Off Topic - Utanför ämnet

2012, din teori?

2010-07-28 09:54 #0 av: [Sephrenia]

Hejsan ska skriva en artikel om detta ämne och funderar på, vad tror folk egentligen kommer hända den dagen, en del säger Nemesis, meteroiter, kometer, supernova  och somliga tror på Nibiru (planeten x).

Nu undrar jag vad är eran teori, vill ha lite stoff över vad folk tror.

Tack på förhand

Anmäl
2010-07-28 13:36 #1 av: enola

Det är ju från mayakalendern som allt det här började. Efter det så har forskare från olika områden konstaterat att nånting är på gång, som t.ex shuman resonance.

Enligt maya så har vår planet "gått under" 4 gånger, och varje gång har det vart genom ett element, jord, vin, vatten och eld.

Nu när vi går in i nästa cykel så är det eter som kommer föda fram nästa värld.

Har länge tänkt på detta och jag vet ännu inte riktigt vad etern är, och verkar som inte många andra heller vet det.

Har en teori som jag gillar, och en läskig. Den första är att detta har nått med våran sol att göra, att den kommer in i en ny fas. Min andra teori är att det kommer bli kärnvapenkrig.

Barbara Hand Clow skrev i en av sina böcker att vi har kommit in i ett foton bälte som sträcker sig som en skiva i galaxens centrum.

3 teorier och de hänger lite ihop med varandra. Men vad som egentligen kommer hända får vi bara vänta och se... :)

Anmäl
2010-07-28 14:59 #2 av: [Sephrenia]

Spännade, etern har jag förknippat med svartmateria av någon anledning Obestämd

Det med Maya är jag smått skeptisk till eftersom i deras räknesätt relativ jämnfört med vårat system.

Kärnvapenkrig skulle ju tyvärr inte förvåna mig :/

Anmäl
2010-07-28 15:22 #3 av: Amon

Det finns mycket skrivet om tiden vi lever i nu och de närmaste åren framåt. Att så många är så intresserade av detta beror nog på att många inom sej känner av (både i kroppen och intuitivt) att stora förändringar är på gång.

Själv påbörjade jag en ljuskroppsmeditationsutbilning 1994, som har givit mej en massa andliga upplevelser om att vi hela tiden (både individuellt och kollektivt) stegvis höjs uppåt på ett andligt plan.

Jag rekommenderar bla att läsa Diana Cooper sida:

http://www.dianacooper.com/2012atlantisascension/2012.html

Allteftersom det andliga ljuset som strömmar in till jorden blir allt starkare och kraftfullare och belyser allt och alla - så kommer också allt det som inte är så ljust, dvs mörka hemligheter att sippra upp till ytan och bli synliga. Många mörka hemligheter som kommer ut i ljuset och avslöjas - och universella sanningar som uppenbaras för oss - kommer att få oss att helt ändra vår världsbild, hur vi uppfattar oss själva, vår omvärld, universum, vår historia, vårt nu och vår framtid! Vi kommer också att bli medvetna om vår plats i universum - som gudomliga varelser boende på en helig planet - med en direkt kontakt med allt levande i hela universum!

Mycket händer intensivt redan nu - vi håller på att födas in i en ny verklighet!

Andra intressanta sidor som tar upp detta är tex:

http://www.ingridkrianon-jonankerholm.nu/

http://www.welcomethelight.com/

http://www.st-germain.se/

http://www.ashtarontheroad.com/ashtarcommand.html

Anmäl
2010-07-28 15:49 #4 av: enola

Hittade en intressant text om etern!

Intressant är också att etern har räknats som det 5e elementet. 5e elementet som påbörjar 5e världen. Och detta gjorde det ännu intressantare, här under beskrivs 5e dimensionen av Barbara Hand Clow:

"5th- the consciousness of Love and Creativity. This is the realm of light that centers in the human heart and is resonate with Earth's biological creatures and plants. The keepers are the Pleiadians and that is why they are a great help to us humans in finding our heart centers."

Maya hade stora kunskaper om tiden och hur de skulle dela upp den i en kalender som faktiskt fungerar bättre än våran. Men det var en annan tid och vi har en kalender som passar vårat sammhälle (eller så anpassar vi oss efter den?)

Anledningen till att vi har kunnat jämnföra våran kalender med deras är genom astronomi, vi har synkat deras astronomiska kalkyler med våra nyligen (åter)upptäckta. De viste nog mer om himmlen än vi gör just nu.

Anmäl
2010-07-28 15:56 #5 av: Amon

"Nu när vi går in i nästa cykel så är det eter som kommer föda fram nästa värld."

Elementen: jord, vatten, eld och luft motsvarar chakrana: Rotchakrat, sakralchakrat, solarplexuschakrat och hjärtchakrat. När vi kommer till halschakrat så är det "eter" som är elementet som styr detta chakra.

Här kan du läsa mera om chakrana, vilka färger som kopplas till dem och vilka element de styrs av:

http://ljusspridarna.org/artiklar/chakran/

I boken "Anteckningar från kosmos" av Gordon-Michael Scallion - skriver han - att i framtiden kommer bara människor med huvudsakligen blå, lila och högre färger att kunna bo på jorden - när Moder Jord har gjort sin andliga  uppstigning till den 5:e dimensionen.

Jämför med alla dessa indigo- och kristallbarn som föds på jorden just nu!

http://www.indigo-visdom.se/kristallbarn

Anmäl
2010-07-28 16:39 #6 av: Amon

Här kommer fler länkar till intressanta sidor:

DEN NYA TIDSÅLDERN - födelsen av en ny värld: http://www.dinlivscoach.com/

Mayakalendern: http://www.calleman.com/

David Wilcott: http://divinecosmos.com/

David Icke: http://www.davidicke.com/

Anmäl
2010-07-28 18:12 #7 av: [Sephrenia]

En intressant vändning vore ifall all elektronik skulle pajja..

Anmäl
2010-07-28 19:51 #8 av: Amon

Jaha, är det bara negativa scenarion du är ute efter?

Ja, i så fall kan jag hålla med dej om att det troligen blir så att "Den gamla världen" kommer att kollapsa helt och hållet, för att göra plats för en Ny mycket bättre värld att födas i stället. Men dessa två händelser sker paralellt under en övergångstid.

Och just nu befinner vi oss i en intensiv utvecklingsperiod om två veckor mellan två stora andliga portaler som vi går igenom:

Två stora andliga portaler

Ni som är intresserade av andlig utveckling och astrologi, kolla denna sidan:

http://www.welcomethelight.com/2010/07/close-but-no-cigar/

Ett utdrag: 

...Det finns två stora portaler kvar att gå igenom ... en i slutet av denna månad och en i början av augusti.   

Dessa två stora portar för oss in i djupare harmoni med "Vårt Högre Inre Jag" ... "återkopplingen av din inneboende skaparkraft kommer framåt genom dessa portar, och därigenom kommer nästa nivå av omvandling och fysisk uppståndelse att börja. "

Under de kommande två veckorna, är det Gudomlig energi som flödar mot jorden, som om någon mirakulös Gudskraft landar för att rädda planeten och dess folk. Denna energi, som kulminerar i det fulla uttrycket av stora planetära kroppar kommer direkt och indirekt att stimulera alla former av betydande framsteg av enhet i världen.

Enligt Plejadianerna; är den 26 juli en av dessa stora portal dagar då Saturnus opposition till Uranus blir exakt, (vilken också infaller på den första dagen i den 13 Månen Kalender - Maya nyår och direkt efter fullmånen i Vattumannen juli 25-26).

Sedan strax efter, den 6 - 7:e augusti aktiveras ett kardinalt storkors mellan Jupiter - Uranus, Pluto, Månen och Saturnus - Mars - Venus ... och som om inte detta var nog, öppnas "Lejon Porten" direkt efter den 8 augusti.

Kollektiv Återfödelse

Ingen tvekan om att vi är mitt i en födelse av en ny verklighet .... och det gör ont som fan... men jag har blivit informerad om att värkarna under de kommande två veckorna av förlossningsarbetet är drivkraften för stora fysiska omstruktureringar genom vilka vi kommer att slås samman till en djupare förening mellan ande och materia, och som kommer att inleda en omstrukturering av alla fysiska kroppar av materia, inklusive den planetariska kroppen. Detta innebär vanligtvis stora omvälvningar på en nivå och genombrott på en annan, där vissa (de som har anpassat sej till kärlek) kan klättra vidare och andra (de som fortfarande inte vaknat) kommer att falla djupare ner i avgrunden av orsak och verkan.

The End of the End

"Fullbordandet av alla nyckfulla faktorer närmar sej och det finns endast ett kort gyllene tillfälle kvar att slutföra detaljer .... i mitten av augusti anländer en inströmning av energier som kommer att behöva plats att landa ... för att fylla upp det andefattiga tomrummet i dina tidigare liv och rista nya möjligheter för din framtid."

För att fullborda denna resa, finns det bara en sak kvar som krävs av oss: ...full närvaro i kärlek.

Detta innebär att det är mer än viktigt att vi fortsätter att vara neutrala, tydliga och hålla oss centrerade i kärlek varje gång vi känner en stegring i jordens elektromagnetiska fält....

Anmäl
2010-07-28 22:49 #9 av: [Sephrenia]

Nej inte bara negativa saker som händer, vill ha allt då man måste belysa även att en del har hopp medans andra kör en 2003 (klistrar in sig i ett ihåligt berg) ^^

Anmäl
2010-07-28 23:36 #10 av: Amon

Då tänker jag som så att du har ett väldigt ansvar för hur du påverkar människor med din bok, beroende på vad och hur du väljer att skriva!

Det finns en alltomfattande universell lag om att allt vi tänker på - både det vi önskar oss och det vi är rädda för - (dvs absolut inte vill ha) - DET DRAR VI TILL OSS SOM EN MAGNET! 

Enligt Mayakalendern så går tiden allt snabbare och snabbare. Och det innebär också att det vi skapar manifesteras allt snabbare.

Jag har läst att om alla tänkte på och önskade fred på jorden samtidigt - så skulle det bli fred på ett ögonblick! - för då finns det inget som kan hålla kvar oss i krig längre.

Så vi människor (både individuellt och kollektivt) har alltså ett stort ansvar i att se till att övergången blir så smidig som möjligt!

Om vi kollektivt väljer att tro att det kommer att bli kaos, "Nemesis, meteroiter, kometer, supernova och Nibiru" som du beskriver - så drar vi den framtiden till oss - genom vårt gemensamma fokus på rädsla och undergångsscenarion!

Men om vi istället fokuserar på fred, enhet, kärlek och samarbete och ett ökat medvetande - så är det den framtiden vi skapar!

Det ordnas nu många olika forum där man gemensamt och globalt kan meditera och fokusera på just fred, enhet, samarbete, kärlek, en positiv framtid osv.

Anmäl
2010-07-28 23:52 #11 av: Amon

Förlåt - nu ser jag att det var en artikel du skulle skriva -och inte en bok! Men när du nu ändå är i gång - om du läser alla sidor som jag lagt in länkar till här - så har du material som säkert skulle räcka till flera böcker! Flört

Anmäl
2010-07-29 00:07 #12 av: Playja

#10... Kloka ord som jag ser det. Picture6863.gif smiley  thumbs up image by dawnabee

Anmäl
2010-07-29 00:17 #13 av: Amon

#12  Tack för det! Nu blev jag visst väldigt intensiv i den här länken...Oskyldig

Anmäl
2010-07-29 00:31 #14 av: Playja

#13.. Ja.. intensivt kanske? men ändock jädrans klockrent som jag kan ta till mig av.  Skrattande

Anmäl
2010-07-29 00:34 #15 av: [Sephrenia]

#10 ska kolla och läsa och välja ut, ska mer belysa vad folk tror och därmed även av det negativa framtids scenariona även belysa att de flesta påståenden inte kan bevisas och en del ligger flera miljarder frammåt i tiden och därav inget vi behöver tänka på nu.. människan kommer vara död långt innan.. även de som tror på posetiva saker som att andliga tror att vi kommer bli mer bundna till jordens energier som vilda djur fortfarande är (på sätt och vis). Artikeln ska väll bli en mer avtrubbning, ge människor lite lugn.

Har märkt att många yngre tror på det som skrivs av media (ta bara schweiziska partikelaccelratorn* min stavning var nog ej korrekt) då trodde alla svenska ungar att vi skulle dö, saken var ju att när artikeln i media kom ut så hade kollesionen redan ägt rum.. Därmed så tror många på att vi har en komet som kommer smälla in i oss utan att det finns någon vetenskaplig grund till påståendet och samtidigt är dom ganska flinka på att inte kolla upp saker utan litar rätt blint på vad folk skriver, jag kan inte personligen säga att det inte finns en Nibiru eftersom jag ej har ett hubble teleskop i bakfickan men jag vet om att NASA förnekar att en sådan planet ens skulle finnas eftersom den isåfall skulle ligga så pass nära så vi skulle kunna se den som en distinkt röd stjärna natt som dag.

Jag ska vända och vrida på saker så dom börjar fundera på om det som skrivs är sant mer än att jag ska sätta domedags grillor i huvudet på dom.

Det du skriver är väldigt klokt och du har så rätt. Men skadan är ganska bra gjord i och med att det finns oftast bara artiklar om ena sidan en som säger ja och en som säger nej, jag som sagt vill ha en artikel som säger både ja och nej och förklara varför det gör det dvs ja jorden varar ej för evigt men enligt NASA's beräkningar kommer det inte ske något dramatiskt förens om flera miljarder år, då kommer människan nog redan funnit en ny boplats alt dött ut och kommer inte angå oss som lever nu fast med lite mindre dramatiska ord så folk inte hänger upp sig på något som de aldrig kommer erfara.. Det skulle ju vara som att en person som aldrig var nära vatten skulle utröna sin död genom drunkning för de läste om hur hemskt det är att erfara.

Anmäl
2010-07-29 03:04 #16 av: Amon

Nasa vet nog mer än vad de vill berätta. De måste ju lägga märke till alla förändringar i vårt solsystem som håller på att ske.

• Utdrag ur: Sheldan Nidle , 6 juli, 2010
  • Vad som gör denna tid unik är att det involverar arterna som rör sig mot ett mycket högre medvetande. När detta tillstånd har uppnåtts kan en helt ny verklighet påbörjas som transformerar delningen av det nuvarande 3-D rike på ytan och en 5-D inre värld till en förenad 5-D värld. Denna nya värld skall bli kärnan för skapandet av en ny stjärnnation.

Denna transformation fortsätter oförminskad över hela ert solsystem. Mars fortsätter att leda vägen då dess tunna atmosfär börjar bli tjockare och en typ av väder börjar visa sig runt planeten. Venus visar också tecken på liv. Många av era astronomer kan se att Venus har vatten strax under ytan, och att hennes fräna över kokade atmosfär genomgår förändringar. Hon påbörjar processen att återgå till hennes ursprungliga tillstånd som en vattenplanet tvilling till Moder Jord. Merkurius är nu full av vulkanutbrott, och det är ett tecken på återkomsten av en helt otrolig värld: en värld som era astronomer först kallade Vulkan vid tiden runt 1840 till 1850. Denna förlorade värld är redo att ta sin plats som den innersta världen i ert solsystem. Mycket underliga förändringar har också noterats i asteroid bältet bortom mars.

En tidigare planet, som ni en gång i tiden kallade Maldek och som vi kallar Pax, börjar tillkänna göra sin närvaro här. Underliga gravitetsfenomen gör att många astronomer undrar vad som pågår. I själva verket så håller Asteroid Bältet på att ställa om sig. Vi kan säga att dessa underligheter är enbart de inledande stegen av er lokala Elohim som förberedelse att återskapa en ny planet från dessa vrakgodsrester. Det kommer att bli den största av era vatten världar och den kommer att ge den speciella balansen som ert solsystem en gång i tiden åtnjöt. Det är denna balans som attraherade Moder Jord hit för ca fem miljarder år sedan. Det är också vad som attraherade våra kolonister på Lemuria till Jorden för 900 tusen år sedan. En ny gyllene era är på gång!

Anmäl
    2010-07-29 21:27 #17 av: kajmal1

jag tror inte det blir nån skillnad på många år förän kanske framåt 2020, men den ekonomiska krisen kommer nog att föväras 2012

Anmäl
    2010-07-29 22:28 #18 av: [Sephrenia]

#16 det skulle vara underbart med en fräsch planet med oskuldsfulla varelser på.

Anmäl
    2010-07-29 23:25 #19 av: Amon

#18 Javisst skulle det! Men jag förstår att detta kan vara väldigt svårt att tro på för vanliga, jordnära, materialistiska människor.

Dock så kommer den här informationen från så otroligt många olika håll - så det är ju också konstigt om inte något utav allt detta skulle stämma!

Och när nu människor överallt vaknar upp och känner i kroppen och intuitivt att förändringar är på gång - så är det tydliga tecken på att något är på G!

Många kanske också känner sej lurade och förda bakom ljuset av våra makthavare - som går i den globala maktelitens lydband. Den hysteriska massvaccinationen förra hösten var ett tydligt exempel som väckte många ur sin törnrosasömn!

Vi kan nog förbereda oss för en hel del sensationella avslöjanden under de närmaste månaderna!

Men detta är ju något som måste komma fram - för att vi skall se det - och förstå varför det är nödvändigt att byta ut många av dem som finns i maktposition just nu, och varför det behövs stora förändringar i världen!

Anmäl
    2010-07-29 23:45 #20 av: [Sephrenia]

#19 Jag undrar vad massvaccinationen förde upp till ytan mer än rädsla för oövervinnlighet..

Anmäl
    2010-07-30 01:02 #21 av: Amon

Ja, jag själv och många med mej kände att detta med larmet och masshysterin kring svininfluensan bara var HELT GALET och skapat av några få för att tjäna på detta.

Och vem tjänar på detta? Jo, läkemedelsindustrierna förstås samt deras allierade i WHO som också fick sin beskärda del av kakan!!!

Och vem förlorar? Ja, gissa vem? Alla som tog vaccinet och blev sjuka - och skadade för livet! Många dog också - men detta slutade de snabbt med att rapportera i media!!!

Om detta otroligt nog har gått din näsa förbi - så föreslår jag att du går in o läser på illuminti iFokus om detta. Där finns mycket smått och gott att läsa om vad den globala makteliten sysslar med i det fördolda!

En annan sida som har tagit upp det mesta om det i hemliga laboratorier konstruerade viruset och den därefter konstruerade "Pandemin" är: http://vaccinationsfaran.se/

Där finns all info du behöver!!!

Anmäl
    2010-07-30 01:13 #22 av: Amon

Illuminati iFokus heter sajten förstås! - och här är en länk till svininfluensan:

http://illuminati.ifokus.se/Articles/Read.aspx?MessageId=1aeeba32-f99e-4f34-a387-1d581cc537ba&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Anmäl
    2010-07-30 08:57 #23 av: [Sephrenia]

Jo jag vet om konspirations teorin men jag menade vad lärde människan sig mer än om att döden låg nära till hands?

Anmäl
    2010-07-30 13:39 #26 av: Amon

Om du läser ordentligt - så ser du att det inte är någon teori! Kolla alla självbiografiska upplevelser från människor jorden runt på

http://vaccinationsfaran.se/!

Att vakna upp och se vilka som styr oss, hur och varför - det är inte vårt bästa de har för ögonen - även om man nu gärna skulle vilja tro det...

Många mörka hemligheter kommer att avslöjas för oss allteftersom det inströmmande ljuset till jorden blir allt starkare och lyser upp varenda vrå!

Men också det faktum att de hemlighållit kontakt med utomjordiska civilisationer sedan i mitten på 40-talet.

Om du verkligen LÄSER sidorna jag länkat till - och ser på alla videosnuttarna som finns med i materialet - så behöver du inte fortsätta att ställa frågor på denna nivå!

Anmäl
    2010-07-31 03:40 #27 av: [Sephrenia]

#26 mer eller mindre ska jag hålla käften och kolla länkarna jag ej lagt stor egergi på ännu och sedan återkomma om jag känner fört i klar text.

Anmäl
    2010-07-31 13:38 #28 av: Amon

Ja, nu har jag inte mer att komma med - men är det någon annan som har synpunkter, så varsågod! Flört

Anmäl
    2010-07-31 13:56 #29 av: Gahella

Det pågår ett magnet-polskifte i jorden som även har konstaterats av vetenskapsmänniskor, det har inneburit bl.a att väderstecken bytt riktning och flygplanen fått uppdatera sina gps, vädret har förändrats och det är kanske därför vi fått varmare somrar nu och andra ställen har fått kallare klimat. Men detta polskifte pågår ständigt och sägs vara klart då jordens epitetcenter ligger i rak linje med andra planeter rätt ut till vintergatan som sägs hända var 26.500 år i runda slängar.

Pyramiden i Gaza och den i Mexico som jag inte minns namnet på är helt identiska med varandra och har samma karta över våra världshändelser som har inristade symboler för när bl.a 1:a och 2:a världskriget skedde. Vi har även hopi-profetiorna som varit prognoser för världhändelser genom tiderna, mycket har inträffat och mycket har vi sluppit pga uppvaknande människors aktiviteter. Där kan vi också läsa om oljekatastoferna som pågår då haven ska färgas svarta och mycket liv kommer att dö ut, och är ett riktmärke om den yttersta tiden som är nu.

Ingen av dess visa indianer nämner något årtal som 2012, för det beror alldeles på människan själv, men visst finns det en tidsfaktor att ta hänsyn till men det kan hända nästa år eller 2013 ingen vet...men när polskiftet är ett faktum kommer denna världen inte vara sig lik längre. Under många år, och nu mer än någonsin öppnas kosmiska portar som Amon länkat till här, och det innebär också högre medvetande som strömmar in. Nu är den feminina energin på väldigt stark frammarsch som handlar om att ta hänsyn till helheten och värna varandra mer...

Allt har en ände, tidevarv komma och tidevarv försvinna....inget konstigt då allt utvecklar sig och alltid i spiralform som alla urinnevånare har som en helig symbol.

Anmäl
    2010-07-31 21:03 #30 av: Amon

#29 Tack Gahella! Instämmer! Glad

En meditationsupplevelse jag hade i augusti i fjol:

Jag satt och mediterade i soffan och kände mycket starka energier i mitt huvud - när jag plötsligt fick se en gigantisk Mayapyramid framför mej -med srora gråa stena och n stor bred trappa upp till toppen. Samtidigt värker det i mitten av mitt huvud och jag känner mycket starka energier runt mej. Jag ser mej själv som en kvinna i lång klädnad klättra upp till toppen, där jag står på en liten platå.

Jag tittar nedåt på pyramidens väggar som färgas ockra av den nedgående solens sista strålar. Så ser jag uppåt och får se ett starkt pulserande ljusklot som ser ut som en lysande sol - som kommer långsamt ner emot mej och placerar sej alldeles ovanför mitt huvud.  Jag sträcker nu upp armarna och balanserar klotet på mina uppsträckta armar. Så står jag en lång stund (som en gudinna) - vrider mej runt och ser många pyramider runt omkring mej - men den jag står på är högst. (jag känner också pirr och ont i min högra handflata)

Det nästa som händer är att det kommer ner en stor röd "talja"- och gör fast den här solen - förankrar den (till jorden, tror jag). Men då ser jag plötsligt asiatisk ut - får en känsla av att jag är i Kina. Samtidigt är jag kvar på pyramiden. Sen så är det klart och jag går sakta nerför pyramidens trappa igen. När jag kommit ner på marken - så vänder jag mej emot pyramiden, böjer mej ner på knä - som muslimerna gör när de ber -nuddar panna mot marken  - och tackar för det jag fått vara med om. Sedan reser jag mej upp igen och går därifrån. Känner mej efteråt mör i huvudet av alla energierna.

Efteråt tittar jag på fotografier på Maya-pyramider och känner igen pyramiden som Chichen Itza.

Senare berättade jag detta för en medial kompis och frågade vad det kan ha varit för en märklig upplevelse?    - Det var ett stort energiarbete du gjorde, sa hon. Och det kan jag väl hålla med om att det nog var - men det är ju ändå mycket som man inte förstår...

Och någon ytterligare förklaring har jag inte fått sen dess...

- Men just nu läser jag Barbara HandClows bok: "De nio dimen-sionernas alkemi" som hon skrev i samarbete med en gudinna från Plejaderna - och där står att: 

(Ett utdrag:) "Väktarna" över den femte dimensionen är varelser från Plejaderna, ett stjärnsystem som befinner sej i oxens stjärnbild, och också kallas för "sjustjärnorna" eller "de sju systrarna". Dessa (P´na) säger också att en väldig spiral av stjärnljus från Plejaderna sträcker sej ut till vår Sol - och att vår sol är den åttonde av Plejadernas stora stjärnor!

Generator för denna spiral är Alcyone, Plejadernas centralstjärna från jordens synvinkel. P´na har en stark inverkan på Jorden via detta system - som om de glider in i vår värld genom en "nautilusspiral" - när betydelsefulla "nu" inträffar, som tex i slutet av Mayakalendern. Vid den här tiden tonar P´na in sej till vårt solsystem och uppdaterar oss med de senaste nyheterna från Alcyone. Det är som om den mystiska stjärnspiralen är ett kommunikationssystem.

John Jenkins (som skrivit Maya Cosmogenesis 2012) säger att för Chichén Itzá har Solen-Plejadernas zenit-inrätning (dvs lokaliserade direkt ovanför varandra) att göra med skiftandet av världsåldrarna, viktiga himmelska inrätningar och väldiga tidsepoker. Eftersom den moderna Mayakulturen säger att vi är i mitten av en stor inrätning vid slutet av den Långa Tideräkningen (Mayakalendern) då är det inte konstigt om det skulle finnas betydande cykler mellan Alcyone och Solen." 

Anmäl
    2010-08-01 05:42 #31 av: kajmal1

#30      "Väktarna" över den femte dimensionen är varelser från Plejaderna,....................................hur ser de ut  ?

Anmäl
    2010-08-01 05:56 #32 av: kajmal1

har träffat på väktare. i en stark dröm. jag uppfattade dem som de äldste , de sa, vi är inte många kvar. pratade med dom senare telepatiskt  i vaket tillstånd. de var av levande ljus 1.50 cm långa liknande figurerna i matrix-filmen. de sa bland annat att det var ufo-ligan som de kallar dem, som kom med jesus

Anmäl
    2010-08-01 12:57 #33 av: Amon

Jag har under något år - när jag mediterat - ofta kommit till "Centralsolen". Jag har ingen aning om var denna befinner sej - men om det verkligen är så att det är Alcyone på Plejaderna (Barbara HandClow kallar Alcyone för Centralsolen) - så kan jag ju förstå ett och annat.

I vilket fall som helst - så har jag sett hur där ser ut - helt olikt på jorden! Det kan beskrivas som så:  Ett vackert regnbågsfärgat landskap - med helt andra färger än här. Himlen är lila, gräset blågrönt och växterna och träden går bla i gul-guldfärg. Bladknopparna på träden ser ut som "kristalldroppar". Bergen är guldbruna.

Hela den här världen känns som "mjuk kristall". Ungefär som om man petar på en plasmaskärm. Det är lite "ödsligt"- stora öppna områden. Jag har sett några boningar - som väl närmast kan beskrivas som igloos av mjuk kristall. Där finns också kristalltempel där höga mästare bor. Man känner gudomliga energier här och en väldig frid när man kommer dit - en stark "hemkänsla".

Så många varelser har jag inte träffat på. Men de jag träffat är ljusvarelser - med långt ljust hår. De utstrålar också en villkorslös kärlek.

Anmäl
    2010-08-10 16:02 #34 av: Kurina

Intressant läsning, tack för den. Lämnar ett eget bidrag som jag gillar.

The Final Quadrant
    Final approach to 2012 

http://www.lightworker.com/beacons/2009/2009_12-FinalQuadrant.php

Fortsätter i samma tema

Life is a Self-Fulfilling Prophecy
    Final approach to 2012

http://lightworker.com/beacons/2010/2010_01-SelfProphecy.php 

Personligen tror jag inte det kommer att ske något omvälvande som är direkt märkbart. Precis som det har skett med alla andra datum man väntat på så går livet vidare dagen efter. Det mest omvälvande sker nog hos varje uppvaknande individ personligen. Men det som sägs om 2012 har redan börjat. Startskottet var 1987, the Harmonic Convergence och kommer att kulminera 2012. Jag ska fira hela 2012Skrattande, i anden, vill säga.

Ha det gott

Anmäl
    2010-08-13 17:14 #35 av: Volito

Diana Cooper i "2012 and beyond" skriver hur det skall gå till dess och 20 år efter.... ser ut att det flesta stämmer med andra källor..... (enligt henne hennes info kommer från änglar...)

Anmäl
    2010-08-14 22:30 #36 av: Kurina

THE WORLD WILL NOT END IN 2012
    By Carlos Barrios

Carlos Barrios was born into a Spanish family on El Altiplano, the highlands of   . His home was in Huehue tenango, also the dwelling place of the Maya Mam tribe. With other Maya and other indigenous tradition keepers, the Mam carry part of the old ways on Turtle Island ( North America ).

They are keepers of time, authorities on remarkable calendars that are ancient, elegant and relevant. Mr. Barrios is a historian, an anthropologist and investigator. After studying with traditional elders for 25 years since the age of 19, he has also became a Mayan Ajq'ij, a ceremonial priest and spiritual guide, Eagle Clan.

Years ago, along with his brother, Gerardo, Carlos initiated an investigation into the different Mayan calendars. He studied with many teachers. He says his brother Gerardo interviewed nearly 600 traditional Mayan elders to widen their scope of knowledge.

"Anthropologists visit the temple sites," Mr. Barrios says, "and read the inscriptions and make up stories about the Maya, but they do not read the signs correctly. It's just their imagination... Other people write about prophecy in the name of the Maya. They say that the world will end in December 2012. The Mayan elders are angry with this. The world will not end. It will be transformed. The indigenous have the calendars, and know how to accurately interpret it, not others.

The Mayan Calendars comprehension of time, seasons, and cycles has proven itself to be vast and sophisticated. The Maya understand 17 different calendars, some of them charting time accurately over a span of more than ten million years. The calendar that has steadily drawn global attention since 1987 is called the Tzolk'in or Cholq'ij.

Devised ages ago and based on the cycle of the Pleiades, it is still held as sacred. With the indigenous calendars, native people have kept track of important turning points in history.

For example, the day keepers who study the calendars identified an important day in the year One Reed, Ce Acatal, as it was called by the Mayans. That was the day when an important ancestor was prophesied to return, "coming like a butterfly." In the western calendar, the One Reed date correlates to Easter Sunday, April 21, 1519 the day that Hernando Cortez and his fleet of 11 Spanish galleons arrived from the East at what is today called Vera Cruz, .

When the Spanish ships came toward shore, native people were waiting and watching to see how it would go. The billowing sails of the ships did indeed remind the scouts of butterflies skimming the ocean surface. In this manner was a new era initiated, an era they had anticipated through their calendars. The Maya termed the new era the Nine Bolomtikus, or nine Hells of 52 years each. As the nine cycles unfolded, land and freedom were taken from the native people. Disease and disrespect dominated.

What began with the arrival of Cortez, lasted until August 16, 1987 - a date many people recall as Harmonic Convergence. Millions of people took advantage of that date to make ceremony in sacred sites, praying for a smooth transition to a new era, the World of the Fifth Sun."

From that 1987 date until now, Mr. Barrios says, "We have been in a time when the right arm of the materialistic world is disappearing, slowly but inexorably. We are at the cusp of the era when peace begins, and people live in harmony with Mother Earth. We are no longer in the World of the Fourth Sun, but we are not yet in the World of the Fifth Sun. This is the time in-between, the time of transition. As we pass through transition there is a colossal, global convergence of environmental destruction, social chaos, war, and ongoing Earth changes."

All this, Mr .Barrios says, was foreseen via the simple, spiral mathematics of the Mayan calendars. "It will change," Mr. Barrios observes. "Everything will change." He said Mayan day keepers view the Dec. 21, 2012 date as a rebirth, the start of the World of the Fifth Sun. "It will be the start of a new era resulting from and signified by the solar meridian crossing the galactic equator, and the earth aligning itself with the center of the galaxy.

At sunrise on December 21, 2012 for the first time in 26,000 years, the Sun rises to conjunct the intersection of the Milky Way and the plane of the ecliptic. This cosmic cross is considered to be an embodiment of the Sacred Tree, The Tree of Life, a tree remembered in all the world's spiritual traditions."

Some observers say this alignment with the heart of the galaxy in 2012 will open a channel for cosmic energy to flow through the earth, cleansing it and all that dwells upon it, raising all to a higher level of vibration. 

This process has already begun, Mr. Barrios suggested. "Change is accelerating now, and it will continue to accelerate." If the people of the earth can get to this 2012 date in good shape, without having destroyed too much of the Earth, Mr. Barrios said, "We will rise to a new, higher level. But to get there we must transform enormously powerful forces that seek to block the way."

A Picture of the Road Ahead: 

From his understanding of the Mayan tradition and the calendars, Mr. Barrios offered a picture of where we are at and what may lie on the road ahead. The date specified in the calendar Winter Solstice in the year 2012 does not mark the end of the world. Many outside people writing about the Mayan calendar sensationalize this date, but they do not know. The ones who know are the indigenous elders who are entrusted with keeping the tradition.

"Humanity will continue," he contends, "but in a different way. Material structures will change. From this we will have the opportunity to be more human. We are living in the most important era of the Mayan calendars and prophecies. All the prophecies of the world, all the traditions, are converging now. There is no time for games. The spiritual ideal of this era is action. Many powerful souls have reincarnated in this era, with a lot of power. This is true on both sides, the light and the dark. 
    ....

A Call for Fusion: 
    As he met with audiences in Santa Fe , Mr. Barrios told a story about the most recent Mayan New Year ceremonies in . He said that one respected elder, who lives all year in a solitary mountain cave, journeyed to Chichicastenango to speak with the people at the ceremony. The elder delivered a simple, direct message. He called for human beings to come together in support of life and light. Right now each person and group is going his or her own way. The elder of the mountains said there is hope if the people of the light can come together and unite in some way.

Reflecting on this, Mr. Barrios explained: "We live in a world of polarity: day and night, man and woman, positive and negative. Light and darkness need each other. They are a balance. Just now the dark side is very strong, and very clear about what they want. They have their vision and their priorities clearly held, and also their hierarchy. They are working in many ways so that we will be unable to connect with the spiral Fifth World in 2012.

On the light side everyone thinks they are the most important, that their own understandings, or their group's understandings, are the key. There's a diversity of cultures and opinions, so there is competition, diffusion, and no single focus."

As Mr. Barrios sees it, "The dark side works to block fusion through denial and materialism. It also works to destroy those who are working with the light to get the Earth to a higher level. They like the energy of the old, declining  Fourth World , the materialism. They do not want it to change. They do not want fusion. They want to stay at this level, and are afraid of the next level. The dark power of the declining Fourth World cannot be destroyed or overpowered. It's too strong and clear for that, and that is the wrong strategy. The dark can only be transformed when confronted with simplicity and open-heartedness. This is what leads to fusion, a key concept for the World of the Fifth Sun."

Mr. Barrios said the emerging era of the Fifth Sun will call attention to a much-overlooked element. Whereas the four traditional elements of earth, air, fire and water have dominated various epochs in the past, there will be a fifth element to reckon with in the time of the Fifth Sun: ether. The dictionary defines ether as the rarefied element of the Heavens. Ether is a medium. It permeates all space and transmits waves of energy in a wide range of frequencies, from cell phones to human auras.

What is "ethereal" is related to the regions beyond earth: the Heavens. Ether, the element of the Fifth Sun, is celestial and lacking in material substance, but is no less real than wood, stone or flesh. "Within the context of ether there can be a fusion of the polarities," Mr .Barrios said. "No more darkness or light in the people, but an uplifted fusion.

But right now the realm of darkness is not interested in this. They are organized to block it. They seek to unbalance the Earth and its environment so we will be unready for the alignment in 2012. We need to work together for peace, and balance with the other side. We need to take care of the Earth that feeds and shelters us. We need to put our entire mind and heart into pursuing unity and fusion now, to confront the other side and preserve life, to be ready for this Moment in History."

Mr. Barrios told his audiences in Santa Fe that we are at a critical moment of world history. "We are disturbed," he said. "We can't play anymore. Our planet can be renewed or ravaged. Now is the time to awaken and take action. Everyone is needed. You are not here for no reason. Everyone who is here now has an important purpose. This is a hard, but special time. We have the opportunity for growth, but we must be ready for this moment in history."

Mr. Barrios offered a number of suggestions to help people walk in balance through the years ahead. "The prophesied changes are going to happen," he said "but our attitude and actions determine how harsh or mild they are. We need to act, to make changes, and to elect people to represent us who understand and who will take political action to respect the earth. Meditation and spiritual practice are good, but also action. It's very important to be clear about who you are, and also about your relation to the Earth.

Develop yourself according to your own tradition and the call of your heart. But remember to respect differences, and strive for unity. Eat wisely. A lot of food is corrupt in either subtle or gross ways. Pay attention to what you are taking into your body. Lea rn to preserve food, and to conserve energy. Lea rn some good breathing techniques, so you have the mastery of your breath. Be clear. Follow a tradition with great roots. It is not important what tradition, your heart will tell you, but it must have great roots. We live in a world of energy. An important task at this time is to learn to sense or see the energy of everyone and everything: people, plants, animals.

This becomes increasingly important as we draw close to the World of the Fifth Sun, for it is associated with the element ether - the realm where energy lives and weaves. Go to the sacred places of the earth to pray for peace, and have respect for the Earth which gives us our food, clothing, and shelter. We need to reactivate the energy of these sacred places. That is our work.
    One simple but effective prayer technique is to light a white or baby-blue colored candle. Think a moment in peace. Speak your intention to the flame and send the light of it on to the leaders who have the power to make war or peace. We Have Work To Do."

According to Mr. Barrios this is a crucially important moment for humanity, and for earth. Each person is important. If you have incarnated into this era, you have spiritual work to do balancing the planet. He said the elders have opened the doors so that other races can come to the Mayan world to receive the tradition. The Maya have long appreciated and respected that there are other colors, other races, and other spiritual systems.

"They know," he said, "that the destiny of the Mayan world is related to the destiny of the whole world. The greatest wisdom is in simplicity," ...  . "Love, respect, tolerance, sharing, gratitude, forgiveness. It's not complex or elaborate. The real knowledge is free. It's encoded in your DNA. All you need is within you. Great teachers have said that from the beginning. Find your heart, and you will find your way."

Carlos Barrios is author of  The Book of Destiny: Unlocking the Secrets of the Ancient Mayans and the Prophecy of 2012 

Anmäl
    2010-08-15 00:12 #37 av: [Sephrenia]

#36 Tack för den bifogningen, mycket värt att läsa vad Maya verkligen menar.

Anmäl
    2010-08-15 15:44 #38 av: MichaelE

Tror detta blir den tredje postningen utav detta men jag bidrar med min kunskap.

För många som har hört talas om 2012 som jordens undergång eller att människan kommer dö ut likt i filmerna Knowing eller 2012 (riktigt bra filmer) så har jag en invändning - en teori som jag tror att vetenskapsmän missar av en enda anledning: Astrologin är ingen vetenskap.

Enligt Astrologin ska jorden gå in i ett nytt skede ganska snart, men när är de inte säkra på. Vi alla känner till stjärntecknena och att vid 21/22:a varje månad går vi från ett stjärntecken till ett annat. Men det finns en annan stjärnkalander... Tidsaxelns egen stjärnkalender dvs jordens. Vad menar jag?

För att förklara måste jag gå tillbaka ca 2000 år till den tiden Jesus existerade. Vid den tiden gick jorden från ett skede till en annan - människans existens upplyfts till en högre intelligens. Innan Jesus kom levde människan i vädurens tidsålder och gick sedan över till fiskarnas tidsålder och på så sett minskade människans begär efter blod och barbariska beteendet minskade genom att vi började känna till kärlek inte bara till oss själva utan till varandra. Samma sak skedde när Moses ledde Isrealiterna ur Egypten (Oxen -> Väduren).

Nu är vi påväg att gå in till Vattumannens tidsålder och vi har redan lagt märke till detta eftersom vi är mer och mer koncentrerade kring om vårat inre - det vi kallar upplysningen. Vårt andliga inre är det som kommer göra skillnaden efter 2012... Hur vet jag detta?

Jag hade inte reagerat såvida inte datumet i Mayakalendern hade varit 21:a december. Detta är ett viktigt datum i Astrologin då det nya året börjar där eftersom Vintersolståndet är ett tecken på att mörkret vänder till att bli ljusare. Läs Astrologi och du vet detta.

I och med finanskrisen, vårt sökande efter vårat andliga inre, miljösatsningarna - allt detta sker inte på grund av människan utan på grund av att stjärntecknenas tidsåldrar är en utveckling av människans sinne. Vi själva kommer inte direkt lägga märke till detta, men i framtiden kommer vi att se skillnaden hur det var innan och efter 2012-12-21.

Med detta dör människans gamla krigiska begär och slarvheten mot naturen och vi kommer gå in i en mer fredlig samt miljövänlig framtid.

Tilläg: Maya kalendern tar inte slut 2012-12-21 utan 2011-11-28.

Anmäl
    2010-08-15 16:51 #39 av: [Sephrenia]

#38 tack för denna text, speciellt om astrologins tillförsel, en liten annan fråga, kan du tyda Mayas kalender för det skulle vara väldigt intresant att lära sig!

Anmäl
    2010-08-15 17:31 #40 av: MichaelE

#39 tyda, på vilket sätt?

Däremot kan jag tipsa om boken Mayakalendern utav Calleman, Carl Johan. Den skrevs 2004/2005 och han förutspådde utav kalendern att något stort skulle ske 2008/2009. Visst känner vi igen det, finanskrisen.

Hans webbsida, om du klickar på kalendern till höger hamnar du på en hemsida där du kan finna vilket mayatoken du är född i.

Anmäl
    2010-08-15 23:18 #41 av: [Sephrenia]

#40 tyda = lära sig förstå systemet.

Anmäl
    2010-08-16 00:00 #42 av: MichaelE

#40 följ boktipset. Jag kan tyda det litegrann, men är ingen expert på ämnet.

Anmäl
    2010-08-18 18:12 #43 av: Diizkmedel

Ska man typ säga vad man tror kommer hända?

Anmäl
    2010-08-19 21:28 #44 av: [Sephrenia]

#43 ja dina terorier eller terorier du hört genom åren.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.