Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 3762 ggr
TheWhiteWolf
2011-01-01 12:58

Liv på annan planet ?

Jag tror absolut att det kan finnas liv på någon annan planet.Om det nu skulle vara så,så tror jag inte att varelserna som lever där är gröna med långa armar och stora huvuden.Jag tror att vi människor har överdrivigt en aning när vi "beskrivigt" en utomjording.

Eller vad tror ni ?

Annons:
[Hukanson]
2011-01-03 02:22
#1

Jag tror på att tro. Det är en mänsklig rättighet att tro.

Om vi inte fick tro utan enbart vara underordnade de vi fått lära oss i skolan och på arbetsplatsen som vår kunskap skulle samhället bli i högsta grad elitistiskt. Bara de som hade en ledande position skulle få utveckla det som gavs till andra som kunskap.

Men som tur är har Sverige en annan schvung i karusellen. Här får alla tro om det som vi saknar kunskap om utan att polisen kommer.

Om liv på andra planeter däremot blir situationen en annan. I detta fallet skulle man kunna säga att det har givits kunskap till världen om liv på andra planeter men världen accepterar inte det som kunskap utan vill fortsätta att tro att det troligtvis inte finns liv någon annan stans.

Astronomerna vet med säkerhet att det finns tusentals planeter i galaxen som har samma förutsättningar som vår planet att potentiellt hysa carbo-biologiska livsfomer. Det vill vi tro på som kunskap. Men att människor kanaliserar meddelanden från rymdskepp som säger sig komma från andra planeter där det då skulle just krylla av carbo-biologiska livsformer (typ) är svårare att tro på som kunskap. Kanske för att dessa kanaliserare inte arbetar i ett företag och har civilingenjörsexamen. De är fria "wayshowers" alltså ljusarbetare. Således något religionsorienterat. Den väg de vill visa är en kollektiv väg mänskligheten färdas på just nu i en känslig fas av förändring som kräver assistans av dessa utomjordsliga existenser med intelligens nog att bygga rymdskepp av oidentifierad teknologisk kapacitet. Det finns otaliga bildbevis på att verkligen finns både existenser och rymdskepp men nån kunskap verkar inte vara aktuell än i Sverige. Håhåjaja. Så jag kan bara instämma i frågan: Vad tror ni?

NASA

UFO-special

Rymdforum

Stephen Hawkings

Upp till toppen
Annons: