Annons:
Etikettupplevelser
Läst 3299 ggr
kajmal1
8/26/10, 12:59 PM

ljusslott

en sak som min farmor och farfar såg på 30-talet , beskrivet i en hembygdsbok…………………………….en märklig syn………………sedan olga wikström flyttat till sin nya bostad vid hemviken, hade hon en
höstnatt i slutet av trettiotalet en oförklarlig upplevelse, hon vaknade av någon anledning vid
tvåtiden på natten.  och då hon inte kunde somna om. steg hon upp och och kom då att titta ut
genom fönstret upp mot byn. då får hon se hur det i skogsbrynet i riktning mot stuttvattenberget,
plötsligt började tändas ljus som såg ut som levande lågor.eftersom hon dels tyckte det var en vacker
syn och dels inte kunde komma på någon naturlig förklaring,gick hon och väckte maken.han tyckte
först att det är nog någon som glömt släcka lyset i skolan och tänkte vända sej om för att somna om,
men då hon envisades steg han ochså upp och tittade, de kunde då tillsammans konstatera. att där
ljusen syntes fanns ingen bebyggelse..de kunde ochså se hur ljuspunkt efter ljuspunkt fortsatte att
tändas. tills de bildade formen av en stor byggnad med ett torn på ena ändan. så stod de länge och
såg på den strålande synen.så småningom började ljusen att slockna ett efer ett för att till slut helt
försvinna. någon rimlig förklaring till detta fenomen har ej gått att få…………………..

Annons:
kajmal1
8/26/10, 1:08 PM
#1

en sak som hände min syster för 50år sedan när hon var en liten flicka……………………………………Syster 10 års åldern , hände två märkliga saker henne. Vid föräldrarhemmet stod hon på
gården,när hon fick se en farkost på himelen .hon springer ner till vattnet nedanför gården, då kom
en farkost svävande i cirklar genom luten ner mot henne.då vände den en slags ovansida mot henne,
det var som en glaskupol. Då såg hon ett ansikte bland flera med två stora ögon som tittade ned på
henne ,och svängde sen iväg och försvann, hon blev rädd och sprang upp till
gården………………………………………………………….en annan gång så hade hon varit oss en kamrat och
var på väg hemåt i skymningen , det började mörkna . Då hon närmar sej föräldrarhemet, så ser hon
en rörelse framåt vägen som går över en å med räcken på båda sidor vägen, så ser hon en lång man i
svart lång rock ,och svart hatt, komma gående efter vägen, emot henne. Hon känner inte igen
mannen från bybefolkningen, hon börjar bli rädd, och funderar om hon ska hälsa när hon möter
honom. Det verkar nästan som han glider fram efter vägen, så helt plötsligt! När de är nära
varandra så upplöses mannen i intet, och försvinner som i en
dimma…………………………………………………………..50 år senare ser en man boende efter samma väg
en liknande man sitta på vägräcket, för att sen försvinna i en liknande
dimma…………………………………………forfarande så känner mina systrar en oluskänsla när de går den
vägsträckan särskilt i skymningen

kajmal1
8/26/10, 1:31 PM
#2

det har följt med genom släkten, jag själv har haft många upplevelser

även en av mina bröder har sett en märklig sak vid ån där föräldrar hemet ligger..mina farföräldras hus är rakt över vägen , mitt emot

enola
8/26/10, 7:04 PM
#3

Intressanta iaktagelser, ni verkar vara av en mystisk släkt :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Helix
9/2/10, 2:24 PM
#4

De du skriver om i topicen har min farmor berättat att hon också upplevt för flera år sedan. :)

Helix
9/2/10, 2:40 PM
#5

Skeppet med de stora ögonen låter ju onekligen som ETs… Läckert! :)

Men den där mannen som tynar bort tycker jag låter som ett "spöke", någon energi som fastnat/ekar i "rummet"..

Vad tror dom själva?

kajmal1
9/3/10, 2:19 AM
#6

syrran fick en ufo-tidninrag av mej, och kände igen de stora ögonen på en bild.hon har lämnat svar på en förfrågan om rapport till ufo-sverige i dagarna………………..mannen som gick upp i rök verkar vara en gengångare#4 intressant kan du berätta mera

Annons:
Helix
9/8/10, 12:17 PM
#7

Det var längesen hon pratade om det, så jag har tyvärr inte så mycket att berätta…

Men i det stora hela så vaknade hon mitt i höst/vinternatten av sovrummet fylldes av ett starkt ljus, hon gick till fönstret och såg en stor byggnad med tinnar och torn, skimrande och strålande i silver..

Sen minns hon inget mer än att hon  vaknar upp i sin säng som om allt varit en dröm, men hon är stensäker på att det inte var det.

szirius
9/8/10, 8:22 PM
#8

#0 wohoo, jag får gåshud.Så vackert att få se ett ljusslott byggas framför ögonen på en. Glad

isa76
9/9/10, 11:30 AM
#9

Hej Kajmal! Så häftigt, jag har själv varit med om någonting liknande…

Natten till nyårsafton 2001(?) kunde jag inte sova så jag gick upp och ut på balkongen för att ta lite vinterluft. Efter en stund fick jag syn på en märklig ljuspelare som sträckte sig rakt upp i luften. Sedan såg jag hur det kom fler, en efter en uppenbarade sig de här enorma pelarna för mig. De verkade omge hela samhället. (Bodde i ett mindre samhälle i småland).

Jag stod och frös så jag gick in efter ytterkläder, när jag kom ut igen var ljuspelarna kvar. Jag såg på dem i över en timme sedan fick jag gå in och värma mej… har aldrig sett någonting liknande efter det, upplevde en stor vördnad och frid då jag såg det här.

Upp till toppen
Annons: