Utomjordiskt

WTF! Erkännande av UFO?

2010-11-08 01:32 #0 av: Mimmi89

Vet inte riktigt vad jag ska säga så ja slänger in länkarna

Kort länk, Hur UFO:n ser ut

http://www.youtube.com/watch?v=NvySTIkMEqI&feature=related

kort "trailer"

http://www.youtube.com/watch?v=RFsSKCax2CY 

Långfilmen

http://www.youtube.com/watch?v=7vyVe-6YdUk&feature=related

Har svårt att tro att en massa sådanna männiksor går ut till media o berättar sådan här info utan att det blir någon större grej, varför har ja inte hört om det innan? Har ni? Eller är USA med på det av någon sjuk anledning? Eller är det bara skådespeleri? vilket ja verkligen inte förstår varför... Kollar på det nu, vad säger ni`?

Anmäl
2010-11-09 00:29 #1 av: maria-svensson

vad som händer idag, är att människor börjar att vakna upp och får ett högre och högre medvetande inom många olika områden, om våran planet och vad som händer/har hänt här, men även om universum. det är ingen slump att så många människor idag har börjat blicka upp mot stjärnhimlen och börjat förstå att vi omöjligt kan vara ensamma, och att vi har varit besökta sedan lång tid tillbaka, och med ett högre medvetande så börjar man även förstå att om dom skulle varit fientliga och farliga så hade dom redan tagit över denna planeten och käkat upp oss.Skrattande så ju högre medvetande vi får, ju mindre rädsla känner vi för våra grannar i universum, och när rädslan är borta, så blir inte jag förvånad om vi får se miljontals skepp från andra världar, som börjar visa sig på nära håll, och personligen så tror jag inte det är så långt borta. och att det har börjat komma ut så mycket information och erkännanden är inte så konstigt, 2012 handlar trots allt bla om evolution och inget kan hållas hemligt för evigt, och utveckling är som tiden, den går inte att stoppa.

Anmäl
2010-11-09 01:58 #2 av: Mimmi89

#1 Ja ja håller med dig, är bara chockad att länkarna o filmen (den riktiga filmen) är från 2006 och det är det någon man ska tro ang prat om UFO´s då är det ju just sådanna personer och ändå har man inte hört mer om dessa ca 400 vittnen...

Och allt runt omkring, att vi nu skulle kunna ha bilar mm som inte går på bensin tex, men att detta hålls hemligt av ekonomiska själ...

Blir så förbannat arg! Fick mer info om hur allt hänger ihop då ja kollade på filmen och börjar undra om vissa i USA till och med var med och godkände 9/11!

Från 1974 berättades det tex tillö en kvinna om "the game that was being played" för att behäpna rymden, först kommer ryssarna att bli anklagade(?) och 74 var dom fienden. så först var det därför rymdvapen skulle byggas.

1977 var hon på konferans och gick in i ett rum med bilder(?) på väggarna med identifierade fiender, namn som folk aldrig hört om, namn som saddam hussein and kadabhi dom möjliga terrorists, detta var steget efter ryssarna och därför man skulle bygga vapnena. Hon frågade och sa att hon ville veta mer om varför just rymdvapen men ingen svarade, som att hon inte sagt något alls!

Så allt för pengar? skapade USA kriget för en anledning att bygga rymdvapen o att pengarna skulle fortsätta rulla in? och därav visste vissa i USA då om i förväg och var med på 9/11? helt plötsligt hänger allt ihop med UFO´s o deras teknologi mm... power...

Anmäl
2010-11-09 02:00 #3 av: Mimmi89

# och i så fall är bla 9/11 ett perfekt exempel på att vi bara är brickor i ett jävla spel, på ett värre sätt än vad jag innan trodde....

Anmäl
2010-11-09 13:29 #4 av: maria-svensson

ja nog kan man säga att vi är brickor i ett stort spel, och dom flesta är inte ens medvetna om det, och visst är det härligt att börja vakna upp!!! först blir man chockad och börjar ifrågasätta om man har blivit knäpp som ser och förstår allt detta, sedan kan man bli rädd och efter blir man så förbannad över hur man har blivit lurad och förd bakom ljuset av en förhållandevis liten grupp människor som har makt över det mesta.. är du redan arg!!! och ändå så har du bara upptäckt toppen av isberget.Skrattande välkommen till en värld full med lögner, är glad att du har vaknat upp, för vi blir fler och fler för var dag som går. på illuminati sidan så har jag börjat lägga in länkar till filmer om bla 9-11,mm så att människor ska vakna upp, fast många är väldigt sömniga eller sover och det går inte att tvinga folk att vakna oavsett om man stoppar bevis framför ögonen på dom, utan det är ett steg dom själva måste ta, när dom är mogna för det. fri energi hade vi haft redan i början på 1900 talet om tesla hade fått fortsätta med sina ideer och uppfinningar, men det satte makteliten stopp för, och många andra uppfinningar som är helt fria från utsläpp, som är bra för allt levande på denna planeten, men det är inte makteliten och blått blod intresserade av, utan där handlar det bara om makt och hålla människors medvetande så lågt som möjligt så att vi kan användas som slavar, utan att vara medvetna om det.

Anmäl
2010-11-09 21:23 #5 av: Mimmi89

#4 Hej och tack, jo ja har väl vart vaken hela mitt liv egentligen men försökt att inte tänka på det av just frustrationen, jag och en gammal bekant brukade alltid komma in på sådanna diskutioner på fyllan, inte bra...! Men ja fler folk borde vakna, och vi som är vakna borde göra något NU!

frågan är bara hur man ska lyckas få allas fingrar ur deras rövar enkelt sagt... Men ja vill fan sätta stopp för skiten det är folket som ska ha makten och regeringarna som ska vara rädda för oss!!!

Anmäl
2010-11-09 23:30 #6 av: Thyra4

Jag följer med här flera gånger dagligen, men har inte kommenterat något tidigare. Hur vet jag om jag är VAKEN?? Jag har sedan -tidigt 70-tal sökt genom youga, kinesisk akupunktur, frigörande andning, kroppsläsning, healing och nu Qi.gong. Har också läst massor av böcker och KANSKE den som fick mej att vakna mest var David Ickes bok "Robotarnas uppror". Och det jag läste där, kommer ju tillbaka hela tiden nu. Jag försöker hänga med på länkarna som läggs in, och även de som inte är översatta till svenska försöker jag att ta till mej. Men jag har svårt att få med mina nära och kära. De tycker bara att jag är "konstig". Orsaken till att jag började söka var - att jag mådde väldigt dåligt psykiskt.

Anmäl
2010-11-09 23:35 #7 av: Mimmi89

#6 Ja du är säkert konstig, vem är det inte?! Flört

VArför sökte du dig till detta då du mådde dåligt om ja får fråga? ja gjorde väl i och för sig typ samma sak, började lite smått med indianer o stöden av deras land, lagliga o olagliga droger o varför, polisen som gör vad dom vill, hykleriet mm filmer som inte fick mig att tveka att verkligheten mer eler mindre nog är lika sju, vart får filmskaparna allt ifrån liksom...

Anmäl
2010-11-11 10:26 #8 av: Ghosthunter

Maria-Svensson - Hur ska en "simpel" eller "vanlig" människa som jag vakna upp? Det finns dom som påstår att vi "vissa" av oss bara kommer att vakna upp en morgon och förstå i princip hela kosmos eller universums gåta, hur allt hänger samman, både på jorden och där uppe. Men vilka är dessa "vissa"?

Är det peroner med extra stark medial begåvning?Glad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2010-11-12 00:59 #9 av: maria-svensson

dom flesta vaknar upp genom information, själv så vaknade jag upp när jag studerade våran historia, att alla kungligheter (blått blod) är släkt med varandra, oavsett land och hur dom senare skapade regeringar och fick folket att tro att vi var fria och kunde välja, att vi hade och har demokrati, vilket är en stor lögn, hur banker skapades och att alla riksbanker i princip i hela europa ägs av världsbanken som är privatägd av illuminati, som styr högt uppsatta nyckelpersoner inom politik, energi, media, osv, oavsett land. jag tror inte medial begåvning spelar så stor roll, "vissa" personer skulle jag tro är människor som är väldigt lättväckta, som inte behöver överbevisas i allt, för att förstå hur saker och ting hänger ihop och fungerar. 

Anmäl
2010-11-12 09:30 #10 av: Ghosthunter

maria-Svensson - det är sant....jag vet att det finns makter som styr och att vi bara är brickor i ett spel. Men det var inte riktigt det jag tänkte på här. Det var mer en andlig sida om man säger såGlad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2010-11-13 19:08 #11 av: MichaelE

Gammalt, men har ej sett hela filmen än - den verkar intressant.

Anmäl
2010-11-16 08:09 #12 av: Hukanson

Det är väl ändå väldigt tydligt att USA är det enda , det enda landet som öppet diskuterar detta fenomen - varför det? Det torde tyda på att det är en internationell överenskommelse att det är USA som skall vara ledaren och lösningen på detta MÖTE mellan Civilisationer's problematiska svallvågor.

Amerikanska medborgare vittnar offentligt inför Kongressen och Senaten och Domstolen om allt som har med detta att göra och alla TV-bolagen har pratshower med inbjudna gäster som samtalar om det som alla känner oro inför - hur ska vi göra och vad ska vi tro?

Nu börjar ändå resten av världen inkluderat Sverige att yrvaket ta Mötet på allvar och ställa samma fråga.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2010-11-21 21:41 #13 av: [Starman]

Hur kommer det sig att de flesta av er inte nöjer er med att det är mycket rimligt att liv finns även utanför Jorden?
Varför ska ni människor alltid hänge er åt sjukt invecklade konspirationsteorier? Vad är det som gör att ni inte kan acceptera världen som den är?

Förundrad.

Anmäl
2010-11-22 14:04 #14 av: maria-svensson

pga att nästan alla själar är nyfikna av sin natur, och vill veta och lära sig allt och är det som driver oss framåt i utvecklingen. hade vi inte varit det så hade vi varken haft elström eller datorer, utan fortfarande bott i grottor, om ens det.

Anmäl
2010-11-22 16:34 #15 av: [Starman]

Okej för det, men det besvarar inte riktigt frågan om varför ni väljer att tro på en konspiration som skulle vara praktiskt taget omöjlig att dölja istället för bevisning som talar emot dessa teorier.

Anmäl
2010-11-23 01:56 #16 av: maria-svensson

bara för att det kallas för en teori, betyder det automatiskt att det är en lögn då.

om du ställer upp i en tävling oavsett vad, mot 5 andra människor, så har du en teoretisk chans att du kan vinna, det är en teori och nu kan denna teori helt plötsligt vara sann.

konspiration vilket betyder sammanslutning används ofta tillsammans med teorier och har pga media blivit ett ord för en lögn.

så är en konspirationsteori ett ord för en lögn eller ett ord för en möjlig sanning... fundera på det.

Anmäl
2010-11-23 09:43 #17 av: Hukanson

Verkligheten är väl ändå att man har en sannolik chans x% att vinna en tävling med 5 deltagare men det skulle vara en teori att påstå att de 4 andra deltagarna konspirerade för att få den femte diskvalificerad.

Anmäl
2010-11-24 17:23 #18 av: [Starman]

bara för att det kallas för en teori, betyder det automatiskt att det är en lögn då.

Det beror på om man menar teori som ordet används i alldagligt tal, där den egentliga åsyftningen är "hypotes", eller om man menar teori som en lära. En teori som en lära är alltså det närmaste man kan komma sanning.

När man säger konspirationsteori menar man alltså konspirationshypotes; en idé som inte grundar sig i verkligheten, utan i bland annat anekdoter.

Konspirationsteori är inte ett annat ord för lögn, det är ett ord som används för att beskriva idéer som saknar grund i verkligheten.

Det innebär inte att en konspirationsteori inte är en möjlig sanning. Konspirationsteorin är alltså enbart en förmodan om hur verkligheten är beskaffad, och har varken bevisats sann eller falsk.

Frågan är alltså, hur stor sannolikheten är att USA konspirerar för att hålla bevis för utomjordiska besök från allmänheten. :)

Anmäl
2010-11-24 19:44 #19 av: Hukanson

Fortsätt gärna att resonera efter att ha sett den här YouTube videon:

Anmäl
2010-11-25 17:25 #20 av: [Starman]

Eh, nej tack.

Anmäl
2010-12-16 14:29 #21 av: Mimmi89

#19 Fattar inte, dom är här för att hjälpa oss människor men, vem äter vårat kött? :/

min engelska svek mig lite där...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.