Utomjordiskt

Vad händer med solen och månen?

2011-01-16 01:18 #0 av: Amon

Solen går upp två dagar tidigare på Grönland

Jan 15, 2011  Från: Welcome The Light

Solen är ovanlig, månen är ovanlig, jorden är ovanlig ... vad är det som händer? Och jag tror inte att det kan skyllas på "klimatförändring".

14 januari 2011

Solen över Grönland har stigit två dagar för tidigt, och förvirrade forskare och vetenskapsmän fruktar att Arktis istäcken smälter snabbare än man tidigare trott.

Experter säger att solen borde ha stigit över landets västligaste stad, Ilulissat i Arktis igår, när en och en halv månad av vintermörker avslutas.

Men för första gången i historien började ljuset krypa över horisonten runt 01:00 på tisdagen - 48 timmar före den vanliga dagen, den 13 januari.

Den mystiska soluppgången har förvirrat forskare, men man antar att den mest sannolika förklaringen är att det är lägre höjd pga det smältande istäcket som låter solens ljus tränga igenom tidigare.

Klimatförändringarna? Solen gick upp på tisdagen i Ilulissat på Grönland, två dagar tidigare, avslutande en och en halv månad av vintermörkret. En teori är att de smältande isarna har sänkt horisonten och låter solen lysa igenom tidigare.

Thomas Posch, vid Institutet för astronomi vid universitetet i Wien, sade att en lokal förändring av horisonten var "långt ifrån den mest uppenbara förklaringen".

Han sa att eftersom isen sjunker, så sjunker horisonten och skapar en illusion av att solen har stigit tidigt.

Denna teori, som bygger på den gradvisa minskningen av Grönlands istäcke, stöds av nya klimatstudier.

En rapport från World Meteorologi organisationen visar att temperaturen på Grönland har stigit runt 3C över genomsnittet under det senaste året.

Man rapporterade också att december var mycket varmare än vanligt med regn istället för snö, som noterades för första gången i Kuujjuaq sedan mätningarna började.

Låg horisont: Fiskebyn Ilulissat är Grönlands västligaste bebyggelse. Temperaturen på Grönland har ökat 3C över genomsnittet under det senaste året.

Det har även antytts att solens tidiga utseende kan ha en astronomisk förklaring.

Men Wolfgang Lenhardt, chef för avdelningen för geofysik vid det centrala institutet för meteorologi i Wien, förkastar denna teori.

Han sade: "Konstellation av stjärnor har inte förändrats. Om det hade hänt, skulle det ha varit ett ramaskri runt om i världen.

"Uppgifterna i jordens axel och jordens rotation följs upp kontinuerligt och noggrant, och vi skulle veta om det hade hänt."

Artikeln finns HÄR.

Anmäl
2011-01-16 01:21 #1 av: Amon

VIDEO: Är det något fel på månen?

Jan 14, 2011  Från Welcome The Light

[Det finns ett par videos på you-tube som tycks visa att månen är ur synk, i otakt, lutar ... vad du vill kalla det. Och de flesta av dem konstaterar att det hände runt mitten av november. Kontrollera själv och låt mig veta vad du tycker. Om så är fallet, är detta stora nyheter.

OCH ... om det är jorden som lutar - då är den nya Zodiaken ( HÄR ) vettig, tycker du inte det? T]

Anmäl
2011-01-17 22:00 #2 av: Howliten

Om jorden rört sig åt vänster, alltså lutar mer åt vänster, så borde ju alla himlakroppar flyttat på sig också. I och med att vi lutat mer åt vänster så lutar ju vårt perspektiv. Allt förflyttar sig i universum. Men vi vet ju förhållandet mellan vår jord och tex mars eller pluto. Vi vet ju ur det borde se ut. Det är ju bara att jämföra. Om inget annat flyttat sig så är ju sannolikheten att det är månen som flyttat sig/lutar sig ganska stor.

Om man på det viset konstaterar att det är månen som lutar och inte jorden (i alla falla i dessa videor) så måste man gå vidare och kolla om de här källorna är sanna.

Det finns så många amatörastronomer där ute att det inte hade gått att hålla tyst om en sådan här sak särskilt länge. Vad säger astronomforumen? Sökt lite på nätet, rymdkanalen bl.a. men hittar inget om det här där.

Har den felaktiga lutningen gått tillbaka?

Fast vad skulle hända om månen lutade mer? Eller försvann helt?

Om månen teoretiskt sätt lämnar oss helt, skulle det medföra mörkare kvällar/nätter och reducerat tidvatten, om inget alls. Kanske jorden roterar lite snabbare också vilket gör att dygnet blir mycket kortare. Det där med tidvattnet å andra sidan påverkar ju en del ekosystem i naturen och det kan vi ju inte gå opåverkade ifrån... klimatförändringar.

Anmäl
2011-01-17 22:39 #3 av: Amon

Ja, jag vet inte riktigt vad jag skall tro. Kanske stämmer inte detta. Men i flera av de kanaliserade meddelandena så jag lägger in - så sägs det att det är mycket förändringar på gång i vårt solsystem.

Vi får väl se vad som händer framigenom! Glad

Anmäl
2011-01-17 22:41 #4 av: Howliten

Jepp, och jag vill gärna ha månen kvar - den är så vacker. Glad

Anmäl
2011-01-18 07:59 #5 av: Gaiatri

#1 Vid december fullmånen eller ett par dagar efter såg månen ut som den brukar. Jag såg "the man in the moon" och det var sig likt. Det var runt 22- 23 december.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Anmäl
2011-01-18 13:07 #6 av: [GunillaR]

Amon - varför denna skräckpropaganda? Varför denna skrämsel?

Varför denna rädsla?

Anmäl
2011-01-18 13:51 #7 av: Amon

Tråkigt om du upplever det så - men det är din egen tolkning.

Vi lever nu i en tid med stora förändringar - när moder jord med alla sina invånare (och hela solsystemet) gör sin uppstigning från den tredje - till fjärde och slutligen till den femte andliga dimensionen på bara några få år.

Jag känner mej helt lugn i detta - för vi får massiv hjälp utifrån - och vi har en fantastisk framtid att vänta! Vi är faktiskt mycket priviligierade som får vara med om denna unika händelse i universums historia!

Jag tycker det är mycket spännande att följa med och se vad som händer! Det är så mycket positivt vi har att se fram emot!

Men dessa förändringar sker ju inte helt obemärkt förstås.

Och vi underlättar övergången om vi hjälper till genom att tänka positivt och skicka ljus till moder jord och alla som bor här. Glad

Anmäl
2011-01-18 19:41 #8 av: [GunillaR]

# 7 - Jag har förstått nu att tala med dig är som att tala med en vägg. Det är ungefär som Jehovas Vittnen när de ringer på dörren och sätter igång att prata. Det går inte att få kontakt med dem.

Vad har uppstigningen att göra med dessa bilder och videor som du lägger in här i denna tråd? Inte ett smack.

Har du ingen som helst självkritik?

Anmäl
2011-01-21 11:12 #9 av: Hukanson

Gör ett försök, GunillaR, att tänka utanför boxen en stund. Varför måste man tänka som man lärde sig i skolan? Ser du ingen skönhet i att använda huvudet på egen hand och tänka större, bredare och djupare än förut med all den mängd information om Att Det Faktiskt Händer Någonting - är du blind ??

Oneness can not be divided.

Anmäl
2011-01-21 11:37 #10 av: [GunillaR]

# 9 - Du vet ingenting om vad jag tänker och hur jag känner och vad jag har för inre upplevelse. Inte ett smack! Du gör exakt samma misstag som Amon, att döma mig som person utefter de kommentarer jag gör om Amons levererade kanaliseringar och videor.

Det är kanske så att jag är ett steg utanför istället för inne i boxen!

Mitt hjärta är öppet och mitt sinne är öppet. Och blind är jag inte för då hade jag inte kunnat skapa konst. Jag ser både med mina fysiska ögon och med det inre ögat.

Anmäl
2011-01-21 19:12 #11 av: Amon

Läs gärna alla kommentarena till artikeln om månen - från personer runt om vår jord. Jag har också själv tyckt att den har ändrat storlek och läge på ett märkligt sätt ett flertal gånger under det sista året.

Se kommentarer: VIDEO: Är det något fel på månen

Har läst andra artiklar - där det sägs att månen egentligen är en jättestor ihålig sattelit - med utomjordiska baser på baksidan.

Och att den såsmåningom skall bytas ut till en annan måne (minst en). Glad

Anmäl
2011-01-21 19:29 #12 av: [GunillaR]

Eller så är det en stor ost Förvånad

Kanske några rymdtroll har börjat äta på den och att det är därför som den ser ut att ha ändrat form, hugaligen!

Anmäl
2011-01-21 20:25 #13 av: Gahella

#12 Vad respektlöst, du tar mig tusan priset i oförskämdhet!!! Att du aldrig känner gränsen för vad man får säga till andra!?

Anmäl
2011-01-21 20:29 #14 av: Gahella

Och du Amon imponerar på mig i din tolerans till denna bemötande, gång efter annan. Kram på dig! And keep the spirit!

Anmäl
2011-01-21 22:02 #15 av: Playja

jag måste säga att jag blir så ledsen nu när jag läser inlägg i den här tråden

att föståelsen inte kommit längre.

Anmäl
2011-01-21 23:08 #16 av: mulac

#15  Du behöver inte vara ledsen för allt som är att vi utvecklas, fast det är smärtsamt under tiden! Flört

Anmäl
2011-01-21 23:19 #17 av: [GunillaR]

Så länge man kablar ut olika sanningar och budskap så får man stå till svars för dem och finna sig i att bli ifrågasatt och emotsagd.

Än så länge lever vi i ett fritt samhälle då de flesta åsikter få lov att skrivas och sägas, men samtidigt så måste motsägelserna få samma plats. Det är grunderna för demokrati och det fria ordet.

Man måste ju också ta sitt ansvar för de sanningar man sprider och vara klart medveten om att allt som skrives här på öppna iFokus-sajter kan läsas av vem som helst.

Anmäl
2011-01-21 23:51 #18 av: Gahella

#17 Då kanske det även är lämpligt att du själv funderar på HUR DU uttrycker dig? 

Har inga som helst problem att tåla andras åsikter och insikter, men däremot respektlösa och nedsättande attityder.

Anmäl
2011-01-22 11:05 #19 av: Howliten

Vi har alla våra övertygelser...

Jag håller med Gunilla i det att om man väljer att lägga ut något såsom tex kanaliseringarna så måste man kunna stå till svars för dem också. Det tycker jag i o för sig att Amon gör.

Det är uppenbart att Amon tror på det han/hon lägger ut. Det är hennes/hans övertygelse. Låt så vara. Men Gunilla håller inte med och det måste hon få lov till. Inte jag heller tror på de här kanaliseringarna och en diskussion är ju ett sökande efter kunskap eller hur? Och det är väl det sajten är till för, diskussioner i olika ämnen inom området.

För klarhets skull. Jag tror det finns annat liv i universum. Jag tror också att de är här, har varit här länge. Jag gillar ämnet mycket. Däremot så sväljer jag inte allt med hull och hår. Något jag är skeptisk till är just kanaliseringarna som så många säger sig ha fått. Jag har svårt med tilltron till den som säger det, och därmed också det som sägs. Det har kanaliserats i åratal och vad av det som kanaliserats har verkligen hänt? Det är som profetior, de sägs, basuneras ut, men inget händer. Fast de kittlar.

Anmäl
2011-01-22 11:21 #20 av: Gahella

#19 Självklart ska hon säga vad hon tycker och som jag skrivit flera gånger nu, det handlar bara om hur.

Jag har också mina funderingar på alla dessa kanaliseringar, även på såna som Kiesha Crowther som jag uppskattat väldigt mycket tidigare. För min personliga del anser jag vi SKA ifrågasätta allt och alla, inkl oss själva. Och det ofta så vi inte går och somnar om igen ;) 

Anmäl
2011-01-22 11:33 #21 av: Howliten

Precis, här ska inte sovas. Flört

Visst är det viktigt HUR man säger saker. Ibland går man för långt. Men kan man se det själv och komma tillbaka så kan alla gå vidare.

Anmäl
2011-01-22 13:15 #22 av: Hukanson

Det är svårt att föreställa sig något som man inte lever dagligen. Detta teoretiserande om högre civilisationer kräver ju att man försöker förstå att det finns högre dimensioner.

Vad är en högre dimension? En låda är ett exempel på en tredimensionell "värld". Den som lever inne i lådan njuter av friheten att kunna röra sig fram och tillbaka, åt vänster och höger, upp och ner. Antag att det helt plötsligt skulle komma en främling in i lådan. Varifrån kommer du? skulle de fråga. Från Fjärde dimensionen, skulle främlingen svara för han var faktiskt en Tidsresenär. Vad som hände sen förtäljer inte denna berättelse.

Så detta med Månen och rymdbaser kräver litet öppet sinne för dimensionstänkandet OCH skillnaden mellan det fysiskt materiella och det andligt materiella.

Anmäl
2011-01-22 13:28 #23 av: Hukanson

Jag vet ju inte om det är sant som videon påstår, att månen har börjat rotera och De Förenade Regeringarna (!) hemlighåller detta för allmänheten. Men om det är det och en privatpersons teknik kan avslöja detta så måste vi börja ställa oss frågor. Vad beror detta på?Varför hemlighålla? Kanske för att rädslan för allmänhetens rädsla är så stor. Det finns bara två känslor sägs det. Och det är ju mer lönsamt med kärlek - men vad är Kärlek om inte Sanning?

Anmäl
2011-01-26 17:15 #24 av: [Starman]

Amon, jag kanske missuppfattar dig.

Menar du att global uppvärmning är en del av ett steg uppför en andlig trappa? Att global uppvärmning är något välkommet och alldeles underbart?

Anmäl
2011-01-26 22:22 #25 av: Amon

Det var inte så jag menade från början av tråden. Utan att det handlade om ifall jorden har ändrat läge i förhållande till solen.

Men när du nu ändå tar upp frågan om klimatet - så kan just uppvärmningen av jorden vara ett symptom på jordens uppstigning.

Har läst om på olika platser att hela jorden så småningom kommer att få ett behagligt tempererat klimat - liknande det som fanns på Atlantis tid - och att den globala uppvärmningen på så sätt kan vara ett symptom på dessa förändringar.

Tänk dej att bo som på tex Kanarieöarna (fast i Sverige) året runt - tänk så behagligt - energisnålt - och mycket frukt och grönsaker vi skulle kunna odla tex.

Men hur det nu blir - det återstår att se! Glad

Anmäl
2011-01-27 09:47 #26 av: Howliten

Ingen vinter? Näe, jag vill ha vinter.

Anmäl
2011-01-27 16:46 #27 av: Ghosthunter

Men om det är så att isen har smält så måste det väl finnas teknisk utrustning att mäta både solens uppgång och isens minskning? Den tekniken kunde dom väl för tusentals år sedan? Dom får väl mäta där solen går upp över horisonten på havet...Glad

Synd att det kommer in en person och sabbar tråden...den var ju intressant från början.

Tack Amon för en fin start iaf!!

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2011-01-27 22:41 #28 av: mulac

Vill bara skrämmas lite...!Oskyldig

Anmäl
2011-01-27 22:52 #29 av: mulac

en "liten" till se här!

Anmäl
2011-01-28 18:44 #30 av: [Starman]

Men när du nu ändå tar upp frågan om klimatet - så kan just uppvärmningen av jorden vara ett symptom på jordens uppstigning.

Och inte ett symtom på att människan brukat alltför mycket olja allt för länge och att detta har bidragit till en ökad mängs koldioxid som stänger in uvstrålningen vilket gör att världshaven värms upp vilket medför uppvärmning, i enlighet med vad all seriös forskning tyder på? Eller menar du att det andliga uppvaknandet sker i det att vi inser att vi måste sluta hålla oss med 1800talsenergiförsörjning?

Har läst om på olika platser att hela jorden så småningom kommer att få ett behagligt tempererat klimat - liknande det som fanns på Atlantis tid - och att den globala uppvärmningen på så sätt kan vara ett symptom på dessa förändringar.

Alltså, behagligt är ju en värdefråga, och inte av minsta betydelse. Personligen avskyr jag temperaturer över +20C. Men det är inte viktigt som argument.

Det som är viktigt är vad den globala uppvärmningen har för effekter på exempelvis ekosystemet.
Tror du att den globala uppvärmningen kommer medföra behagliga effekter för jordens befolkning så är du tyärr gravligt desinformerad.

Tänk dej att bo som på tex Kanarieöarna (fast i Sverige) året runt - tänk så behagligt - energisnålt - och mycket frukt och grönsaker vi skulle kunna odla tex.

Men hur det nu blir - det återstår att se!

Ja, och tänk på hur härligt det skulle vara när isbjörnarna spolar i land, så exotiskt med svullet isbjörnskött! Tänk så underbart och behagligt när halva skåne ligger under vatten, vad skönt det ska bli att slippa de där svårförstådda skåningarna. Tänk så underbart det vore med ökande stormar och monsumregn och enorm torka och till och med en möjlig istid om golfströmmen rubbas!

Nej du, sätt dig in lite i problematiken innan du börjar hylla den globala uppvärmningen va.

Angående "hur det nu blir". Vi har ett val, vi kan tillsammans arbeta för att förändra framtidsprognoserna. Finalismen, något som du tycks förespråka, är ju falsk som vatten. Jag hoppas vi hinner bromsa den skenande uppvärmningen med hjälp av smartare energiutvinning. Annars finns blir framtiden allt annat än "behaglig".

Anmäl
2011-01-28 20:11 #31 av: Hukanson

#30 Visst blir det brutalt bra argumentering om man förutsätter att det finns en motståndare som e helt knäpp, typ.

Men försök att se Amons perspektiv!

Uppvärmningen av Jorden .... (den som vi har åstadkommit med vår industriella framfart) .... kan vara ett symptom på Jordens uppstigning .... (här förstår vi att mänskligheten och planeten som sådan har emottagit massor av Ljus från olika källor bl a Solen, som åstadkommit en förändring av Världen, av Mänskligheten, av Religionerna ).

Kan du se något berättigat att tänka Den Större Bilden ?

Jag ser en tillväxt av sällan skådat slag - se bara på medellängden och medellivslängden hos den svenska befolkningen. Frågan är bara: Har vi sett slutet på utvecklingen eller är det bara början??

Anmäl
2011-01-29 15:02 #32 av: [Starman]

Jag är mer intresserad av att höra från Amon faktiskt, vad hens perspektiv är. Jag kanske har missuppfattat henom hittills, och det finns utrymme för hen att ge svar på tal, så vi bör båda avvakta med deduceringen av henoms mening med sina uttalanden till det att hen svarat på argumenten.

Jag undrar vad du menar med "Den Större Bilden".

Alltsedan upplysningstiden har vi givits insikter om livet, dess uppkomst, varför vi åldras, hur vi botar sjukdomar, får ökad livslängd och livskvalitét etc etc.

Men vad beror det på, tror du?

Själv tror jag att det beror på att vissa människor varit modiga nog att slå undan vidskepelser (andligt uppvaknande, domedagsteorier, "Gud skyddar oss"-argument etc) och använt hjärnans rationella och resonerande delar lite mer flitigt än tidigare. De enda som kan rädda vår planet är ju faktiskt vi själva, men för det krävs även handling. :)

Anmäl
2011-01-29 22:00 #33 av: Amon

Starman - Det är bra att du använder din hjärnas rationella och resonerande delar. Där kan du få en hel del information. Men om du bara använder den delen av din hjärna - så hittar du nog tvärr inte alla svar. 

Ibland så kan du behöva kliva ur hjärnans analytiska delar och istället kika in i hjärnans intuitiva och andliga delar - för att få andra svar - och se saker och ting från helt andra synvinklar.

När man tillåter sej att se saker och ting från så många olika synvinklar som möjligt - då först kan man börja närma sej en större helhetsbild.

Vad gäller klimathotet - så har ju massmedia för länge sen köpt den gängse uppfattningen om att uppvärmningen av jorden beror på våra koldioxidutsläpp - och är något katastrofalt och skrämmande för oss och hela jorden. Det kan hända att det är så. Men det kan också finnas andra förklaringar.

Det är mycket som händer på jorden och i vårt solsystem  - som vi kanske inte är helt medvetna om. Vetenskapsmännen vet säkert mycket - men långt ifrån allt - och de berättar inte allt de vet heller.

Som sagt: Det är bra att också använda sin hjärna till att våga tänka nytt ibland - och kliva ur de förprogrammerade pådyvlade tankespåren som vi har matats med alltför länge. Flört

Anmäl
2011-01-29 22:52 #34 av: Amon

Här några vackra bilder på ovanliga ljuspelare:

V-toppade ljuspelare: Ljus pelare är en vanlig syn runt städer i vinter. Urbant ljus studsar mot iskristaller i luften, producerar höga lysande kolumner som ibland misstas för norrsken. Men de ljuspelarna Mike Hollingshead såg den 26 januari nära ett majs bruk i Blair, Nebraska, var avgjort ovanliga. "De hade V-formade toppar", förklarar han, "och några av Vs var nästlade." Här är vad han såg: Här:

"Dessa ljus pelare är inte bara ovanliga, de är exceptionella!" - förklarar den atmosfäriska optik experten Les Cowley. " Vanliga pelare tillverkas av plåt-formade iskristaller ungefär halvvägs mellan dig och ljuskällan. Dessa är olika. Deras sällan sett utsvängda toppar visar att de gjordes av kolumn-formade kristaller drivande sakta nedåt och anpassas horisontellt genom luftmotstånd. "

"De facklor är en form av övre tangent bågar som vi ibland ser på dagtid där halo visas, fortsätter han. "Men även mer exotiska, några bloss har en andra kapsel i dem! Vissa iskristall kolumner inte rotera utan istället behålla två av sina prisma ansikten osannolikt horisontellt för att ge oss mycket ovanliga Parry bågar av sol halo skärmar. De kapslade blossen här är fantastiska och har förmodligen i bakgrunden halo motsvarande Parry bågar. "

Anmäl
2011-01-30 19:57 #35 av: Ghosthunter

Knastervarning utfärdas!!

Anmäl
2011-01-31 11:43 #36 av: Playja

#35... Tjenis GH... läget?  *kramar om*      Skrattande

En fråga? Vad menas med "kanstervarning utfärdas"?  Upplys mig gärna... *asg*    *ovetande kärring*  Tungan ute

Anmäl
2011-01-31 18:16 #37 av: Ghosthunter

Playja - jag är lite ironisk för att jag tycker att det bråkas om en massa dumma saker i tråden. Kanske är det inte helt rätt ord att använda....knaster = tråkig, torr, töntig, löjlig!!Flört

P.S: Jo tack, jag mår bra..själv då? Jag saknar dig på G......tTungan ute

Anmäl
2011-02-01 11:54 #38 av: Playja

#37...  Ahaaa.. Skrattande Hade på känn att det var något sådant men villle veta 100 **nyfiken i en strut**   Tack för svar Gh...   Skall ta mig en sväng in på........   Tungan uteSkäms

Anmäl
2011-02-01 16:59 #39 av: [Starman]

Starman - Det är bra att du använder din hjärnas rationella och resonerande delar. Där kan du få en hel del information. Men om du bara använder den delen av din hjärna - så hittar du nog tvärr inte alla svar.

Ibland så kan du behöva kliva ur hjärnans analytiska delar och istället kika in i hjärnans intuitiva och andliga delar - för att få andra svar - och se saker och ting från helt andra synvinklar.

Jag använder hela min hjärna, hela tiden, men det är en annan sakfråga. :)

Jag håller mitt sinne öppet, men jag släpper inte förbi snickesnack. Och global uppvärmningsförnekelse är snickesnack i dess smutsigaste form.

Jag borde veta, för jag råkade faktiskt vara en klimatskeptiker förr i tiden.
Det finns inga rimliga argument mot antropologisk inverkan på klimatet. Läs forskningen och evidensen så går det nog upp ett ljus även hos dig. Flört

Sedan är intuition absolut inte att lita på under några som helst omständigheter; du vet nog mycket väl att våra sinnen kan spela oss spratt. Läs gärna om counterintuitives för lite breddad synvinkel.

När man tillåter sej att se saker och ting från så många olika synvinklar som möjligt - då först kan man börja närma sej en större helhetsbild.

Det är det som skepticism handlar om. Kolla på allt från alla sidor innan man avgör. För att kunna hålla sitt sinne öppet, måste man även använda rationellt tänkande och sina analytiska förmågor, annars fylls hjärnan ganska snabbt upp av bullshit.

Vad gäller klimathotet - så har ju massmedia för länge sen köpt den gängse uppfattningen om att uppvärmningen av jorden beror på våra koldioxidutsläpp - och är något katastrofalt och skrämmande för oss och hela jorden. Det kan hända att det är så. Men det kan också finnas andra förklaringar.

Det handlar inte om gängse uppfattning eller argument från majoritet. Det handlar om evidensbaserad forskning
som gång på gång visar sig stämma med tidigare insamlad data. Det är bara fundamentala "Gud-kommer-rädda-oss"-högerextremister som håller sig med klimatförnekelse numera. Kom med i kampen för Jorden, Amon! Öppna ditt sinne! :)

Det är mycket som händer på jorden och i vårt solsystem - som vi kanske inte är helt medvetna om. Vetenskapsmännen vet säkert mycket - men långt ifrån allt - och de berättar inte allt de vet heller.

Inte helt sant, i vårt solsystem är vi ganska väl på det klara med vad som händer. Inom vår sfär så råder vetenskaplig konsensus. I resten av universum händer och kan hända saker som man fortfarande inte är på det klara med.

Som sagt: Det är bra att också använda sin hjärna till att våga tänka nytt ibland - och kliva ur de förprogrammerade pådyvlade tankespåren som vi har matats med alltför länge. Flört

Faktiskt, men i att tänka nytt ligger också skepticism. Att fråga sig själv; stämmer detta? Finns det någon hållbar grund för att tro på detta?

Anmäl
2011-02-01 17:25 #40 av: Ghosthunter

Bra Playja....see ya!!Skrattande

Anmäl
2011-02-02 00:34 #41 av: Amon

Du Starman tycker allt att det är himla kul att dissekrera och förstöra andras trådar, inlägg och diskussioner här på denna sajten.

Har du aldrig något eget nytt att komma med här? Något helt nytt utomjordiskt fenomen som platsar på denna sajt???? Så vi kan få något nytt att diskutera?

^^^^^^^^

Förmodligen inte. Så då får jag väl ta fram något som anknyter till de här raderna ovan/nedan - som du ifrågasätter - och jag undrar hur du då förklarar denna cover-up - att ett foto på planeten Nibiru i vårt solsystem plockats bort utav vetenskapsmännen (astronomerna)?

Varför skall detta döljas för oss människor??? Kan du svara på det?

A: "Det är mycket som händer på jorden och i vårt solsystem - som vi kanske inte är helt medvetna om. Vetenskapsmännen vet säkert mycket - men långt ifrån allt - och de berättar inte allt de vet heller."

S: "Inte helt sant, i vårt solsystem är vi ganska väl på det klara med vad som händer. Inom vår sfär så råder vetenskaplig konsensus. I resten av universum händer och kan hända saker som man fortfarande inte är på det klara med."

Anmäl
2011-02-02 18:21 #42 av: [Starman]

Nu är det ju inte det som den här tråden handlar om.

Om jag har något nytt att diskutera startar jag en ny tråd om det.

På ett diskussionsforum så antar jag att man är fri att diskutera, och i diskutionens spelregler ligger ju lite att ställa frågor och argumentera.

Jag antar att du helt saknar argument att backa upp dina påståenden om att den skenande medeltemperaturen inte har antropologiska orsaker och lämnar den diskussionen därvid.

Jag startar en ny tråd angående ditt niburubevis.

Uppdatering: Nu finns en tråd som behandlar beviset för Nibiru att delta i här, mycket nöje!

mvh

- Starman

Anmäl
2011-02-02 22:17 #43 av: Amon

Från Matthew Wards meddelande den 6:e nov 2010:

http://www.st-germain.se/blog/matthew06-11-10.html

"Låt oss ge er ett annat utmärkt exempel på dualitet och den kontroversiella frågan ni kallar global uppvärmning.

De som tror att detta är ett naturligt fenomen citerar Jordens istider som bevis på att mänskligheten inte har något finger med i dagens rekordtemperaturer, smältandet av glaciärer och de hårda klimatiska ovanligheterna. De tror att inte det inte finns något behov för att förändra tillverkningsprocesserna eller vända sig till alternativa energikällor eftersom om man gör så skulle kostnaderna bli alltför höga.

Sedan finns det de som tror att vetenskapen bevisar att klimatförändringarna är mänskligt betingade. De pekar på industriell nedsmutsning och användandet av biobränslen som orsaken, och de vidmakthåller att såvida inte dessa sätt upphör så kommer kostnaden att bli total förstörelse av miljön. Med de två sidorna i ett dött lopp så blir det inga större ansträngningar för att förändra nuvarande praxis.

Sanningen är att båda sidor innehar en viss sanning, även om varken den ena eller andra sidan vet att Jorden självt är i en process för att återinföra ett modererat klimat från dagarna av Eden, när hennes kropp var orörd och frisk.

Och föroreningar, en mänsklig produkt, måste upphöra eftersom det skadar planeten och alla dess livsformer. Till slut så kommer de två sidorna av den globala uppvärmningsfrågan att inse att skydda och att reparera miljön är livsviktigt, och före detta extrema uppfattningar kommer att försonas till effektiva metoder för att lösa det nuvarande kritiska tillståndet."

Anmäl
2011-02-02 23:52 #44 av: Hukanson

Så kan vi nu då enas om en verklighetsbeskrivning att människan HAR ett ansvar för vad hon ställer till med genom sina industri och kommunikations utsläpp av gaser, vätskor, metaller, ämnen och substanser.

Även om Jorden självt har ansvar för vad den genomgår och förändras till - den är större än Världen - i sin strävan att återgå till ett jungfrueligt tillstånd.

Detta kan ju ses som den naturliga balanslagen. Om balansen rubbas av en företeelse Y så kommer en annan motverkande företeelse X att återställa den livsviktiga harmonin.

Kanske våra vänner Galactic Council är mera klarseende i detta än vi.

Frid och Kärlek.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.