Annons:
Etikettupplevelser
Läst 5375 ggr
[GunillaR]
1/16/11, 1:55 PM

Personliga upplevelser

Har någon av er sett ett eventuellt Ufo? Någon som till och med har haft något närmare möte?

Eller någon som mött en utomjording i en meditation?

Berätta?

Annons:
[GunillaR]
1/16/11, 2:11 PM
#1

Jag önskar att jag hade något mera spännande att berätta, men tyvärr……….

En gammal arbetskamrat och jag möttes på stan efter tio år och hon bjöd hem mig till sig på middag en kväll. Detta var i mitten på 80 talet en mycket varm och ljus sommarkväll. Hon hade en stor balkong så vi satt därute hela tiden.

Hon bodde så långt österut i Malmö att det inte fanns någon bebyggelse efter hennes gata och en liten parkanläggning. Så det var i princip fri sikt österut. "Men vad är det där?" Säger hon plötsligt då jag sitter med ryggen åt öster. Jag vände mig och ser ett orange färgat ljus som befinner sig uppe i luften. Hur högt och hur lång iväg var omöjligt att avgöra. Men ljuset var där. Ibland så flyttade det sig lite åt vänster och sedan tillbaka igen, det tycktes hålla en konstant höjd. Jag föreslog nödraket, men sådana brinner ju ut, det gjorde inte detta.

Efter en timme så ringde jag till vår lokalradio och berättade vad vi såg. Han blev jätteintresserad (hade säkert inget annat att göra), så han bad om att få komma tillbaka. Efter en stund ringde han igen, han hade kontaktet Sturup flygplatsen, inget där och inget som de  hade sett. Ingen milinär övning. Detta kunde inte förklaras helt enkelt.

Det började bli sent nu och jag skulle cykla hem. En sista koll på balkongen - det var borta!

En liten notis stod i tidningen dagen därpå. Många hade sett samma sak och ingen kunde förklara vad det var. Så detta var alltså ett Ufo - Unidentifyed Flying Object.

[GunillaR]
1/16/11, 2:15 PM
#2

En sen sommarnatt under 60-talet då jag hade varit på party, och hade sällskap hem med en kompis som bodde i närheten av mig, så såg vi ett underligt föremål på himlen. Solen höll på att gå upp i öster och detta var åt väster. Vad vi såg så lyste den uppåtgående solen på detta som var i formen som en tillplattad boll och i ljus metall. Vi upplevde att vi nästan blev bländade av skenet som vi antog var den uppåtgående solens strålar.

Vi stod en stund och kollade och så plötsligt var det borta.

[GunillaR]
1/16/11, 2:17 PM
#3

En gång under en healing så mötte jag min andliga guide, en ljusvarelse. Detta var 1997-98 då jag regelbundet en gång i veckan gick till en healer. Det var så vackert så att jag började gråta, det var en sådan underbar kärleksupplevelse som jag aldrig stött på förut. Healern kände också av detta och hon blev väldigt berörd.

kajmal-0-
1/16/11, 3:53 PM
#4

#2 det var inte en flygande cigarr?

[GunillaR]
1/16/11, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

# 4 - Svårt att säga eftersom den blänkte så mycket. Vi såg den snett underifrån och jag uppfattade den som en tillplattad boll, rund med längre än högre. Ja varför inte cigarrformad?

Här kommer en snabbskiss

[Ming]
1/18/11, 12:54 PM
#6

Min oerhört kritiskt tänkande svåger kan ta gift på att det var ett UFO han såg här i Karlstad i slutet av -70 talet. Han VET att det var av utomjordisk härkomst.

Detta är tyvärr allt jag har att bidra med i detta spännande ämne!!

Annons:
[GunillaR]
1/18/11, 1:25 PM
#7

# 6 - Det var många observationer över Sverige i slutet av 70-talet. Jag kommer ihåg min frisör som bodde i mitten av Skåne, i Höör. Hon hade sett och även rapporterat in två kvällar i rad. Hon fick till och med in en liten artikel i tidningen.

Själv var jag ute och spanade. Den ena kvällen såg jag två ljus som svävade över marken när jag kom ut på parkeringen. Höll på att göra i byxorna!! Men det skulle visa sig vara en traktor som höll på att köra omkring på en åker - he he.

Däremot senare på kvällen så gav min dåvarande man, jag och sonen iväg på en ufospaning till Romeleåsen, för där hade varit rapporter kvällen innan. Tyvärr så såg vi ingenting.

Howliten
1/20/11, 9:23 PM
#8

Vad spännande! Glad Jag har inget så mer än en man jag mötte i somras. Jag tror jag berättat det i en annan tråd där du är med Gilla. Lång, vithårig kille.

Jag är glad. Är du?

[GunillaR]
1/21/11, 12:03 PM
#9

# 8  - Jo denna man låter eller känns inte som jordisk när du berättar. Du upplevde något speciellt med hela hans person och även att han hade en sådan stark aura. Vad jag förstår så var hans aura så stark att den höll dig tillbaka.

Jag har hört andra berättelser som liknar din. Har också läst i flera böcker om att det finns ljusvarelser som ibland tar gestalt i kroppar för att genomföra vissa uppgifter på jorden.

Howliten
1/22/11, 11:52 AM
#10

# 9 Ja, han var speciell. Jag är lite osäker på hans budskap. Vad ville han mig? Men det ger väl sig så småningom. Ja, det gick inte att stå nära honom, alltså ett normalt avstånd.

Så kan det vara, att någon /något handlade genom honom. För vårt andra möte var som vilket möte som helst. Hans röst lät annorlunda, ja hela hans sätt, var annorlunda. Mänskligt och normalt.

Däremot har jag inte sett några ufos, alltså på himlen. Hade varit superspännande att få uppleva det

Jag är glad. Är du?

Upp till toppen
Annons: