anmäl
2010-02-24 22:41 #3 av: Yaxkin

Finns det nått att beskåda/besöka där nere då?

Bor dvärgarna kvar där tro?

Kanske dit man ska bege sig o söka rymdskepp, då jag vill ha ett :)

Anmäl
2010-02-25 15:29 #4 av: Magi-cat

läser just om det i Patricia Coris "Atlantis återuppstår". Jätteintressant. Det skulle bl.a. vara överlevare från Atlantis där. Och ett rikt inre liv i övrigt. Varför inte? Tanken fascinerar.

Anmäl
2010-02-25 16:45 #5 av: Julius-G

wicke: "det finns berättelser om att vi har ett grottsystem underjord över hela jorden,jag har av mina guider fått veta att ingången till dessa grottsystem är vid antarktisk"

Märkligt, jag har inte hört att någon forskare inom speleologi eller geologi har nämnt någonting om detta. Men jag antar att allt är möjligt om man inte bryr sig om fakta.

/ Intresserad

Anmäl
2010-02-25 18:44 #6 av: Magi-cat

snälle Julius, kan det kanske tänkas att forskare kanske inte VET precis allting?? Att det kanske finns saker som är okända? Som finns kvar att upptäcka? Eller - är så väl dolda att det inte är meningen att de ska upptäckas av vem som helst......

Anmäl
2010-02-25 19:53 #7 av: enola

Finns "forskare" som säger att "forskarna" har fel och vem som har rätt vet jag inte. Men det är en intressant tanke och finns många aspekter/historier som pekar mot jordens ihålighet. Och som magi sa, forskarna har inte forskat fram all fakta än, så då fyller fantasin i med sitt ;)

Anmäl
2010-02-26 16:50 #8 av: Julius-G

Magi-cat: "snälle Julius, kan det kanske tänkas att forskare kanske inte VET precis allting?? Att det kanske finns saker som är okända?"

Självklart är det så, vilket innebär att påståenden om underjordiska grottsystem är just bara påståenden.

/ Intresserad

Anmäl
2010-02-26 16:57 #9 av: Julius-G

enola: "Men det är en intressant tanke och finns många aspekter/historier som pekar mot jordens ihålighet."

Giv exempel på någon aspekt eller historia, som du anser styrker saken, som pekar mot detta.

/ Intresserad

Anmäl
2010-02-27 21:32 #11 av: lyrah

i usa finns det mycket underjordiska gamla grottor och tunnlar, dom nordamerikanska indianerna kan mycket om just gamla tunnelsystem och vad som har levt eller kanske fortfarande lever där, sen har ju nsa och cia oxå underjordiska baser och tunnelsystem mellan baserna, sen kan ju dessa uråldriga tunnelsystem vara ihoplänkade med militärens, hörde en intervju med en snubbe som berättade att folk har hört ljud av lastbilar under deras vardagsrumsgolv, he he! dom har ju bilvägar mellan baserna

Anmäl
2010-02-28 14:23 #12 av: Julius-G

lyrah: "i usa finns det mycket underjordiska gamla grottor och tunnlar, dom nordamerikanska indianerna kan mycket om just gamla tunnelsystem och vad som har levt eller kanske fortfarande lever där, sen har ju nsa och cia oxå underjordiska baser och tunnelsystem mellan baserna, sen kan ju dessa uråldriga tunnelsystem vara ihoplänkade med militärens, hörde en intervju med en snubbe som berättade att folk har hört ljud av lastbilar under deras vardagsrumsgolv, he he! dom har ju bilvägar mellan baserna"

Förutom att ditt uttalande uppenbarligen bygger på vandringssägner och gissningar är det tämligen irrelevant för denna tråd.

/ Intresserad

Anmäl
2010-02-28 17:15 #13 av: enola

Du har inte tillfört nått relevant heller Julius...

Anmäl
2010-03-01 12:59 #14 av: Julius-G

enola: "Du har inte tillfört nått relevant heller Julius..."

Det är i högsta grad relevant att påståenden om underjordiska grottsystem inte är någonting annat än påståenden, vilket jag påpekade lite högre upp i denna tråd. Med detta antyds att sådana påståenden saknar grund.

Angående ditt eget påstående ( "/..../ finns många aspekter/historier som pekar mot jordens ihålighet" ) är det jag ber dig om också i högsta grad relevant, nämligen att du skall giva exempel på någon sådan aspekt eller historia.

/ Intresserad

Anmäl
2010-03-01 16:00 #15 av: enola

Du har inte givit några exempel på motsatsen heller, så jag känner ingen obligation att visa upp några exempel som du bara kommer misskreditera...

Anmäl
2010-03-01 18:18 #16 av: Julius-G

Läs detta om Jordklotets byggnad, källa: Naturhistoriska riksmuseet:

http://www.nrm.se/sv/meny/faktaomnaturen/geologi/jordklotetochjordskorpan/jordklotetsbyggnad.1068.html

Kan du nu - å din sida - giva exempel på någon aspekt eller historia som pekar mot jordens ihålighet?

/ Intresserad

Anmäl
2010-03-01 18:32 #17 av: enola

Spelar ingen roll för jag vet din åsikt redan...

Anmäl
2010-03-02 07:39 #18 av: Hukanson

Varför inte bli sajtvärd själv, Julius, för en naturvetenskaplig sajt som har de rätta sanna svaren på alla frågor?

Vore det inte SKÖNT att få slippa prata naturvetenskap på en sajt för samtal om utomjordiska aspekter ?

Tänk dig själv - Julius,sajtvärd på Inomjordsligt. Vore inte det skönt? Äntligen få vara positiv?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2010-03-02 11:23 #19 av: Julius-G

Hukanson: "Varför inte bli sajtvärd själv, Julius, för en naturvetenskaplig sajt som har de rätta sanna svaren på alla frågor?"

Jag är redan medlem på vetenskapliga och skeptiska forum med mitt vanliga nickname, "Intresserad", dock inte som sajtvärd.

Hukanson: "Äntligen få vara positiv?"

Vad anser du vara negativt med det som jag skriver?

/ Intresserad

Anmäl
2010-03-02 12:14 #20 av: Julius-G

enola: "Spelar ingen roll för jag vet din åsikt redan..."

Du vill gärna göra påståenden - men kan inte leva upp till dem.

Antagligen tror du inte ens själv på det material som du avser.

/ Intresserad

Anmäl
2010-03-03 12:47 #21 av: Linnea

#20 Kan man inte bara få tro vad man vill? Allt måste och kan inte heller bevisas.

Skynda långsamt så går det fortare
Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2010-03-06 20:05 #22 av: lyrah

det finns underjordiska tunnelsystem i sverige oxå, jag har bla varit inne i ett sådant själv en gång,

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.