Utomjordiskt

UFOS Billy Meier

2011-01-23 02:43 #0 av: mulac

Intressanta filmer?!

Anmäl
2011-01-23 02:45 #1 av: mulac

en av tre.

Anmäl
2011-01-23 02:48 #2 av: mulac

Lite om 2012!  (Han liknar urtypen av hur en profet skall se utFlört)

Anmäl
2011-01-23 08:42 #3 av: kajmal-0-

har läst en hel del om bill meijer, han har intressant att berätta

Anmäl
2011-01-23 20:10 #4 av: mulac

#3 Har du någon speciell berättelse som du kan återge?

Anmäl
2011-01-23 20:47 #5 av: kajmal-0-

http://members.fortunecity.com/galactic4/Semjase/Meier2.html .....................  om meijers möte med semjase

Anmäl
2011-01-28 10:35 #6 av: kajmal-0-

semjase kom från bortom plejaderna, ett liknande namn som jag inte kommer i håg, detta system var två sekunder före oss i tideräkning, alltså en bit in i framtiden

Anmäl
2014-02-03 19:34 #7 av: Eliiza

Hej!
Jag märker att länken till trailern om filmen "The Silent Revolution of Truth" tyvärr inte fungerar längre.

Under följande länk finns filmen att se, och den är dessutom svensktextad:
http://se.figu.org/multimedia.html

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-02-03 22:08 #8 av: Gahella

Tack Eliza för den bra länken.

Har inte sett någon film med Meier förrän nu, och vilket spännande liv han levde, men även väldigt tufft när han vågar stå för att han är en kontaktman

Anmäl
2014-02-04 17:07 #9 av: Eliiza

Hej! :-)
Ja, han har haft ett tufft liv med många motgångar ända sedan barnsben. Motgångar som han också lärt oerhört mycket utav. Han har även blivit utsatt för mer än 20 mordförsök. Många skulle förlora sin makt, speciellt inom religiösa falanger, om sanningarna han förmedlar skulle fästa sig bland mänskligheten och göra den kunnig och vis ist för, som nu, förslavad under irrläror och troslärors skygglappsbeklädda och stagnativa ok.

Trots att Billy Meier har den ärbara kunskap och vishet som han har så är han ändå en vanlig människa, med mycket värme, som lever enkelt och inte är förmer än andra. Han har sagt, typ, att han som barbar trivs bland övriga barbarer här på Jorden, samt att eftersom han fötts här på Jorden så är hans plats här, och att han så här måste fullfölja sin förutbestämda bana, sina förutbestämda uppgifter och den ytterst viktiga missionen.

Han har även tillfrågats av Plejarfolket om de får ge honom en ny biologisk arm ist för den som han förlorade i en olycka på 1960-talet, men han har avböjt eftersom han inte vill ha fler fördelar än sina övriga medmänniskor här på Jorden.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-02-04 19:44 #10 av: Gahella

Är inne och läser lite på hans artiklar nu och kan tycka att han inte alltid är så nyanserad. Tänker på den artikeln där han tycker mänskligheten blivit så självömkande och försvagad så vi knappt klarar att leva längre.

Ja så är det med vissa medan andra har både kraft och förstånd till det.

Men vad beror det då på att vi försvagats då, ingår inte även det i vår utveckling. Att genom det ta tillbaka vår kraft?

Vi har starka ekonomiska intressen som kör över oss fullständigt, och som ex kan jag Monsanto, att trots att vi är så pass många som skrivit på en massa petitioner att vi inte vill ha skiten här, så tar de in det bakvägen och kör över oss fullständigt.

Överallt har vi trådlöst och farliga strålar, och detta påverkar även mig som inte har trådlöst. Och i flera länder bl.a Frankrike ska de nu förbjuda trådlöst i skolorna, men här i Sverige diskuteras frågan inte överhuvudtaget

Vad jag menar är att det inte alltid är så lätt...

Anmäl
2014-02-04 19:49 #11 av: Gahella

I mångt och mycket håller jag med om denna text, men jag får inte klarhet i hur han ser på ödet. För jag upplever att han är ganska motstridig, finns ett öde eller inte? Kan vi påverka det eller inte?

-Människan av idag förstår inte längre, att han själv måste styra sitt liv, eftersom han fortfarande falskt  tror på ödet , att det har hans liv i handen.

Detta, medans mäniskan av igår faktiskt själv tog sitt liv i handen och fann sig i ödet som något enkelt att ta emot, som de ej kunde undgå, följdaktligen måste det bli bemästrat med egen kraft.

Idag tror mäniskan, att han kan planera allt i sitt liv, men vilken villfarelse han faller för eftersom ödet inte kan bli planerat, därför att det är bundet genom fogningen av orsak och verkan.

Den som frågar efter ödet förstår inte livet, därmed heller inte meningen med livet och inte det faktum att lycka och lyckovarande endast är ett tankesprång till förstånd och förnuft.

Anmäl
2014-02-05 03:47 #12 av: [kajmal"]

#9  jag  undrar varför billy säger att han är den enda som har kontakt?

Anmäl
2014-02-05 05:17 #13 av: [kajmal"]

har suttit och tittat på filmen om bill...........intressanantast var att han hade fotograferat ett skepp från Andromeda galaxen (hur visste han det)   varje fall så sa blenda  "vi var där"  har kontakt med ett par från andromeda

Anmäl
2014-02-05 09:51 #14 av: Eliiza

Hej Kajmal! :-)

Plejarfolket resonerar lite som vi: "Ju fler kockar desto sämre soppa." ;-)

Billy Meier är den enda som de har fysisk och officiell kontakt med i avseende på arbetet med Missionen (Sanningens Tysta/Stilla Revolution) eftersom Billy är ämnad för detta uppdrag sedan många tusentals år och därför är bärare av en uråldrig andesform. Det är det han menar.

Men t.ex. idéer och uppdlag till vissa om nya uppfinningar, som är positiva för utvecklingen här, överförs då och då till vissa jordemänniskor i neutralpositiv form.

Den vackra teckningen på Semjase är sas. gjord med hjälp av tankeöverföring. Mannen som tecknade henne hade inte den exakt rätta förmågan att ta emot informationen, men det hade däremot hans väninna. Så väninnan fick en bild inom sig, eller tankemässiga instruktioner, om hur Semjase såg ut, varpå hon berättade detta för mannen som tecknade av henne.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2015-09-18 16:40 #15 av: Eliiza

Hej!
Här är en lista över somliga personer som Plejariska Federationen har haft kontakt med i någon form:

- Daniel Fry, USA
- Freitas de Guimares, Brasilien
- Victor Schauberger, Österrike
- Gustav Meyrich, Österrike
- Ray Stanford, USA
- Mario Bertossi, Tyskland
- Albert Einstein, Tyskland
- Albert Schweizer, Frankrike
- Charles Hickson, USA
- Calvin Parker, USA
- Betty Hill, USA
- Barney Hill, USA
- Josefina Burkman, Sydafrika
- Juri Gagarin, fd. Sovjetunionen
- James E. McDonald, USA
- Rudolf Steiner, Schweiz
- Alois Rickenbach, Schweiz
- Horst Raps, Tyskland
- Charles A. Maney, USA
- Wilbert B. Smith, Kanada

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.