Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3629 ggr
Playja
7/14/10, 8:07 PM

Phu.. VARMT

Hur har ni det i värmen?  Flört

Själv tycker jag det är överjäkligt då vi har 45 grader på vår framsida av huset… *stön*

Hur gör ni för att stå ut?  Skrattande

Här är det innomhus som gäller med takfläkt och "tornfläkt" på det högsta.

Det fläktar…men.. inte så "kyligt" som jag önskar Flört

Annons:
NaimaG
7/15/10, 11:57 AM
#1

Här i norr är det hett också och hunden håller på att dö var gång man är ute medan man själv känner sig som kockt ägg i solen, skuggan är väll minst lika varm den.

För att stå ut så är det mycket vatten och bad som gäller. Hunden dränker vi ganska mycket också samt att han får äta fryst mat som är lite avsvalkande för honom. inomhus är det korsdrag och fläcktar igång som gäller.

Tride
7/15/10, 2:06 PM
#2

Kallt vatten ur kranen och en isflaska ur frysen. Blir det riktigt hett plockar jaag ut den och gör runt med den en stund. Kan också ge lite lätt helkroppsmassage med flaskan. Det kyler, och kan nog tom rädda såväl förståndet som livet.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Kurina
7/15/10, 10:16 PM
#3

Nu börjar det visserligen mulna på men jag har gått hemma med en blöt handduk runt nacken. Åsså har jag haft en frysblock invirad i handduk med mig i sängen för att kyla lakanen.

Tride
7/15/10, 10:27 PM
#4

Ja, det är varmt i värmen. Tillbringar mycket tid med ett frysblock i kjollinningen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
7/16/10, 2:27 PM
#5

Här i Lund hade vi rekord i helgen. På kolonin var det 34-35°C (i skuggan).

Cool

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kurina
7/17/10, 9:56 PM
#6

Nu hoppas jag på regn. Det är så torrt i markerna men mitt hår vrider sig åt alla håll för det är så fuktigt i luftenRynkar på näsanBlääh

Annons:
Monky
7/28/10, 10:05 PM
#7

Ja den där sommarvärmen var juvlig! Glad Hoppas verkligen att den kommer tillbaka!

Jag bor i en vindsvåning med oisolerat plåttak ovanför huvudet så jag har haft väldigt varmt. På min arbetsplats (psykiatriavdelning på sjukhus) så får vi inte ha några fönster öppna så landstingets fina kläder har suttit klistrade på kroppen…

Hur har jag stått ut..? Jag har tänkt på hur det va i vintras, jag har tänkt på att snart har vi kallt, regn, snö m.m…. Dessa tankar har fått mig att uppskatta värmen, för snart är den slut…

Glad

Playja
7/28/10, 11:03 PM
#8

NU har det börjat ordna till sig med lagom värme enligt min smak.. Skrattande sedan har det varit någon regnskur.. eller 2.. oxå.. (älskar doften efter ett regn)

Jösses vilken härlig sommar vi haft. Minns inte när det var så här senast??? Kanske det inte varit sådan fin sommar i mannaminne??? *s*

Tror säkert sommarens storsäljare har varit fläktar och kanske även poolar för dom som kan ha dom och har råd till det. Flört

Tack alla för feedback Kyss

Skrattade hjärtligt åt #7.. å minns slitet det var med all galet mängder med snö som kom  i vintras.

Kanske blir 2010 året med kontrasterna gällande vädret? *S*

Ha det fortsatt bra alla… njut av ModerJords oändliga skatter som vi har förmånen att få ta del av!

Tride
7/29/10, 12:38 AM
#9

Nu har vi det där härliga sommarvädret. Lagom varmt, en o annan regnskur, vita ulliga moln och sol. MmmmmmGlad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Playja
7/29/10, 1:05 AM
#10

Och att inte förglömma dessa härliga sensommar/höstkvällar som är magiska. Just idag/kväll är jag så jädrans tacksam att jag får vara kvar här i livet och bara njuta av hur underbart allt är! *myser*

Tride
7/29/10, 1:58 AM
#11

Visst. Och katten spinner i mitt knäGlad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: