Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 8377 ggr
[Hukanson]
2011-01-15 21:30

IUFOC In The Desert

Organisationen International UFO Congress håller årsmöte i Arizona februari 23-27 med föreläsningar och filmvisningar och förväntningarna är såklart stora.

UFO Kongressen

Lägger in en Bonus till dig som tittar på denna tråden:

UFO-Blogger

Annons:
mulac
2011-01-22 13:58
#1

Många intressanta filmer och berättelser tack!

Vad anser ni om Ufo Sverige ?

maria-svensson
2011-01-22 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ufo-sverige….fy fan, sajten som förnekar allt och alla, och har förklaringar på allt, sumpgas,venus,flygplan,satelit,moln…sumpgas.. dom använder nog även denna…

ANAKIN SKYWALKER -X22

mulac
2011-01-23 20:12
#3

Jag tänkte bli medlem där för sådär en 10 år sedan men tyckte att de var hur skall man säga inte så seriösa kanske, det verkade som de gick i ledband?!

Gahella
2011-01-25 14:22
#4

#2 Klockren bild som säger mer än 100 ord :D

Ekstrand
2011-01-26 01:34
#5

Jag bara noterar att vetskapen om hur UFO-Sverige fungerar och verkar är lika frånvarande här som på andra sajter där jag finns eller har funnits med. maria_svensson kan du utveckla din kritik till att vara lite mer substansiell och inte vara så svepande och löjligt spefull. Och Gahella finns naturligtvis med här också, vi har ju haft en del diskussioner på andra ställen. Du var emellertid en frisk och rolig en att debattera med, hoppas du har det bra och att vi kan "höras" även i fortsättningen.

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

maria-svensson
2011-01-26 03:46
#6

#5

ja bara för att ta ett exempel eller två, kan nog nysta fram flera om jag granskar den sajten närmare, men om vi börjar med det som har varit i media ang dessa trails (värmeånga efter motorerna som ligger på ca +680-720 grader i utblåstemp) som clas påstod var efter flygplan, och det kanske det var, MEN när han börjar utala sig om att det är väldigt vanligt att se dessa trails pga vintern!!! och att det är kallt, så kan jag upplysa om att på 10.000 m så är det -50-60 grader även på sommaren och det blir trails även då, skrattade gott åt detta utalande. förväxla inte detta med chemtrails som är något helt annat.

nästa sak var dom sk rods, han har inte den minsta susning om vad det är, men ändå så kan han med sin expertis och stora kunskap påstå att det är små insekter och att dom har vetenskapligt prövat att kasta en boll och tagit kort, men det blev dock bara en boll utan vingar… en boll förblir en boll oavsett hastighet och förblir utan vingar!!! och är resten av ufo-sveriges undersökningar lika vetenskapliga så är nog kalle anka ett bättre alternativ. dessa rods har även fotats och filmats utanför rymdstationen iss som ligger väldigt högt uppe i atsmosfären, så min fråga är då…. är det en överinelligent humla med syrgasmask som försöker ta nytt höjdrekord då… eller är det lite för mycket single malt (whisky) när han (clas) sitter och totar ihop sina historier.(antar att du är med på ett hörn också) f.ö så verkar ju resten av bedömningarna vara ufo-ballonger-sateliter-venus-flygplan oavsett vad folk nu har sett. ett standard svar tydligen… mvh/maria.

ANAKIN SKYWALKER -X22

Annons:
Gahella
2011-01-28 09:26
#7

#5 Åh hallå Håkan, det va ett tag sen, även om man känner av era vingslag i eterluften då och då :)

Tack det var roligt att höra att du uppfattar mig så, jag gillade dig med ;) Men diskussionerna var ju dömda att misslyckas då vi står i diamemtralt motsats till varandras åsikter om ETs existerande eller inte. Du tror de inte att existerar alls i hela detta universum, och jag tror att det kryllar av dem ;D
Som du kanske minns att jag sa då, måste ni uppdatera er av flera skäl för att ni ska bli tagna på allvar.

Och det största skälet är tillgänglighet till sajter som dessa där vi får stöd och bekräftelse från andra som själva har upplevt en hel del från andra världar. Och det innebär ju att vi inte längre är utelämnade till er på Ufo-Sverige och era förklaringsmodeller. Det går inte längre att säga att vi inte har sett eller upplevt det vi har, då alltför många från världens alla hörn upplevt precis detsamma.

Ja ni är fantastiskt pålästa, mer påläst än jag själv ni som inte ens en gång tror att de finns ;)
Men för mig är detta en självklarhet som aldrig går att rubba hur mycket ni än försöker snacka omkull mig :)

Ekstrand
2011-01-29 13:32
#8

maria_svensson

Så här skriver Clas Svahn: Strimmorna syns hela året men blir särskilt dramatiska vintertid då solen står lågt vid eller befinner sig under horisonten där den lyser upp isdropparna vilket får dem att synas som en liten ljusstark kometsvans. Så nu har du skrattat lite i onödan.

Håkan Ekstrand

maria-svensson
2011-01-29 20:51
#9

#8 läs igen.

- Det rör det sig alltså om två trafikflygplan vars kondensstrimmor lyses upp av solen. Ett vanligt fenomen när vi nu går mot KYLIGARE tider med lågt stående sol, konstaterar Clas. Det är alltså det långa, vita strecket som man ser efter flygplanen på sommaren.

http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.1043714-ljusfenomen-var-flygplan

fråga.. varför skulle dessa trails synas som långa just på sommaren??? han pratar ju mot både sunt förnuft och kända lagar/vetenskap. eller blir det så när en journalist börjar trampa på för honom okänd mark.

ps. skrattar fortfarande. Skrattande

lite skrämmande att människor har blivit så vana vid att se chemtrails (långa vita strimmor både sommar och vinter som inte försvinner) så att dom reagerar när dom får se contrails som är normalt (korta vita strimmor av varma avgaser som försvinner när den blandas och kyls ned med den omgivande kalla luften, sommar som vinter. på samma sätt som utandningsluft eller bilavgaser försvinner, när den kyls ner av omgivande kall luft på vintern.

hur var det med insekterna eller rods, har du någon bättre förklaring på detta fenomen, eller tror du också på teorin insekter i rymden såväl som på marknivå. /maria

ANAKIN SKYWALKER -X22

Ekstrand
2011-01-30 15:27
#10

maria_svensson

"Ett vanligt fenomen när vi nu går mot KYLIGARE tider med lågt stående sol, konstaterar Clas."

Det är ju inte kylan som han beskriver som orsaken till att kondensstrimmorna syns bättre på vintern utan det är ju den lågt stående solen. Jag pratar och har kontakt med en väldig massa människor och det är ingen av dessa som missförstått vad som menas.

Insekter i rymden, ja vem vetGlad

I de filmer jag har sett om dessa s.k. rods kring farkoster i rymden så verkar det på mig och en ganska enig ufologkår att det är ispartiklar.

Håkan Ekstrand

maria-svensson
2011-01-30 23:01
#11

#10 måste vara mjuk-ispartiklar, eftersom att dom böjer sig som ormar när dom flyger fram…Skrattande

ANAKIN SKYWALKER -X22

Ekstrand
2011-01-31 01:09
#12

Ja-men maria_svensson

Vad tror du att det är för något som flyger fram.

Håkan Ekstrand

maria-svensson
2011-01-31 02:30
#13

#12 ingen aning, men jag köper inte riktigt detta med ispartiklar eller insekter. våra ögon ser ett väldigt smalt frekvensområde och ett begränsat antal bilder/sek, tror att dessa saker ligger högre i frekvens än vad vi kan se. men vad det är, det lär nog förbli en gåta, tills vi har utvecklats lite mera och lämnar apstadiet, och kan se saker och ting med nya ögon och ett högre medvetande. och samma sak med dessa ufon eller skepp som man ser som genomskinliga runda pulserande saker som kommer utifrån rymden och flyger mot jorden och där en del även lämnar denna planeten. det finns för många frågor som inte idag går att besvara för att det skulle kunna vara is eller liknande. objekt som stannar av, ändrar kurs, flyger i hastigheter som vi inte ens kan komma i närheten av och där en del bevisligen är på väldigt långt avstånd och är fruktansvärt stora, ja listan kan göras lång…/maria

ANAKIN SKYWALKER -X22

Annons:
[Hukanson]
2011-01-31 17:47
#14

Antingen är det UFO och då kan man spekulera om vad det är för någonting eller så är det vatten och då är det tämligen genomforskat i alla sina egenskaper.

Intressant att Clas Svahn erkänner att han har svårt för att tro på något som han inte har erfarenhet av. Det tyder på att han tror på sin erfarenhet, i detta fall vatten. DN är ju en tämligen miljövänlig tidning, verksam i Vatten Festivalen och mycket annat.

[Hukanson]
2011-01-31 18:11
#15

Antingen är det UFO och då kan man spekulera om vad det är för någonting eller så är det vatten och då är det tämligen genomforskat i alla sina egenskaper.

Intressant att Clas Svahn erkänner att han har svårt för att tro på något som han inte har erfarenhet av. Det tyder på att han tror på sin erfarenhet, i detta fall vatten. DN är ju en tämligen miljövänlig tidning, verksam i Vatten Festivalen och mycket annat.

Vanliga flygplan sägs sprida vatten från motorerna (eller vingarna) som kondenseras i vita strimmor och ligger kvar i timtals i luftrummet synliga från jorden kanske speciellt mycket när solen lyser från horisonten.

Jag har aldrig fått någon närmare förklaring på detta fenomen. Varifrån kommer vattnet? Är det luftens vatten som kondenseras på den heta motorn? Jag kan hålla ett glödgat spett i luften på jorden utan kondensstrimmor.

Kemikalier? Är det toavatten blandat med tvål?

Luften innehåller ju vanligtvis vatten och det brukar ju bli moln när det blir för mycket vatten. Men varför ses då dessa strimmor mest när det är högtryck, soligt och torrt? Är det flygplanet som är molngivaren på solig himmel, en molnalstrande störning som nu kan ha fått sällskap med Ufos - också molnalstrande störningar på vår vackra soliga himmel.

Ekstrand
2011-02-01 09:50
#16

Lite fakta om kondensstrimmor jag har lyckats hitta.

Kondensstrimmor bildas när de varma avgaserna från flygplanet blandas med den omgivande kalla luften och bildar ispartiklar. I torr luft dunstar ispartiklarna i kondensstrimmorna snabbt och försvinner. I fuktigare luft kan kondensstrimmorna däremot bestå i flera timmar. De kan dessutom växa till genom att ispartiklarna tar upp vatten från den omgivande luften.

Ibland är luften kraftigt övermättad med fukt på de här höjderna eftersom luften är mycket renare än närmare marken. När då ett flygplan passerar igenom släpper det inte bara ut vattenånga, utan också ett stort antal små partiklar, mest sot. De här partiklarna gör att kondensationströskeln kan övervinnas. Dagar när förhållandena är sådana löses inte k-sttrimmorna upp, utan allteftersom partiklarna sprids breder strimmorna ut sig och kan så småningom täcka hela himlavalvet.

Oftast är dock luften undermättad, och då avdunstar strimmorna efter en längre eller kortare tid, beroende på mättningsgraden.

Slutligen kan man ju påpeka att även kolvmotorflygplan ger k-strimmor när de flyger på höjder där sådana bildas. Redann någon gång på 1920-talet rapporterades den första k-strimman

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

maria-svensson
2011-02-01 11:25
#17

ja då kan väl jag bidra med denna dokumentär som inte är gammal, och efter att ha tagit del av denna film med analyser och erkännanden att man sprejar och vad man sprejar, så är väl inte längre frågan om det existerar, utan varför man gör det och till vilket syfte. och dom som väljer att blunda för fakta, måste ju få fortsätta leva i sin lilla drömvärld, det kommer alltid att finnas dom som inte ser eller förstår.

WHAT IN THE WORLD ARE THEY SPRAYING? - (Full Length)

ANAKIN SKYWALKER -X22

Gahella
2011-02-01 14:16
#18

Det sägs att syftet är att förhindra den globala uppvärmningen. Och det är väl därför piloterna sprayat då de trott att det är i i ett gott syfte?

Men på vissa ställen där det sprayats i många år dör naturen och det enda som kan överleva där är kanske Monsantos genföda?

Kuba ville stämma USA för deras sprayningar som pågår på deras territorium, men eftersom detta förnekas så finns de ju inget att stämma.

[Hukanson]
2011-02-01 16:24
#19

Jo visst är det bevisat att det "sprayas". Man har filmat från ovanliggande plan och nervösa piloter har stängt av och på detta "sprayande" av rökstrimmor från vingarna. Detta avsiktliga sprayande av det amerikanska luftrummet har inte officiellt förklarats av myndigheterna. Man har spekulerat i om de vill med kemikalier manipulera med vädret eller någon annan aspekt av luftrummet.

Låt oss ändå försöka förstå detta "svenska kondensfenomen". Antag att det är omöjligt att göra hemliga kemikalie experiment i Sverige. Så de välbekanta rökstrimmorna från framförallt Drakar, Jasplan och Lansar måste ha någon förklaring utifrån konstruktionen av flygplanen.

Motorerna brinner av flygfotogen eller vad det heter. Väldigt explosivt väl, men också väldigt oljeproduktigt. Det blir helt enkelt koloxid avgaser. Ju kraftigare motorer ju mer avgaser. När planen lyfter med full gas spys avgaserna ut i luften och kan ses som långa kolmonooxidstrimmor. Jag tror att vi kan glömma detta med vatten - det har egentligen inte med saken att göra. Självklart finns det vatten i luften och självklart blandas avgaserna med luftens vatten också. Men liksom med havs föroreningar så är det väl enklast och bäst att förneka problemet med att det finns ju så mycket luft (vatten).

KaosÄngel
2012-09-06 22:20
#20

Tummen upp till maria-svensson Skrattande

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

Annons:
Upp till toppen
Annons: