Annons:
Etiketteretutomjordiskt
Läst 4905 ggr
MichaelE
4/26/10, 10:16 PM

Stephen Hawkings varnar oss för ETs

Stephen Hawkings, världens smartaste man, uttalar sig om att vi bör inte ta kontakt med ET och enbart (ifall dem finns) låta dem vara. De är troligtvis inte vänligsinnande och kommer säkert utnyttja våra naturresurser och sedan sticka härifrån - engelsmännen gjorde det, holländarna och spanjorerna gjorde det - ET kommer säkerligen göra det.

Han vill att vi ska sluta sända radiosignaler ut i rymden för att få kontakt med ET.

Källa: Expressen idag (26/4)

Annons:
semmjal
4/27/10, 5:41 PM
#1

vi behöver nog inte sända ut radiosignaler för att de ska veta av oss, höga civilationer är väl medvetna om vår existens.

Gahella
4/27/10, 9:40 PM
#2

Micael, gå gärna in på illuminatis iFokus då vi har en pågående diskussion om det:) Skulle vara kul att höra dina tankar efter du läst där..

Gahella
4/27/10, 9:45 PM
#3

För om dessa blaskor varnar oss för att prata med dem, då börjar jag undra väldigt mycket!

Särskilt när de förnekat och förlöjligat deras eventuella existens i alla år!

MichaelE
4/27/10, 10:23 PM
#4

Ska göra det. Det roligaste är att det är en ny BBC dokumentär som det här uttalandet finns med i, men egetnligen är det ett gammalt uttalande då han gsade samma sak till Ill.Vetenskaps DVD serie Vetenskapens största mysterier. Den är från 2006!

Frejzan
4/29/10, 8:25 PM
#5

Enda anledningen till att inte ha kontakt med utomjordingar är väl isf att dom har helt andra bakterier, virus, sjukdomar mm som kanske kan smitta oss. Det kan ju räcka att någon av dom har en liten banal förkylning. Nu vet vi ju inget om vad dom har för infektioner odyl. Även dom kan bli smittade av oss.

MichaelE
4/30/10, 3:58 AM
#6

#5 Låter som War of the Worlds filmen

Annons:
enola
5/1/10, 4:59 PM
#7

Man behöver inte vara lika smart som stephen för att förstår att det finns andra där ute. Men att de skulle förgöra oss tror jag inte, då skulle vi blivit det för länge sedan :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
5/2/10, 1:45 AM
#8

Läste någonstans att man kan likna en rymdinvasion som att en myra skulle korsa en kontinent för att kriga mot en annan myra, inte så värst sannolikt? :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Playja
5/5/10, 1:53 AM
#9

#0

Vad bekvämt  att ha den åsikten  å att alla skall följa den. BS!!!!

jossan84
5/15/10, 8:00 PM
#10

ET? Det är väl en filmfigur? Glad

MichaelE
5/16/10, 1:16 AM
#11

ET = Extra Terrestial = Utomjording

Ijin
6/9/10, 7:34 PM
#12

Haha, lite kul att han försöker analysera utomjordingar när vi aldrig sätt dom, eller ens vet om dom har samma typ av medvetenade som vi har, eller eller samma känslor!

Att utgå från att dom kommer bete sig som människor är ***** dumt.

En ras som kan resa genom rymden vet vad sammarbete är värt. Du kommer inte som ras ut i rymden annars.

Om någon gör sig mödan att komma hit är det nog av nyfikenhet.

#1 Det lär ta några tusen år innan någon hör dom..

[Woozy]
6/15/10, 8:00 PM
#13

#12

Jag har sett UFO två ggr IRL.

Woozy

Annons:
Playja
6/16/10, 1:12 PM
#14

#13…   Häftigt Woozy… Glad

Om du inte redan gjort det?  så berätta gärna om det!

[Woozy]
6/16/10, 1:50 PM
#15

#14

Hej.

Jag har berättat det förut, men jag minns inte på vilken sajt så jag kan berätta det igen så gott jag kommer ihåg.

Första gången jag såg ett UFO var i Rättvik sommaren nån gång -84 -85 nån gång (minns som sagt inte vilket år).

Jag var uppe i Rättvik på en konfirmationsassistens-kurs då. På kvällen när vi skulle lägga oss så såg jag skidbacken från våra fönster. När jag höll på och lä av mig så kollade jag som sagt upp mot skidbacken (av nån anledning) och såg ett vitt starkt ljus strax ovanför trädgränsen på backen (vet ej om ljuset var vid trädgränsen så som jag såg det eller längre bak).

Detta ljus cirkulerade medsols har jag för mig. Avståndet till skidbacken skulle jag gissa på 400m. Jag blev ganska paff när jag såg detta ljus och tittade på de andra och sa att jag ser ett UFO. När jag vrider på skallen och skall kolla igen så är ljuset borta. Jag skulle gissa på att klockan var runt 23.00 nånting. Ljuset jag såg rörde sig med måttlig hastighet och jag såg det cirkulera kanske 3-5 varv (uppskattar bara).

Jag kunde inte höra nåt ljud alls (typ helikopter) eller nåt annat. Förvisso så var vi inne i "sovsalen". Senare många år senare så stod det i artiklar om just många observationer i Dalarna och runt detta år. Vad det är var för slags ljus, så har jag ingen annan förklaring till att det var ett UFO.

Andra gången jag såg ett UFO var faktiskt ca 1.5-2 år sedan. Jag stod på balkongen denna natt och tittade på en stjärnklar himmel. Hux flux så kommer ett snabbt ljus över himlen. Det närmsta jag kan likna vid är faktiskt en satellit, men denna "satellit" åkte säkert 10-15 ggr snabbare. Ljuset åkte blixtssnabbt, warpade, åkte blistsnabbt, warpade etc tills det var borta.

Uppskattad tid från att passerat "hela himlen" var ca 10 sekunder max. Höjden vet jag som sagt inte, men det var högt upp iaf. Minns jag inte fel så var det flera människor som hade sett detta enligt nån tidning.

Så detta är de två gånger jag sett oindetifierat flygande föremål såvida jag vet. Vad det än var jag såg så lär jag aldrig få veta det.

Woozy

MichaelE
6/16/10, 4:10 PM
#16

#15 även jag ahr liknande erfarenhet, bland annat vintern 06/07 då jag såg tillsammans med min sambo två-tre stjärnor som flyttade runt i olika formationer innan då försvann till ingenstans. Dessa var då UFOn som ingen lade märke till. Eftersom de åkte runt i olika formationer så var flygplan uteslutet och även helikopter då det var för högt samt att tre helikoptrar flyger inte så, speciellt inte nattetid.

Jag har på senare tid sett två ufon, varav en var svart diskformat som "skakade" sid fram och tillbaka mot molnen (det var mulet den dagen) samt att den stod stilla någon sekund. Eftersom jag körde bil var jag tvungen att fokusera på trafiken så jag vände bort blicken och när jag tittade tillbaka var den svarta pricken borta.

Den senaste gången var på samma plats, från samma vinkel men då var det halvklart och ufot var även här diskformad men nu bläbkte den. Det såg ut som om solen ljus skar ett litet perfekt format hål rätt igenom molnen, men solen stod inte så till på himlen och en blott sekund senare försvann ufot.

Däremot har jag varit med om något som påminner om Indenpendance Day då moln bildas när ufona går in i atmosfären.
Det är solnedgång och de få moln som finns är rosa. Men helst plötsligt från ingenstans dyker ett lusblå moln upp som ändrar skepnad och blir intensivare blå tills den delar upp sig i två delar och sedan ett flertal mindre innan alltihopa försvinner. Har aldrig varit med om något liknande. Påminner lite om stargate serierna när man öppnar ett maskhål…

enola
6/16/10, 6:32 PM
#17

#12 Visa ord :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Gahella
6/16/10, 8:11 PM
#18

Har ni sett den här då?:)

[Woozy]
6/16/10, 8:43 PM
#19

#16

Hej.

Det finns en naturlig orsak till samma eller liknande moln som du besrkiver, men jag minns bara inte namnet på de. Undras om det inte var en artikel i afotnbladet t.o.m och nån väderexpert eller liknande svarade på frågor och berättade hur det gick till.

-fast det kanske inte är samma "moln" vi tänker på.

Woozy

Loveofmylife
6/17/10, 7:05 PM
#20

Men UFO står ju för unidentifyed flying objcet. ( ursäkta stvanigen Obestämd)

Så det är ju liksom bara något man inte vet, behöver ju inte vara en utomjording för de. Ellr är jag helt fel ute nu?Tungan ute

Annons:
[Woozy]
6/17/10, 7:09 PM
#21

#20

Nä du har rätt.

Men ta mitt andra exempel jag skrev om så finns det inget mänskligt som kan flyga så fort. Så visst klassar jag det som UFO då.

Woozy

Loveofmylife
6/17/10, 7:36 PM
#22

#21 jo det är ju klart, där har du ju rätt!

[Woozy]
6/17/10, 8:50 PM
#23

Skrattande

Playja
6/22/10, 10:28 AM
#24

#15 & #16… Tack för ni delar med er av era upplevelser!  Glad

Playja
6/22/10, 10:29 AM
#25

#18…  Häftigt!  Flört

NaimaG
7/5/10, 6:30 PM
#26

Vilka utomjordingar varnar han för undrar jag får långt ifrån alla är fientliga. Greys (den längre varrianten finns ju tre olika), draconians, reptilians, alpha draconis, altair och reptoids skulle väll jag se upp för först och främst så inte denna galax slutar som Lyran.

Frida42
8/11/10, 12:12 AM
#27

Jag tror tyvärr att han har rätt. Att vi kan få hit utomjordingar som inte är vänligt sinnade, ja rent av destruktiva…
Så det där med att skicka ut satelliter och uppmana till kontakt, det var nog himla dumt.

Har själv sett UFOs vid ett par tillfällen, så jag är övertygad om att de varit här länge.

Annons:
Ijin
8/12/10, 4:12 PM
#28

#27 Gahah, inte direkt så att dom är framme? Dessutom ekar alla radio signaler. Men galaxer är sjukt stora, det kommer säkert ta en miljon år innan en sond ens kommit nära något bebogligt system.

Fortfarande, om man tittar på matten, så är det nog inte värt att åka till en annan planet för att skörda naturresurser. Inte på jorden iallafall. Den är jäkligt fattig på resurser, om man jämnför med te.x. Jupiter, som skulle vara väldigt mycket bättre för resurser.

Att spendera en sjuk mängd energi för att resa mellan stjärnorna gör man inte för att slösa mer energi på att förstöra en planet <.<

NiklasEri
8/15/10, 2:50 AM
#29

Hej.

Jag tror inte att utomjordlingar som besöker denna planet är våldsamma. Anledningen till att dom är så diskreta, tror jag är för att de förstår att vi inte är redo än. Vi skulle bli våldsamma mot dom.

Det är ju klart att det kan finnas utomjordlingar som är våldsamma, men i så fall tror jag inte att de har tagit sig hit. Har svårt att tänka mig att dom kommer hit heller. Har dom en sån hög grad av intelligens så att dom kan ta sig hit, så tror jag dom förstår det dåliga med våld.

Vad tror ni, kan elaka utomjordlingar vara så smarta att dom tar sig enda till denna planet?

/Niklas

Ijin
8/15/10, 3:46 AM
#30

#29 Jag tror att det är precis som med människor, det finns både bra och dåliga…

Tror inte det är så att dom tror att vi är våldsamma eller så, det stör utvecklingen av en civilisation mycket att ge ny teknik och inte låta rasen eller så utvecklas själva… Finns exempel på det bland människor, där det är upp mot 400 års skillnad rent tekniskt, och att hjälpa dom länder som har det skit brukar inte gå bra. Ska man utvecklas måste man ha viljan till det, och då gör man det själv, annars vore det väl värdelöst? Jag menar, skulle någon få tillgång till teknik som är 200 år framför det vi har nu skulle den personen bli mycket rik, och antagligen störa ut det egna ekonomiska system som vi har.

NiklasEri
8/15/10, 4:34 AM
#31

#31

Om utomjordlingar kommer att ge oss ny teknik, så kanske de väntar tills vi är redo, som du skriver. Eller tills civilisationen håller på att gå under. Förhoppningsvis blir i alla fall en del av mänskligheten hjälpt, vid en eventuell global katastrof.

Upp till toppen
Annons: