Annons:
Etikettsädescirklar
Läst 8819 ggr
Cristine
2010-05-25 08:34

Matematisk cirkel?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
enola
2010-05-27 23:45
#1

Ja vi får se vad de kan hitta i denna, de flesta innehåller ju som sagt information av olika slag.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

NaimaG
2010-05-31 15:18
#2

Min första tanke var frekvenser. Frekvenser går i olika nivåer och olika takt.

enola
2010-06-16 18:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vart påmind om denna. Den visar våra musikaliska harmonier med matematiska formler.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Gahella
2010-06-16 20:19
#4

Hur kan man se det enola?

enola
2010-06-16 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Oj, det kan jag inte svara på, men den representerar även talet pi och dess första 10 decimaler. Nu vart jag osäker på harmonierna, men har läst det på flertal ställen, jag är inte muskaliskt begåvad så jag kan inte se mönstret men pi´t ser jag :D

http://plus.maths.org/latestnews/may-aug08/cropcircles/index.html

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
2010-08-13 13:26
Annons:
bottennapp
2010-08-13 17:38
#7

Det är ett pussel som försöker visa hur fullkomligt oharmonisk världen ter sig för de som befinner sig "högre upp". Bilden berättar också vad som skall rättas till. Det är solsystemet med dess planeter. De 12 tårtbitarna är årets tolv månader och/eller zodiaktecken. Bitarna ligger på fel platser, eller snarare strecken inuti varje bit. Sorterar man om det så att de hamnar på rätt plats ser man att det är planeternas rotation runt solen i mitten, som årsringarna på en trädstam.

Har man lätt för att se 3D-bilder kan man även föreställa sig att det är en portal eller tunnel där solen i mitten är fjärran och cirkeln längst ut är ingången. Då märker man att så länge som ringarna inte är hela kan man inte färdas genom portalen eftersom frekvenserna är brutna och då blir det stopp. Men när de är hela, då bildas ett maskhål som kan användas och utnyttjas till att böja rumstiden och förflytta sig däri.

Men visst representerar den det musikaliska, regnbågens färger, chakrana, trasiga trappsteg på DNA-stegen, kroppens energifält till atomkärnans osv eftersom vilka frekvenser det än rör sig om, så måste där finnas harmoni för att en uppstigning till högre oktav (dimension) skall kunna ske genom helt öppen passage, från det allra lägsta/minsta till det högsta/största.

enola
2010-09-22 22:12
Helix
2010-09-23 18:10
Playja
2010-09-23 20:11
#10

#8  &  #9   Tack för länkar  Skrattande

JonasDuregard
2010-10-25 18:12
#11

#5 är ju en indikation på att det inte är utomjordingar som ritat eftersom dessa sannolikt inte skulle använt det decimala talsystemet…

Om det är samma personer som gjort båda cirklarna (de är ju i samma område) så är det säkert något specifikt populärt matematiskt fenomen även i #0. Kanske en kodning av Fibonaccital eller de första primtalen eller något liknande.

maria-svensson
2010-10-26 12:17
#12

det måste finnas fruktansvärt många duktiga arbetslösa konstnärer på marknaden som trampar alla dessa cirklar…. vilket jag personligen inte tror på, nog finns det en del som människor har gjort, men inte alla….. men det är min tro.

ANAKIN SKYWALKER -X22

JonasDuregard
2010-10-26 16:52
#13

Man behöver inte vara arbetslös för att ha en hobby.

Det finns minst en organisation (ett konstnärskollektiv) som jobbar med att göra sädesfältscirklar, de har hållit på i nästan 20 år. Deras hemsida är här http://www.circlemakers.org/.

Det är förhållandevis få som tror på någon mer exotisk förklaring efter att Doug Bower och Dave Chorley erkände att de gjorde de första cirklarna, samt redogjorde mycket exakt vilka metoder de använde.

/J

Annons:
maria-svensson
2010-10-27 03:58
#14

efter jag såg denna filmen, så är jag svår att övertyga om att alla skulle vara manmade…

New swirled order

http://www.youtube.com/watch?v=8mAdrSvOgwI

ANAKIN SKYWALKER -X22

JonasDuregard
2010-10-27 10:59
#15

#14 Det enda jag ser är en rad människor utan trovärdighet komma med ihåliga/felaktiga påståenden. Är du alltid lika okritisk till information? Kan du peka på något specifikt som tyder på att det inte är människor som gjort dem?

mulac
2010-10-28 12:33
#16

Oavsett vad vi tror och vet så är det spännande att följa med för här i Norden. Vi sitter säkra här än så länge men det är många som drabbas av naturkatastrofer och annat just nu.

Händer det ingenting så får vi återgå till ekorrhjulet igen …………

enola
2010-10-28 17:46
#17

Jag tror hellre på allt än vara skeptisk. Livet blir lite roligare då, än att gnälla och sura över det mesta… Oskyldig

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Playja
2010-10-28 18:05
#18

#17… Det är rätt inställning *s* Flört

Ghosthunter
2010-11-11 10:59
#19

Jag kan bara hålla med Playja här…vilken go inställning du har enolaSkrattande

Kanske dags att damma av detta gamla klippet……….

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JonasDuregard
2010-11-11 12:50
#20

#17 Jag vet inte om du syftar på mig eller någon annan skeptiker (gällande gnällande och surande)? Att ditt liv skulle vara roligare än mitt kan man ju alltid påstå, som vanligt är jag i grunden skeptisk men öppen för möjligheten Glad.

#19 Jag gissar att man kan duplicera den videon helt eller nästan helt utan videoredigering (snabbspolning borträknat). Om du tittar noga så ser du att de två 'svävande' föremålen lika gärna kan vara fotgängare med vita jackor, lägg speciellt märke till hur de beter sig när de tar sig över gärsgården…

/J

Annons:
Ghosthunter
2010-11-11 16:41
#21

#20 Så då är det alltså 2 svävande människor då? för visst ser man att de svävar…men okay, det är ju nästan ännu mera intressant än UFOn…

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2010-11-11 16:53
#22

#20 en sak till…kolla noga själv. Det syns ju tydligt att dessa fotgängare som du kallar det för, inte rör sig efter det mönster som bildas på fältet…

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JonasDuregard
2010-11-11 17:14
#23

#21 Det är tydligen inte några fotgängare.

#22 Om du gjort minsta lilla efterforskning innan du postade denna fantastiska video så skulle du veta att skaparen John Wabe erkände att den är fejkad redan 1997. För att göra den använde han inspelningsutrustning från studion han arbetade på (First cut i Bristol). Hans erkännande finns inspelat och han avslöjades ursprungligen av 'troende' som själva ägnar sina liv åt crop-cirles. Inte ens dessa människor tror idag att videon är autentisk, men det gör duSkrattande.

Ghosthunter
2010-11-11 17:21
#24

Varför sa du inte det från början så hade jag sluppit att snacka med dig? Jag har inte heller sagt att den är autentisk.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JonasDuregard
2010-11-11 17:51
#25

Jag visste det inte från början. Jag googlade eftersom du inte köpte min fotgängarhypotes.

Jag vet inte varför jag trodde att du tog den för autentisk… Kanske en kombination av att 1) du postade den här, 2) du försvarade den mot min kritik och 3) du verkar allmänt positiv till alla teorier som strider mot förnuftet Tungan ute.

/J

[Hukanson]
2010-11-16 07:02
#26

Just nu har vi en diskussion om betydelsen av 11:11 och så råkar jag av en händelse komma hit för att läsa om Korncirklar och ser de senaste 7 inläggen vara gjorda just 11:11 !!

Förvånad

Mystiken tätnar …

Anar ett samband med Korncirklar så jag bidrar med en youtube'is som är tydlig i sin beskrivning av cirklarna.

Tofu
2010-11-22 18:54
#27

Imponerad-vilka otroligt vackra bilder

Annons:
JonasDuregard
2010-11-22 19:05
#28

#26 Jag vill bara påpeka att de snarare gjordes 11/11, alltså datumet inte klockslaget. Det hade på ett sätt varit mer märkvärdigt om du inte hittade några inlägg från det datumet. Jag kanske missförstår ett skämt från din sida, men du framstår inte som en skämtare när det gäller numerologin…

/J

Upp till toppen
Annons: