Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 5144 ggr
NiklasEri
10/31/10, 8:39 PM

Vad är detta? Sett på himlen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Jag såg något starkt lysa på himlen genom mitt fönster ikväll, runt 18.30. En ganska liten prick, men jag tyckte att den lös ovanligt starkt för att vara en stjärna. Också anade jag rörelser… att den inte var helt stilla.
Tittade runt på himlen, och såg inga andra så starka stjärnor.

Vad tror ni? Är det en stjärna, eller något annat?

Jag kommer att tänka på att man har skådat fler UFO:n på himlen nu. Det här med att 2011/2012 närmar sig.

Bifogar några bilder. Man ser på de två första bilderna att den har flyttat på sig. Detta skedde på ungefär 40 minuter.
Jag är inte så bra på stjärnor, och vet inte hur mycket en stjärna ändrar placering under så lång tid.

Det kan ju vara en stjärna, men den lös så starkt i jämförelse med de andra.

/Niklas

Annons:
NiklasEri
10/31/10, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nästa bild.

NiklasEri
10/31/10, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En in zoomning, och förstoring.

Amon
10/31/10, 9:57 PM
#3

Det kan vara planeten jupiter. Den kommer fram i sydost strax efter att solen har gått ner - och vandrar över himlen mot väster över natten.

Den lyser också mycket starkare än vanliga stjärnor. Är det lite mulet - så kanske man bara ser den och inga andra stjärnor.

Ibland - vissa perioder under året - kan man också se venus. Den kan ses som en aftonstjärna i väster som följer efter solen - eller också som morgonstjärna som går upp i öster före solens uppgång. Men nu ligger venus för nära solen för att man skall kunna se den.

Om ljuspricken som du sett rör sej snabbare och på märkliga sätt fram o tillbaka - så är det nog snarare ett ufo! Men det finns andra här på sajten som har bättre erfarenhet av ufon än jag!

[GunillaR]
11/1/10, 12:49 AM
#4

Jag fick också känsla av att det rör sig om planeten Jupiter. Den har ju varit väldigt ljusstark hela hösten. Och den flyttar sig ganska mycket på en timme eftersom den är inne i vårt solsystem och i förhållande till andra himlakroppar, nära.

För några veckor sedan så var Jupiter så ljusstark att jag såg en aura runt den! Helt enormt vackert.

Venus kan ju vara mera likt ett ufo då den syns starkast vid solupp- och nergång, eftersom när den står så lågt så blir ljuset lite förskjutet och den kan ibland tyckas "tindra" eller "blinka".

Det ska bli spännande att höra hur rörelsemönstret varit!

NiklasEri
11/1/10, 1:13 AM
#5

Tack för svar!

Då är det nog stor chans att det är jupiter. Den rörde sig inte mycket, förutom att vandra åt väst.
Det såg ett tag ut som att den hoppade lite fram och tillbaka, men det kan nog ha varit att ljuset tindrade.

Tänkte inte på att det kan vara en planet, men så var det nog… =)

Inget UFO, men spännande i alla fall.

Vem vet, är ju inte helt omöjligt att det är ett UFO… =) Inget är ju omöjligt.

/Niklas

Amon
11/1/10, 8:46 PM
#6

Föralldel Flört 

Tycker det är intressant med stjärnor och planeter, kometer, meteorer, norrsken och annat spännande på himlen!

En sann historia som jag har varit med om:

En gång en sen sommarkväll för några år sedan - så pratade jag med en väninna som just hade fått slut med sin kille - och var väldigt, väldigt deppig. Jag försökte trösta henne och sa något jag hade läst - att de största sorgerna i livet värker ut stora rum i våra hjärtan för att vi senare ska kunna rymma den allra största kärleken.

Sedan gick jag ut i skymningen - och plötsligt kommer där som ett jättefyrverkeri i väster uppifrån och neråt - (ett starkt ljus med en lång svans) - och exploderar i en kaskad av blåvitt ljus som lyser upp halva himlen! Vilket skådespel!!!

Det kändes precis som om det var en bekräftelse på det jag just hade sagt! Jag undrade först vad detta var för något - men kom snart underfund med att det måste ha varit en meteorit. Så ringde jag till henne och berättade detta - och det kändes tröstande - sa hon. Glad

Annons:
NiklasEri
11/1/10, 9:57 PM
#7

Wow, häftigt att se en sån komet… =)

Ja, det kanske var ett slags tecken, eller så. Kommer att tänka på att ibland när jag skriver saker, eller det händer nåt som känns rätt, då lyser solen in på mig genom fönstret. Brukar kännas som ett slags tecken.

Snällt av dig att trösta din vän, på så sätt!

Jag har i alla fall sett den här lysande pricken ikväll också, på samma ställen. Den verkar röra sig åt samma håll. Så det är nog en planet.

Om det inte är utomjordlingar som härmar en planet… Flört hehe.

Kurina
11/3/10, 9:45 PM
#8

#6 Det var ett fint uttryck. Gör väl inget om jag lånar den nån gång? :-)

Jag har också beundrat jupiter på kvällarna. Speciellt när det var fullmåne häromveckan. Då kunde man se dom båda väldigt nära varadra.

Ghosthunter
11/11/10, 10:35 AM
#9

Niklas - ibland kan man se stjärnor och planeter som typ Jupiter liksom röra sig lite ryckigt…alltså små rörelser, men ändå tydligt. Detta har jag hört att det beror på vinden. Blåsten får liksom objektet att på ett optiskt sätt att röra sig. Men be mig inte att gå in och förklara hur…för det vet jag inteSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Amon
11/11/10, 1:17 PM
#10

#8 Helt ok! Glad

Det kan ju kanske vara en sorts tröst i allt elände - att det finns en mening med alla sorger och lidanden - och att vi i slutändan skall få något mycket fint för detta!

Detta kanaliserade budskap kom en gång till mej personligen:

"Du har upplevt djup smärta både i det här livet och i tidigare liv. Men dina motgångar skall vändas till framgångar och dina sorger skall vändas till glädje och lycka!"

Denna text är hämtad från "Gudomligt samarbete" - av Asger Lorentsen - och finns att hitta på http://andligutveckling.ifokus.se/:

…"För alla av oss som är nuvarande eller kommande ljusarbetare gäller det att alla smärtor som har byggts in i oss under våra inkarnationer på Jorden nu har börjat helas och förvandlas genom mötet med den universella kristusvibrationen. Därmed upptäcker vi det inre mysteriet med utvecklingen på Jorden. När människornas smärta och Guds kärlek möts i hjärtana skapas den kristusfrekvens som är det verkliga guldet i de inre kropparna. Genom detta mörker förvandlas all vår smärta till en djupare form av kärlek än vi någonsin har upplevt under vår långa utvecklingsväg på olika planeter och i olika universums!"…

Upp till toppen
Annons: