Utomjordiskt

Utomjordiskt på utomjordiskt

2011-01-15 01:52 #0 av: [GunillaR]

Tänk så intressant sajten kunde ha blivit om det diskuterades om utomjordiska civilicationer. För nog tror jag att de finns här och alltid har funnits på jorden mer eller mindre. Speciellt efter andra världskriget så började de dyka upp -

Vi får helt enkelt hjälpas åt att hitta intressanta artiklar och annat så att vi kan föra intresset vidare.

Men då måste vi hjälpas åt och inte bara sitta med armarna i kors och vänta på att någon annan ska göra det.

Ska vi förvanda UJ till en sajt som handlar om Utomjordiska civilicationer ?

Anmäl
2011-01-15 12:34 #1 av: kajmal-0-

har skrivit en hel del på sajten under olika synonymer. men det skulle vara intressant att läsa om andras upplevelser. det är är alltid intressant att jämföra och komma till en slutsats.  personligen är jag intresserad av jordens stora hav, och de hemligheter som döljs där,

Anmäl
2011-01-15 14:24 #2 av: [Ming]

Det MÅSTE finnas liv i oändliga former i universum!!

Vetenskapen har kommit fram till att det kan finnas flera universum så..att vi skulle vara ensamma är ologiskt!!

Vi är som fiskarna i en glasskål som nu börjar kika över kanten!

När vi dör blir vi en del av livet utanför jorden (tror jag) och på så vis blir vi också "utomjordingar".

Sla följa denna intressanta tråd!!

Anmäl
2011-01-15 14:48 #3 av: [GunillaR]

Javisst finns det otroligt mycket intressant som skulle kunna tas upp på sajten. Jag tycker verkligen att sajten förtjänar en återgång till det den var en gång i tiden.

Anmäl
2011-01-17 10:26 #4 av: Howliten

Nu blev jag jättenyfken Gunilla.

För nog tror jag att de finns här och alltid har funnits på jorden mer eller mindre. Speciellt efter andra världskriget så började de dyka upp -

Hur menar du men det här? Menar du att det bor utomjordingar på jorden? ELler att de kommer hit?

Jag tycker det är spännande ämne. Däremot är jag en novis på området. Jag läste om kattmänniskor i Lennart Lidfors roman Gåvan från stjärnorna och jag har någonstans läst om de där långsmala jätteblonda människorna. Kmmer inte ihåg vad de kallas.

Anmäl
2011-01-17 11:15 #5 av: kajmal-0-

efter så många år tusentals , observationer av ufon, så vore det konstigt om de inte skaffat sej baser här på jorden.#4 de blonda mäniskorna, så  tänker du nog på nordic aliens

Anmäl
2011-01-17 20:50 #6 av: Howliten

#5 Det namnet känner jag igen, så är det nog. Nordic Aliens. Jag funderar nu efter läst den här tråden om jag träffat en sådan. Jag mötte en märklig ung man i somras. Det var som att få ett slag mitt i solar plexus. Väligt smal men långa starka muskler. Smidig på något sätt. Som en alv liksom. Kortklippt vitt hår. Ljusblå ögon, tror jag det var. Långsmalt ansikte. Höga kindben. Runt 25-30 år. ETt väldigt rent intryck. Upplevde det som om han var nyduschad, skrubbad. Han kom till mig för att sälja lite böcker. Jag ville instinktivt ta ett par steg bakåt och korsade armarna om solarplexus. Hans aura, tror jag det var, var så stark. Det kändes som om han skulle explodera Jag har aldrig stött på något liknande. Han pratade rätt monotont, tyst. Sade inte så mycket ord. Jag mötte honom igen efter några veckor men då kändes det inte så, då var det mer avslappnat. Efter det har jag aldrig sett honom igen.

Anmäl
2011-01-17 21:47 #7 av: [GunillaR]

# 6 - Oj - det låter som att du träffade på något som inte var jordisk. Fick du en positiv eller negativ känsla av dessa möten?

Anmäl
2011-01-17 22:17 #8 av: Howliten

#7 Jag backade automatiskt, det gick inte att stå närmare, det var som en fysisk kropp. Blev alldeles konfys, och hade svårt att koncentrera mig för jag försökte ta in så mycket av det som hände. Det var så starkt, eller "han" var så stark eller stor kanske är ett bättre ord. Han var långt utanför sig själv om du förstår vad jag menar.

Jag har ju läst om aura och därför trodde jag att jag mött någon som jag för en gångs skull kunde känna av. Men jag tyckte han var annorlunda på något sätt. Jag blev lite rädd, men jag är nog det vad som än händer som jag inte har kontroll över har jag förstått. Fast rädd kanske är fel ord, försiktig är kanske mer rätt. Men jag hade ingen otäck känsla inom mig. Jag förstod bara att det här var ett annorlunda möte. 

Andra gången kände jag inte något av det här fast jag var beredd när jag såg honom komma. Det lite roliga i det hela, andra mötet, var att han tyckte att jag ville ge för mycket för hans böcker. Han blev nästan lite irriterad. Så vi prutade åt fel håll om man säger så. Det var som om han ville lära mg något.

Jag upplever det hela som en ljus händelse, vad det än var för något. Så det måste luta åt positivt.

Anmäl
2011-01-18 17:10 #9 av: Hukanson

Förstår inte riktigt GunillaR varför du ställer frågan. Om du vågade tro på din övertygelse skulle du studera litteraturen om utomjordiska civilisationer på webben, för du vet ju att det finns gott om det. Sen finns det ju alltid utrymme att flika in ämnet i diskussioner här på UJ.

Sedan är det ju inte du som är sajtvärd här, eller?

Vi har nog bara börjat förstå vad ämnet utomjordiskt är, och kommer att innehålla. Om 10 år kommer vi att skratta åt vår tafatthet att förstå.

Om vi ville studera galaktiska civilisationer/raser skulle det vara bäst att göra en "AU" med det dvs någon som skriver en artikel om exvis 5 civilisationer/raser per artikel som vi sedan kan göra en diskussionstråd på.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2011-01-18 19:26 #10 av: [GunillaR]

# 9 - Det är helt riktigt att jag inte är sajtvärd här. Men varken sajtvärd eller medarbetare är inne på sajten numera.

Jag har inga som helst tvivel om utomjordiska civilisationer, tvärtom så är jag helt övertygad om att de finns. Varför skulle de inte finnas?

Däremot så ser jag dem inte som gudar.

Jag tror att vi inte ska blanda ihop planeten jorden med andra galaktiska civilisationer, av den enkla anledningen att jag ser jorden som en enhet som ska gå igenom sitt eget karma. Jag ser också människorna som en del av planeten jorden som som måste växa i planetens karma.

Vi ska heller inte förväxla utomjordiska civilisationer med högre energiväsen.

Anmäl
2011-01-18 19:34 #11 av: [GunillaR]

# 9 - Jag har kontaktat sajtvärden nu, så får han ta ställning till om denna tråd är olämplig eller inte.

Anmäl
2011-01-18 21:03 #12 av: Hukanson

#11 men - har aldrig antytt olämplighet på något sätt. Eftersom jag utvecklade din tanke har jag visat min sympati. Känner många känslor här och förstår att man kan bli besviken på att "vi" inte alltid gör som "jag" önskar. Men självklart handlar utomjordiskt om det som utomjordiskt är - vad man nu förmår att diskutera om det. Om man vill diskutera sina upplevelser och skriva poem om rymdfärder så är det bra. Men vi är ju så få här så om alla ska diskutera samma sak så behöver vi ju någon gemensam röd tråd.

När man har intresserat sig för detta ämne ett par år har man en viss överblick och erfarenhet och då blir det litet enklare.

Vi jordlingar är fångna i fri vilja och karmalagen. Men det hindrar inte överlägsna civilisationer att komma hit och hjälpa oss i en svår tid. Har de en sådan överlägsen nivå på sin andliga/tekniska civilisation är de ju För Oss Jordlingar kanske både skapare och gudar på ett sätt.

Planetens karma - vad är det? Har Planeten Jorden fri vilja som kan projiceras på andra planeter? Tänker Jorden tveksam visdom som behöver korrigeras av Galactic Council - då är de väl ändå gudar ?

Jag välkomnar artiklar om våra medmänniskor i galaxen. Tänk den oerhörda tanken att de är vi. De är de våra förfäder som pånyttfötts på andra planeter och nu hälsar på hemma på Hemplaneten Jorden.

Men helt så enkelt är det inte. Jag tror på att det finns ett litet antal olika raser i resten av Vintergatan varav människorasen är en - visserligen med olika färger men ändå.

Det finns massor att diskutera runt sådant här och jag föreslår att vi väljer några "husgudar" att studera och diskutera närmare. Som första namn nämner jag David Wilcock.

Anmäl
2011-01-19 00:36 #13 av: [GunillaR]

# 12 - Jag tror att vi är ganska överens i vårt tänk, i stort.

Jag välkomnar också intressanta diskussioner om ett mycket intressant ämne.

David Wilcock är mycket intressant att lyssna på, han är en enastående talare och att hans föredrag är långa bekommer mig inte något. Det finns också andra intressanta personer som har personliga upplevelser genom att blivit "bortförda" (hittar inget svenskt ord som passar).

Så nog finns det material som är värda att studera och diskutera. Vi behöver därför inte bli bombarderade av dessa suspekta sk "kanaliseringar" .

Och som jag nämnde på ett annat ställe så finns där många bevis här på jorden som tyder på att vi haft besök här sedan lång tid tillbaka.

Vi kan ju börja med att kolla på David Wilcock's föredrag och diskutera sedan kring detta. Jag tar mig friheten att öppna en ny tråd för denna förhoppningsvis intressanta diskussion.

Hoppas det är ok att jag tar befälet här också så länge inte sajtvärd eller medarbetare är här. Flört

Anmäl
2011-01-19 09:06 #14 av: Howliten

"bortförda"

Bortförd kallas det när man blivit varit i kontakt med utomjordingar där man lämnat jorden. 

Bortförd är ett negativt ord. 

Varför är mötet negativt? Är utomjordingarna elaka? Av ondo? 

Ska möten med utomjordingar vara negativa? Vem har bestämt det i så fall?

Anmäl
2011-01-19 12:27 #15 av: [GunillaR]

# 14 - Kom gärna med ett bättre förslag till ord. Det finns dem som blivit bortförda mot sin vilja, men det finns också dem som haft möte med uj med fri vilja.

Anmäl
2011-01-19 21:48 #16 av: Hukanson

Abducted är väl det engelska ordet. Bortförd låter litet häst och kärra. Kanske oppförd skulle passa? Oppsnappad? Blev litet korsordsträning av tråden. Jag lägger av.

Går man in i länkbiblioteket och läser om Greys så tycker nog jag att man läser om icke mänskliga varelser. De avbildas med alligatorögon och grå noshörningshud.  I texten refereras det till delfiner men jag undrar om de har något med de Grå att göra?

De kommer från Orions stjärnbild nära Barnards stjärna sägs det. Hur vet man detta? är ju en naturlig fråga som infinner sig. Det måste ju vara de själva som har gett oss informationen. Sväljer vi allt i vår okunnighet eller är informationen korrekt?

De ser ju inte vackra ut direkt. Inget hår på sina kroppar. Kanske det är det som är syftet med abductions/oppsnappningen - att utbyta information med varandra om vilka vi är och fungerar.

Anmäl
2011-01-19 22:59 #17 av: Howliten

#15 Kanske de som blivit bortförda kan kalla det för det och de som följt med av fri vilja kan kalla det att bli hämtad? Hämtad är ju mer positivt laddat.

Anmäl
2011-01-19 23:03 #18 av: Howliten

#16 Hmm, de avbildas ofta som något hemskt. Som onda. Men om utomjordingarna är onda, varför finns vi fortfarande kvar här då?

Vad väntar de på? På att vi ska bli mer välgödda? Skämt åsido, men allvarligt menat så funderar jag på just det där. Om de är onda varför har de inte gått till attack, vad skulle deras syfte vara att låta oss leva ovetandes. De behöver ju inte nödvändigtvis äta oss eller döda oss, de skulle bara kunna utnyttja oss på något sätt. Vad stoppar dem?

Samma funderingar kan jag ha på om utomjordingarna är det motsatta, alltså goda. Varför har de inte visat sig fullt ut och hjälpt oss.

Tanken på att vi skulle vara något experiment, att de inte vill in och styra över oss, finns hos mig. Kanske de är som förståndiga föräldrar. De övervakar och hjälper till när det behövs, annars låter de oss göra våra framsteg och misstag själva. Och den hjälp de ger oss ger de i det fördolda.

Ja, det var lite tankar bara.

Anmäl
2011-01-19 23:36 #19 av: Hukanson

Howliten, det är ju det som kanaliseringarna påstår - vi har länge blivit påverkade av de mörka osynliga kraferna. Med "vi" menas de fega auktoritära beslutsfattarna som gömmer sig bakam lagar och paagrafer för att hålla folket under kontroll så att ordningen och de redan rika kan forsätta vara en harmonisk överhet som njuter av sina privilegier men denna situation har förändrats nu , mer och mer för varje dag. Ljuset bryter in där skuggorna söker skydd och det medvetenhetsarbete som söker sanningen växer sig starkare och sundare.

Ljuset kan kallas Galaktiska Federationen och de stödjer varje människa som vill växa i frihetens ljuscivilisation. De har inget behov av religion för de känner vår Himmelske Fader och arbetar för honom i hans tjänst. De hälsar oss välkomna att göra sammalunda.

Anmäl
2011-01-20 01:56 #20 av: [GunillaR]

Begriper inte varför ni inte kan hålla er till den sajt som heter Illuminati. Det räcker väl med en Illuninatisajt på iFokus.

Jag har absolut inte någon som helst lust att hålla på att tjabba med er som redan är frälsta av Illuminati-tugget.

Jag lämnar er en tid framöver nu eftersom jag har en tarotkurs att sköta om plus några målningar att göra.

Och så överlämnar jag till sajtvärden att avgöra om sajten ska bli Illuminati II eller en sajt om utomjordingar.

Detta har varit en mycket trevligt sajt förut, min tanke var att kunna återskapa det som varit, men tyvärr ser jag att giftet redan spridit sig härinne.

Anmäl
2011-01-20 03:17 #21 av: Amon

Det var väldigt bra om du kunde "sluta tjabba om illuminati-tugget" - som du säger - så får de som vill läsa kanaliseringarna få göra det i lugn och ro! Glad

Den här sajten heter faktiskt "utomjordiskt ifokus" - och om du inte har sett det - så har den har en alldeles egen underavdelning som heter just: "Kanaliseringar".

Jag lägger regelbundet in kanaliseringar från SaLuSa och Sheldan Nidle på illuminati ifokus - men Per-Staffan översätter meddelanden från flera olika kanaler - så därför har jag lagt in ett par trådar på den här sajten också - med Kris-Won, Matthew Ward och Veronica Keen. Om du inte gillar Veronica Keen - så kan du ju läsa de andra - de fokuserar också mera på lite andra ämnen. Flört

Anmäl
2011-01-20 10:20 #22 av: Howliten

#20 Du Gunilla... menar du mig i inlägg #20? På vilket sätt får du in Illuminati i mina inlägg? Jag hade tankar kring utomjordingar och det här är väl en alldeles utmärkt sajt att diskutera utomjordingar på. Jag blir lite förvirrad här.

På utomjordiskt ska man väl kunna lufta sina funderingar på just utomjordingar och vad de är och inte är och vilket syfte de har osv?

(Lycka till med tarotkursen förresten. Glad)

#19 Jag har svårt för de där kanaliseringarna. Litar inte på de personerna som säger sig ha fått dessa till sig. Jag kan inte svälja allt med hull och hår. Sorry, men vi är alla olika.

Anmäl
2011-01-20 11:40 #23 av: [GunillaR]

# 22 - Nej jag menar inte dig Howliten.

Det är mest Amon som mässar och tuggar Illuminati. Hukansson är också en god kandidat.

Jag bara undrar varför inte Utomjordiskt kan få slippa undan denna dynga. Behåll Illuminati på Illuminati!

Anmäl
2011-01-20 12:30 #24 av: Hukanson

Begreppet Illuminati är ju litet "kluvet".

Ursprungligen menade man en Organisation som var som ett hemligt adelshus typ på den tiden, 1800 talet, men den finns ju än med David Rockefeller som exempel, sägs det.

Men eftersom organisationens namn kommer från ordet illuminera som betyder "sprida ljus över" så har ju alla människor rätt att vara illuminister.

Illuministerna på 2000-talet är annorlunda än på 1800-talet. Idag vill vi tala om stora planetära processer som ingen enskild kan "äga". Vi talar om att Ljuset har en plan för mänskligheten att göra stora förändringar i detta århundrade redan nu med den gamla Lagen upphör att gälla 2012 vilket har profeterats i egyptens pyramider, i sydamerikanska pyramider och många andra kända dokument sedan antikens dagar. Jesus Kristus predikar om änden mycket och ingående i hans kyrkas uppenbarelser.

Det har alltid funnits människor som har ryggat tillbaka för ljusets undervisning därför att de känner rädsla och tar skydd i något välbekant och tryggt som alla andra gör. Det får vi älska och acceptera för vad det är. Men det ändrar inte på sanningen.

Anmäl
2011-01-20 13:57 #25 av: Amon

#23  Jag hade inte sagt ett enda ord här om illuminati - om inte du Gunilla och Ming hade ställt den ena frågan efter den andra om vilka illuminati och "De mörka ondskefulla" är.

Jag håller helt med dej om att den diskussionen kan hållas på illuminati i fokus - så varför frågar ni då? En fråga brukar ju kräva ett svar - och det har ni fått. Så fortsätter ni fråga - och då vill ni ju förstås ha flera svar - och så håller ni på!

Det är ju också så - med attraktionslagen - att det man fokuserar på - det drar man till sej - positivt som negativt! Ju mera ni fokuserar på det ni INTE vill ha - (ordet INTE existerar ej i universum) - så är det precis det ni drar till er!  Glad

#22  Det är helt okey att tycka vad man vill. Det lämnar jag till läsarna att själva bedöma - för det är jag förvissad om - att alla klarar att göra sin egen bedömning.

Jag har flera gånger uppmuntrat till att INTE svälja allt med hull och hår - för det skall man aldrig göra vad man än får för information - kanaliserad eller annan - utan att det är mycket viktigt att själva känna efter och ta till sej det som känns rätt. Men får man inte chansen att läsa informationen - då kan man ju inte ta ställning! Och DÅ kallas det för CENSUR!

För min egen del så känns det som att mycket av detta stämmer - och det är därför jag lägger in dessa kanliseringar här - och efter förfrågan från Per-Staffan som översätter de flesta av meddelandena. Om ni tycker att Veronica Keens kanaliseringar är negativa - så läs de andra istället. De har ett mera positivt fokus och inriktning. Glad

Anmäl
2011-01-20 17:38 #26 av: [GunillaR]

Amon, varför öppnar du inte en egen sajt? Allvarligt talat! Fundera på saken!

Anmäl
2011-01-20 18:14 #27 av: Howliten

# 25 Tack Amon att jag själv får välja.  Skrattande 

Dina inlägg med kanaliseringar stör inte mig. Det finns förmodligen en del medlemmar som är intresserade av dem. Jag läser det jag vill läsa och hoppar över det som inte intresserar mig. Det borde fler göra och det gör nog de flesta också, läsa det som intresserar dem och hoppa över resten.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.